Älä ikinä aloita suhdetta työkaverin kanssa
Itse tein sen virheen enkä tule tekemään toiste. Olin suhteessa mies työkaverin kanssa. Emme kertoneet asiasta töissä. Suhde kuihtui emmekä ole nähneet toisiamme enää kuin tietysti töissä. Nyt kuitenkin mies käyttäytyy kuin haluaisi näyttää minulle tai kostaa tai jotain. Työpaikalla on pääsääntöisesti naisia. Mies pälättää heidän kanssaan ja naurattaa heitä jutuillaan pitkin päivää. Kun olen paikalla hän alkaa kovaan ääneen kysellä "missä Tiina, mulla on pikku Tiinalle asiaa", tai hän saattaa viedä muille naisille jotain kahvileipää, käydä naisten toimistoissa ja olla siellä melko pitkäänkin. Miksi pitää yrittää esittää jotain ja liehitellä muita naisia, tuntuu että hän haluaa minun näkevän tämän kaiken. En halua miestä takaisin eikä mulla ole tunteita häntä kohtaan, koko suhde oli iso virhe. Mutta en tiedä pitäisikö sanoa hänelle jotain vai onko reaktioni juuri sitä mitä hän toivoo. Ärsyttävä mies, todella lapsellista. Mustasukkainen en ole, lähinnä ärsyyntynyt siitä että on pitänyt tuollaiseenkin sekaantua.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä syödä ja paskoa samassa paikassa. Syytä häntä ahdistelusta ja hommaa hänelle potkut.
Aivan kuin suhde olisi ollut täysin miehen vika, nyt ihmiset vähän rotia.
Ei suhde koskaan voi olla ahdistelua, se on aina molemminpuolista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, enpä tiedä. Nyt työkaverin kanssa ollut naimisissa 12 vuotta, sitä ennen pitkä kihlausaika 6 vuotta.
Kyllä se joskus onnistuu. Ollaan vieläkin samassa työpaikassa.
No en kyllä haluaisi olla myöskään onnistuneessa suhteessa samassa työpaikassa. Kyllä sitä tarvitsee jonkun ihan oman alueen myös elämässä. Ei jaksaisi jos olisi koko ajan yhdessä ja kaikki tututkin sitä myöten sitten yhteisiä. Ahdistava ajatus.
Minulla ainakin on muitakin alueita elämässäni kuin pelkkä työ, ei se sitä tarkoita ettei olisi mitään omaa jos on samassa työpaikassa. Myös omia tuttuja minulla on työelämän ulkopuolelta. Aika surullista jos sinulle työ on koko elämä. Meillä ainakin toimii hyvin se, kun voi valittaa ja spekuloida kaikkea mitä töissä tapahtuu ja toinen oikeasti ymmärtää mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Ei kertanusu tai pari mitään haittaa. Se on aikuisten tapa viihdyttää itseään ja muita. Helmoissa roikkuva mies on pelle ja äitin poika. Paljasta miehen typeryys ja naurakaa naisissa.
Kukahan tässä tarinassa roikkuu ja kenen helmoissa? Mikähän se typeryys on, joka ap:n pitäisi paljastaa? Sekö, ettei ole päässyt miehestä yli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, enpä tiedä. Nyt työkaverin kanssa ollut naimisissa 12 vuotta, sitä ennen pitkä kihlausaika 6 vuotta.
No en kyllä haluaisi olla myöskään onnistuneessa suhteessa samassa työpaikassa. Kyllä sitä tarvitsee jonkun ihan oman alueen myös elämässä. Ei jaksaisi jos olisi koko ajan yhdessä ja kaikki tututkin sitä myöten sitten yhteisiä. Ahdistava ajatus.
Työpaikkoja on myös hyvin erilaisia. Meillä oli kahden yhteisen työpaikkavuoden aikana vain muutama yhteinen vklp vapaata, eikä kokonaista päivääkään vietetty samoissa tiloissa. Ei meillä ole sama ammattikaan.
Vierailija kirjoitti:
No siis, normaali mies kyllä osaisi käyttäytyä asiallisesti, vaikka työpaikkaromanssi kuihtuisi. Kyseinen mies vain on yleisesti ottaen prseestä.
Mielestäni työkavereiden kanssa juttelu ja jopa heidän kanssa nauraminen on ihan asiallista käytöstä. Jos kerran on naisvaltainen työpaikka niin pitäisikö sen ap:n eksän vaan istua tuppisuuna yksin hiljaa jotta vaan ei saa sellaista käsitystä että hän liehittelisi jotakuta toista naista?
Vierailija kirjoitti:
Kuormasta ei todellakaan kannata syödä. Itse olen just sellainen, että tapailun/seurustelun loputtua (ihan sama kumman aloitteesta) en siedä tyyppiä enää silmissäni ollenkaan vaan siitä tulee ihan käsittämättömänkin vastenmielinen. Olisi silkkaa kidutusta nähdä joka työpäivä ihminen joka ällöttää kaikin tavoin ja jonka on antanut silti ihan luvan kanssa koskea.
Ehkäpä tekisi hyvää käydä ammattilaisen kanssa selvittelemässä noita tunnelukkoja
Olisipa ahdistavaa. Ja tuo ap:n kuvailema mies on todella tyhmän tuntuinen kaveri, ei kannata tuollaista jäädä miettimään vaan yrittää olla välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme koe tuota ongelmana. Töissä eri toimialoilla ja voi mennä koko päivä, että emme toisiamme kohtaa. Yhdessä tietysti mennään ja tullaan töistä, mutta meille tämä sopii.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa ahdistavaa. Ja tuo ap:n kuvailema mies on todella tyhmän tuntuinen kaveri, ei kannata tuollaista jäädä miettimään vaan yrittää olla välittämättä.
Ap nyt kokee asiat jotenkin eri tavoin. Melko varmasti mies on käyttäytynyt samoin ennen heidän suhdettaan, mut ei se ole ap:ta ärsyttänyt, kun hän on toivonut, että mies hänelle vitsiä kertoo ja tulee moikkaileen pitkin työpäivää. Ei ihan isoja kannat itsestä luulla. Ei miehet edes osaa sellaista esittämistä, mitä naiset harrastaa.
Vaikea saada tästä selvää, jos mies ignoroi ap: n niin se on toki ok, mutta jos ap on Tiina, josta mies puhuu muille niin silloin menee jo kiusaamisen puolelle.
Minulla on lähes koko työurani ajan ollut miesystävä töissä. Kuka siellä muuten jaksaisi joka päivä käydä?
Vierailija kirjoitti:
No meillä taas toisinpäin. Ihastumisesta seurasi suhde, joka on nyt kestänyt yli 27 vuotta, josta naimisissa 26 vuotta ja yksi
aikuinen lapsi. (18v)
Mitä sitten?
Naisille puhuminen merkki sisäisestä kaaoksesta? Huh. Jotenkin sitä on aina kuvitellut, että ihan normaalia puhua työkavereille.