Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät "päästä" kumppaniaan yksikseen ulkomaille?

Vierailija
28.10.2024 |

Vai onko tuo vain urbaanilegenda? Eri asia tietysti, jos molemmat haluavat aina matkustaa yhdessä tai kumpikaan ei halua matkustaa ollenkaan, mutta luulisi aika harvassa olevan niiden parien, joilla matkustusmieltymykset osuvat 100% yhteen.

Kommentit (855)

Vierailija
441/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kemian teollisuus, projektit. Vuodet 2010-17. En enää tee reissuhommia  ja edelleenkin on  noita edustus keikkoja tarjolla.  Aika usein on virallinen osuus, ruokailu ja sitten sokka irti. Tällä hetkellä työskentelen suuressa kansainvälisessä yrityksessä."

Vaikea kyllä uskoa, pahoittelen. Tietysti voi tehdä vapaa-ajallaan mitä huvittaa, mutta ei tuollaista nyt vain ole. Ei edes niille duunareille.

No kyllä muuten on. Seuraava keikka meillä on 8.11 joka on yllättäen valittu perjantaille. Käydään asiakkaan porukan kanssa sopparia läpi. On varattu tän jälkeen saunatilat/ ruokailut ym.  Jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin yöllä ollaan jossain baarissa jonkinlaisella kokoonpanolla.

Ollaan baarissa = petetään kumppania?

Örvellys baarissa asiakastapa

Todennäköisemmin petån siellä baarissa ennemmin kuin vaimon vieressä.

Vierailija
442/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kemian teollisuus, projektit. Vuodet 2010-17. En enää tee reissuhommia  ja edelleenkin on  noita edustus keikkoja tarjolla.  Aika usein on virallinen osuus, ruokailu ja sitten sokka irti. Tällä hetkellä työskentelen suuressa kansainvälisessä yrityksessä."

Vaikea kyllä uskoa, pahoittelen. Tietysti voi tehdä vapaa-ajallaan mitä huvittaa, mutta ei tuollaista nyt vain ole. Ei edes niille duunareille.

No kyllä muuten on. Seuraava keikka meillä on 8.11 joka on yllättäen valittu perjantaille. Käydään asiakkaan porukan kanssa sopparia läpi. On varattu tän jälkeen saunatilat/ ruokailut ym.  Jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin yöllä ollaan jossain baarissa jonkinlaisella kokoonpanolla.

Selvä. Reppumies varmaan sitten käyttäytyy kuten tekisi lomamatkallakin tai normaalina viikonloppuna Suomessa. Tiedätkö mitä USAn uudisraivaajaseutujen baarien ovilla muinoin luki: Ei intiaaneja eikä suomalaisia :)  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

437: tottakai tarjoilija täyttää, mutta kyllä minä emäntänä tiedän kulutuksen, ja aika monta päivällistä järjestäneenä tiedän, että amerikkalaiset eivät ainakaan omalla alallani juo päivällisillä. Toki on yksittäisiä ihmisiä, joilla alkoholia menee, esim yhden tyypin muistan, jäi mieleen, koska oli muslimimaasta. Pari australialaista myös olen kohdannut, joilla on alkoholia kulunut. Mutta kyllä edustustyössä kannattaa se lasi pitää vain lumeeksi. Työ on työtä, eikä sitä tehdä edes hieman päihtyneenä. 

Minä luulen, että jotkut tässä vain provoavat. Varmaan jotkut 40-luvulla syntyneet joivat työyhteyksissä, mutta kyllä sen ikäpolvenkin tyypeillä meni maine. Nykyään toki olen itsekin törmännyt esim poliitikkoihin, joilla ei matkoilla pysy korkki kiinni, ja ihmiset ympärillä yrittävät pitää homman kasassa. Ammattitaidottomuutta sellainen. 

427

Vierailija
444/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan baarissa = petetään

No jos tiedät ottavasi riskin pettämisestä, et ole kovin uskollinen puoliso muutenkaan. 

Vierailija
445/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä tunnen sääliä ja myötähäpeää niitä miehiä kohtaan jotka eivät pääse matkustelemaan yksin koska puoliso ei päästä, ja ylipäätään sellaisia miehiä joiden pitää kysyä lupa vaimolta/tyttöystävältä kaikkeen omaan tekemiseen ja ostamiseen. Juu, mullakin oli joskus sellainen vaimo mutta se vaihtui parempaan jo aikoja sitten ja syystä.

Minulla on mies joka aina kysyy minulta voiko hän mennä johonkin tai ostaa jotakin itselleen. Ja minä vastaan jokaikinen kerta että tottakai. Ihan häiritsee että hän aina minulta kysyy "lupaa", koska ei todella tarvitsisi ja olen sen hänelle moneen kertaan sanonut. Itse en häneltä kysy "lupaa". Reissataan ja tehdään paljon yhdessä, mutta myös erikseen, se on molemmille yhtä lailla sallittu ja ok. Ei ole ilmennyt tarvetta kyttäykselle tai sijaintitietojen jakamiselle. Tottakai hänellä ja minullakin, olisi mahdollisuus vieraissa käymiselle, mutta jokainen vastaa siitä sitten itse ja sen seurauksista parisuhteelle, eikä se minun kyttäykselläni muuksi muutu.

Vierailija
446/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

437: tottakai tarjoilija täyttää, mutta kyllä minä emäntänä tiedän kulutuksen, ja aika monta päivällistä järjestäneenä tiedän, että amerikkalaiset eivät ainakaan omalla alallani juo päivällisillä. Toki on yksittäisiä ihmisiä, joilla alkoholia menee, esim yhden tyypin muistan, jäi mieleen, koska oli muslimimaasta. Pari australialaista myös olen kohdannut, joilla on alkoholia kulunut. Mutta kyllä edustustyössä kannattaa se lasi pitää vain lumeeksi. Työ on työtä, eikä sitä tehdä edes hieman päihtyneenä. 

Minä luulen, että jotkut tässä vain provoavat. Varmaan jotkut 40-luvulla syntyneet joivat työyhteyksissä, mutta kyllä sen ikäpolvenkin tyypeillä meni maine. Nykyään toki olen itsekin törmännyt esim poliitikkoihin, joilla ei matkoilla pysy korkki kiinni, ja ihmiset ympärillä yrittävät pitää homman kasassa. Ammattitaidottomuutta sellainen. 

427

Sä se et opi lainaamaan viestejä..

Montakohan alkoholi/ seksi skandaalia löytyy ihan vaikka googlaamalla poliitikkojen suhteen..

Sä selität ettei niitä olisi mut itselle tulee äkkiseltään kymmeniä mieleen. Ihan lähivuosiltakin.

Vierailija
447/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinähän ei ollut tuollaisia vaihtoehtoja, ne tuli sun päästäsi. Mutta jos nuo vaihtoehdot mulle annettaisiin, niin en minä minnekään reissuun lähtisi.

Kirjaimellisesti oli. Ero vai kompromissi (=et lähde). Ja vielä tarkennus, kun joku vastasi, että oikeastiko mieluummin ero. Ja tuosta suhteesta todellakin pitää silloin lähteä, riippumatta lähteekö reissuun vai ei. Koska siitä puuttui se kolmas vaihtoehto, että minä lähden reissuun, ja mies kestää hieman epämukavuutta, koska rakastaa minua. 

Vierailija
448/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä tunnen sääliä ja myötähäpeää niitä miehiä kohtaan jotka eivät pääse matkustelemaan yksin koska puoliso ei päästä, ja ylipäätään sellaisia miehiä joiden pitää kysyä lupa vaimolta/tyttöystävältä kaikkeen omaan tekemiseen ja ostamiseen. Juu, mullakin oli joskus sellainen vaimo mutta se vaihtui parempaan jo aikoja sitten ja syystä.

Minulla on mies joka aina kysyy minulta voiko hän mennä johonkin tai ostaa jotakin itselleen. Ja minä vastaan jokaikinen kerta että tottakai. Ihan häiritsee että hän aina minulta kysyy "lupaa", koska ei todella tarvitsisi ja olen sen hänelle moneen kertaan sanonut. Itse en häneltä kysy "lupaa". Reissataan ja tehdään paljon yhdessä, mutta myös erikseen, se on molemmille yhtä lailla sallittu ja ok. Ei ole ilmennyt tarvetta kyttäykselle tai sijaintitietojen jakamiselle. Tottakai hänellä ja minullakin, olisi mahdollisuus vieraissa k

Ajattelen tismalleen samoin!

Vierailija
449/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinähän ei ollut tuollaisia vaihtoehtoja, ne tuli sun päästäsi. Mutta jos nuo vaihtoehdot mulle annettaisiin, niin en minä minnekään reissuun lähtisi.

Kirjaimellisesti oli. Ero vai kompromissi (=et lähde). Ja vielä tarkennus, kun joku vastasi, että oikeastiko mieluummin ero. Ja tuosta suhteesta todellakin pitää silloin lähteä, riippumatta lähteekö reissuun vai ei. Koska siitä puuttui se kolmas vaihtoehto, että minä lähden reissuun, ja mies kestää hieman epämukavuutta, koska rakastaa minua. 

Et näköjään osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi.  Siinä kysyttiin sulta et mitäs sitten ero 

Vierailija
450/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

427

Niin, etikettiinhän kuuluu jättää hieman lasin pohjalle tai se tarkoittaa, että haluaa lisää. Olen tämän joutunut opettamaan miehelleni aikoinaan, kun hän ihmetteli miksi kaadetaan lisää, vaikkei hän halua.

Pidän mahdollisena, että tässä kirjoittava on joku ns. reppumies eli mies, jonka remonttiporukka tekee urakoita ulkomailla. He toimivat siellä kuten Suomessakin tai vapaammin, mutta kyse on aika toisenlaisesta asiasta kuin ulkomaankauppa ja edustustyö. Ehkä heillä on yhteinen sävel kohdemaan duunarimiesten ja -naisten kanssa, kyllähän muuallakin ryypätään miesporukalla (ehkä enemmänkin kuin Suomessa, esim. Espanja), vaikkei se olekaan samanlaista kuin Suomessa. 

Vierailija
451/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et näköjään osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi.  Siinä kysyttiin sulta et mitäs sitten ero 

Miksi ihmeessä ero tulisi, jos hyvässä parisuhteessa toinen lähtee reissuun, tilanteessa, missä ei ole pienten lasten hoitoa, eikä taloudellista hätää? Ero nyt vaan ei tuossa kuulosta normaalin ihmisen vaihtoehdolta. 

Vierailija
452/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tuon ukon tiedän. Ei ole rima kovin korkealla kun minäkin kelpasin. En laske minnekään omin nokkinensa, heti on jotain yrittämässä.

Vierailija
453/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on ihan parasta koskaan.

Reppu miehet ei juo koska ovat vaimolle sanoneet niin. Korkeintaan ottavat jtn parempaa drinkin. 

Pettämistä ei ole kun esimies naiselle ei kerrota siitä. Varsinkin kun tällä naisella on todella jyrkkä ajatus pettämisestä.

Voisko tosiaan olla et Pera elvistelee kaadoillaan jollekin muulle kuin vaimolle tai esihenkilölle.

Voisko olla et Markus myyntimies ei ihan koviten huuda illallisella et huor.  On jo tilattu.

Vierailija
454/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tää eroaa siitä että miehen kaveri soittaa ja sanoo et lähdetään Leville.. sun vaimo ei sitten todellakaan voi tulla

Pelkästään tää lähtökohta aiheuttaisi jo aikamoiset ongelmat 99% parisuhteita. 

Miksi mä en saa tulla, onks siel h.....a talo täys.

Jos mun mieheni ystävä kutsuu hänet (ei siis meitä tai meidän perhettä) reissuun mulle ei tule edes mieleen vongata mukaan? 

Toivottaisin hyvää reissua ja olisin iloinen että miehelläni on kaveri jonka kanssa reissata eikä aina vaan työreissuja. En pelkää pettämistä, kummallakasn ei ole tarvetta siihen. 

Sama toisinpäin, jos mun ystäväni kutsuu minut mukaan reissuun menen sinne ilman miestäni. Itseasiassa reissaan paljon enemmän yksin ja ystävien kanssa kuin mieheni. Tälläkin hetkellä 8. vko menossa, mies tuli nyt pariksi viikoksi lomalle mun kanssani.

P

No mä rakastan matkustamista joten en näe syytä miksi en reissaisi kun aikaa on enemmän kuin miehellä.  Miehen kanssa ollaan kotitoimistolla 24/7 ja lomilla yhdessä n 2kk. 

Ei tuo ainakaan heikentävästi ole parisuhteeseen tai rakkauteen vaikuttanut. 

Vierailija
455/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa edes muistais kortsua laittaa jos en olisi itse pujottamassa hutsujen kanssa touhutessa. 

Vierailija
456/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reppu miehet ei juo koska ovat vaimolle sanoneet niin. Korkeintaan ottavat jtn parempaa drinkin. 

Pettämistä ei ole kun esimies naiselle ei kerrota siitä. Varsinkin kun tällä naisella on todella jyrkkä ajatus pettämisestä.

Voisko tosiaan olla et Pera elvistelee kaadoillaan jollekin muulle kuin vaimolle tai esihenkilölle.

Voisko olla et Markus myyntimies ei ihan koviten huuda illallisella et huor.  On jo tilattu.

Jos sinä olet luuseri ja surkea mies, ei tarkoita, että muut olisivat. On oikeasti paljon ihan kunnollisia miehiä. Ja usko pois, kyllä sen voi tietää. 

Vierailija
457/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin tuulahdus jostain vanhalta, tunkkaiselta ajalta. Oikein ruskean sävyinen, mahorkan katkuinen, Irwiniltä kuulosta hönkäisy mennyttä aikaa. 

Hyi. 

Vierailija
458/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit oikeassa olin ns reppumies ja asiantuntija mulla on alaisia mukana aina. Termi edustustyö antaa varmaan nyt väärää kuvaa. Mä tarkoitan sillä sitä että firma johon mentiin järjesti jonkun ns vapaamuotoisen iltaman. Jossa oli firman koosta riippuen johtoa paikalla tai sit pikku pomoja.

Siinäkin olet oikeassa että Espanja oli erikoinen maa.  Siellä paikalliset kutsui jatkuvasti illalla johonkin. Yleensä aina siihen liittyi olut tai viini.

Vierailija
459/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä olet luuseri ja surkea mies, ei tarkoita, että muut olisivat. On oikeasti paljon ihan kunnollisia miehiä. Ja usko pois, kyllä sen voi tietää. 

Mistä sä päättelet että mä olen mies?

Noi perustelut on vaan ihan naurettavia. Ei  kenenkään puoliso kerro totuutta jos totuus on pelottava.

Vierailija
460/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen, että jotkut tässä vain provoavat. Varmaan jotkut 40-luvulla syntyneet joivat työyhteyksissä, mutta kyllä sen ikäpolvenkin tyypeillä meni maine. Nykyään toki olen itsekin törmännyt esim poliitikkoihin, joilla ei matkoilla pysy korkki kiinni, ja ihmiset ympärillä yrittävät pitää homman k

Jos joku tarjoaa minulle viiniä (olutta en juo), niin juon illan aikana sitä kaksi-kolme lasillista. Hitaasti, ruoan kanssa. Välillä vettä tai muuta alkoholintonta. En ole humalassa enkä todellakaan örvellyskännissä. Ei se, että joku tarjoaa tarkoita, että pyllyt olalle. Tai ei ainakaan minulle, fiksulle ja asiallisesti käyttäytyvälle naiselle tarkoita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän