Miksi suomalaiset korkeastikoulutetut ihmiset eivät tee mitään ja nosta tätä maata suosta?
Suomeahan on kehuttu koulutuksen huippumaaksi. Missä vika?
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat on loppu ja ankara verotus varmistaa että pääomia ei pääse kenellekään kertymään siinä määrin että yritteliäisyys alkaisi houkutella.
Se menee muussa maailmassakin niin, että ensin onnistutaan ja sitten palkitaan, ei päinvastoin. Maailma on täynnä rahaa Suomen ulkopuolella. Mutta jos ei ole värkeissä varaa, verotusta on helppo käyttää keppihevosena etten viitsi.
Jep. Ei osaa ja syytetään verotusta..
Vierailija kirjoitti:
Jossain päin maailmaa jopa asiakaspalvelua pidetään kilpailuvalttina eikä rasitteena.
Suomalainen "yrityspamppu" näkee asiakaspalvelussa vain turhan kuluerän
Vierailija kirjoitti:
Ei korkea koulutus takaa varmasti mitään. Usein korkeasti koulutetut ovat joko aivopesty palvelemaan uskollisesti nykyistä systeemiä (eli mikään ei muutu) tai he ovat jonkin suuren yhtiön palkkalistoilla, jonka globalistinen agenda tuhota Suomi tukee nykyistä systeemiä eli Suomen tuhoamista. Siksi toisinajattelijoita ja Suomen pelastamiseen pyrkiviä vihataan.
Näinhän se on ettei eliitin saavutettuihin etuihin saa kajota. Ne, jotka tätä yrittävät heivataan maata kiertävälle radalle.
Koska näitä sohvallamakaajia ja kelagoldilaisia vaan on yksinkertaisesti liikaa, että palkkatöissä käyvät voisivat heitä elättää ja tätä yhteiskuntaa pyörittää verorahoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päättäjät tekevät jatkuvasti päätöksiä, jotka eivät perustu tutkittuun tietoon. Useat poliitikot vihaavat tiedemiehiä ja tutkijoita, ainakin humanisteja ja yhteiskuntatieteilijöitä sekä niitä, joiden tuottama tieto kertoo luontokadosta ja ympäristön tuhoamisesta.
Elämä menee niin nopeasti eteenpäin, että jäät auttamattomasti jälkeen, jos käytät aikaa vain tutkimiseen.
Pitäisi olla myös kyky ymmärtää tietoa nopeasti. Sillä asiat menevät eteenpäin. Jos luulet, että joka asiaan pitää löytyä valmis tutkimus ennenkuin voit toimia niin sehän ei toimi. Eniten tarvitaan reippautta tarttua asioihin.
Näin siis perustelet jokaisen päätöksen, jossa tehdään juuri päin vastoin kuin se tutkittu tieto on osoittanut...
Eli kokkaripoliitikko on nostanut itse itsensä kaiken asiantuntijaksi.
Ei siihen aktiivisuuteen koulutusta tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Natsilandiaan ei mielellään investoida kun koulutuksesta ja sosiaaliturvasta on leikattu ja oppinut väki pakenee maasta.
Tytärkin aikoo muuttaa Hollantiin. Hän on kvanttitutkija.
Siis suomestahan fiksut, ahkerat ja koulutetut muuttaa pois koska suomessa on liikaa:
-sosialismia
-veroja
-verotusta
-holhousta
Haluaavat siis muuttaa aitoon länsimaahan, jossa tekijälle jää käteen enemmän kuin suomessa.
Juuri näihin sosialismin huutajiin olen kyllästynyt. Taitaa olla tätä uutta amerikkalaista henkeä, johon sekoittuu nykypersua, vanhoja suojeluskuntia ja n-Saksaa. Eivät yksittäiset korkeakoulutetut tätä maata johda. Hallituksella ja poliitikoilla se vastuu on, mutta eipä nouse suosta Suomi tällä porukalla, ei nouse.
Huvittavaa kuinka juuri nämä sosialismista valittavat nimenomaan eivät itse tee mitään vaan kaikki pitäisi antaa valmiina käteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naispäättäjät laittaa veroeurot Mehmetin taskuun.
Mehmet kertoo mehmet insinööri mehmet kertoo mehmet tarvii rahaa mehem idea nainen antaa rahaa mehmet pyytää lisäö nainen antaa lisää
Etkö muuhun pysty kuin tänne muuttanutta ihmistä pilkkaamaan. Kateellinen persu.
Tekeehän se Mehmet ainakin parin-kolmen persun työt
Vierailija kirjoitti:
Koska näitä sohvallamakaajia ja kelagoldilaisia vaan on yksinkertaisesti liikaa, että palkkatöissä käyvät voisivat heitä elättää ja tätä yhteiskuntaa pyörittää verorahoillaan.
Miksi et mene töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat on loppu ja ankara verotus varmistaa että pääomia ei pääse kenellekään kertymään siinä määrin että yritteliäisyys alkaisi houkutella.
Se menee muussa maailmassakin niin, että ensin onnistutaan ja sitten palkitaan, ei päinvastoin. Maailma on täynnä rahaa Suomen ulkopuolella. Mutta jos ei ole värkeissä varaa, verotusta on helppo käyttää keppihevosena etten viitsi.
Jep. Ei osaa ja syytetään verotusta..
Sen vuoksi uskaltaisin lyödä vetoa, ettei edistystä tapahdu lainkaan vaikka kaikki Suomen yrittäjien keskusliiton unelmat toteutettaisiin uskollisesti. Kilpailukyvyttömyys ei ole olosuhteista kiinni, vaan yrityksistä itsestään.
Miksi SINÄ et tee mitään ? Ala vaikka viemään vanhuksia ulos.
Suomessa ei kannata tehdä kuin minimi. Minulla marginaalivero on yli puolet eli 52,3 %.
Eli jos teen vaikka 100 € ylimääräistä, verottaja vie siitä 52,30 € ja minä saan itse vähemmän eli 47,70 €
Sellainen tekeminen missä omasta työstä joku vie enemmän kuin itse saa ei ole järkevää.
Siksi Suomessa ei hyvätuloisen kannata tehdä yhtään mitään ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei kannata tehdä kuin minimi. Minulla marginaalivero on yli puolet eli 52,3 %.
Eli jos teen vaikka 100 € ylimääräistä, verottaja vie siitä 52,30 € ja minä saan itse vähemmän eli 47,70 €
Sellainen tekeminen missä omasta työstä joku vie enemmän kuin itse saa ei ole järkevää.
Miksi pienituloiset ei nosta Suomea suosta? Heiltä ei verottaja vie puolta palkasta. Heidän kannattaa tehdä ylitöitä. Itsellekin jää jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naispäättäjät laittaa veroeurot Mehmetin taskuun.
Mehmet kertoo mehmet insinööri mehmet kertoo mehmet tarvii rahaa mehem idea nainen antaa rahaa mehmet pyytää lisäö nainen antaa lisää
Etkö muuhun pysty kuin tänne muuttanutta ihmistä pilkkaamaan. Kateellinen persu.
Tekeehän se Mehmet ainakin parin-kolmen persun työt
Kyllä minäkin tekisin jos ei tarvitsisi maksaa veroja kuten Mehmet.
Vierailija kirjoitti:
Kipuraja on 4 640 €/kk. Siinä kohtaa marginaalivero nousee yli 50 % rajan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi SINÄ et tee mitään ? Ala vaikka viemään vanhuksia ulos.
Ymmmärrätkö, että ei saa viedä vanhuksia ulos, tai menettää ne viimeisetkin pienet työttömyystuet, kun työvoimatoimisto katsoo sen työntekoon rinnastettavaksi toiminnaksi. Mutta kun ei siitä kuitenkaan kukaan maksa palkkaa, niin millä siten elää? Jos siitä saisi palkkaa, niin kyllä alkaisin viemään. Eikä tarvitse edes isoa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa korkeakoulutetaan 50% katajaisesta kansasta eli ihan samaa itsekästä rahvasta hekin ovat.
Suomi on itseasiassa bottom maa koulutustasossa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea on tehdä mitään, kun ei pääse töihin.
No sitten hopihopi kouluttautumaan ylemmän asteen hemuliksi!
Tuo 50 % on kyllä tavoite, mutta siitä ollaan vielä kaukana. Suomalaisista työikäisistä 42 %:lla on korkeakoulututkinto, mukaan lukien AMK-tutkinnot, jotka siis virallisesti ovat myös korkeakoulututkintoja.