Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäätkö ilman wc-paperia?

Vierailija
27.10.2024 |

Jotkut kertovat, että eivät käytä ollenkaan wc-paperia, vaan pesevät vedellä. On kuulemma sivistynyttä, luontoystävällistä ja hygieenistä.

Miten? Ja miten te sen käytännössä teette, esimerkiksi kauppakeskuksessa, töissä tai vierailulla?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliossa tai urheilun puutteessa vikaa, jos vesipesua tarvitaan. Oikein eläjällä paskat eivät ole plösöjä vaan teflonpintaisia.

Vierailija
42/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Vesi on paskan lääke.' (pitää kyllä  muuten hyvin paikkansa tuo vanha  sanonta!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin 8 rullan paketin tammikuussa ja vielä siitä on neljä jäljellä. Mulla ei kulu veskipaprua.

Kotona mulla on pieniä harsopyyhkeitä (vauvaharso neljään osaan). Semmoisella kuivaan värkkini pesun jälkeen. Yksi yleensä per päivä. Töissä mulla on sattumalta oma vessa, että pystyn toteuttamaan omaa tyyliäni.

Kauppakeskuksissa tms. en käy tarpeillani. Teatterissa pitää toisinaan käydä ja siellä käydään vanhanaikaisesti.

Mä en oikeastaan kyläile, vaan mun luona käydään. Siksipä ostan vessapaperia.

Ei mulla tässä mitään ideologiaa ole. Olisko joskus opiskelijana pienissä rahoissa mietin, että on oltava joku ratkaisu, jos ei ole varaa ostaa vessapaperia. :D Tuommoinen siitä sitten kehittyi. Noita harsoja voi käyttää menkka-aikaankin tiettyjen pöksyjen kanssa.. ;D

Oletanko väärin, jos veikkaan että elelet itseksesi?

<

Oletit oikein. Tuskin sitä enää perheellisenä tulen tätä jatkamaan. Nyt on vielä tuoreessa muistissa.

N28

Vierailija
44/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bidet, tai suihku ja frotee pyyhe riittävät täysin ja kunnollinen käsienpesu saippualla  ja kynsiharjalla kuumalla vedellä  aina vessassa käynnin riittävät hyvään tulokseen myös käsihygieniassa.

( ps*  onko ja antaako  pelkkä paperilla pyyhkiminen ja hankaaminen sitä milloinkaan ?)

Ok. Kuinka usein vaihdat pyyhkeet koko perheelle?

Olen  yksineläjä ja vaihdan alapyyhkeeni vessassa viikoittain.

Mutta jos olisi perhettä niin lapsille olisi tietysti  omat pyyhkeensä heillekin samassa kylpyhuoneen seinänaulakossa .

Missä pidät sitä alapyyhettä?

Normaalisti siinä seinällä peilin vieressä vai jossain alhaalla pöntön vieressä?

Onko vieraille yhteinen "vieraspersepyyhe"?

Miten se erottuu vessassa? Jos tulee vieraita tai vaikka taloyhtiön huoltomies ja näkee. Apua.

En kehtaisi laittaa omaan vessaan tarraa "mun oma (nimi)  paskapersepyyhe".

NYT KERTOKAA OIKEESTI. EN TAJUU.

Vierailija
45/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huom: Eihän se froteepyyhe ole kuin enää vain kosteuden ja veden pyyhkimistä varten sen jälkeen kun on huuhdottu ensin kunnolla vedellä ja suihkulla puhtáaksi.

Menemättä yksityiskohtiin väitän, että pelkällä vedellä ei välttämättä tule puhdasta. Tai sitten saa istua aika pitkään suihkuttelemassa. Varsinkin jos ei halua käsiään liata.

Vierailija
46/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjää. 

Tai ehkä pärjäisin, jos olisi ihan pakko, mutta en halua. :D Joskus kyllä pesen kakan jälkeen pyllyn, jos tuntuu, että pyyhkiminen ei riitä. Tai pissan jälkeen pimpin, jos olen vaikka menossa johonkin. Olen aika herkkäihoinen ja tiettyyn aikaan kuukaudesta etenkin. :D

Jännä ilmiö on myös se, miten yleensä tiettynä kuukautiskierron päivänä tulee sellainen "siisti kakka", joka ei jätä mitään jälkeä paperiin. En ymmärrä, mistä se johtuu. Miksei sellainen voisi tulla joka päivä? :D

Vierailija
47/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin 8 rullan paketin tammikuussa ja vielä siitä on neljä jäljellä. Mulla ei kulu veskipaprua.

Kotona mulla on pieniä harsopyyhkeitä (vauvaharso neljään osaan). Semmoisella kuivaan värkkini pesun jälkeen. Yksi yleensä per päivä. Töissä mulla on sattumalta oma vessa, että pystyn toteuttamaan omaa tyyliäni.

Kauppakeskuksissa tms. en käy tarpeillani. Teatterissa pitää toisinaan käydä ja siellä käydään vanhanaikaisesti.

Mä en oikeastaan kyläile, vaan mun luona käydään. Siksipä ostan vessapaperia.

Ei mulla tässä mitään ideologiaa ole. Olisko joskus opiskelijana pienissä rahoissa mietin, että on oltava joku ratkaisu, jos ei ole varaa ostaa vessapaperia. :D Tuommoinen siitä sitten kehittyi. Noita harsoja voi käyttää menkka-aikaankin tiettyjen pöksyjen kanssa.. ;D

Toteutat omaa tyyliäsi myös töissä, ja käytät yhden harsop

EN MINÄKÄÄN YMMÄRRÄ.

ÄIMÄN KÄKENÄ TÄMÄN PASKA-ASIAN KAA.

Vierailija
48/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pärjää. 

Tai ehkä pärjäisin, jos olisi ihan pakko, mutta en halua. :D Joskus kyllä pesen kakan jälkeen pyllyn, jos tuntuu, että pyyhkiminen ei riitä. Tai pissan jälkeen pimpin, jos olen vaikka menossa johonkin. Olen aika herkkäihoinen ja tiettyyn aikaan kuukaudesta etenkin. :D

Jännä ilmiö on myös se, miten yleensä tiettynä kuukautiskierron päivänä tulee sellainen "siisti kakka", joka ei jätä mitään jälkeä paperiin. En ymmärrä, mistä se johtuu. Miksei sellainen voisi tulla joka päivä? :D

EI KYSYTTY DORKA.

Vierailija
49/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Kalevi Paskaperse, maailman vttumaisin nuohooja.

Vierailija
50/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bidet, tai suihku ja frotee pyyhe riittävät täysin ja kunnollinen käsienpesu saippualla  ja kynsiharjalla kuumalla vedellä  aina vessassa käynnin riittävät hyvään tulokseen myös käsihygieniassa.

( ps*  onko ja antaako  pelkkä paperilla pyyhkiminen ja hankaaminen sitä milloinkaan ?)

Mutta jos olisi perhettä niin lapsille olisi tietysti  omat pyyhkeensä heillekin samassa kylpyhuoneen seinänaulakossa .

Normaalisti siinä seinällä peilin vieressä vai jossain alhaalla pöntön vieressä?

Onko

Vierailijoille voi toki olla yksi vessapaperirulla ana varalla  vessassa (vaikkei itse sitä käytäkään).

Vierailija
51/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huom: Eihän se froteepyyhe ole kuin enää vain kosteuden ja veden pyyhkimistä varten sen jälkeen kun on huuhdottu ensin kunnolla vedellä ja suihkulla puhtáaksi.

Menemättä yksityiskohtiin väitän, että pelkällä vedellä ei välttämättä tule puhdasta. Tai sitten saa istua aika pitkään suihkuttelemassa. Varsinkin jos ei halua käsiään liata.

Jos meet paskalle ja suihkuttelet persettä ja löträät ymmm, märkä pyyhe, kaikki kuulee ja näkee sen.

Läträät persereiän kans.

Hihhihhii Oy

Vierailija
52/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pärjää. 

EI KYSYTTY DORKA.

Mitä sä siellä raivoot IDIOOTTI? Kysyttiinhän, "pärjäätkö ilman wc-paperia?" ja minä kerroin, miten minä teen.

Haluatko tulla kylään keskustelemaan lisää aiheesta ÄÄLIÖ?

Vierailija
53/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko

Puhtaita pyyhkeitä on kaapissa siinä pöntön vieressä. Käytössä oleva pyyhe roikkuu naulassa kaapin sisäpuolella.

Vieraille on vessapaperia telineessä, jonka päällä on laatta "peppu". Hyvinkin selkeällä paikalla.

Jos työmies näkee pyyhkeen, niin maailmani ei siihen kaadu. Hän voi nähdä myös riitnsikoita ja pikkareitakin narulla tai pyykkikopassa. Saattaa dildokin olla näkyvillä. Hui. :D

Vierailija
54/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vessapaperia tarvita ulostamisen jälkeen. Peräaukon alueen turha koskettelu on itsesaastutusta joka johtaa muihin seksuaalisiin tekoihin ja kutsuu demooneja.

Vierailija
55/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pesisin käteni kuumalla vedellä, saippualla ja kynsiharjalla joka kerta kun käyn vaikka "ykkösellä", niin minulla ei olisi käsissä nahkaa.

Normaalisti tuohon repertuaariin pitää mennä korkeintaan pahan kakkosen jälkeen. Eikä tarvitse kynsiharjaa. Kun käyttää paperia niin ei sinne kynsien alle yleensä mene mitään kiinteää.

Vierailija
56/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vessapaperia tarvita ulostamisen jälkeen. Peräaukon alueen turha koskettelu on itsesaastutusta joka johtaa muihin seksuaalisiin tekoihin ja kutsuu demooneja.

Se on se kolmas silmä jonka avautuessa pääsee paha henki ilmoille. Tai ainakin pahan hajuinen.

Vierailija
57/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vaimokkeen kans nuollaan seksileikkien yhteydessä toistemme ryppyreiät ja kohokohta onkin jos kieleen jää kunnon sattumia ja paras on kun kieli syvälle ryppyreikään työnnettäessä törähtääkin kunnon pieru jotta korvatkin huutaa hoosiannaa.

matti ja maija

Vierailija
58/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Puhtaita pyyhkeitä on kaapissa siinä pöntön vieressä. Käytössä oleva pyyhe roikkuu naulassa kaapin sisäpuolella."

Ok. Eli pyyhit siihen pääosin vettä ja ulostebakteereita ja sitten laitat sen kostean pyyhkeen viikoksi sinne kaapin sisäpuolelle muhimaan. Ei pääse kunnolla kuivumaan.

Tämä on niille bakteereille aika ideaali olosuhde lisääntyä. Jos vielä lisäät sokeria niin a'vot.

Vierailija
59/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me vaimokkeen kans nuollaan seksileikkien yhteydessä toistemme ryppyreiät ja kohokohta onkin jos kieleen jää kunnon sattumia ja paras on kun kieli syvälle ryppyreikään työnnettäessä törähtääkin kunnon pieru jotta korvatkin huutaa hoosiannaa.

matti ja maija

Minä teen samoin rakastajani kanssa ja illalla suutelen ukkoani töistä tullessaan.

Vierailija
60/84 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pärjää. 

EI KYSYTTY DORKA.

Mitä sä siellä raivoot IDIOOTTI? Kysyttiinhän, "pärjäätkö ilman wc-paperia?" ja minä kerroin, miten minä teen.

Haluatko tulla kylään keskustelemaan lisää aiheesta ÄÄLIÖ?

Joo, anteeksi huonosti muotoiltu alkukysymys. Ei siis todellakaan kiinnosta kuulla miten ihmiset yleensä kakkivat ja pyyhkivät. Sehän ei ole kovinkaan mielenkiintoista.

Kiinnosti vain tämä ekologinen, sivistynyt ja hygieeninen vaihtoehto eli pelkällä vedellä, ilman paperia puhdistautuminen. Jotenkin luulin, että kävi selväksi mutta ilmeisesti sitten ei.

Selvyydeksi: Paperilla pyyhkijät älkööt vaivautuko kertomaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme