Todellinen neuvo köyhille.
Älä säästä rahaa pankkitilille. Jos joudut hakemaan toimeentulotukea niin vain naurettavat 50 euroa saa olla säästöjä ettei niitä huomioida. Ajatelkaa 5 kymppiä saa olla säästöjä aikuisella joka joutuu hakemaan tukea. Eikä siinä kaikki. Jos köyhä voittaa lotossa satasen tai pari niin ne vähennetään toimeentulotuesta eikä köyhä saa iloa edes siitä pienestä voitosta.
Varmaan tuossa mennään sääntöjen mukaan mutta ei se silti ole oikein. Tämä on todellista syväkyykytystä miten toimeentulotuki asiakkaita kohdellaan. Ajatelkaa jopa pelaamista kytätään. Jos voittaa vähänkin paremmin niin silloin ei tarvitse tukea. Pikkuvoitot ovat paljon köyhälle ja hiluja kelan budjetissa. Kukaan ei ole syyllinen kun noudatetaan sääntöjä. Eihän saksassakaan kukaan ollut syyllinen kun kaikki vain noudattivat käskyjä.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta siis kuinka tämä olisi sinulta pois?
Tämä on yksi PIENI osasyy minun tolkuttomaan verotukseen.
Sitten, kun sinulle käy huonosti, sinua pidetään hengissä verorahoilla.
Jos laittaa joka viikko lottoriviin käyttämänsä rahan lippaaseen ja antaa sen olla siellä, on vuoden jälkeen voittanut 52€. Jos käyttää lottoon kaksi riviä, mutta laittaakin sen rahan lippaaseen, on vuoden jälkeen lippaassa 104€.
Vierailija kirjoitti:
Jos laittaa joka viikko lottoriviin käyttämänsä rahan lippaaseen ja antaa sen olla siellä, on vuoden jälkeen voittanut 52€. Jos käyttää lottoon kaksi riviä, mutta laittaakin sen rahan lippaaseen, on vuoden jälkeen lippaassa 104€.
Ja jos lottoaa vain muutaman viikon välein yhden rivin, rahanmeno on minimaalista ja silti säilyy satunnainen toivo paremmasta.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin.
Mee 🚽
Vierailija kirjoitti:
Vielä parempi neuvo köyhille; ala rikkaaksi.
Ei ole sen vaikeampaa.
Ala työvalmetaja-konsultiksi. Lue pari henkisen parannuksen opasta. Ja voilaa saat satasia tilille joka kerta kun joku hölmö on sun seurassasi alkavan tunnin.
Vierailija kirjoitti:
Minä yritän pitää satasta tilillä siltä varalta, että joudun esimerkiksi lähtemään taksilla sairaalaan. Siitä ei vielä ole valitettu. Olen joutunut käyttämään sen jo monta kertaa, joten se ei näytä niin pahalta kuin käsittääkseni on.
Minä lottoan silloin tällöin, koska minulla ei ole mitään muuta keinoa saada rahaa koko loppuikänäni. Kiinnostaa nähdä, mitä Kela sanoo minun viimeviikkoisesta viidentoista euron lottovoitostani. Ei ole vielä kysellyt veikkaustilistä, mutta sekin aika varmasti koittaa.
Eivätkö taksit hyväksy käteistä enää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaustili on mielenkiintoinen. Rekisteröidyin Veikkauksen asiakkaaksi kesällä. Heti seuraavassa tt-hakemuksessa alettiin penäämään Veikkaustiliä, vaikka tähän asti ei kukaan kysellyt perään. Pitkälle ulottuu lonkerot yksilön kyttäämisessä. Eihän siellä Veikkaustilillä voittoja ollut eikä suuria summia. Pari hassua lottoa ja nettiarpaa. Turhaa kyttäämistä ja tyhjää työtä vaan teettävät.
Miksi ihmeessä toimeentulotukea hakevan pitäisi pystyä harrastamaan uhkapelejä? Ei loton pelaaminen ole mikään ihmisen perustarve tai kansalaisoikeus. Toimeentulotuki ei ole kansalaispalkka, vaan kantaa hetkellisen elämänvaiheen tai kriisin yli jos kaikki omat varat on viimeistä myöden käytetty.
Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi, ja jokaisen on syytä asennoitua sen mukaan.
Työkyvyttömän hetki saattaa olla muutama kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyden ja onnettomuuksien varalta vähintään 100 euroa sallittava kaikille. Tarve yllättäen lääkkeille, taksille (sairaana), puhelimelle (jos hajoaa) tms.
Minusta satanen on pikkuraha säästöjä. Monesti lapsillakin on enemmän säästöjä. Näkee että kelan käsitys kohtuullisista säästöistä on naurettavan pieni summa. Ei tuolla ole mitään tekemistä kohtuullisuuden kanssa.
Ei kaikilla alaikäisillä edes ole omia tilejä syystä tai toisesta.
Todellinen neuvo köyhille ja myös vähemmän köyhille: jättäkää ostamatta ne tupakat, kalja ja viinat sekä sipsit älkääkä pelatko lottoa. Yllättäen rahaa säästyy ihan mukava summa taskuun jemmaan.
Vinkki vitonen: Nostakaa pienissä erissä käteiseksi, ettei Kela tule uteliaaksi. Nyt jo kysellään, että missä käteinen, jos olet rahat nostanut.
Köyhät töihin vaan sieltä valittamasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä yritän pitää satasta tilillä siltä varalta, että joudun esimerkiksi lähtemään taksilla sairaalaan. Siitä ei vielä ole valitettu. Olen joutunut käyttämään sen jo monta kertaa, joten se ei näytä niin pahalta kuin käsittääkseni on.
Minä lottoan silloin tällöin, koska minulla ei ole mitään muuta keinoa saada rahaa koko loppuikänäni. Kiinnostaa nähdä, mitä Kela sanoo minun viimeviikkoisesta viidentoista euron lottovoitostani. Ei ole vielä kysellyt veikkaustilistä, mutta sekin aika varmasti koittaa.
Kela-taksilla sitä sairaalaan mennnään ja sen omavastuu on 25 €.
Eihän sitä uuno tukia tarvitse, jos voi säästää. Mistä näitä Turakaisia tähän maahan joku pieree?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö taksit hyväksy käteistä enää?
En tiedä.
Minä en pääse automaatille hakemaan käteistä, eikä ole ketään, jonka voisin panna hakemaan. Olen sairas ja yksin. Jos olisi keino nostaa käteistä piiloon, olisin kyllä jo nostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela-taksilla sitä sairaalaan mennnään ja sen omavastuu on 25 €.
Viisikymppiä taksimatkoihin on tosi iso raha.
"Toimeentulotukeen tulee työvelvoite."
"Kesämökki esti toimeentulotuen saamisen."
https://www.is.fi/kotimaa /art-2000001951186.html
Vierailija kirjoitti:
"Kesämökki esti toimeentulotuen saamisen."
https://www.is.fi/kotimaa /art-2000001951186.html
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin.
Kylästyttävä neuvo joka ei toimi kun ei ole työpaikkoja tarjolla.
Emmä jaksa mä 🌭🚽🍺