Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset korkeastikoulutetut ihmiset eivät tee mitään ja nosta tätä maata suosta?

Vierailija
26.10.2024 |

Suomeahan on kehuttu koulutuksen huippumaaksi. Missä vika?

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei kannata tehdä kuin minimi. Minulla marginaalivero on yli puolet eli 52,3 %. 

Eli jos teen vaikka 100 € ylimääräistä, verottaja vie siitä 52,30 € ja minä saan itse vähemmän eli 47,70 €

Sellainen tekeminen missä omasta työstä joku vie enemmän kuin itse saa ei ole järkevää.

Siksi Suomessa ei hyvätuloisen kannata tehdä yhtään mitään ylimääräistä.

Kipuraja on 4 640 €/kk. Siinä kohtaa marginaalivero nousee yli 50 % rajan.

Nyt pistää hymyilemään. Täällä keskituloiset kertovat, että jos valtio vie veroina yli 50 %, ei kannata tehdä. Mutta toisaalta, jos työttömältä valtio leikkaa tukia 50 % jokaista ansaittua euroa kohden, niin kuitenkin työttömän kannattaa tehdä osa-aikatöitä. Eiku. 

Vierailija
122/128 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii kyllä. Lopetetaan tuet. Jää rahaa koulutukseen ja terveydenhoitoon. Sillähän tästä suosta noustaan. Mutta mites teille hyödyttömille sitten tehdään? Otatteko vihdoin itse vastuun itsestänne, kuten aikuiset ihmiset tekevät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutetut tietää ja tiedostaa yrittämisen riskit paremmin. Siksi monet hakeutuvat palkollisiksi. Lisäksi Suomi on köyhä maa ja täällä yrityksen rahoitus on kiven alla. 

Vierailija
124/128 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naispäättäjät laittaa veroeurot Mehmetin taskuun.

Mehmet kertoo mehmet insinööri mehmet kertoo mehmet tarvii rahaa mehem idea nainen antaa rahaa mehmet pyytää lisäö nainen antaa lisää

Etkö muuhun pysty kuin tänne muuttanutta ihmistä pilkkaamaan.  Kateellinen persu.

Tekeehän se Mehmet ainakin parin-kolmen persun työt

Kyllä minäkin tekisin jos ei tarvitsisi maksaa veroja kuten Mehmet.

Kyl mäki mutku....

Tekosyitä sulta ainakin löytyy

Vierailija
125/128 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytä Orpo/Purran hallitusta, mitäpä hallitus lupasi ...yli 150 000 uutta työpaikkaa ja tulikin ennätystason työttömyys!

Vierailija
126/128 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen koko ajan. Hirveän raskasta on yksin nostaa suomea

Jeesaan täältä lounaisnurkasta, mutta raskasta on silti.

Vierailija
127/128 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa näistä korkeasti koulutetuista toimii kansanedustajien neuvonantajina mutta v*tuilleen asiat menevät koko ajan. Korkeasti koulutetuilta puuttuu hyvin usein maalaisjärki ja he yleensä elävät omassa kuplassaan josta ei näe totuutta. He siis eivät kykene tätä maata pelsstamaan.

Vierailija
128/128 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa näistä korkeasti koulutetuista toimii kansanedustajien neuvonantajina mutta v*tuilleen asiat menevät koko ajan. Korkeasti koulutetuilta puuttuu hyvin usein maalaisjärki ja he yleensä elävät omassa kuplassaan josta ei näe totuutta. He siis eivät kykene tätä maata pelsstamaan.

Kun tiedetään, että mm koulutusta on ajettu alas jo vuosikymmeniä, on noissa avustajissa siis porukkaa, jolle tuottaa vaikeuksia jopa luetun ymmärtäminen.

Olisi myös hauska tietää, kuinka moni heistä on esimerkiksi täysi rasisti. Sekin kun tuppaa yleistymään, mitä huonommin koulutettu sattuu olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi