Tässä pitäisi nyt 5 kk kestää pimeyttä, kylmyyttä ja ankeutta. Miten selviydyt kevääseen?
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
En selviä. Joulukuun puolenvälin tienoilla teen itsemurhan.
Ei kannata, koska sulla jää sitten näkemättä, että kevät kuitenkin tulee. Tai sitten joku menee pieleen, näet kevään ja kesän, muttet enää pääse siitä nauttimaan. Mutta. Sulla on tietysti vapaa tahto tehdä niin kuin itsellesi parhaaksi koet.
Marraskuussa perinteisesti olen lähtenyt valoisampaan ja lämpimämpään paikkaan, niin teen nytkin. Edessä on 2 viikon reissu Ecuadoriin ja Kolumbiaan.
Tammikuussa puolestaan lähden 9 päivän valonhakureissulle Vietnamiin.
Helmikuussa alkaakin sitten jo helpottaa, kun päivät oikeasti alkaa jo pidentymään.
Vierailija kirjoitti:
täytyy sanoa että rakastan tätä aikaa. Meinasi usko loppua kun oli taas näin yltiökuuma kesä. Oli vaan koko ajan kuuma ja asunnossa tukalaa.
Olen kunnon suomalainen, omiin oloihini vetäytyvä, yksinäisyydestä nauttiva, tästä sohjokuraloskapimeydestä ja syksyn mustasta ja pimeydestä elävä sielu.
Onkohan meitä edes muita samanlaisia? Joskus aina mietin että kuinka hienoa olisi jakaa tämä oma maailmansa jonkun toisen kanssa.
Olen odottanut tätä normaaliaikaan palaamista huhtikuusta lähtien. Vaikka pidänkin myös kesästä, marraskuu ja talvi on mun parasta aikaa.
Olen eläkkeellä ja nautin siitä, ettei ole enää pakko rynnätä aamuisin pimeyteen.
Joka kuukaudelle varaan jotain kivaa odotettavaa, teatteri, konsertti, keikka, leffa tai vaikka brunssi/iltapäiväkahvit ystävän kanssa.
Huhtikuussa saatan aloittaa jo kesätyöt, eli 2-3 päivää viikossa entisessä työpaikassa.
Jokavuotista turhaa marmatusta miten kestää! Hyvin kestää kun ei ole ees mitään kestämistä, hyvä rauhallinen vuodenaika syys/talvi edessä, onni asua Suomessa, jossa vuodenajat vaihtuvat. Säästä on turha valittaa kun sille emme voi tehdä mitään. Asenteille kyllä voimme.
Ihana oli palata normaaliaikaan. Mun parhaat kuukaudet on syyskuusta helmikuuhun. Kevättä inhoan ja kesää vielä enemmän.
Ihanat hämärät ja pimeät illat tuo vaan ihan omanlaisensa tunnelman, nautin kovasti.
Se on talviaika nyt, synkät pimeät illat 😭
Hyvin. Nyt alkaa lempikauteni. Oikein nautin kun kesähullut kärsii kun on pimeää ja kylmää.
Talvi on hellevalittajien unelma-aikaa!
Eipä nyt liioitella. Maaliskuussa on jo ihan kivasti auringonvaloa jos asuu etelässä. Eli 4kk pitää sietää synkkyyttä.
En tajua teitä vuodenajoista kitisijöitä. 4 vuodenaikaa on parasta. Ihanaa kun luonto hiljenee ympärillä ja kaikkialle laskeutuu syvä rauha. Aamu-ja iltalenkkejä saa tehdä narskuvassa pakkasessa. Ja sitten taas maaliskuussa kevät tuntuu mahtavalta, päivän pidentymistä voi seurata minuutti minuutilta ja ottaa muuttolintuja vastaan. Aivan mahtaa asua Suomessa! En ikinä jaksaisi ikuisen kesän maassa.
Okwn ostanut teatterilippuja monelle viikonlopulle. Käyn avannossa joka viikko. Pimeän ajan yli toivottavasti jaksaa, kun on kakenteroituna kivoja juttuja.
Nautin neljästä vuoden ajasta.Parasta on siirtymävaiheet vuodenaikojen välillä.
Talvella harrastetaan kaikkea kivaa. Hiihdetään, luistellaan, lasketellaan, käydään pulkkamäessä yms. Tulisi vaan lunta ja pakkasta.
Valvalivali. Ihanaa kun vuodenajat vaihtuu ja talvessa on omat hyvät puolensa. Vaatetta päälle ja ulos! Kynttilälyhtyä kuistille ja kohta joulua tekemään!
Selviän siinä missä muinakin vuodenaikoina, eli jatkan normaalia elämääni. Ei minua kiinnosta, että onko esim klo 15 ulkona pimeää vai valoisaa. Syön ja paskon, runkkaan, käyn kaupassa, selaan nettiä ym ym ym ihan yhtä sujuvasti marraskuussa kuin heinäkuussakin. En ymmärrä, että miksi minä pitäisi stressata tuollaisista asioista. Kyllä sitä nyt elämässä tulee eteen suurempiakin haasteita kuin vuodenajat joille ei edes voi mitään.
Otan ilmakylpyjä kotona joka päivä noin 1-2 tuntia lattialla alasti maaten x-asennossa.
Hengittelen. Piereskelen.
Tätä jo 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ota muutaman kuukauden "putki"...kunnon kännissä koko ajan,menee talvi nopeasti..
Vitsailit varmaan.
Pimeän kanssa ei ole mitään ongelmaa, mutta inhoan lunta ja pakkasta. Lunta ei tarvitsisi tulla ollenkaan ja pakkasta ei tarvita kuin pakastelokerossa ja pakastimissa. Jää kuuluu pohjoisnavalle ja jäähalleihin.
Miksi just silloin?