MTV: Kannabistrendi on lisännyt rajusti psyykkisiä ongelmia
Kuvaa hyvin miten vaarallinen huume kyseessä, ei missään nimessä tulisi laillistaa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uusi-kannabistrendi-on-lisannyt-raj…
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos lääketeollisuus saa kannabikseen monopolin niin sitten se alkaakin rajusti laskemaan psyykkisiä ongelmia :D
Tieten alkaa jos lääkeyhtiö saa tehdä rahaa kannabiksella.
Mutta ne haluaa eliminoida sen tajuntaa laajentavan vaikutuksen. Sehän monia myös pelottaa.
Tarkennan: siis se tajunnan laajeneminen pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin,pössyttelijät
Olen vanhuuseläkkeellä.
"Kyllä minun havaintojeni mukaan jos meditaation yhdistää kannabiksen nauttimiseen, se voi vapauttaa ihmisen mieltä pysyvästi ja lisätä itsetuntemusta. Tällainen käyttäjä on eri asia jokin sekakäyttäjä kälyisessä kämpässä, vailla sen ylevämpiä tavoitteita kuin unohdus."
Jaa jaa. Kerro esimerkkejä. Mitä uutta tietoa itsestäsi sinä olet saanut pössytellessäsi meditaation aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen koukkuun jää. Voi kehittyä hyvinkin vahva psyykkinen koukku. Sen jälkeen käyttäjä säätää joka päivä paukkuja. Kiertelee asuntoja imujen toivossa. Polttaa karstoja polttelu välineistä eri kerran poltettua materiaalia uudestaan. Saattaa myllätä asunnon murujen toivossa eli etsii lattialle tippunutta murua. Kun säädöt menee pieleen käyttäjä mököttää sohvalla kädet ristissä ja on äkäinen. Asunnossa ramppaa väkeä koko ajan mikä aiheuttaa sen että hissi liikkuu talossa yömyöhään useasti. Röyhkeimmät polttaa tätä parvekkeella jolloin haju tunkeutuu muihin asuntoihin. Tupakan haju haihtuu nopeasti, mutta tuon haju jää kytemään.
Olen herännyt yömyöhään siihen kun naapuri on polttanut tuota parvekkeella, mutta se haju on niin vahva että ihan kun joku polttaisi makuuhuoneessa sängyn vieressä. Sitten joutuu pitämään kiinni asunnon ikkunoita kuumana kesäyönä. I
Kukaan usko säälittävää propaganda tarinaasi😅
Omassa tuttavapiirissäni kannabiksen polttelu oli erittäin yleistä, kun olin lukiossa 1990-luvulla. Monet tuolloin pössyttelyn aloittaneet tuttavani ovat nykyään korkeakoulutettuja, tunnollisesti ja kunnollisesti duunissa ja pössyttelevät edelleen silloin tällöin. Kahdella tutullani kannabiksen runsaahko polttelu laukaisi skitsofrenian ja yhdellä jo ekalla kerralla iski paha paniikkihäiriö vuosiksi. Itse en koskaan opetellut polttamaan, mutta minusta skitsofrenian puhkeamisesta kannabiksen käytön seurauksena ei puhuta tarpeeksi julkisuudessa, se tuntuu olevan melko yleistä, näin myös omalla perstuntumalla havainnoituna.
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissäni kannabiksen polttelu oli erittäin yleistä, kun olin lukiossa 1990-luvulla. Monet tuolloin pössyttelyn aloittaneet tuttavani ovat nykyään korkeakoulutettuja, tunnollisesti ja kunnollisesti duunissa ja pössyttelevät edelleen silloin tällöin. Kahdella tutullani kannabiksen runsaahko polttelu laukaisi skitsofrenian ja yhdellä jo ekalla kerralla iski paha paniikkihäiriö vuosiksi. Itse en koskaan opetellut polttamaan, mutta minusta skitsofrenian puhkeamisesta kannabiksen käytön seurauksena ei puhuta tarpeeksi julkisuudessa, se tuntuu olevan melko yleistä, näin myös omalla perstuntumalla havainnoituna.
Odotan että joko näen itse tuollaisen tai että kuulen joltakin tutulta että kannabis aiheuttaa kertomiasi ongelmia. Vielä niitä ei ole näkynyt ja olen viihdekäyttänyt kannabista 35 vuotta. Netissä jokainen voi kertoa tarinoita että aiheutti vaikka mitä. Oikeasti olen nähnyt vain lain aiheuttamia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi jauhaa paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi jauhaa paskaa.
Kyllä kannabiksen vastustaja viitsii. Useimmat käyttäjät eivät näe yhtäkään kannabispsykoosia tai skitsofreniaa niin hän näkee niitä heti kaksi. Onhan se teoriassa mahdollista että näki mutta se ei ole todennäköistä että näki. Se on kannabiksen vastustajilla mahdotonta myöntää kuinka vähän kannabis aiheuttaa haittoja. Esimerkiksi kannabispsykooseja ei ole suomessa joka vuosi. Ne ovat niin harvinaisia pelkän kannabiksen aiheuttamat psykoosit.
Vierailija kirjoitti:
Monenkohan psyykkiseen hyvinvointiin se on vaikuttanut positiivisesti?
Tämä! Minun kaltaiset ihmiset eivät näihin otsikoihin päädy. Kärsin pahasta unettomuudesta, ja ulkomaan reissulla hoksasin, miten hyvin kannabis auttaa tähän vaivaan ilman isomia haittoja. Lääkärit eivät määrää unettomuuteen rauhoittavia tai ns. z-lääkkeitä, koska niissä on ymmärrettävästi riippuvuuden riski. Toinen vaihtoehto on lihottavat mirtazapin ja ketipinor, jotka tekevät tokkuraisen olon seuraavaksi päiväksi. Vaihtoehdot ovat huonoja, jos mielii töissä käydä. Voin ihan rehellisesti sanoa, että mun psyyke on vaikea unettomuuden takia paljon parempi kannabiksen ansiosta. Olen työkykyinen seuraavana päivänä. En tätäkään lääkettä halua päivittäin ottaa, mutta tarpeen mukaan kannabis on ykkösvaihtoehto tehokkuuden ja haitattomuuden vuoksi. En polta sitä, joten terveysriski on olematon.
Narkomaanit ja mielisairaat ovat sellaista väkeä että liikaa ei kannata uhrata yhteiskunnan resursseja näitten tukemiseen. Mikään hoito tai tuki ei auta näitä vaan yleensä kierre on alaspäin kunnes se päättyy yliannokseen tai suisidiin valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa kukaan ei kokisi tarvetta koskea noin vaaralliseen aineeseen...
Vaaralliseen? Kannabikseen ei ole kuollut yhtään käyttäjää. Kannabispsykoosit ovat oikeasti harvinaisia niin ne eivät ole mikään perustelu kannabiksen kieltämiselle. Vertailun vuoksi laillinen alkoholi aiheuttaa 4000 psykoosia vuodessa. Lisäksi tappaa suoraan yli tuhat käyttäjää vuodessa + 1500 alkoholiperäisiin sairauksiin. Millä perusteella väität kannabista vaaralliseksi?
Vierailija kirjoitti:
Narkomaanit ja mielisairaat ovat sellaista väkeä että liikaa ei kannata uhrata yhteiskunnan resursseja näitten tukemiseen. Mikään hoito tai tuki ei auta näitä vaan yleensä kierre on alaspäin kunnes se päättyy yliannokseen tai suisidiin valitettavasti.
Kannabiksen käyttäjät eivät ole narkomaaneja tai mielisairaita. Hitto saksassa käyttö on jo sallittua. Kun laki aiheuttaa kannabiksen suurimmat ongelmat niin nuo sun puheet on ihan höpö, höpö juttuja. Oikeasti jokaisen tietämäni kannabiksen viihdekäyttäjän ongelmat ovat tulleet kiinnijäämisestä ei itse käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhut narkomaaneista ja mielisairasta, kun kysymys oli kannabiksen käyttäjistä? Miten pihalla sinä oikein olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhut narkomaaneista ja mielisairasta, kun kysymys oli kannabiksen käyttäjistä? Miten pihalla sinä oikein olet?
Yhtä pihalla kuin lumi-ukko.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan siitä kiinni miten käytät näitä luonnontuotteita. Luonto on tehty niin, että voi käyttää asioita joko korkeamman tietoisuuden kautta tai matalan, se on oma valinta
Mitä tarkotan tällä on tämä:
Jos käytät kannabista sen takia, että pääset pakenemaan jotain, tai käytät sitä jo valmiiksi vellovaan ahdistukseen ja masennukseen, sillon todnäk vaan pahennat oireitasi ja siitä on haittaa. Kukka ei ole tarkoitettu siihen, että sillä vedetään pää sekaisin, jotta ihminen pääsee pakenemaan jotain. Tätä näkee paljon nuorissa, ne kuvittelee olevansa jotai maailman parantajia kun ne vetää joka perjantai pääsen sekasin jointista :D Ei se mene niin
Jos taas käytät sitä korkeamman tietoisuuden kautta, eli siihen mihin se on luotu, eli sen parantavaan voimaan tai tietoisuuden laajentamiseen, sillon se on hyvä, sillon se vaikuttaa positiivisesti
Otin vapauden lisätä muutaman pilkun ja poistaa kymmenittäin turhia sä-sanoja muuten aivan aiheellisesta tekstistä. Teki oikeesti tiukkaa aluks lukea tuota, mutta pinnistelin sen läpi kun oli kuitenkin asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni pitää sitä hyvänä ratkaisuna, että pössyttelee ahdistukseensa, koska ahdistukseen juominen tai lääkkeiden vetäminen olisivat epäterveellisiä vaihtoehtoja. Oletteko oikeasti sitä mieltä, että ainoa ongelma ahdistukseen ryyppäämisessä ovat ne alkoholin fyysiset haittavaikutukset ja vauriot elimille? Että ahdistuksen käsittely päihtymällä ei itsessään ole mitenkään ongelmallista?
Riippuu käyttäjästä. Jos tosiaan voi käsitellä ahdistustaan päihtymällä, eikä siis vaan pakene sitä muuttamalla olotilaansa, niin ei siinä silloin ole niin suurta ongelmaa. En sitten tiedä, kuinka moni käyttää alkoholia päästäkseen paremmin tutkiskelemaan tunteitaan ja selvitteleen niiden alkuperää, mutta kannabista ainakin voi käyttää niin.
Nyt keskustellaan MTV:n lööpistä jotka tiedetään yhtä luotettaviksi kuin 7 päivää-lehden jutut.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä minun havaintojeni mukaan jos meditaation yhdistää kannabiksen nauttimiseen, se voi vapauttaa ihmisen mieltä pysyvästi ja lisätä itsetuntemusta. Tällainen käyttäjä on eri asia jokin sekakäyttäjä kälyisessä kämpässä, vailla sen ylevämpiä tavoitteita kuin unohdus."
Jaa jaa. Kerro esimerkkejä. Mitä uutta tietoa itsestäsi sinä olet saanut pössytellessäsi meditaation aikana?
Oon eri enkä ole kannabista suoraan meditaatioharjoitukseen lisännyt, mutta kannabis tosiaan lisää joillain keskittymiskykyä, joka osaltaan voi tuossakin hommassa auttaa. Vaikutuksen alaisena ihminen myös voi aistia avoimemmin ja hienovaraisemmin eri asioita.
Se oli selvästi tietämättömän tekstiä se aiempi viesti, jossa viitattiin kannabikseen samanlaisena eskapistisena päihteenä kuin mikä tahansa muukin päihde. Kun siinä kans mainittiin yhteyden itseensä tärkeys oikeassa paranemisessa, niin kannabis voi nimenomaan vaikuttaa niin, että se auttaa olemaan yhteydessä itseensä, kehoonsa, tunteisiinsa ja mieleensä, ja tähän monesti perustuukin sen parantava vaikutus.
Lisätään vielä, että sen vaikutukset on aina käyttäjäkohtaisia, voi se joillain kai eskapismiinkin sopia, mutta mahdollisuus syventyneeseen itsetuntemukseenkin on kannabiksen kanssa olemassa.
En kannata laillistamista, mutta periaatteessa kannatan sitä, että käytöstä ei rangaistaisi, jos se estää avun hakemisen rangaistuksen pelossa. Voisitte käyttäjät myös huomioida muut ihmiset, ettette altista heitä savulle. Edellisessä taloyhtiössä yksi poltti parvekkeella ja toinen ilmeisesti sisällä asunnossa, kun koko rappukäytävä aina haisi ja parvekkeelta hajut tuli korvausilmaventtiilistä sisälle asti. Kannabiksen haju on sanoin kuvaamattoman vastenmielinen omaan nenääni, ja tupakansavun tavoin aiheuttaa allergiaoireita itselleni. Huomioikaa siis muut ihmiset ja poltelkaa vaikka metsässä, kiitos.
Menkää töihin,pössyttelijät