Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nepsypiirteiset aikuiset, millaista työtä teette?

Vierailija
29.10.2024 |

Tulevaa elämän suuntaa miettii tässä toinen nepsypiirteinen aikuinen. Sosiaaliset tilanteet kuormittaa ja niistä palautuminen vie aikaa. 

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nepsy tarkottaa?  Kuulen eka kertaa

Neurologisesti epätyypillinen

Eikö se viittaa neuropsykiatriaan eikä neurologiaan.

Vierailija
22/89 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ADHD, työskentelen sairaanhoitajana mielenterveyspalvelujen nepsy-tiimissä. Välillä tämä ei tunnu ihan järkevältä valinnalta, varsinkaan nyt kun omat nepsylapset on nyt samaa ikäluokkaa asiakkaiden kanssa. Vähempikin nepsyys ja työ- ja siviilielämän risteäminen riittäisi. 

Psykiatrian tutkinnon tehneenä uskallan sanoa, että hyvä osa hoitoalalle suunnanneista ovat tietämättään hakeutuneet alalle omien tarpeittensa ohjaamina. Tästä voinee päätellä myös omat piilossa ollet motiivini. 

Samaa mieltä. Oman elämän ongelmat vetää huomiota sellaiseen alaan mikä itsellä mättää ja oikeasti olisi se avuntarvitsija sillä alalla. Ammatinvalinnanohjaukseen pitäisi satsata enemmän, ainakin omalla kohdallani se olisi ollut järkevää. Joskus toki sokea voi taluttaa sokeaa mutta onhan siinä haittojakin.

Vierailija
24/89 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena jo hoidin vanhempien lypsykarjaa. Olen pieneläintenhoitaja, koirahieroja ja seuraava tutkinto mikä alla:eläinten kouluttaja. Koko vapaa-aikanikin häärään eläinten kanssa. Koko etelä suomen eläinpaikat kuuruttu läpi...mm.koirahoitoloita, kotieläinpihoja, yks vakkarityöpaikka oli 2v. Olen taitava eläinten kanssa.terv.keskivaikea aspenger nainen

Vierailija
25/89 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskijana. Nepsyt sopivat hyvin mihin tahansa työhön ja ovat usein hyviä ja kiinnostuneita, että asiat tehdään kunnolla ja oikein. Meissä kaikissa nepsypiirteitä, nykyinen toimintaympäristö saattaa kuormittaa ja korostaa nepsyjen oireilua. Jotkut lähteet internetissä väittävät, että esim. Autismi on lisääntynyt voimakkaasti ja syynä olisi rokotteet. Että autismi olisi kehittynyt vasta kun ruvettiin rokottamaan. Näin saadaan populaatiota lääkittyä läpi elämän pvk ikäisestä hautaan (vanhuksia vasta lääkitäänkin!)

Vierailija
26/89 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAM-sektorilla (eli kirjastot, arkistot ja museot) tietotekniikan asiatuntijatehtävässä. Organisaatio ei tavoittele voittoa, niin työtahti on inhimillisempi ja jos on paljon kuormitusta, niin pystyy ajoittain keventämään hieman. Toki meilläkin tulostavoitteita, mutta ei yhtä paineistetusti, ja paljattomia vapaita saa pitää melko vapaasti, jos kuormitus kasvaa liian kovaksi. Jonkin verran joutuu muiden kanssa kommunikoimaan, mutta kokoukset pääasiassa etänä eikä niitä ole tolkuttomasti, aika pitkälti on yksin työskentelyä. Päätä pitää käyttää paljon ja koko ajan opetella uutta, ei ole liukuhihnahommaa. Lisäksi palkkaus on huono, mutta sillä elää ja vointi pysyy hyvänä, niin en valita. Pidän työstäni.

Vierailija
27/89 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkanlaskijana. Nepsyt sopivat hyvin mihin tahansa työhön ja ovat usein hyviä ja kiinnostuneita, että asiat tehdään kunnolla ja oikein. Meissä kaikissa nepsypiirteitä, nykyinen toimintaympäristö saattaa kuormittaa ja korostaa nepsyjen oireilua. Jotkut lähteet internetissä väittävät, että esim. Autismi on lisääntynyt voimakkaasti ja syynä olisi rokotteet. Että autismi olisi kehittynyt vasta kun ruvettiin rokottamaan. Näin saadaan populaatiota lääkittyä läpi elämän pvk ikäisestä hautaan (vanhuksia vasta lääkitäänkin!)

Joo, mitä vaan voi tehdä, samalla tavalla kuin muutkin. Mutta itsellä muut asiat haittaa, alkaen siitä että pitäisi toisten ihmisten kanssa osata toimia. Mulle joskus ongelmia tulee jo ensisekuntien aikana. Työmatkat voi joskus olla ongelma. Unettomat yöt. Ja kun keskityt johonkin asiaan jonka muut tekee ilman mitään ongelmia, kuten työmatka tms, unohdat itsesi, että pitää käydä välillä vessassa tai syödä. Laittaa housujen vetoketjun kiinni. Että nyt on syksy. Mikä avain tarvitaan kotioveen.

Vierailija
28/89 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pelkästään piirteinen vaan minulla on ADHD. Vaikea muoto, sanoisin ja lääkittynä työskentelen. Etänä teen melkein koko ajan ja se on pelastus. Näin jaksan myös olla ihmisten kanssa. Eli perusvirastotyötä. 

Vierailija
29/89 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdenjakaja. Ei tarvitse juurikaan olla sosiaalisessa vuorovaikutuksessa. Palkka pienehkö, mutta riittää hyvin minulle.

Vierailija
30/89 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistönhoitaja. Jonkin verran pitää olla vuorovaikutuksessa muiden kanssa, mutta se ei häiritse minua, koska pysytään aina selkeästi työhön liittyvissä asioissa.

Vierailija
31/89 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja

Vierailija
32/89 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtaassa töissä. Täällä meitä riittää! Tulpat korviin ja kaikki keskittyvät vain omaan työhönsä. 

Vierailija
33/89 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen somevaikuttaja.

Vierailija
34/89 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodaan, koulutus FM, tietojenkäsittelytiede. Teen työni 100% etänä, ja hyvin vähän on ihmisten kanssa puhumalla kommunikoimista. Useimmiten työasiat viestitään tekstinä Teamsissa. Ehkä kerran viikossa on joku Teams-palaveri, mutta meillä ei kukaan pidä niissä kameroita päällä, ja aika harvoin itse täytyy mitään sanoa, riittää kun kuuntelee.

Vierailija
35/89 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouva

Vierailija
36/89 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja

Miten jaksat? 

Vierailija
37/89 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhooijaa taas onkos tämä Nepsy nyt se uusi ADHD kun se on jo niin tylsä ja kaikilla on joku autisti-adhd tagi handlessa. Pitää keksiä taas uusi diagnoosi jotta voi erottua ja selittää omaa sekoilua jollakin mikä ei ole itsestä kiinni?

Vierailija
38/89 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodarina olen

Vierailija
39/89 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teidän kasvatuksessa meni pieleen? Mikä hitto edes on nepsu??

Mikään meidän kasvatuksessa ei oo aiheuttanut meidän synnynnäisiä piirteitä. 

Vierailija
40/89 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestintäasiantuntija. Aihe on aina kiehtonut, paljon hyperfokusointia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan