Lidlissä ei saa enää alennusta ellei erikseen sano
Ennen meni suoraan -30% alennus laputetuista tuotteista mutta nyt pitää sanoa erikseen jos haluaa saada tuon uuden -20% hinnasta tai muuten myyjät rahasta tuotteista normaaliin hintaan. Oli myyjän mukaan ylätaholya tullut käsky että näin pitää toimia. Huomenna nähdään kiinnostaako mitään ilpäväivälehteä tehdä uutista aiheesta, sillä tuo on kuluttajien vedätystä ja ties kuinka moni on kulkenut k kautta saamatta alennusta ilman että on osannut sitä pyytää.
Kommentit (33)
Painukaa takaisin sinne laudalle, mistä olette tulleet tänne sekoilemaan 😡
Höpö höpö.nyt taas. Kyllä minä ainakin olen saanut alennukset sanomatta yhtään mitään. Ap on joku k-kauppias, joka tekee jatkuvalla syötöllä näitä Lidliä mollaavia aloituksia, kun veetuttaa katsella sieltä oman kaupan puolityhjästä pihasta Lidlin täyttä parkkipaikkaa.
Laittakaa hinnat kohdalleen siellä omankylänkaupassa niin ei tarvitse itkeä, kun asiakkaat vaihtavat yksi toisensa jälkeen kilpailijalle.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sillä aletuotteella ole oma koodi? Eli se tuote piipataan siitä eikä siitä oikeasta enarista?
Miten sillä oma koodi voisi olla? Sittenhän joka tuotteeseen pitäisi tulostaa omat alelappunsa. S-marketeissakin kyllä ihan erikseen kassahenkilö naputtelee sen alenuksen joka tuotteelle.
Minulla sattui samalla viikolla kolme kertaa Lidlissä virheellinen velotus. Kaikki kyllä pyynnöstä korjattiin, mutta alkoi ji kypsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sillä aletuotteella ole oma koodi? Eli se tuote piipataan siitä eikä siitä oikeasta enarista?
Miten sillä oma koodi voisi olla? Sittenhän joka tuotteeseen pitäisi tulostaa omat alelappunsa. S-marketeissakin kyllä ihan erikseen kassahenkilö naputtelee sen alenuksen joka tuotteelle.
Lidlissä joka aletuotteessa on tarra. Mistä muuten sen tietäisi aletuotteeksi. Koskien siis näitä -20% ja -30%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain kaupoissa on tosiaan erikseen sellaiset aletarrat, joissa on oma viivakoodi. Siihen viivakoodiin on rakennettu sisään se alennus. Ne tarrat tosiaan tulostetaan laitteesta erikseen jokaiseen tuotteeseen. Olin opiskeluaikana töissä Wiklundin S-marketissa, missä oli yhdet ensimmäisistä itsepalvelukassoista, ja siellä alennukset tuli noista erikseen tulostetuista tarroista.
JOS kassa on mitään edes etäisesti tämän kaltaista sanonut, niin luultavasti hän on todennut, ettei niitä tarroja aina kiireessä huomaa. Silloin auttaa, jos asiakas huomauttaa, että jossain hänen ostamassaan tuotteessa on alennustarra. Asiakas on sitten tulkinnut sen niin, että VAIN huomauttamalla saisi alen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidl tosiaan toimii niin että se tulostaa erikseen jokaiseen aletuotteeseen tarran, joka sisältää uuden viivakoodin. Tällä ehkäistään se ettei epärehellinen asiakas siirrä tarraa toiseen tuotteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Annan alennusta lutkillekun imevät munaani.
Isäs sai alennusta kun sua teki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidl tosiaan toimii niin että se tulostaa erikseen jokaiseen aletuotteeseen tarran, joka sisältää uuden viivakoodin. Tällä ehkäistään se ettei epärehellinen asiakas siirrä tarraa toiseen tuotteeseen.
Virhe kassalla käy usein siinä kun sillä aletarralla ei peitetä paketin alkuperäistä viivakoodia. Kun se tarratulostimen jälki ei kuitenkaan koskaan ole idioottivarmasti täydellistä, niin parempi että alkuperäinen jää myös näkyviin jos tarran koodi ei toimikaan. Itsepalvelukassalla tökkään sormen siihen alkuperäisen viivakoodin päälle ettei joku skannereista lue sitä. Joskus niitä viivakoodeja on ympäri pakettia niin niiden kaikkien peittäminen on haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä tarkistan aina kuitit. En pelkästään Lidlissä vaan muutenkin. Osassa tuotteista ei ole omaa enaria vanhan päällä vaan viivakoodi luetaan normaalisti ja sitten täpätään alennus. Jotkut kassatyöntekijät jättävät luvattoman usein alennustarran huomioimatta. Kannattaa siis vilkaista heti kuitti. Eilen mulle kävi Lidlissä niin, että -50 prosentin aletuote (käyttötavara) meni ihan oikein, alennus näkyi kuitissa. Mutta jostain syystä sama tuote oli jäljemmin kuitissa toisen kerran ja normaalihinnalla. Sanoin ja tietysti korvattiin.
Mulla kävi itsepalvelukassalla vastaava juttu, tuote tuli sekä alehinnalla että normaalihinnalla peräkkäin näytölle. Painoin kutsunappia ja hetken odotuksen jälkeen joku tuli poistamaan normaalihintaisen. Ajattelin itse sohlanneeni, mutta ehkä heillä on tarroituksessa jokin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä tarkistan aina kuitit. En pelkästään Lidlissä vaan muutenkin. Osassa tuotteista ei ole omaa enaria vanhan päällä vaan viivakoodi luetaan normaalisti ja sitten täpätään alennus. Jotkut kassatyöntekijät jättävät luvattoman usein alennustarran huomioimatta. Kannattaa siis vilkaista heti kuitti. Eilen mulle kävi Lidlissä niin, että -50 prosentin aletuote (käyttötavara) meni ihan oikein, alennus näkyi kuitissa. Mutta jostain syystä sama tuote oli jäljemmin kuitissa toisen kerran ja normaalihinnalla. Sanoin ja tietysti korvattiin.
Mulla kävi itsepalvelukassalla vastaava juttu, tuote tuli sekä alehinnalla että normaalihinnalla peräkkäin näytölle. Painoin kutsunappia ja hetken odotuksen jälkeen joku tuli poistamaan normaalihintaisen. Ajattelin itse sohlanneeni, mutta ehkä heillä on tarroituksessa jokin ongelma.
Siinä on niitä skannereita vähän jokapuolella joten se normaali viivakoodi on hyvä peittää, muuten lukee tosiaan vaikka molemmat. Normihinnan viivakoodi jätetään esiin että saadaan tuote ylipäätään skannattua jos aletarran viivakoodi on vaikka tulostunut suttuiseksi. Myyjä saa kyllä alen laitettua.
Koska mä voin. Nönnönnöö.