Olen lihonut Ketipinorilla muodottomaksi möykyksi eikä paino tipu
Olen hoitoalalla ja 20 vuoden vuorotyö sekoittanut vuorokausirytmin lopullisesti. Ainoa mikä auttaa on Ketipinor. Samalla se on lisännyt ruokahalua niin, että herään kesken unien mukamas hirveään nälkään. Puolihorteisessa tilassa ahmin vaikka vehnäjauhoja jos ei muuta ole. Koitan laihduttaa mutta ei tästä tule mitään Ketipinorin kanssa. Samalla tullut verenpainetauti lihavuuden myötä. Inhoan itseäni.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Antipsykootit lihottavat, koska aiheuttavat pakonomaista syömisvimmaa. Toisaalta ne tuovat unen, jos mikään muu lääke ei sitä tuo. Näissä tarkastelussa pitää lähteä siitä, että saa riittävästi unta, joten jos käyttää antipsykoottia unilääkkeenä, niin joutuu väkisinkin liikkumaan runsaasti, jotta saa painoa pidettyä kurissa. Pätkäpaasto saattaisi olla tällöin aika järkevää, ts. jättää syöminen illaksi.
Mutta jos ei ole syönyt päivällä tarpeeksi, se illan ahmimiskohtaus voi olla 10 kertaa pahempi. Lisäksi, jos ei syö tarpeeksi päivällä, ei jaksa olla tarpeeksi aktiivinen ja liikkua, mikä hankaloittaa puolestaan nukahtamista.
Söin itse aikanaan 400mg ketipinoria päivässä ja olin jatkuvasti väsynyt ja saamaton ja todellakin lihoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antipsykootit lihottavat, koska aiheuttavat pakonomaista syömisvimmaa. Toisaalta ne tuovat unen, jos mikään muu lääke ei sitä tuo. Näissä tarkastelussa pitää lähteä siitä, että saa riittävästi unta, joten jos käyttää antipsykoottia unilääkkeenä, niin joutuu väkisinkin liikkumaan runsaasti, jotta saa painoa pidettyä kurissa. Pätkäpaasto saattaisi olla tällöin aika järkevää, ts. jättää syöminen illaksi.
Mutta jos ei ole syönyt päivällä tarpeeksi, se illan ahmimiskohtaus voi olla 10 kertaa pahempi. Lisäksi, jos ei syö tarpeeksi päivällä, ei jaksa olla tarpeeksi aktiivinen ja liikkua, mikä hankaloittaa puolestaan nukahtamista.
Söin itse aikanaan 400mg ketipinoria päivässä ja olin jatkuvasti väsynyt ja saamaton ja todellakin lihoin.
400 mg on tarkoitettu aivan muuhun kuin unen avuksi, johon riittää 10 mg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säännöllinen liikunta ja sopiva ruokamäärä ja oikea ravinto ja ketipinor unen tueksi ei lihota. Terv. 8 v kokemus.
Ei lihota sinua.
Ymmärräthän, etteivät kaikki ole kuin sinä. Edes syöty lääkemäärä ei ole sama kaikilla.
Oman kokemukseni sekä kaverien kokemuksen mukaan ketipinor todellakin saa monet lihomaan. Ja kun lääkkeen lopettaa, laihtuu helposti.
Unta varten määrä on 10-25 g / vrk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
400 mg on tarkoitettu aivan muuhun kuin unen avuksi, johon riittää 10 mg.
Ei poista lääkkeen lihottavuutta.
Eikä 10mg pillereitä edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säännöllinen liikunta ja sopiva ruokamäärä ja oikea ravinto ja ketipinor unen tueksi ei lihota. Terv. 8 v kokemus.
Ei lihota sinua.
Ymmärräthän, etteivät kaikki ole kuin sinä. Edes syöty lääkemäärä ei ole sama kaikilla.
Oman kokemukseni sekä kaverien kokemuksen mukaan ketipinor todellakin saa monet lihomaan. Ja kun lääkkeen lopettaa, laihtuu helposti.
Unta varten määrä on 10-25 g / vrk.
Riippuu potilaasta. Mulle on kirjoitettu 1-4kpl 25mg pillereitä. Unettomuus on vaivannut kauan.
25 mg leikkurilla puoliksi. Ei kovin vaikeaa. Sitten vain odotat 45 min ja zzzzzzzzzz...
Vierailija kirjoitti:
Vai että herra Ketipinorko sitä ruokaa suuhun lappaa, eikä oma käsi?
Veetuttaako olla veetuimainen ihminen? Mua ainakin ottais päähän ja rankasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veetuttaako olla veetuimainen ihminen? Mua ainakin ottais päähän ja rankasti.
Huumorin kukka on kaunis kasvi.
Juurisyy on, että sinulle ei selvästikään sovi vuorotyö. Pyydä lääkäriltä lausunto, jos et muuten saa yövuoroista vapautusta.
Ei ole hyvä pitemmän päälle tuollainen keinotekoinen lääkkeitten avulla nukkuminen. Ketipinor lisää ruokahalua ja nostaa painoa todella monilla. On vaikeaa taistella jatkuvasti lääkkeen aikaansaamaa nälän tunnetta vastaan. Kun pääset eroon yövuoroista, voit lopettaa nuo lääkkeet ja laihdut helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Tästä kommentista näkee ettei uskota lääkkeillä olevan haitallisia sivuvaikutuksia. Itsellä on lopetettu aikoinaan 4 eri mielialalääkettä vaikeiden sivuoireiden vuoksi. Ja ne oireet voivat tulla pitkänkin käytön jälkeen.
Kaikille ei tule Ketipinorista tuota ahmimishalua, mutta tiedän mm. yhden, joka lihonut Ketipinorin myötä 60 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei tule Ketipinorista tuota ahmimishalua, mutta tiedän mm. yhden, joka lihonut Ketipinorin myötä 60 kiloa.
No huh, siinä on saanut mättää ihan urakalla!
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään nukahtamiseenko sinä ketipinoria olet käyttänyt? Minäkin kärsin unettomuudesta, mutta olen systemaattisesti kieltäytynyt ketipinorista ja mirtazapiinista lihoamisen pelossa. Lääkärit eivät kertakaikkiaan usko, minkälaisen helvetin nämä lääkkeet voivat aiheuttaa. Onneksi saan nykyään muita lääkkeitä, mutta helppoa tivaaminen ei ollut.
Kuinka ja millä perustein ja mitä lääkkeitä olet saanut?
Harmi ettei kasarilla ollut ketipinoria, sitä olisi voinut lähettää Etiopiaan lihomislääkkeeksi.
Olen hoikka, mutta ketipinor kyllä vaikutti ruokahaluun niin paljon, etten sitä viitsinyt jatkaa. Siis pienimmästä annoksesta puoletkin nosti ruokahalua jumalattomasti :/
Eikö kannattaisi kokeilla jotain muuta lääkettä? Eihän tuo käyttämäsi ole ainoa lääke maailmassa joka sinua voisi auttaa. Puhu lääkärille tästä ongelmasta ja kysy olisiko muuta vaihtoehtoa. Älä nyt suotta itseäsi ala vihaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Harmi ettei kasarilla ollut ketipinoria, sitä olisi voinut lähettää Etiopiaan lihomislääkkeeksi.
Onko kiva vitsailla nälänhädästä kärsineiden kustannuksella? Erittäin asiaton tuo kommenttisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole _psykoottisuutta_, ei kannata syödä _psykoosilääkettä_! 😳
Eikö psykoottinen sitten muka liho?
Vierailija kirjoitti:
Eikö kannattaisi kokeilla jotain muuta lääkettä? Eihän tuo käyttämäsi ole ainoa lääke maailmassa joka sinua voisi auttaa. Puhu lääkärille tästä ongelmasta ja kysy olisiko muuta vaihtoehtoa. Älä nyt suotta itseäsi ala vihaamaan.
Mitä ihmettä siinä voi tehdä jos Lääkärit ei vaan määrää oikeita lääkkeitä?