Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin uskomatonta lukea näitä "se, tämä ja tuo tukeni laskee 50e iihkiik!" -aloituksia

Vierailija
27.10.2024 |

Miten on mahdollista että aikuiset ihmiset lähtevät siitä etteivät ota vastuuta itsestään ja elämästään vaan jonkun muun pitää heitä aina ja iäisesti rahoittaa? Onko tällaista missään muualla maailmassa? 

Kommentit (249)

Vierailija
201/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä porukka on ne aikuiset vauvvat. Vain Suomessa mahdollista. Ulkomailla mennään töihin millä tahansa palkalla. Jos muuta ei ole niin ruokapalkalla.

Olet varmasti valmis itsekin ruokapalkkaan, koska siihen se johtaisi kaikkien kohdalla? Älä ikinä aliarvioi ihmisen ahneutta ja ei, sinä et ole korvaamaton.

ihmisen ahneutta juuri sinun kohdalla. oletat, että muiden pitää maksaa enemmän veroja, jotta aikuiset vauvat voi pysyä leikkimässä kotista työelämän ulkopuolella. sinä olet ahne, ei työssä käyvät duunarit.  

Olet varmaan itse valmis kaikkeen mitä työkyvyttömille ja sairaille työttömille haaveilet. Älä ikinä oleta että sinä olisit korvaamaton. Toivottavasti sairastut ja jäät työttömäksi roikkumaan työkyvyttömänä.

Vierailija
202/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa. Hallitus leikkasi lapsikorotukset pois työmarkkinatuesta. 

Ja jos omistaa sijoitusasunnon niin saa vähemmän. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua eikä sijoitusasuntoja. 

Sinä hullu se jaksat jankuttaa tätä. 

Tietysti puolison tulojen täytyy vaikuttaa! Tietysti sillä puolisolla on elatusvelvollisuus. On oikein, ettei omistusasuntoon saa asumistukea, käytännössä sillä on vieläpä suosittu kerrostalo (Osakehuoneisto) asujia, omakotitaloon on ollut erilaiset kriteerit, kun ei vasti

Niin, 4 hengen perhe saa vuokra, vesi, sähkö + 1400 josta maksetaan myös auton kulut, jos toinen käy töissä, koska kelan tukiin ei kuulu auton kulut.

Omistusasunnossa saa vähemmän.

Omistusasunnossa lasketaan menoksi yhtiövastike, sähkö, vesi + 1400. Asuntolaina ja rahoitusvastike ei ole menoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista, että et sitten vingu täällä, jos sulle tapahtuu jotain. Se voi tapahtua yhtäkkiä, aivotapahtuma tai rattijuoppo ajaa päälle.

Ihana olisi kyllä nähdä jonkun "mene töihin" huutelijan ilme kun pazka osuu tuulettimesta omaan naamaan. Ja omaan kaivamaansa kuoppaan hukkuu.

Vierailija
204/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa. Hallitus leikkasi lapsikorotukset pois työmarkkinatuesta. 

Ja jos omistaa sijoitusasunnon niin saa vähemmän. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua eikä sijoitusasuntoja. 

Sinä hullu se jaksat jankuttaa tätä. 

Tietysti puolison tulojen täytyy vaikuttaa! Tietysti sillä puolisolla on elatusvelvollisuus. On oikein, ettei omistusasuntoon saa asumistukea, käytännössä sillä on vieläpä suosittu kerrostalo (Osakehuoneisto) asujia, omakotitaloon on ollut erilaiset kriteerit, kun ei vastiketta ole. On huomioitu vain lainan korot. 

Jos on omaisuutta,kuten kesämökki tai moott

Niin, nyt kun tulee potkulaki ja sut voi helposti irtisanoa julkiselta niin joudut myymään kaiken. Mitä olit tyhmä ja kävit töissä 30 vuotta. Menetät omaisuutesi.

Olisit ollut työttömänä kotona lepäämässä. Itse olit tyhmä ja raadoit töissä. 

Vierailija
205/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista, että et sitten vingu täällä, jos sulle tapahtuu jotain. Se voi tapahtua yhtäkkiä, aivotapahtuma tai rattijuoppo ajaa päälle.

Osaatko kirjoittaa muuta, vai valikoitko vaan koneeltasi valmiita lauseita 

Sen verran monta kertaa luettu tää sunkin lauseesi jo joka ketjusta, että keksi vaihteeksi uusi tai vaihda edes sanajärjestystä

Minä olen nähnyt täällä jankutettavan vain "mene töihin" "mene töihin".

Vierailija
206/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kertoo vain siitä, että tuet ovat viritetty minimiin, jos 50 euroa kaataa talouden. 

Tuet ei riitä edes minimiin. Jos joutuu hakemaan tt-tukea niin ainoat mahdollisuudet lisärahaan ovat pimeä työ ja rikollisuus. Tuen hakija ei saa edes pieniä lottovoittoja itselleen vaan ne vähennetään tuesta.

Ja s-bonukset lasketaan nykyään kaikki sentin tarkkuudella. Ja nyt myös ihmisen varallisuuteen lasketaan edelliskuulta säästyneet tuet. Eli et voi yrittää säästä toimeentulotuesta jos haluat ostaa hajonneen tilalle uuden tietokoneen tms. Et voi varautua tuleviin yllätyslaskuihin, koska et saa säästää TOIMEENTULOTUKEA.

Vierailija
207/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekoitat asioita. Onko tuollaiset tapahtumat yhteiskunnan vika? Päinvastoin, näissäkin TÄMÄ yhteiskunta auttaa. Maksaa eläkettä kun ei pysty töihin, maksaa asunnon vammaispalveluiden parista. Myös sellaiset hoidetaan jotka aiheuttaa itse sen neliraajahalvauksensa, kännipäissään. Ei j***lauta maksettaisi ihan joka maassa. 

En ymmärrä miten ihmiset eivät ole mihinkään tyytyväisiä. Ehkä katkeroituu kun ei näytä pääsevän eteenpäin. Moni tukien putoamisesta valittava ei suinkaan ole jäämässä tyhjän päälle, ainoastaan että joutuu esim muuttamaan pienempään. Minusta se olisi pitänyt olla automaattisen selvää jo silloin, kun putoaa tukien varaan, että täytyy alkaa elää säästäväisemmin. 

&nbs

Olet väärässä. Luulet että ihminen saa eläkettä jos ei pysty töihin. Se ei pidä paikkaansa nykyään.

Vierailija
208/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suomessa on totuttu siihen että veronmaksajien piikki on auki, jokaiseen elämäntilanteeseen on oma tukensa jos ei itse syystä tai toisesta pärjää. Tällänen munkkipossuilu on mahdollistanut sen että yksilön ei tarvi ottaa itsestään vastuuta. Nyt kun järjestelmä järkkyy niin alkaa lapsellinen itku siitä kun minä joudunkin itse kustantamaan elämäni.

Totta, meillä on ollut hieno järjestelmä, josta sinäkin terveenä ja toimintakykyisenä olet hyötynyt, et vain näe sitä. Toivottavasti sairastut tai joudut tapaturmaan.

Käsittääkseni aloittaja ei ole joutunut onnettomuuteen eikä sairastunut. Kyllä terveen ihmisen vaan pitää kouluttautua ja hakeutua työelämään. Jos sairastuu tai joutuu onnettomuuteen, niin tottakai silloin tulee yhteiskunnan turvaverkot apuun. 

Vierailija
209/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun olet raatanut 30 vuotta töissä ja 50-vuotiaana irtisanotaan ja menetät omaisuutesi, kun tuet ei riitä. Jos on tullut terveyteen jotain niin kodin siivouksen joudut ostamaan yksityiseltä siivousyritytykseltä. Siinä kiitos.

Vierailija
210/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suomessa on totuttu siihen että veronmaksajien piikki on auki, jokaiseen elämäntilanteeseen on oma tukensa jos ei itse syystä tai toisesta pärjää. Tällänen munkkipossuilu on mahdollistanut sen että yksilön ei tarvi ottaa itsestään vastuuta. Nyt kun järjestelmä järkkyy niin alkaa lapsellinen itku siitä kun minä joudunkin itse kustantamaan elämäni.

Totta, meillä on ollut hieno järjestelmä, josta sinäkin terveenä ja toimintakykyisenä olet hyötynyt, et vain näe sitä. Toivottavasti sairastut tai joudut tapaturmaan.

Kaikki tuet poissa tuollaisella, joka toivoo onnettomuutta toiselle. 

Palkka pois ja monon kuva peffaan sellaiselle, ketkä toivoo työttömille parakkileirejä ja kaurapuuroa yhteisruokailussa.

Ai niin. Kyllä minäkin käsi sydämellä toivon joillekin ihmisille sairastumista, niin oppisivat pitämään turpansa kiinni, ja lopettaisivat sen heikommassa asemassa olevien potkimisen.

Vierailija
211/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko kirjoittaa muuta, vai valikoitko vaan koneeltasi valmiita lauseita 

Sen verran monta kertaa luettu tää sunkin lauseesi jo joka ketjusta, että keksi vaihteeksi uusi tai vaihda edes sanajärjestystä

Taidat viettää täällä liikaa aikaa. En ole kirjoittanut tänne mitään moneen kuukauteen.

Samantyylisiä uhkailuposteja täällä joku aina näihin kirjoittelee tyyliin, että en hoida sinua jos sinulle käy sitten jotain.

Miksi sinua pitäisi hoitaa kenenkään? Hoida vaan itse itsesi.

Vierailija
212/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni aloittaja ei ole joutunut onnettomuuteen eikä sairastunut. Kyllä terveen ihmisen vaan pitää kouluttautua ja hakeutua työelämään. Jos sairastuu tai joutuu onnettomuuteen, niin tottakai silloin tulee yhteiskunnan turvaverkot apuun. 

Ihan vaan tiedoksi nyt kun tulee potkulaki, että opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta. Kulukorvauksen saa vain työvoimakoulutuksiin.

Monella opintotuet on käytetty.

Vierailija
213/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole mukavaa elättää noita tuollaisia, jotka toivovat kuolemaasi ja että joudut onnettomuuteen? Verot vain alas ja ihmiset saavat i

Luuletko rikastuvasi jos verot lopetetaan? Kyllä olet herttaisen tyhmä ihminen.

Vierailija
214/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kertoo vain siitä, että tuet ovat viritetty minimiin, jos 50 euroa kaataa talouden. 

Tuet ei riitä edes minimiin. Jos joutuu hakemaan tt-tukea niin ainoat mahdollisuudet lisärahaan ovat pimeä työ ja rikollisuus. Tuen hakija ei saa edes pieniä lottovoittoja itselleen vaan ne vähennetään tuesta.

Ja s-bonukset lasketaan nykyään kaikki sentin tarkkuudella. Ja nyt myös ihmisen varallisuuteen lasketaan edelliskuulta säästyneet tuet. Eli et voi yrittää säästä toimeentulotuesta jos haluat ostaa hajonneen tilalle uuden tietokoneen tms. Et voi varautua tuleviin yllätyslaskuihin, koska et saa säästää TOIMEENTULOTUKEA.

Ei laskettu kun hain asumistukea, en tosin saanut edes tietää paljonko bonuksia on, nykyään ei näy mistään.

Vierailija
215/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mulla on patjan alla 15000 e. Nämä olen säästänyt 20 vuoden kuluessa. Sieltä sitten otan, kun se tiskikone tai pakastin hajoaa. Eli semmosen 50 - 100 e/kk siis säästän. Molemmat aparaatit ovat lähes 10 v vanhoja ja toimivat, samoin pyykkikone. Kuinka usein teillä oikein ne koneet hajoavat?

Vierailija
216/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole mukavaa elättää noita tuollaisia, jotka toivovat kuolemaasi ja että joudut onnettomuuteen? Verot vain alas ja ihmiset saavat i

Minä en ole toivonut kenellekään normaalille ihmiselle sairastumista, ainoastaan niille ketkä räkättävät sairaille ja työkyvyttömille, että ette ansaitse e l  ää ja kaikki tuet teiltäkin pois ja töihin vaan. Sellaisille ihmisille toivon sairautta, koska ei he muuten opi turpansa louskuttamista hillitsemään.

Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Vai luulitko että työkyvytön ja sairas ihminen kunnioittaa ja arvostaa sinua, kun olet itse heitä kohtaan armoton, ilkeä ja raaka?

Mitä idari oikein odotit? Että sinua katsotaan ylös päin?

Vierailija
217/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mulla on patjan alla 15000 e. Nämä olen säästänyt 20 vuoden kuluessa. Sieltä sitten otan,

No ei ole minulla kumpikaan hajonnut. Aika tyhmää inflaation kannalta säästellä tuollaisia summia mätänemään patjan alle.

Vierailija
218/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten on vakuutukset. 

Vierailija
219/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tiedoksi nyt kun tulee potkulaki, että opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta. Kulukorvauksen saa vain työvoimakoulutuksiin.

Monella opintotuet on käytetty.

Niin ja ihan vain tiedoksi, että jos menee ammattikouluun, niin siellä ei järjestetä opetusta, vaan ne tukikuukaudet kuluu hukkaan, etkä voi suorittaa mitään merkintöjä, kun opetusta ei vaan ole. Ja yliopistoon jos haluat mennä, niin et saa siihen lupaa, tukea.

Vierailija
220/249 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdyn tuohon alkuun. Moni ei näe tukia omalla kohdallaan. Jopa työterveyshuoltoa tuetaan, joten se on etuoikeus. Mutta moni kokee, että.kuilui minulle. Miksi joku työttömyys raha ja täydentävä ei kuuluisi toiselle? Itse olen pudonnut korkealta ja kovaa. Tiedän, että ne pienet tuet mitä silloin saa oä, on todella tarpeen ja pelastava enkeli. Ne isot tiet jota sai työssä ollessa, ei vaikuttanut paljon mihinkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi