Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monet uuden IDO-pöntön omistajat ei tiedä

Vierailija
30.08.2022 |

että niissä on sellainen vedenvärjäyssysteemi.
Vaihtoehtoina ovat sininen, joka värjäytyy vihreäksi, yöks.
Ja kusenkeltainen.
Jaksatteko käyttää niitä patruunoita?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsih! Katsoin ohjeen netistä. Muuten hyvä mutta se olikin peilikuva, eli napsautin poikki koko systeemin.

Vierailija
2/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa.

Vaikutus loppuu ihan liian nopeaan, enkä sitäpaitsi ole kaupassa edes nähnyt noita myytävän.

M40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuollaisen väripatruunan varmaan laittaa ihan minkä hyvänsä pytyn säiliöön

Vierailija
4/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pointti?

Vierailija
5/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa.

Vaikutus loppuu ihan liian nopeaan, enkä sitäpaitsi ole kaupassa edes nähnyt noita myytävän.

M40

Itse olen nähnyt kyllä isommissa marketeissa niin S kuin K ketjulla.

Vierailija kirjoitti:

Mikä pointti?

WC raikastin, joka tulee sinne vetonapin sisään sen sijaan että pytyn reunassa roikkuisi niitä muovisia häkkyröitä.

Vierailija
6/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on sama kuin se vanhanaikainen pöntön reunuksella oleva raikastin. Sininen ja vihreää olen minä nähnyt, en keltaista. Kallis ja turha, kuten ne reunassa olleetkin. Joskus ostan, prismasta saa, lapsesta on hauskaa kun pöntössä on sininen vesi.

Vierailija
7/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa.

M40

On niitä kyllä yleisesti, Pörrisma, tokmanni...

Melkein toimiva. Siis kielletty lataamasta sarjatulelle vaan odotettava aina edellisen loppumista.

Vierailija
8/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

putkimies latasi kaikki patruunat kerralla. Oli aika tumma vesi...

Vierailija
9/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, jos on yövieraita tulossa. Ovat aika kalliita, joten muuten jätän käyttämättä.

Vierailija
10/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton systeemi.

Vierailija
11/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneton systeemi.

Sais olla jotain kovempaa ainetta joka pitäis myös puhtaana. Ja että vois ladata sarjatulelle.

Mut eihän se nykyaikana piiperoille sovi.

Eihän sitä ole pakko käyttää, enemmistä ei varmaan edes hiffaa että heillä on se systeemi.

Vierailija
12/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneton systeemi.

Sais olla jotain kovempaa ainetta joka pitäis myös puhtaana. Ja että vois ladata sarjatulelle.

Eihän sitä ole pakko käyttää, enemmistä ei varmaan edes hiffaa että heillä on se systeemi.

Olisi joo munkin mielestä ihan kätevää jos mulla kotivessanpöntössä olisi jotain ainetta joka valuisi automaattisesti itsestään siihen reunoille, niin pönttö pysyisi paremmin puhtaana, niin mun ei tarttisi vessaharjalla puhdistella niin usein, joten mun vaivaa säästyisi.

Mutta se vaatisi tosiaan sitä että sitä sinistä ainetta pitäisi olla ihan sikapaljon. Oikeastaan vessanpytyt pitäisi suunnitella uusiksi: niissä pitäisi olla kaksi "vesisäiliötä", tai siis yksi säiliö olisi samanlainen vesisäiliö kuin aina ennenkin, ja toinen yhtä suuri säiliö olisi sille siniselle litkulle jota aina lisäisi sinne suuresta kanisterista.

Eli jos oikeasti haluaa hyötyä siitä sinisestä aineesta niin sitä pitää olla kanistereittain, eikä sellaisia pieniä säälittäviä saippuapalan kokoisia hommeleita mitä erikseen pistetään roikkumaan sellaiseen ritilään siihen pöntön sisäreunalle.

Noh, kuten sanot, tuo olisi ongelma "piiperoille" tai siis "vihreille ihmisille" tai siis "ympäristölle". Mutta olisi se kyllä muutoinkin ongelma. Kyllä se sininen ainekin jotain maksaa! Mitä enemmän sitä tarvitsee sitä enemmän se maksaa! Eikä se sininen ainekaan ole mikään ihmeratkaisu.

Aikoinaan olin pienessä huvipuistossa töissä. Siellä olin vastuussa mm. bajamaja-vessojen puhtaudesta. Niihin bajamahoihin pistetään pohjalle tosiaan aivan tolkuton määrä sitä sinistä ainetta. Eikä se auttanut, ei se riittänyt, ei se vaikuttanut. Jokatapauksessa bajamajat olivat aina aivan murheenkryyni, maailman likaisimpia paikkoja.

Vierailija
13/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vessassa ilmanvaihto. Olisi hirveää joutua peittämään asioinnin jättämät aromit jollain esanssipötkylällä.

Se parfyymi vielä haiseekin ihan järkyttävältä, pahemmalta kuin rehellinen sonta.

Kiertää vatsassa, sen verran olen kemssaa haistellut asuntovaunussa että tunnistan sen sukulaisen.

Vierailija
14/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneton systeemi.

Tuotoksissasi on jotain vikaa jos roiskuu reunoille ja jämähtää kiinni.

Vierailija
15/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän.

Ja jos jotakin kiinnostaa, niin limen tuoksuisia. Ostin black friday -alrnnuksista Kärkkäiseltä 3 vuoden varaston. Pitävät pöntön puhtaana ja hyvän tuoksuisena. M27

Vierailija
16/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee niin harvoin laitettua naama pönttöön, että aika turhalta tuntuu pöntön raikastaminen.

Itse vessa pysyy raikkaana ihan tehokkaalla ilmanvaihdolla, kuten tuolla aiemmin mainittiinkin.

Ja turhakekemikaalien vetely jäteveteen tuntuu jo ihan idioottihommalta.

Vierailija
17/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ihmeellistä noissa nyt on? Meillä ollut noita nyt 2 v, eli saman ajan, kuin Ido-pöntöllä on kylppäriremontin jäljiltä ikää.

Vierailija
18/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ne ovat liian voimakkaan hajustettuja ja liukenevat turhan nopeasti, kahdella ihmisellä ei yksi pötkö taida kestää edes paria viikkoa..

Vierailija
19/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ole ymmärtänyt näitä raikastimia, aivan totaalisen turhia kemikaaleja vedetään kirjaimellisesti pöntöstä alas. Vessa pysyy raikkaana pesemällä pönttö kerran viikkoon. Tarpeilla käynnin jälkeen kuuluukin hetken tuoksahtaa se itse, ei kukkaset tai muut, koska kukaan meistä ei kaki kukkasia, sitruunoita tai meren tuoksua.

Vierailija
20/21 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ne myyvätkin ja pöntöt vielä ostavat pöntöilleen. :D Pönttö ei tarvitse mitään ihme kikkailupatruunoita, voi vain pestä harjalla ja pesuaineella. Itse pesen lähes joka päivä mäntysuovalla joka on halpa ja ympäristöystävällinen aine, operaatio vie 30 sekuntia. Tujumpia aineita käytän vain jos perheessä on vatsatautia ja pinnat pitää pestä erityisen hyvin. Kaikkea kemikaaliroskaa vaan ängetään luontoon ja elellään illuusiossa että on niin puhtoista. Tuo jatkuva pöntössä lilluva väri voi myös värjätä pönttöä pysyvästi. Turhaa ja typerää.