Pärjäätkö ilman wc-paperia?
Jotkut kertovat, että eivät käytä ollenkaan wc-paperia, vaan pesevät vedellä. On kuulemma sivistynyttä, luontoystävällistä ja hygieenistä.
Miten? Ja miten te sen käytännössä teette, esimerkiksi kauppakeskuksessa, töissä tai vierailulla?
Kommentit (84)
Kotona käytetään vettä, kylässä ja julkisissa vessoissa ihan paperia. Kyllä mä ostan paperia kotiin myös, vaikka vettä käytän.
Sormella kun pesee niin voi nuolaisemalla varmistaa että puhdasta tuli.
No en pärjää, ei ole vessassa ikkunaverhoja.
Vierailija kirjoitti:
Kotona käytetään vettä, kylässä ja julkisissa vessoissa ihan paperia. Kyllä mä ostan paperia kotiin myös, vaikka vettä käytän.
Mutta onko teillä sitten jokaiselle perheenjäsenelle oma takapuolipyyhe erikseen? Kuinka usein niitä vaihdetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko teillä sitten jokaiselle perheenjäsenelle oma takapuolipyyhe erikseen? Kuinka usein niitä vaihdetaan?
Vai mennäänkö periaatteella "luonto kuivaa"?
Mä ostin 8 rullan paketin tammikuussa ja vielä siitä on neljä jäljellä. Mulla ei kulu veskipaprua.
Kotona mulla on pieniä harsopyyhkeitä (vauvaharso neljään osaan). Semmoisella kuivaan värkkini pesun jälkeen. Yksi yleensä per päivä. Töissä mulla on sattumalta oma vessa, että pystyn toteuttamaan omaa tyyliäni.
Kauppakeskuksissa tms. en käy tarpeillani. Teatterissa pitää toisinaan käydä ja siellä käydään vanhanaikaisesti.
Mä en oikeastaan kyläile, vaan mun luona käydään. Siksipä ostan vessapaperia.
Ei mulla tässä mitään ideologiaa ole. Olisko joskus opiskelijana pienissä rahoissa mietin, että on oltava joku ratkaisu, jos ei ole varaa ostaa vessapaperia. :D Tuommoinen siitä sitten kehittyi. Noita harsoja voi käyttää menkka-aikaankin tiettyjen pöksyjen kanssa.. ;D
Bideen paremmuuskeskustelu viimeksi poistoon, toivottavasti tämänkertainen ei loukkaa herkkää modea.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Pitääkö viedä oma pyyhe mukaan kylään ja kaikkialle?
Ei pidä. Pyyhin aina isäntäväen kasvopyyhkeeseen. Kukaan ei ole huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhdasta prcettä ei voi kuivata ihan sillä peruskylpypyyhkeellä? Vihaatteko prceitänne vai mikä?
25 vuotta pyyhkinyt mainoslehteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhdasta prcettä ei voi kuivata ihan sillä peruskylpypyyhkeellä? Vihaatteko prceitänne vai mikä?
Miksi pyyhkeitä pestään jos aina kuivataan puhtaita mitä lie ?
Bidet, tai suihku ja frotee pyyhe riittävät täysin ja kunnollinen käsienpesu saippualla ja kynsiharjalla kuumalla vedellä aina vessassa käynnin riittävät hyvään tulokseen myös käsihygieniassa.
( ps* onko ja antaako pelkkä paperilla pyyhkiminen ja hankaaminen sitä milloinkaan ?)
Joo tuo sonnan peseminen pelkällä vedellä on täyttä huuhaata. Ottakaa myös huomioon että ne kansat jotka siitä eniten öyhöttävät ovat ulostebakteeriepidemioiden ja e.kolin jättimaita. Jos uloste on vähänkin tahnaista tai poimuissa se ei pelkällä vesisuihkulla lähde. Myöskin veden tuhlaaminen tuollaiseen on järjetöntä jos suihkuistakin nillitetään. Jos käytetään sitä wc paperia kun sitä nyt on olemassa ja sen jälkeen vaikka suihkautetaan sitä vettä.
Itse käytän kyllä paperia, mutta joskus joudun vierailemaan maissa, missä ei käytetä. Yleensä huuhteluvesi on pullossa mukana tai löytyy ämpäristä sen maassa olevan reiän vierestä.
Käsisuihkulla pesen ja paperilla kuivaan.
Vierailija kirjoitti:
Bideen paremmuuskeskustelu viimeksi poistoon, toivottavasti tämänkertainen ei loukkaa herkkää modea.
Minua ei kiinnosta mitkään tuhnuiset jutut, vaan olen aidosti utelias koska en osaa moneen kertaan koulutettunakaan ymmärtää, miten tämä toimisi. Pidetään keskustelu siistinä.
Ap
Pärjään nykyään. Bidee on korvannut wc-paperin meillä täysin.
Ikinä ei paperilla saa puhdasta. Housutkin kakassa jos paperilla koittaa siivota.
Vierailija kirjoitti:
Bidet, tai suihku ja frotee pyyhe riittävät täysin ja kunnollinen käsienpesu saippualla ja kynsiharjalla kuumalla vedellä aina vessassa käynnin riittävät hyvään tulokseen myös käsihygieniassa.
( ps* onko ja antaako pelkkä paperilla pyyhkiminen ja hankaaminen sitä milloinkaan ?)
Ok. Kuinka usein vaihdat pyyhkeet koko perheelle?
Niin. Pitääkö viedä oma pyyhe mukaan kylään ja kaikkialle?