Kaupassa viime tipassa kävijät: Voitteko selittää mullekin?
Miksi, oi miksi, tulette tekemään kahdensadan euron megaostoksia lauantaina klo 17.45 (tai vaihtoehtoisesti pe klo 20.45)?
Jos kauppa menee kiinni klo 18, se tarkoittaa sitä, että siihen mennessä pitäisi periaatteessa olla ulkona kaupasta. Miksi helvetissä siltikin siellä on joku poloinen kassa töissä vielä 18.30????
Kommentit (88)
Perusteena se että sullahan on jo noin pitkä jono, voin minä sen yhden maitopurkin hakea!! Kertaakaan en laskenut moisia tampioita sisälle!
Onneksi en ole enää kassana....
Jos kerran työt alkavat aina koulujen päätyttyä, niin miehellähän on JOKA PÄIVÄ aikaa käydä kaupassa ennen töiden alkua yllin kyllin, vaikka nukkuisikin myöhään.
Ja vaikka me " kuoltais nälkään " me ei ikinä mennä kauppaan tms . puolen jälkeen ( eli 17.30 ku kauppa menee kiinni klo 18 tai 20.30 ku 21.00 on sulkemisaika ) .
Eli ymmärrän sua tosi hyvin.. Jokainen joka sanoo et voihan sinne mennä ku auki on jne , vois itse joskus kokeilla sitä työtä ja niitä viime minuutteja kuinka mukavaa se on ....
Asiakkaalle se on signaali että kauppa on vielä auki. Eikö niitä voi laittaa kiinni klo 18.00?
Vai pitäiskö jokaiseen talouteen jakaa tiedote, jossa kerrotaan että vaikka aukioloajoissa lukee klo 18, kauppaan saa tulla vain klo 17.30 asti.
Tai ehkä joku näistä kaupan prinsessoista suvaitsee kertoa, millä kellonlyömällä sinne putiikkiin oikeasti saa astua rahansa tuomaan?
t.48
Vierailija:
Asiakkaalle se on signaali että kauppa on vielä auki. Eikö niitä voi laittaa kiinni klo 18.00?
vois tulla tuntia aikaisemmin mutta kuulemma pitää katsoa tv stä joku sarja. hulluja on moneen junaan.....
Jos kerran kauppa on auki tiettyyn aikaan saakka, niin älkää urputtako, vaikka tulisin sisään 10 sekuntia ennen sulkemista, siihen on täysi oikeus. Ja siksi te olette siellä toissä. Jos teitä ärsyttää noin paljon viimetipan asiakkaat, niin vaihtakaa hemmetti alaa. On jo ihan tarpeeksi hapannaamoja muutenkin kaupoissa töissä!
Itse olen vaatekaupassa töissä, eikä yhtään ärsytä, vaikka asiakas koputtelisi ikkunaan vielä minuuttia yli. Olen valinnut asiakaspalvelualan siksi, että TYKKÄÄN siitä ja siitä minulle maksetaan. Jos teidän työnantajanne ei tajua maksaa teille todellisista työajoista, niin kannattaa harkita työpaikan vaihtoa.
Vierailija:
Jos kerran kauppa on auki tiettyyn aikaan saakka, niin älkää urputtako, vaikka tulisin sisään 10 sekuntia ennen sulkemista, siihen on täysi oikeus. Ja siksi te olette siellä toissä. Jos teitä ärsyttää noin paljon viimetipan asiakkaat, niin vaihtakaa hemmetti alaa. On jo ihan tarpeeksi hapannaamoja muutenkin kaupoissa töissä!
Itse olen vaatekaupassa töissä, eikä yhtään ärsytä, vaikka asiakas koputtelisi ikkunaan vielä minuuttia yli. Olen valinnut asiakaspalvelualan siksi, että TYKKÄÄN siitä ja siitä minulle maksetaan. Jos teidän työnantajanne ei tajua maksaa teille todellisista työajoista, niin kannattaa harkita työpaikan vaihtoa.
Viimeinkin joku tajusi, että kaupassa ollaan ihan niin kauan, kuin siellä on asiakkaita. Ja että kauppaan tullaan niin kauan, kuin ovet ovat auki.
Suomalainen palvelumentaliteetti on ihan perseestä. Kertokaa nyt joku, koska kauppaan saa viimeistään tulla ja jos tulee esim 17.50 niin mikä siihen on pätevä syy?
Vierailija:
vaikka tulisin sisään 10 sekuntia ennen sulkemista, siihen on täysi oikeus.
Asiakas koputtelee ikkunaasi. Ja harvemmin se asiakas haluaa ostaa 40 tuotetta joista 5 on palveltavia ja loput hän tutkii itse omassa rauhassa. Eli sinä siinä kiltisti istut kassasi takana ja odotat kun rouva on päättynyt kermanvärisiin liiveihin ja silkkisiin boxereihin.
Sinä aikana oven ollessa auki tulee vielä 5 matti myöhäistä ostoksille ja heistä 2 jää sovittelemaan.
Eli tämäkö on oikeasti sinun joka toinen työpäiväsi?
Sen jälkeen purat kassan ja suljet liikkeen.
Ymmärrän jos joskus joku tulee, vaan kun valitettavan usein näitä on jokainen päivä useampi. Ja ei ne kaikki hae vain sitä maitoa.
mutta sitä ihmettelen että ne viimeiset ovat aina ne samat naamat... se sama vanha mummo jne.... jotka taatusti kerkeis tehdä ostoksensa muuloinkin
Ne satunnaiset eivät niinkään haitanneet
Ja vielä harvemmin kaikki asiakkaat ovat poistuneet sulkemisen aikaan. Mutta pointti on se, että koska tämä on tiedossa ja asiakkaat palvellaan loppuun saakka, niin palkka maksetaan tietysti siihen saakka kun todellisuudessa olen itse päässyt lähtemään. Enkä edes oleta pääseväni lähtemään kotiin aina " ajoissa" . Tämä on mielestäni siis järjestely ja asennoitumiskysymys. Jos teillä kerran usein asiakkaita sulkemisen jälkeen, niin miksi se on ärsyttävää, jos kerran ei ole edes yllätys?
Häivy ennen kuin kello on 18 jotta mä ehdin himaan, älä tuo mulle mitään ylimääräistä duunia, mä täytän nyt hyllyjä eli v**uako tuut mua häiritsemään...
Olen asunnut aika monessa Euroopan maassa ja ainoastaan täällä näytetään hapanta naamaa. Toki voi olla ongelma muuallakin, mutta Suomessa kyllä kuluttaja saa kuulla kunniansa. Olo on kuin Venäjällä.
Menkää myyjät välillä itseenne.
asiakkaat tietää ja äkkiä kauppa on tyhjä.
uskon että asut oikeasti vanhempiesi kellarissa
Suomalaisten palveluasenteessa on paljon parantamisen varaa, niin kaupassa kuin muuallakin.
Ja en asu vanhempieni kellarissa.. :-D
Ei siinä ole mitään kitisemistä minun mielestäni. Niin se vain on. Mutta niille jotka tulevat pari minuuttia yli koputtelemaan, niin se on tyly ei, koska kauppa on mennyt kiinni...
Eli aloitit viestisi niin osuvasti kertomalla miten miehesi vaikuttaa kaupassa käyntiinne vaikkakin lisäsit että sinun täytyy olla mukana.
Eli miksi ei miehesi hae maitoa mehua ja muita helppoja sekä painavia tuotteita viikolla jos kerta pääsee 20-21. Eli edes joskus? Helpottaisi. Teitä sekä kauppaa. Ja miksi hänen pitää kurvata sinut kotoa kauhealla kiireellä?
Mitä sinä siellä kaupassa teet mukana? Mennessään yksin hän myös tekee päätöksiä itsenäisesti ja maksaa niistä. Huomaa kuukauden kahden päästä ettei talouden ostokset ole halpoja vaan että tarvitaan molempien panostusta asiaan.