Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät "päästä" kumppaniaan yksikseen ulkomaille?

Vierailija
28.10.2024 |

Vai onko tuo vain urbaanilegenda? Eri asia tietysti, jos molemmat haluavat aina matkustaa yhdessä tai kumpikaan ei halua matkustaa ollenkaan, mutta luulisi aika harvassa olevan niiden parien, joilla matkustusmieltymykset osuvat 100% yhteen.

Kommentit (855)

Vierailija
461/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

437: tottakai tarjoilija täyttää, mutta kyllä minä emäntänä tiedän kulutuksen, ja aika monta päivällistä järjestäneenä tiedän, että amerikkalaiset eivät ainakaan omalla alallani juo päivällisillä. Toki on yksittäisiä ihmisiä, joilla alkoholia menee, esim yhden tyypin muistan, jäi mieleen, koska oli muslimimaasta. Pari australialaista myös olen kohdannut, joilla on alkoholia kulunut. Mutta kyllä edustustyössä kannattaa se lasi pitää vain lumeeksi. Työ on työtä, eikä sitä tehdä edes hieman päihtyneenä. 

Minä luulen, että jotkut tässä vain provoavat. Varmaan jotkut 40-luvulla syntyneet joivat työyhteyksissä, mutta kyllä sen ikäpolvenkin tyypeillä meni maine. Nykyään toki olen itsekin törmännyt esim poliitikkoihin, joilla ei matkoilla pysy korkki kiinni,

Onko joku väittänyt että juoda voi vaan oksennus kuntoon ?

Vierailija
462/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinähän ei ollut tuollaisia vaihtoehtoja, ne tuli sun päästäsi. Mutta jos nuo vaihtoehdot mulle annettaisiin, niin en minä minnekään reissuun lähtisi.

Kirjaimellisesti oli. Ero vai kompromissi (=et lähde). Ja vielä tarkennus, kun joku vastasi, että oikeastiko mieluummin ero. Ja tuosta suhteesta todellakin pitää silloin lähteä, riippumatta lähteekö reissuun vai ei. Koska siitä puuttui se kolmas vaihtoehto, että minä lähden reissuun, ja mies kestää hieman epämukavuutta, koska rakastaa minua. 

Ei siitä suhteesta PIDÄ lähteä. Sinä et, taaskaan, voi päättää asioita kenenkään muun puolesta, määrätä mitä missäkin tilanteessa ja suhteessa on tehtävä. Kyllä ihminen voi päättää olla menemättä menoihinsa ja lähtemättä suhteesta. Jos se on hänelle itselleen ok, sen on oltava sullekin ok, tosin asiahan ei sinulle millään lailla edes kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinähän ei ollut tuollaisia vaihtoehtoja, ne tuli sun päästäsi. Mutta jos nuo vaihtoehdot mulle annettaisiin, niin en minä minnekään reissuun lähtisi.

Kirjaimellisesti oli. Ero vai kompromissi (=et lähde). Ja vielä tarkennus, kun joku vastasi, että oikeastiko mieluummin ero. Ja tuosta suhteesta todellakin pitää silloin lähteä, riippumatta lähteekö reissuun vai ei. Koska siitä puuttui se kolmas vaihtoehto, että minä lähden reissuun, ja mies kestää hieman epämukavuutta, koska rakastaa minua. 

Ei siitä suhteesta PIDÄ lähteä. Sinä et, taaskaan, voi päättää asioita kenenkään muun puolesta, määrätä mitä missäkin tilanteessa ja suhteessa on tehtävä. Kyllä ihminen voi päättää olla menemättä menoihinsa ja lähtemättä suhteesta. Jos se on hänelle itselleen ok, sen on oltava sullekin ok, tosin asiahan ei sinulle mil

Älä tee keskustelupalstalle kysymystä, jos suutut, kun siihen vastataan. Minä vastasin tässä ketjussa esitettyyn kysymykseen. En ole koskaan puuttunut toisten ihmisten suhteisiin. Mutta jos oikeasti suhteessa vaihtoehdot on ero tai toisen tahtoon aina taipuminen, niin kyllä, minusta ero on huomattavasti parempi asia. 

Vierailija
464/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä suhteesta PIDÄ lähteä. Sinä et, taaskaan, voi päättää asioita kenenkään muun puolesta, määrätä mitä missäkin tilanteessa ja suhteessa on tehtävä. Kyllä ihminen voi päättää olla menemättä menoihinsa ja lähtemättä suhteesta. Jos se on hänelle itselleen ok, sen on oltava sullekin ok, tosin asiahan ei sinulle mil

En ole tuo ketä lainasit, mutta sanon minäkin että jos suhteessa on henkistä väkivaltaa, siitä pitää lähteä. Kuka tahansa ulkopuolinen saa ja on melkeimpä velvollinen kehottamaan, että lähde tuosta suhteesta ennen kuin jotain sattuu. Tai ennen kuin kuolet henkisesti. 

Vierailija
465/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska juttu. Kirjoittaja vouhkaa miten kenenkään puoliso ei voi määrätä ja kieltää lähtemästä menoihinsa missään tilanteessa mutta samaan aikaan sama kirjoittaja itse määrää ja käskee yleismaailmallisesti kaikkia lähtemään suhteesta tuossa tilanteessa 😂

Vierailija
466/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä suhteesta PIDÄ lähteä. Sinä et, taaskaan, voi päättää asioita kenenkään muun puolesta, määrätä mitä missäkin tilanteessa ja suhteessa on tehtävä. Kyllä ihminen voi päättää olla menemättä menoihinsa ja lähtemättä suhteesta. Jos se on hänelle itselleen ok, sen

Älä tee keskustelupalstalle kysymystä, jos suutut, kun siihen vastataan. Minä vastasin tässä ketjussa esitettyyn kysymykseen. En ole koskaan puuttunut toisten ihmisten suhteisiin. Mutta jos oikeasti suhteessa vaihtoehdot on ero tai toisen tahtoon aina taipuminen, niin kyllä, minusta ero on huomattavasti parempi asia. 

Mä en ole tehnyt kysymystä. Mä kommentoin vain tuohon aiempaan kirjoitukseesi jossa mesosit, että suhteesta PITÄÄ lähteä. Ei pidä. Nyt jälkimmäisessä kirjoituksessasi ilmeisesti tajusit mitä mokasit, kun pehmensit asiaa. Kyllä, on eri asia sanoa että sinusta ero olisi parempi vaihtoehto, kuin mesota että tuossa tilanteessa olevan PITÄÄ lähteä suhteesta koska sinä niin sanot.

Vierailija
467/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole tehnyt kysymystä. Mä kommentoin vain tuohon aiempaan kirjoitukseesi jossa mesosit, että suhteesta PITÄÄ lähteä. Ei pidä. Nyt jälkimmäisessä kirjoituksessasi ilmeisesti tajusit mitä mokasit, kun pehmensit asiaa. Kyllä, on eri asia sanoa että sinusta ero olisi parempi vaihtoehto, kuin mesota että tuossa tilanteessa olevan PITÄÄ lähteä suhteesta koska sinä niin sanot.

No voi. Minusta tuollaisen vaihtoehdon kohdalla (ero vai reissu) oikeasti pitää erota, koska henkinen väkivalta suhteessa ei yleensä vähene. Toki jokainen tekee omat ratkaisunsa. Minulla kuitenkin on oikeus tähän mieliteeseeni, enkä ihan ymmärrä, miksi se sinua nyppii noin kovasti. 

Vierailija
468/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi. Minusta tuollaisen vaihtoehdon kohdalla (ero vai reissu) oikeasti pitää erota, koska henkinen väkivalta suhteessa ei yleensä vähene. Toki jokainen tekee omat ratkaisunsa. Minulla kuitenkin on oikeus tähän mieliteeseeni, enkä ihan ymmärrä, miksi se sinua nyppii noin kovasti. 

No sä et osannut edes lukea sitä keskustelua. Ei siellä ollut mitään että ero tai reissuun. Sä ihan itse käänsit tän päässäsi vastakkain asetteluksi.

Vierailija
469/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä kun näitä lukee tulee mietittyä miksi ihmiset ovat edes parisuhteissa. 

Mä uskallan väittää et mun vaimo ei edes haluaisi lähteä reissuun ilman mua. Mä en haluaisi lähteä ilman häntä..

Joskus yks hänen kaveri on yrittänyt saada vaimoa lähtemään reissuun ulkomaille. Mut vaimo on kieltäytynyt.

Sinulla on paljon opittavaa elämästä, ihmisistä ja parisuhteista. Onko vaimosi ensimmäinen ja ainoa kumppanisi? Toivon että maailmasi avartuu hyvällä tavalla vielä joskus.

Ei ole ensimmäinen kumppanini. Mutta jo tällä hetkellä pisin suhde ja pahasti näyttää siltä että tämä on loppuelämän suhde..

Miten mun mailman pitäisi avartua? Niinkö että haluaisin mennä lomalle yksin tai jonkun kaverin kanssa?  Miten meidän parisuhde paranisi?

Kyllä itse ajattelen, että se parisuhdekin paranee kun viettää viikonlopun ihan omien, luotettavien ystäviensä kanssa silloin tällöin ja saa keskustella ihan kaikista asioista ja saa uutta näkökulmaa omiin ajatuksiinsa. Mun veljellä on lapsuusystävä (mies), jonka kanssa ovat pitäneet yhteyttä jo yli 60 vuotta, ihan niistä lastentarhan sukkahousupojista asti. Joka vuosi ovat kerrran tai kaksi viikon erämaakämpässä Lapissa, tiettömän tien takana; kalastelevat, saunovat ja turisevat miesten juttuja. Molemmat ovat ihan onnellisesti pitkissä liitoissaan. Kesäisin veneilevät ja mökkeileivät myös. Itseäni käy kateeksi koska minulla on ne nuoruusystävät lentäneet kuka minnekin. Siskoni kanssa kyllä soitellaan ja tavataan ja matkustetaankin. Koen sen kyllä hienona. En kysy siihen lupaa keneltäkään, se on ilmoitusluontoinen asia, yleensä silloin on jo reissut varattu.

Vierailija
470/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sä et osannut edes lukea sitä keskustelua. Ei siellä ollut mitään että ero tai reissuun. Sä ihan itse käänsit tän päässäsi vastakkain asetteluksi.

olette jo seurustelleet pari vuotta ja sun kaveri ehdottaa et lähdetään etelään, kerrot puolisolle ja puolisosi sanoo että hän ei pidä ajatuksesta, eikä halua että lähdet. Tai haluaisi ainakin lähteä mukaan.

Mitäs sit, eikun ero vireille. Vai teetkö kompromissin.

Tässä se alkuperäinen viesti. Siis ero tai se, ettei reissuun lähdetä. Tämän kirjoittaja vielä tarkensi seuraavassa vastauksessaan, kun joku sanoi lähtevänsä reissuun, että eroaisiko oikeasti sen matkan takia. 

Vierailija
471/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tajuan tuon niin että kysymys on sinulle. Mitäs sitten eroko?

Vierailija
472/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti en olisi tuollaisen henkilön kanssa suhteessa. Mulla asuu lapsi, sukulaisia ja yståviä ulkomailla, enkä aikuisena ihmisenä ole tarvinnut reissuihin kenenkään lupaa

Vierailija
473/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin tuon luen. Että onko ratkaisu ero vai oletko valmis tekemään kompromissia vaikka niin että mies tuleekin mukaan.

Vierailija
474/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olit oikeassa olin ns reppumies ja asiantuntija mulla on alaisia mukana aina. Termi edustustyö antaa varmaan nyt väärää kuvaa. Mä tarkoitan sillä sitä että firma johon mentiin järjesti jonkun ns vapaamuotoisen iltaman. Jossa oli firman koosta riippuen johtoa paikalla tai sit pikku pomoja.

Siinäkin olet oikeassa että Espanja oli erikoinen maa.  Siellä paikalliset kutsui jatkuvasti illalla johonkin. Yleensä aina siihen liittyi olut tai viini."

Tämä oli vissiin tarkoitettu mulle. Joo, ero on siinä, että sinne ei mennä tehdä tekemään käytännön työtä, vaan sopimaan kaupoista eli työtä ei myydä lainkaan niissä kuvioissa, jotka itselleni ovat tuttuja mieheni ja ystäviemme kautta. Ja firmat (omaamme lukuunottamatta) ovat isoja pörssiyhtiöitä.

Oma matkatyöni täällä Suomessa  (noin 20 vuotta) oli asiantuntijatyötä ja duunarityötä sikäli, että menin tekemään sen työn asiakkaan luo enkä edustanut muita kuin itseäni paitsi neljänä vuotena, kun olin palkattuna yhdessä yrityksessä. Ja täällä Suomessa ehdin nähdä reppumiesten hotelliasumista paljon. Hiljasta oli. Kirjoitin siitä jo aivan ketjun alkuun. Reppumiehet menivät nukkumaan aikaisemmin kuin minä ja heräsivät aikaisemmin, koska heidän työnsä alkoi varmaan seiskalta. Oma duunirupeama saattoi alkaa vasta klo 13, ellen saanut sovituksi aiempaa aikaa.

Jos reppumies pääsee pelipaikoille, jossa on iltamenoja, niin ainakin nuorempana sitä varmasti jaksaa vähän bilettääkin, vaikka herätys olisi kello kuusi. Suomessa pienillä paikkakunnilla ei ole edes baareja auki, viimeisinä vuosina juuri ennen koronaa kun kiersin maata, oli monella isommallakin paikkakunnalla tilanne, että jos haluat syödä illalla, on otettava mikroateria tai salaatti kaupasta. Koska majapaikassa ei ole ravintolaa eikä yksikään paikka ole auki. Näin on kyllä pienillä paikkakunnilla myös Euroopassa nykyään.

Eurooppalaisessa yrityskulttuurissa on kuitenkin yksi hieno piirre. Eli yritys on saattanut rakentaa tehtaan ja pääkonttorin sille pienelle paikkakunnalle, josta on kotoisin, se on jopa yleistä. Suomessa ei sellaisia paljon ole. Valmet  tulee mieleen, Sievi-kengät, entä Sinituote, onko sekin alkuperäisellä paikkakunnallaan, en ole varma, mutta monet yritykset hakeutuvat pk-seudulle, vaikka siinä ei paljon järkeä ole, jos kyseessä on jokin tehdasmaista työskentelyä vaativa ala. Sitä perustellaan työvoiman saatavuudella, mutta koska palkkataso on alhainen, vaihtuvuus on myös suurta. Ulkomailta saatu työvoima voi myös runsaasti piristää pientä paikkakuntaa.

Vierailija
475/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin tuon luen. Että onko ratkaisu ero vai oletko valmis tekemään kompromissia vaikka niin että mies tuleekin mukaan.

Eli se vaihtoehto, että vaimo pääsee kavereiden kanssa, on mahdoton? Ei kai eroa tarvita, kun mies toivottaa hyvää matkaa. Jos siis on normaali ihminen. 

Vierailija
476/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi erota? Vaihtoehdot on lähteä tai ei lähteä. Minusta vastaus on, että jos miehellä on hyvä syy, miksi matka ei sovi, se perutaan, ja jos ei ole, lähdetään. Miksi ero olisi tässä kysymyksessä mukana?

Vierailija
477/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä itse ajattelen, että se parisuhdekin paranee kun viettää viikonlopun ihan omien, luotettavien ystäviensä kanssa silloin tällöin ja saa keskustella ihan kaikista asioista ja saa uutta näkökulmaa omiin ajatuksiinsa. Mun veljellä on lapsuusystävä (mies), jonka kanssa ovat pitäneet yhteyttä jo yli 60 vuotta, ihan niistä lastentarhan sukkahousupojista asti. "

Olipa hauskasti kirjoitettu, sukkahousupojat :D Tosiaan sehän ystävissä on tärkeää, että saa toisen näkökulman luottamuksellisissa keskusteluissa eikä niitä varmaan tule käydyksi, kun tavataan pariskunnittain. Itse käyn tuollaisia keskusteluja puhelimitse, mutta muuten olen tätä tiivistä parisuhdekoulukuntaa eli lähes aina mieheni kanssa kahdestaan liikkeellä. Tai sitten yksin. En varmasti jaksaisi viikon reissua ystäväni kanssa, kyllä se yhden, kahden yön yhdessäolo on maksimi ainakin näin vanhemmalla iällä. Jotkut kertoivat ystävän asuvan toisella puolella maapalloa, näin on minunkin vanhan ystäväni suhteen, hän liikkuu maasta toiseen työnsä takia. En enää hänenkään kotiinsa jaksa mennä asumaan, vaikka on kutsuttu. Tapaan parina iltana ja asun hotellissa. Nuorempana, kun lapset olivat alle kouluikäisiä, asuimme parissa maassa hänen luonaan ja omat lapset menivät hänen lastensa kouluun vieraiksi. Ja lapset saivat leikkiä keskenään, meillä oli koirammekin mukana. Vanhemmiten olen tullut paljon epäsosiaalisemmaksi eli en ota kotiinikaan ketään yhtä yötä pidemmäksi aikaa (paitsi omat lapset ja heidän miehensä tietenkin).

Vierailija
478/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olit oikeassa olin ns reppumies ja asiantuntija mulla on alaisia mukana aina. Termi edustustyö antaa varmaan nyt väärää kuvaa. Mä tarkoitan sillä sitä että firma johon mentiin järjesti jonkun ns vapaamuotoisen iltaman. Jossa oli firman koosta riippuen johtoa paikalla tai sit pikku pomoja.

Siinäkin olet oikeassa että Espanja oli erikoinen maa.  Siellä paikalliset kutsui jatkuvasti illalla johonkin. Yleensä aina siihen liittyi olut tai viini."

Tämä oli vissiin tarkoitettu mulle. Joo, ero on siinä, että sinne ei mennä tehdä tekemään käytännön työtä, vaan sopimaan kaupoista eli työtä ei myydä lainkaan niissä kuvioissa, jotka itselleni ovat tuttuja mieheni ja ystäviemme kautta. Ja firmat (omaamme lukuunottamatta) ovat isoja pörssiyhtiöitä.

Oma matkatyöni täällä Suomessa  (noin 20 vuotta) oli asiantuntijatyötä ja duunarityötä sikäli, että menin tekemään sen työn asiakkaan

No mä sanon myös tämän. Noissa haalari porukoissa on tinderöinti tosi yleistä. Ei oo ihan yks eikä kaks duunaria ketkä etsii sen majapaikan jonkun naisen luokse. Enkä ihmettele yhtään. Kun vaihtoehtoja on kaksi, majoittua useamman duunarin kanssa samassa luukussa, tai paikallisen daamin asunnossa.

Vierailija
479/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä tohon et esim kun oltiin vajaa 3v melko korkealla suomessa. Meidän remppa porukassa eräs mies asui kokoajan yhden naisen luona paitsi vkl kun lähti vaimonsa luokse Poriin.

Vierailija
480/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No mä sanon myös tämän. Noissa haalari porukoissa on tinderöinti tosi yleistä. Ei oo ihan yks eikä kaks duunaria ketkä etsii sen majapaikan jonkun naisen luokse. Enkä ihmettele yhtään. Kun vaihtoehtoja on kaksi, majoittua useamman duunarin kanssa samassa luukussa, tai paikallisen daamin asunnossa."

Sitten menevät varmaan daamiensa luo yöksi, hotellissa tai muissa majapaikoissa on täysin kuollutta seuraelämän suhteen, elleivät sitten miehet ole keskenään suhteissa. Sekin varmaan on yleistä, kruisailu siis. On tietty levari Porvoon motarilla, jossa on anonyymia seksiä.

Mutta matkatyö on aika tylsä vaihtoehto noin muuten elää. Vain paremmat ansiot tekevät siitä houkuttelevan. Se on raskasta työtä, vaikka miten lentäisi businessluokassa, ei se matkanteko siitä kivemmaksi muutu kuten eivät kaikkialla samanlaiset Sokos-hotellitkaan tai ABC:n surkeat sämpylät. On ihana, kun ei tarvitse lähteä töitä tekemään yhtään mihinkään. Onneksi etätyöt ovat koronan jälkeen yleistyneet todella paljon. Mitään normitapaamisia varten ei tarvitse lähteä mihinkään. Lomakin tuntuu enemmän lomalta, kun ei tarvitse työssä matkustaa kuin vain miehen mukana huvin vuoksi.

Ehkäpä sinkkumiehelle matkatyö voisi olla todella hyvä juttu, koska silloin kuviot laajenevat väistämättä (no, miksei naisellekin). Mitä laajemmat kuviot, sitä parempi mahdollisuus löytää soveltuva pari, jos sellaista etsii. Jos ei etsi, saa vaihtelua riittämiin. Ja on vapaus toimia eri tavoin kokeiluluonteisesti ja harjoittaa näin kykyään pariutumismarkkinoilla. Paikallaan pysynyt ihminen kangistuu väistämättä pitämään omaa näkökulmaansa liian oikeana. Toki siltä välttyy myös ammateissa, jossa joutuu ja pääsee tapaamaan suuren määrän hyvin erityyppisiä ihmisiä, vaikka työ olisi paikallaan pysyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme