Ratsia varuskunnissa: 13 varusmiestä kärähti huumeista
Narkomaanit on saatu kiinni.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a82b44ec-7941-4742-82ea-347c35bd8bb5
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä nyt selvinpäin sietäisi, kun elämä katkaistaan tuollaisen typerän pakon sanelemana ja 6-12kk elämästä aivan hukkaan. V-tuttaahan se. Sitten jos valitset sivarin, niin sama juttu + lisäksi leimaannut loppuiäksesi ja vieläpä täysin perusteettomasti. Ja totaalikieltäytyjä, apuaaaa pahin rikollinen ikinä!!!!!!
Olet oikeassa, totaalikieltäytyjä ei ansaitse yhteiskunnalta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitään tarvetta jauhaa paskaa. Kunhan kerroin mitä olen itse nähnyt, ja mitä yli 30v. säännöllisesti poltellut kaverini on itsestään ja kavereistaan kertonut.
Oletpa oikein iso tyttö kun noin paljon jaksat kakkaa jauhaa. Joko on masu täynnä?
Vierailija kirjoitti:
Enpä haluaisi olla ampumaradalla nistin vieressä.
En minäkään nistin jos tämä on jonkun vahvan huumeen vaikutuksen alaisena ammuskelemassa.
Mutta pössyttelijää en laske nistiksi enkä kannabista huumeeksi, ja itseasiassa omien kokemusten perusteella pikku paukuissa keskittyminen tarkkuutta, kuten juuri ampumista varten olisi paljon helpompaa. Puhun toki vain omasta puolestani eikä minusta päihteet ja asepalvelus sovi yhteen muutenkaan. Vapaat toki erikseen kunhan palveluksessa pysytään skarppina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun psykoosi iskee ampumaradalla ja vieruskaveri muuttuu tauluksi. Tai möröksi joka pitää ampua. Hyvä, että rötöstelijöistä ainakin osa saatiin kiikkiin.
Jep, itse tiedän useamman tyypin, joille on puhjennut skitsofrenia pössyttelystä. Ja kerran nähnyt vierestä kun kaveri meni psykoosiin polteltuaan. Onneksi ei mitään sattunut, ja psykoosi meni suhteellisen pian ohi, mutta näillä tapauksilla joita nähnyt ja tavannut, en pidä kyseistä ainetta niin harmittomana kuin siitä puhutaan.
Kumma miten palstalla näitä nähdään jatkuvasti, mutta säännöllisesti kannabista käyttävät eivät tapauksia tunne.
Aijaa,
Kertomuksesi ovat ristiriidassa muiden käyttäjien kertomusten kanssa. Kun esimerkiksi minä joka olen viihdekäyttänyt kannabista 35 vuotta en ole nähnyt yhtään kannabispsykoosia. En väitä ettei niitä olisi mutta ne ovat oikeasti todella harvinaisia.
Miksi nämä kannabishörhöt kaivavat aina ip-lehdestä jonkun paskajutun ja koittavat vakuuttaa sillä oma mielipidettä. Kannabis on ollut meidän keskuudessa jo montakymmentä vuotta ja nuorilla se on yleisin päihde. Psykoosit eivät silti ole lisääntyneet. Jos joku saa psykoosin, niin kannabiksesta se ei ainakaan johdu.
Ei minulla ole mitään tarvetta jauhaa paskaa. Kunhan kerroin mitä olen itse nähnyt, ja mitä yli 30v. säännöllisesti poltellut kaverini on itsestään ja kavereistaan kertonut.
"Ei minulla ole mitää tarvetta jauhaa paskaa mutta valehtelemaan silti"
Itse tunnen toista sataa kannabiksen käyttäjää eikä yhdelläkään ole ollut psykoosia tai skitsofreniaa. Juttusi on selvästi pelkkää valhetta. Joillekin harvoille voin puhjeta mistä tahansa päihteestä piilevä skitsofrenia mutta se että välität tietäväsi useamman kertoo että juttusi on pelkkä huono valhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun psykoosi iskee ampumaradalla ja vieruskaveri muuttuu tauluksi. Tai möröksi joka pitää ampua. Hyvä, että rötöstelijöistä ainakin osa saatiin kiikkiin.
Joo tai ite muuttuu abbelsiiniks ja hyppää ikkunasta väistäen junaa samalla itseään kuorien välipalaks.
Jo yksi kannabis piikki silmään tappaa kaikki!
Näin on käynyt joka varuskunnassa. Paha oli myös se vääpeli joka kannabispäissään piti sulkeisia katolla ja kun taakse poistu käsky tuli niin kaikki tippuivat alas. Vain vääpeli muuttui linnuksi ja selvisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä haluaisi olla ampumaradalla nistin vieressä.
En minäkään nistin jos tämä on jonkun vahvan huumeen vaikutuksen alaisena ammuskelemassa.
Mutta pössyttelijää en laske nistiksi enkä kannabista huumeeksi, ja itseasiassa omien kokemusten perusteella pikku paukuissa keskittyminen tarkkuutta, kuten juuri ampumista varten olisi paljon helpompaa. Puhun toki vain omasta puolestani eikä minusta päihteet ja asepalvelus sovi yhteen muutenkaan. Vapaat toki erikseen kunhan palveluksessa pysytään skarppina.
No ei kannabis sovi armeijaan, ei sit millään. Se kun tekee veteläksi, hidastaa tahtia ... vie hieman muihin maailmoihin ja pössyttelijä ei ole läsnä, ei riittävän ketterä eikä tarkkaavainen. Kyllä jossain psykiatrisen polin tupakkahuoneessa voi pilveä polttaa, kuten tapahtuukin, mutta ei armeijaan kuulu. Armeijassa pitää saada pers ylös penkistä ja nopeasti. Mitkään päihteet ei sovi armeijaan ja ihan varma asia.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti armeija ei nyt ylireagoi. Kai ne kapiaisetkin seuraa aikaa edes vähän. Tiedoksi moralisteille, siellä käryää kyllä kannabis jossakin määrin eikä asiasta ole tullut aiemminkaan ongelmia. Jo 90-luvulla polteltiin silloin tällöin paukut parin joukkuekaverin kanssa kiinni ollessa ja olihan tuo mukavaa sen jälkeen mussutella sotilaskodin munkkia runsaalla hillolla.
Pössyttelijöiden paikka on Lapinjärvellä.
Siellä niitä rastalettejä on jo ennestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on uhka armeijalle. Pojista tulee pasifisteja eivätkä halua taistella.
Ja vit. T.10v polttannut reservin upseeri ja vapaaottelia
Siis Olit reservin upseeri ja vapaaottelija.
Voip olla, että sodan syttyessä et kelpaa. Ukrainakin vapautti päihdeongelmaiset. Ei niitä haluttu sotimaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että sinä olet se joka ammattiapua tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Oli niitä pössyttelijöitä minunkin inttiaikoina, omasta armeijareissusta on kohta kulunut jo 30 vuotta. Mutta esitetään nyt yllättynyttä.
2000-luvun alussa eräs kokelas poltteli iltaisin.
Jäi kiinni ja lähetettiin siviiliin. Ei tullut res. vänrikkiä kyseisestä herrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se yleensä niin menee, et jossain vaiheessa päihdeongelmaiset haluaa ammattiapua, mutta ei saa, vaikka haluaa.
Joten kannattaa lopettaa ihan itse vielä siinä vaiheessa, kun voi ihan itsekin asialle jotain tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti armeija ei nyt ylireagoi. Kai ne kapiaisetkin seuraa aikaa edes vähän. Tiedoksi moralisteille, siellä käryää kyllä kannabis jossakin määrin eikä asiasta ole tullut aiemminkaan ongelmia. Jo 90-luvulla polteltiin silloin tällöin paukut parin joukkuekaverin kanssa kiinni ollessa ja olihan tuo mukavaa sen jälkeen mussutella sotilaskodin munkkia runsaalla hillolla.
Pössyttelijöiden paikka on Lapinjärvellä.
Siellä niitä rastalettejä on jo ennestään.
Sun pitäisi joskus nähdä pössyttelijöitä. Ihan tavallisia ihmisiä ulkonäköä myöten. Nuokin jotka jäivät kiinni niin et olisi ikinä arvannut niitä pössyttelijöiksi. Oi että mä nauttisin kun suomikin sallisi tai laillistaisi kannabiksen. Jo se että saisi käyttää ilman rangaistuksen pelkoa olisi oikein. Nautintoa lisäisi se kun kaltaisesi kihisisivät kiukusta sallitun tai laillisen kannabiksen käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se yleensä niin menee, et jossain vaiheessa päihdeongelmaiset haluaa ammattiapua, mutta ei saa, vaikka haluaa.
Joten kannattaa lopettaa ihan itse vielä siinä vaiheessa, kun voi ihan itsekin asialle jotain tehdä.
Miten kannabiksen satunnainen käyttö liittyy päihdeongelmaan?
Epäilen, ettet ole elämäsi aikana kovin paljon matkustanut esimerkiksi Yhdysvalloissa tai Kanadassa. Kannabiksen käyttö on hyvin laajaa, ja vain murto-osalla se on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se ongelma kannabiksen käytössä? Moni on käyttänyt vuosikymmeniä ilman muuta ongelmaa kuin laki. Oikeasti jokainen joka on saanut ongelmia kannabiksen käytöstä on johtunut siitä että on jäänyt kiinni käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on uhka armeijalle. Pojista tulee pasifisteja eivätkä halua taistella.
Ja vit. T.10v polttannut reservin upseeri ja vapaaottelia
Siis Olit reservin upseeri ja vapaaottelija.
Voip olla, että sodan syttyessä et kelpaa. Ukrainakin vapautti päihdeongelmaiset. Ei niitä haluttu sotimaan.
Siis olen reservin upseeri ja vapaaottelija. Onko viina tuhonnut aivot kun et suomenkieltä ymmärrä?
Minulla ei ole koskaan ollut päihdeongelma mutta ehkä sinut vapautetaan alkoholismia takia.
Ysärillä oli armeijassa joku autoaiheinen tapahtuma, katsastajat oli ainakin paikalla ja mm. minun auto määrättiin katsastusmiehen kynsiin vaikka siinä tietysti oli katsastus voimassa. Ilmeisesti armeijan aikana ei ole mihinkään omaisuuteen mitään hallintaa ja valtaa, autokin on armeijan määräysvallassa.
Aseet ja huumeet eivät sovi yhteen.