Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä pitäisi nyt 5 kk kestää pimeyttä, kylmyyttä ja ankeutta. Miten selviydyt kevääseen?

Vierailija
26.10.2024 |

Talvi tulee. 

Kommentit (175)

Vierailija
141/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En selviä. Joulukuun puolenvälin tienoilla teen itsemurhan.

Miksi just silloin? 

Vierailija
142/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En selviä. Joulukuun puolenvälin tienoilla teen itsemurhan.

Ei kannata, koska sulla jää sitten näkemättä, että kevät kuitenkin tulee. Tai sitten joku menee pieleen, näet kevään ja kesän, muttet enää pääse siitä nauttimaan. Mutta. Sulla on tietysti vapaa tahto tehdä niin kuin itsellesi parhaaksi koet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuussa perinteisesti olen lähtenyt valoisampaan ja lämpimämpään paikkaan, niin teen nytkin. Edessä on 2 viikon reissu Ecuadoriin ja Kolumbiaan.

Tammikuussa puolestaan lähden 9 päivän valonhakureissulle Vietnamiin. 

Helmikuussa alkaakin sitten jo helpottaa, kun päivät oikeasti alkaa jo pidentymään. 

Vierailija
144/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

täytyy sanoa että rakastan tätä aikaa. Meinasi usko loppua kun oli taas näin yltiökuuma kesä. Oli vaan koko ajan kuuma ja asunnossa tukalaa.

Olen kunnon suomalainen, omiin oloihini vetäytyvä, yksinäisyydestä nauttiva, tästä sohjokuraloskapimeydestä ja syksyn mustasta ja pimeydestä elävä sielu.

Onkohan meitä edes muita samanlaisia? Joskus aina mietin että kuinka hienoa olisi jakaa tämä oma maailmansa jonkun toisen kanssa.

Olen odottanut tätä normaaliaikaan palaamista huhtikuusta lähtien. Vaikka pidänkin myös kesästä, marraskuu ja talvi on mun parasta aikaa.

Vierailija
145/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä ja nautin siitä, ettei ole enää pakko rynnätä aamuisin pimeyteen. 

Joka kuukaudelle varaan jotain kivaa odotettavaa, teatteri, konsertti, keikka, leffa tai vaikka brunssi/iltapäiväkahvit ystävän kanssa.

Huhtikuussa saatan aloittaa jo kesätyöt, eli 2-3 päivää viikossa entisessä työpaikassa. 

Vierailija
146/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokavuotista turhaa marmatusta miten kestää! Hyvin kestää kun ei ole ees mitään kestämistä, hyvä rauhallinen vuodenaika syys/talvi edessä, onni asua Suomessa, jossa vuodenajat vaihtuvat. Säästä on turha valittaa kun sille emme voi tehdä mitään. Asenteille kyllä voimme.

Vierailija
147/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana oli palata normaaliaikaan. Mun parhaat kuukaudet on syyskuusta helmikuuhun. Kevättä inhoan ja kesää vielä enemmän. 

Ihanat hämärät ja pimeät illat tuo vaan ihan omanlaisensa tunnelman, nautin kovasti.

Vierailija
148/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on talviaika nyt, synkät pimeät illat 😭

Vierailija
149/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Nyt alkaa lempikauteni. Oikein nautin kun kesähullut kärsii kun on pimeää ja kylmää.

Vierailija
150/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi on hellevalittajien unelma-aikaa!

Vierailija
151/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nyt liioitella. Maaliskuussa on jo ihan kivasti auringonvaloa jos asuu etelässä. Eli 4kk pitää sietää synkkyyttä.

Vierailija
152/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua teitä vuodenajoista kitisijöitä. 4 vuodenaikaa on parasta. Ihanaa kun luonto hiljenee ympärillä ja kaikkialle laskeutuu syvä rauha. Aamu-ja iltalenkkejä saa tehdä narskuvassa pakkasessa. Ja sitten taas maaliskuussa kevät tuntuu mahtavalta, päivän pidentymistä voi seurata minuutti minuutilta ja ottaa muuttolintuja vastaan. Aivan mahtaa asua Suomessa! En ikinä jaksaisi ikuisen kesän maassa.

Vierailija
153/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okwn ostanut teatterilippuja monelle viikonlopulle. Käyn avannossa joka viikko. Pimeän ajan yli toivottavasti jaksaa, kun on kakenteroituna kivoja juttuja.

Vierailija
154/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin neljästä vuoden ajasta.Parasta on siirtymävaiheet vuodenaikojen välillä.

Vierailija
155/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella harrastetaan kaikkea kivaa. Hiihdetään, luistellaan, lasketellaan, käydään pulkkamäessä yms. Tulisi vaan lunta ja pakkasta.

Vierailija
156/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvalivali. Ihanaa kun vuodenajat vaihtuu ja talvessa on omat hyvät puolensa. Vaatetta päälle ja ulos! Kynttilälyhtyä kuistille ja kohta joulua tekemään!

Vierailija
157/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviän siinä missä muinakin vuodenaikoina, eli jatkan normaalia elämääni. Ei minua kiinnosta, että onko esim klo 15 ulkona pimeää vai valoisaa. Syön ja paskon, runkkaan, käyn kaupassa, selaan nettiä ym ym ym ihan yhtä sujuvasti marraskuussa kuin heinäkuussakin. En ymmärrä, että miksi minä pitäisi stressata tuollaisista asioista. Kyllä sitä nyt elämässä tulee eteen suurempiakin haasteita kuin vuodenajat joille ei edes voi mitään.

Vierailija
158/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan ilmakylpyjä kotona joka päivä noin 1-2 tuntia lattialla alasti maaten x-asennossa.

Hengittelen. Piereskelen.

Tätä jo 30 vuotta.

Vierailija
159/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota muutaman kuukauden "putki"...kunnon kännissä koko ajan,menee talvi nopeasti.. 

Vitsailit varmaan. 

Vierailija
160/175 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeän kanssa ei ole mitään ongelmaa, mutta inhoan lunta ja pakkasta. Lunta ei tarvitsisi tulla ollenkaan ja pakkasta ei tarvita kuin pakastelokerossa ja pakastimissa. Jää kuuluu pohjoisnavalle ja jäähalleihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi