Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko resilientti ihminen?

Vierailija
26.10.2024 |

Onko sinulla mielestäsi resilienssiä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen kameleontti.

Vierailija
2/18 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on joskus ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on, joskus ei. Olen ollut psykoosissa, kun tilanteet meni vaikeiksi. Toisaalta olen kasvattanut kaksi lasta pärjääviksi aikuisiksi yksin. 

Vierailija
4/18 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Minulla on joustavuutta asioiden suhteen ja ns tervettä järkeä. Ymmärrys siitä, että elämässä on vastoinkäymisiä ja niistä vain on selviydyttävä menemällä eteen päin eikä voi stopata siihen yhteen paikkaan. Esim terveellä järjellä tarkoitan sitä, että ymmärrän, että vanhemmat kuolevat joskus ym, mikä kuuluu elämään. 

Vierailija
5/18 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Minulla on joustavuutta asioiden suhteen ja ns tervettä järkeä. Ymmärrys siitä, että elämässä on vastoinkäymisiä ja niistä vain on selviydyttävä menemällä eteen päin eikä voi stopata siihen yhteen paikkaan. Esim terveellä järjellä tarkoitan sitä, että ymmärrän, että vanhemmat kuolevat joskus ym, mikä kuuluu elämään. 

Riippuuhan tämä olosuhteistakin. En sanoisi äitinsä yllättäen 19-vuotiaana menettäneelle ystävälleni, että pitää vain mennä eteenpäin, vanhemmat nyt vaan kuolee joskus.

Vierailija
6/18 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuuhan tämä olosuhteistakin. En sanoisi äitinsä yllättäen 19-vuotiaana menettäneelle ystävälleni, että pitää vain mennä eteenpäin, vanhemmat nyt vaan kuolee joskus.

Resilienssi on se ihmisen oma tunne palautumiskyky vaikeista asioista. Joku 19v voi musertua täysin ja olla ihan hukassa. Toinen taas selviytyy pienen suremisen kanssa ja jatkaa heti opintojaan ja pystyy keskittymään. Resilienssi on sitä tietynlaista sopeutumista. Ei sitä toinen voi käskeä. 

Vierailija
7/18 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. En ehkä kaikkein vaikeimpia asioita elämässä ole kohdannut mutta köyhästä lapsuudesta olen kasvanut itse itsensä huolehtivaksi aikuiseksi. Veli ei pystynyt samaan joten ainakin siihen nähden kestävämpi olen.

Vierailija
8/18 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on! 

En jää tuleen makaamaan. Aina löytyy tie mennä eteenpäin ja jos yksi ovi sulkeutuu, toinen on uusi mahdollisuus.

Vierailija
9/18 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joku liskoihminen tms.

Vierailija
10/18 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen resilientimpi kuin kukaan kenet olen tavannut.

Vierailija
11/18 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, todella. Olen selviytynyt paljosta ja säilyttänyt elämäniloni. 

Vierailija
12/18 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan onnistumaan, management by perkele!

Vierailija
13/18 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen resilientimpi kuin kukaan kenet olen tavannut.

mulla sama ominaisuus. olen tottunut siihen, ettei muilta voi vaatia samaa. 

Vierailija
14/18 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paitsi jos kyse on tunteettomasta seksistä tai rumista seksikumppaneista :) tai rakkaudenkohteen menetyksestä

Vierailija
15/18 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet löytänyt jostain uuden sanan taas ja luulet olevasi viisas ..tänään olet tunkenut tuon sanan muuallekkin.

Vierailija
16/18 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Resilienssi on se ihmisen oma tunne palautumiskyky vaikeista asioista. Joku 19v voi musertua täysin ja olla ihan hukassa. Toinen taas selviytyy pienen suremisen kanssa ja jatkaa heti opintojaan ja pystyy keskittymään. Resilienssi on sitä tietynlaista sopeutumista. Ei sitä toinen voi käskeä.&nbs

Kyllä ne kokemuksetkin väistämättä vaikuttaa. On täysin eri asia esimerkiksi jäädä nipinnapin täysikäisenä täysin yksin menetettyään ainoan vanhempansa, siihen lisäksi taloushuolet ja  traumaattinen nuoruus, kuin elää perushyvä ja yltäkylläinen lapsuus ja nuoruus ja sitten kokea vanhempien ero, mutta edelleen säilyttää kaikki muu tuki ja turva.

Vierailija
17/18 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ne kokemukset vaikuttaa. Kaikki ihmiset kokevat traumoja, mutta suurin osa niistä selviytyy. Osa paremmin, osa huonommin. Osa ei edes koe traumaksi sellaista minkä toinen kokee. Asenne elämään ja huonoihin kokemuksiin on erilainen. Asiat otetaan vastaan ja eletään. 

Vierailija
18/18 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei, vaarinhousut.