Hbl Finlayson on matkalla konkkaan
Kommentit (369)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös saman emoyhtiön Vallila on menossa konkkaan. Täysin itseaiheutettua tämäkin. Bernerin taksiudistus kertoi johdon tasosta.
En voi sietää Vallilan kuoseja. Ne on kaikki kuin jostain psykoosipotilaan mielentilasta kopioituja.
Niin se on ihmisillä erilainen maku. Itse tykkään eniten Vallilasta. Myös Finlaysonilla on monia kivoja kuoseja, mutta Marimekko ei iske minuun oikein ollenkaan. Okei, no se Siirtolapuutarha on kyllä hieno.
eri
Mä ostin ennen Vallilaa, tykkäsin niitten kaupunki- ja kukkakuoseista. Kun sain tietää, että rahat menee Bernerille lopetin ostokset kuin seinään.
Finlaysonilla olen tykännyt niistä norsukuoseista, ja ne kylpypyyhkeet on olleet hyvälaatuisiakin.
Bernerien talohanke suututtaa Espoossa: Voittoja maksimoidaan muuttamalla asemakaavaa
Kaavamuutos mahdollistaisi kiisteltyjen kerrostalojen rakentamisen Espoon Laurinlahteen. Asuntojen yhteenlaskettu arvo liikkuisi noin 40 miljoonassa eurossa.
Vierailija kirjoitti:
Googletus: ;Missä Finlaysonin tuotteet valmistetaan`?
Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingin Salmisaaressa. Finlaysonin tuotteet suunnitellaan Suomessa ja valmistetaan enimmäkseen Turkissa.
Meillä on lähes 300 000 työtöntä. Riittää massaa jota kouluttaa vaateteollisuuteen jos vain viitsii. En osta turkkilaista työtä.
Markkinointijohtajan ja brändijohtajan palkkauksessa kannattaa pitää kieli keskellä suuta.
Vierailija kirjoitti:
Boikotoin kaikkia yrityksiä, jotka tuputtavat homotusta, sirkkoja, DEI-paskaa, sukupuolikiintiöitä ja kaikenlaista muuta sairasta woketusta. En osta näiden yritysten tuotteita, palveluita tai osakkeita.
Aivan samoin kuin minä en osta Kärkkäiseltä yhtään mitään.
Näköjään Finlaysonilla original long drink kuosit nyt. Rajoitetun ajan.
Liian wokea?
Mulla yli kymmenen vuotta vanhoja Finlaysonin satiinialuskakanoita jotka pehmeitä ja ihania ihoa vasten, paljon käytetty mutta hyväkuntoisia edelleen. Pari vuotta sitten ostettu vastaava tuote on kuin peltiä, kangas ohutta, liukasta ja kovaa. Oli viimeinen ostos heiltä. Tervemenoa.
Ostin eilen kirpparilta Finlaysonin iskemättömät lakanat jostain 80-90-lukujen vaihteesta. Uusia en ole ostanut vuosiin. Ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Arabia, Iittala, marimekko, FIskars. Siinäkö seuraavat konkkaajat?
Arabia, Fiskars ja Iittala ovat nykyisin samaa puljua. Aloittivat woken keväällä ja siitä saakka Iittalan myymälät on olleet tyhjiä. Talousluvut heikkoja.
Tuotanto on tietysti muiden mallin mukaan enimmäkseen ulkomaille ja minustakin tuli entinen asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leimasi lakanansa homouslakanoiksi niin ei tee mieli noita ostaa ollenkaan
Ei niitä enää muut sen jälkeen ostaneetkaan kuin poikkeavat leikkeihinsä...
Minulla on Finlaysonin lakanasta tehty huppu päässä kun otan ahteriin. Homopartnerillani on myös klaanin huppu päässä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia yrityksiä johdetaan excelillä
Kurttila kertoo alkaneensa jo alusta asti luotsata yritystä kuluttajabrändinä, ei teollisuusyrityksenä. Finlaysonia oli aikaisemmin johdettu kuin "95 prosenttia suomalaisista yrityksistä" eli teollisen tuotannon näkökulmasta.
Kun ostimme firman, niin aika nopeasti huomasimme, että siellä oli keskitytty prosesseihin ja excelöitiin asioita. Kaikki oli aina matematisoitu. Mutta luova työ on myös intuituiota; kuluttajan, loppukäyttäjien ja maailman ymmärtämistä.
Kurttilan mielestä suurin osa suomalaisista yrityksistä tarvitsisi lisää kapinahenkeä, intohimoa ja näkemyksellisyyttä.
Minulle jopa sanottiin [Tom of Finland -malliston lanseeraamisen jälkeen], että päätit sitten tuhota Finlaysonin brändin. Olen sanonut, että yrityksen liikevaihto on sata vuotta vain kutistunut, että mitähän tässä on enää tuhottavaa?
Alamäki alkaa niin kaasu pohjaan vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googletus: ;Missä Finlaysonin tuotteet valmistetaan`?
Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingin Salmisaaressa. Finlaysonin tuotteet suunnitellaan Suomessa ja valmistetaan enimmäkseen Turkissa.
Meillä on lähes 300 000 työtöntä. Riittää massaa jota kouluttaa vaateteollisuuteen jos vain viitsii. En osta turkkilaista työtä.
Onko kukaan oikeasti laskenut onko se taloudellisesti edes kannattavaa? Siis tehdä alkutuotanto Suomessa?
En oikeasti tiedä. Maatalous alalla se on mahdollista,mutta tukiaisten avulla.
Ei taida yksikään iso firma valmistaa mitään enää oikein länsimaissa.
Vanhat tuotteet on kestäviä, uudet ihan rihkamaa. Onneksi on tuota vanhaa tuotantoa kertynyt niin etten tarvitse elämäni aikana yhtään uutta tyynyliinaa enkä pussilakanaa.
Käytössä on edelleen jo lapsena - 94 meillä ollut muumipussilakana. Saumat ehjät, kuvio tallessa. Vähän vain väri haalennut. En ymmärrä miten eeppisesti nämäkin saatiin pilattua.
Vierailija kirjoitti:
Bisnestä ja politiikkaa ei ikinä pidä sotkea keskenään.
Tämä on aivan perusasia jota jotkut eivät tunnu ymmärtävän.
Jep, politiikassa ihmiset jakautuneita ja sitten kun firma tekee politiikkaa niin sulkee pois ison osan asiakkaista. Ei ole väliä onko idea oikealla tai vasemmalla niin karkeasti puolet asiakkaista katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse myös lopetin ketjun tuotteiden ostamisen kun rupesivat politikoimaan. Oli niin eri arvomaailma.
Sama, eivät tuntuneet haluavan minua asiakkaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, politiikassa ihmiset jakautuneita ja sitten kun firma tekee politiikkaa niin sulkee pois ison osan asiakkaista. Ei ole väliä onko idea oikealla tai vasemmalla niin karkeasti puolet asiakkaista katoaa.
Ja wokehomo-agendalla 98 % asiakkaista katoaa.
Ja mä olen aina
luullut bliwin olevan suomalainen?
Tiedän, se on saippuaa. Mutta itselle ikoninen. Mutta vasta viikko sitten luin,että valmistettu Ruotsissa.
Ikää "vasta" sen reilu 40v.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja wokehomo-agendalla 98 % asiakkaista katoaa.
Wokehomo wokehomo. Tuutko joka kerta kuin kirjoitat tuon?
Niin innoissaan koko ketju sakeana tuota. Jotenkin epäilen,että et ole ikinä edes ostanut ko firmasta mitään.
Bernerit rakennuttavat luksuskohteen Espooseen Anne Berner kuittasi tonttikaupasta 1,5 miljoonaa euroa
Liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner teki hiljattain kaupat Hartelan kanssa Espoon Ristiniemessä sijaitsevasta tontista. Tontille nousee huvilamaisia pienkerrostaloja.