Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät "päästä" kumppaniaan yksikseen ulkomaille?

Vierailija
28.10.2024 |

Vai onko tuo vain urbaanilegenda? Eri asia tietysti, jos molemmat haluavat aina matkustaa yhdessä tai kumpikaan ei halua matkustaa ollenkaan, mutta luulisi aika harvassa olevan niiden parien, joilla matkustusmieltymykset osuvat 100% yhteen.

Kommentit (855)

Vierailija
481/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No mä sanon myös tämän. Noissa haalari porukoissa on tinderöinti tosi yleistä. Ei oo ihan yks eikä kaks duunaria ketkä etsii sen majapaikan jonkun naisen luokse. Enkä ihmettele yhtään. Kun vaihtoehtoja on kaksi, majoittua useamman duunarin kanssa samassa luukussa, tai paikallisen daamin asunnossa."

Sitten menevät varmaan daamiensa luo yöksi, hotellissa tai muissa majapaikoissa on täysin kuollutta seuraelämän suhteen, elleivät sitten miehet ole keskenään suhteissa. Sekin varmaan on yleistä, kruisailu siis. On tietty levari Porvoon motarilla, jossa on anonyymia seksiä.

Mutta matkatyö on aika tylsä vaihtoehto noin muuten elää. Vain paremmat ansiot tekevät siitä houkuttelevan. Se on raskasta työtä, vaikka miten lentäisi businessluokassa, ei se matkanteko siitä kivemmaksi muutu kuten eivät kaikkialla samanlaiset Sokos-hotellitkaan tai ABC:n surkeat sämpylät. On ihana, kun ei tarvitse lähteä töitä tekemään yhtään mihinkään.

Joo ei se herkkua ole. Mä lopetin reissu hommat naisen takia. En vaan nähnyt mitenkään mahdolliseksi saada toimivaa suhdetta jos nähdään 2-3* kuukaudessa. 

Ja kyllä noi monet reppu ukot hakee just ton tylsyyden takia projekti paikkakunnalta naista. Voi elää naisen asunnossa edes vähän normaalilta vaikuttavaa elämää. Saa seksiä, huolenpitoa, ruuat on valmiina ym.

Vaihtoehto tälle on tosiaan usein kylän halvin motelli huone tai kt  huoneisto jossa saattaa olla 6 muuta ukkoa.  Ei ihme että noi sivusuhteet kukoistaa.

Myönnän kyllä senkin että toi reppu aika muutti mun ajatuksia tosi paljon.  Näki just tota pettämistä, ym vuosien sivusuhteita niin paljon että siitä tuli tavallaan normaalia. Alkoi ajatella itsekkin että kaikki pettää.

Vierailija
482/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

481. Puhuit reppumiehen vuosista 2017 ennen eli juuri se aika, kun urakat alkoivat siirtyä entisen itäblokin maiden duunareille. Olen yöpynyt paljon heidän kanssaan pienten paikkojen bed and breakfast- maatilamatkailu, ym. pienissä yöpymispaikoissa, melkein kaikki tuollaiset ovat nykyisin ulkomaalaisia. He varmaan ovat siirtyneet airbnb-paikkoihin nykyisin. Jouduin viimeisinä vuosina jättämään pohjoisen Suomen kokonaan, koska majoituspaikoissa oli monesti hometta ja sain oireita. 

Työn kuormitus on duunariammatissa kovaa sekä fyysisesti että henkisesti, koska parisuhteet herkästi kariutuvat matkatyön haasteisiin niin kuin sinäkin kerrot. On ymmärrettävää siinä mielessä nuo lieveilmiöt (yöpyä kodissa, saada normaalia ruokaa jne. ei pikkujuttuja). On todella raskasta tehdä fyysistä rakennus- tai asennustyötä ja tulla kolkkoon majapaikkaan, jossa on tarjolla mikroateria ja toinen leipäänsä ansaitseva duunari kämppiksenä. Toivottavasti edes ansaitsevat kunnolla. Lopputuloksena työurasta voi olla vammautuminen, rakennustyöhän on maataloustyön ohella vaarallisin ammatti. Ja sitten on tietysti selkävaivat, kulumisvammat, esim sähkömies katsoo monta tuntia päivässä yläviistoon. Putkimies on polvillaan ja rakennusmies kantaa painavia taakkoja. Ulkona työskentelevät saavat melanooman.

Itse arvostan korkealle näitä duunariammatteja ja ammattimiehiä. Osittain siksikin, kun olen nähnyt miten he joutuvat lähtemään matkatyöhön ja tiedän mitä se on. Puolalaisia koppiautoja on Saksan levähdysalueet täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta katselleena erään nelilapsisen perheen vanhempien käytöstä, voin vain todeta kuinka sairaita parisuhteita on olemassa. Perheen isä ei saa poistua edes kaupunginosasta. Puhelin on rouvan nimissä, ja hän todella kontrolloi ukkonsa jokaista liikettä. Tarvinneeko edes mainita, että tuossa puhelimessa on tracking päällä, eli rouva näkee reaaliajassa ukkonsa kaikki liikkumiset. Muutama riita on tullut todistettua, joka heillä alkoi miehen poistuttua sallitulta alueelta. Todella sairasta.

Vierailija
484/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole tehnyt kysymystä. Mä kommentoin vain tuohon aiempaan kirjoitukseesi jossa mesosit, että suhteesta PITÄÄ lähteä. Ei pidä. Nyt jälkimmäisessä kirjoituksessasi ilmeisesti tajusit mitä mokasit, kun pehmensit asiaa. Kyllä, on eri asia sanoa että sinusta ero olisi parempi vaihtoehto, kuin mesota että tuossa tilanteessa olevan PITÄÄ lähteä suhteesta koska sinä niin sanot.

No voi. Minusta tuollaisen vaihtoehdon kohdalla (ero vai reissu) oikeasti pitää erota, koska henkinen väkivalta suhteessa ei yleensä vähene. Toki jokainen tekee omat ratkaisunsa. Minulla kuitenkin on oikeus tähän mieliteeseeni, enkä ihan ymmärrä, miksi se sinua nyppii noin kovasti. 

Jos/kun et edelleenkään ymmärrä mikä asiassa minua nyppi, vaikka sen olen aivan selvästi kirjoittanut, niin ei asiaa voi sinulle enempää ratakiskosta vääntää 😂

Vierailija
485/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä se alkuperäinen viesti. Siis ero tai se, ettei reissuun lähdetä. Tämän kirjoittaja vielä tarkensi seuraavassa vastauksessaan, kun joku sanoi lähtevänsä reissuun, että eroaisiko oikeasti sen matkan takia."

Ei ollut "tämän kirjoittaja".

Vierailija
486/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä tohon et esim kun oltiin vajaa 3v melko korkealla suomessa. Meidän remppa porukassa eräs mies asui kokoajan yhden naisen luona paitsi vkl kun lähti vaimonsa luokse Poriin.

Mun työkaveri kävi meidän paikkakunnalla töissä ja asui virallisesti toisaalla kihlattunsa kanssa. Meidän paikkakunnalla sitten seurusteli "vakavasti". Mukavaa oli, kunnes tyttöystävä uskoi että miehellä todellakin on avovaimo, kihlattu, olemassa siellä paikkakunnalla jossa käy "auttamassa iäkkäitä vanhempia".

En mäkään tuosta tyypistä olisi uskonut. Erittäin fiksun, asiallisen, mukavan oloinen mies.

Vierailija
487/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl nyt tää yks kirjoittaja vois jo tunnustaa et ei halunnut tajuta kysymystä. Ja lopettaa jankkauksen

Vierailija
488/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeelle voi tulla yllätyksenä, että on olemassa rikkaamman kulttuurin maita (ja niitä on monta), joissa naisella on oltava miessukulaisen tai aviomiehensä lupa matkustaessaan ulkomaille.

Vierailija
489/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aapeelle voi tulla yllätyksenä, että on olemassa rikkaamman kulttuurin maita (ja niitä on monta), joissa naisella on oltava miessukulaisen tai aviomiehensä lupa matkustaessaan ulkomaille.

Ihanan erilaista...LISÄÄ PARTAJEHUJA TÄNNEKIN!!!

Vierailija
490/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä tohon et esim kun oltiin vajaa 3v melko korkealla suomessa. Meidän remppa porukassa eräs mies asui kokoajan yhden naisen luona paitsi vkl kun lähti vaimonsa luokse Poriin.

Mun työkaveri kävi meidän paikkakunnalla töissä ja asui virallisesti toisaalla kihlattunsa kanssa. Meidän paikkakunnalla sitten seurusteli "vakavasti". Mukavaa oli, kunnes tyttöystävä uskoi että miehellä todellakin on avovaimo, kihlattu, olemassa siellä paikkakunnalla jossa käy "auttamassa iäkkäitä vanhempia".

En mäkään tuosta tyypistä olisi uskonut. Erittäin fiksun, asiallisen, mukavan oloinen mies.

Niin, kyl mäkin näin matkaratsu aikoina sellaisia virityksiä ettette todellakaan uskoisi.  Ylivoimaisesti sairain setti oli se että eräs herra työnjohtaja sai lapsen kotona ja reissussa. Ei ollut montaa kk ikäeroa.

Vierailija
491/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle joka sanoi siitä, että pitäisi lähteä ulkomailla asuvan kaverin luo yksin, koska kaveri ei tykkää puolisosta. Itse en kyllä haluaisi olla enää kaveri sellaisen kanssa, joka suhtautuisi noin tympeästi puolisooni. Silloin harvoin kun lomaa on ja ulkomaille pääsee, niin tuntuisi epäreilulta sanoa puolisolle, että sori mutta et pääse mukaan koska kaveri ei halua.

Vierailija
492/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eivät päästä" - sanoihin sisältyy erilaisia elämäntilanteita. Mitä yhdessä on sovittu rahoista, säästökohteista, arjen menoista, matkustelusta ja kaveriporukan matkoista tai tekemisistä. On myös eri asia, jos toinen kerran elämässä menee johonkin vai onko menossa useamman kerran vuodessa? Täällä sitä voidaan päivitellä ja kauhistella miksi joku ei anna mennä tai antaa mennä, mutta kun kokonaistilanne ei aina ole niin yksiselitteinen. Eiköhän tuollainen meno ole parien oma asia.

Vierailija
493/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokihan näitä on, jokainen tyylillään. Jos pettää haluaa, sen voi tehdä vaikka työpaikalla, näitäkin on nähty; ruokiksella lähdetään yhdessä autolla ja tullaan takaisin niin punaposkisena,  että :D Kaikki työkaverit tietää mutta eipä niistä puhuta sen enempiä, päinvastoin peitellään ja ollaan alibina, jos jotain sattuisi. Meillä oli myös yksi nainen töissä, hänen miehensä oli viikot reissuhommissa toisella paikkakunnalla, siellä hänellä oli toinen perhe ja kaksi lasta. Tämä meidän työkaveri ei sitä tiennyt tai ainakaan ollut tietävinään. Toisen perheen "vaimo" kyllä tiesi.

Ei se kiinnipitäminen yleensä auta, jos on mennäkseen niin menee, konstit löytyy.

Vierailija
494/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se kenellekään tule yllätyksenä. Ja se on yksi niistä syistä, miksi on hyvä vastustaa kaikkea kontrollointia. 

Vierailija
495/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta katselleena erään nelilapsisen perheen vanhempien käytöstä, voin vain todeta kuinka sairaita parisuhteita on olemassa. Perheen isä ei saa poistua edes kaupunginosasta. Puhelin on rouvan nimissä, ja hän todella kontrolloi ukkonsa jokaista liikettä. Tarvinneeko edes mainita, että tuossa puhelimessa on tracking päällä, eli rouva näkee reaaliajassa ukkonsa kaikki liikkumiset. Muutama riita on tullut todistettua, joka heillä alkoi miehen poistuttua sallitulta alueelta. Todella sairasta.

Tämähän on palstamammojen mielestä ihanteellinen parisuhde. Sillä erotuksella, että mammojen haaveissa se mies ei edes haluaisi poistua häkistään.

Vierailija
496/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten kukaan on niin epätoivoinen, että pystyisi tuollaisessa kontrolloivassa parisuhteessa.

Kukin pari asettaa suhteelleen rajat. Se mikä sinun tai minun mielestä on kontrollointia, voi hyvin olla niitä rajoja ja preferenssejä mitä juuri siinä parisuhteessa on asetettu. Se jos toinen on näistä rajoista eri mieltä, niin on lähtenyt siihen suhteeseen väärällä pohjalla.

Aka jos sinusta tuntuu että sinua rajoitetaan tai kontrolloidaan, olet väärässä suhteessa. 

Vierailija
497/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on pullollaan miehiä, jotka eivät salli vaimon mennä edes kauppaan tai naapuriin ilman lupaa. Tätä on totuus ja koettu, mutta näistä asioista ei vain puhuta. Usein olen ihmetellyt, etten muista monen perheen vaimoa, he eivät käyneet missään, eivät edes kaupassa, mies hoiti kaikki asiat. Naiset ovat eläneet nyrkin ja hellan välissä ja nyt asia on tullut näkyväksi.

Naisille sanoisin neuvon; katsokaa kuinka poikakaverin isä kohtelee äitiä, nämä asiat periytyvät pojille. Kaikki voi olla hyvin, kun seurustellaan, mutta yhteen muuttaminen tuo esille sen totuuden, että kodinhoito on naisen vastuulla tai asumisesta tulee kaaosta.

No eipä mun nainen ainakaan tee mitään kotitöitä. hädintuskin laittaa vaatteet pesukoneeseen ja siinä se.

Olen pitkään yrittänyt saada asioihin jonkinlaista järjestystä, koska minä miehenä siivoan, tiskaan, pesen lattiat jne jne.. Muijaa ei kiinnosta pätkääkään ja hänen vaatteita ja kamoja lojuu kylppäri ja olohuone täynnä. 

Jos lopettaisin siivoamisen vaikka viikoksi, niin asunto olisi niin sekaisin ja paskainen että perkele. olen pari kertaa tehnyt niin että lopetin kaiken tekemisen, jotta nainen huomaa itsekin että ei se koti itsestään pysy siistinä ja järjestyksessä , jos ei siellä joku tee asioiden eteen jotain.

Sen takia monesti ihmettelen tuota kun sanotaan että nainen pitää kodista huolta jne jne.. kun itse tullut todetta kahden eri naisen kanssa ettei se ole näin!

Vierailija
498/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten kukaan on niin epätoivoinen, että pystyisi tuollaisessa kontrolloivassa parisuhteessa.

Kukin pari asettaa suhteelleen rajat. Se mikä sinun tai minun mielestä on kontrollointia, voi hyvin olla niitä rajoja ja preferenssejä mitä juuri siinä parisuhteessa on asetettu. Se jos toinen on näistä rajoista eri mieltä, niin on lähtenyt siihen suhteeseen väärällä pohjalla.

Aka jos sinusta tuntuu että sinua rajoitetaan tai kontrolloidaan, olet väärässä suhteessa. 

Lue nyt tuo aloitusviesti. Tässä nimenomaan puhutaan suhteista, joissa toinen kieltää matkustamisen, ei suhteista, missä halutaan matkustaa vain yhdessä. 

Vierailija
499/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, hyvin monessa parisuhteessa nainen kieltää miestä lähtemästä ystäviensä kanssa matkalle minnekään jos ei itse pääse vahtimaan ja hallitsemaan sinne matkalle. Omassa ystävä porukassa olemme jo pari vuotta yrittäneet järjestää matkaa ystävien kesken niin aina tulee parisuhteessa olevilta että en pääse lähteen kun en saa lähteä yksin ilman puolisoa. Ja sinkut ei todellakaan halua lähteä näiden parisuhteessa olevien puolisoiden hallitsemalle matkalle

Vierailija
500/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin, hyvin monessa parisuhteessa nainen kieltää miestä lähtemästä ystäviensä kanssa matkalle minnekään jos ei itse pääse vahtimaan ja hallitsemaan sinne matkalle. Omassa ystävä porukassa olemme jo pari vuotta yrittäneet järjestää matkaa ystävien kesken niin aina tulee parisuhteessa olevilta että en pääse lähteen kun en saa lähteä yksin ilman puolisoa. Ja sinkut ei todellakaan halua lähteä näiden parisuhteessa olevien puolisoiden hallitsemalle matkalle

Onko perheissä hoidettavia lapsia? Silloin tämä on ymmärrettävää. Mutta onhan niitä mustasukkaisia, joilla puoliso ei saa edes jutella vastakkaisen sukupuolen kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän