Minkä takia rikkaat eivät luovu mistään tuista
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole porvari, olen pienituloinen duunari. Maksan ansiotulosta veroa, ostoksista arvonlisäveroa ja kaikista näistä veroeuroista hyötyvät kaikki, myös ne rikkaat, rahattomat tai elämäntapatyöttömät (= en mene paskaduuniin, koska työttömänä saan enemmän tukia), jotka jollain tavoin elämänne aikana käytätte valtion tai kunnan tarjoamia palveluita. Että moikkuli vaan sulle porvari, jonka mielestä porvari rahoittaa kaikki etuudet! Toki maksan siihen pottiin vähemmän kuin sinä, mutta maksan kuutenkin. Ja en saa mitään asumis-, enkä toimeentulotukea.
Sinä pienituloisena saat enemmän verotuloin tuotettua hyvää kuin mitä itse veroja maksat. Vain noin 30% suomalaisista aikuisista maksaa enemmän veroja kuin saa, muut ovat saamapuolella. Tulot siis saa olla aika isot ennen kuin voi sanoa että ei enää sitä rahoitusta porvareilta saa.
Niin, maksan vähemmän kuin porvari, mutta maksan kuitenkin! Vastaukseni oli siihen väitteeseen, että kaikki etuudet maksetaan porvarien eli rikkaiden maksamista veroista ja että vain porvari maksaa sosiaalietuuseuroja. Ei porvarin pörssistä revityistä veroista makseta KAIKKEA, koska ei ole sellaista verotulojen ohjailua, että pienituloisten duunarien veroeurot menevät takaisin heidän ja muiden köyhien pusseihin ja rikkaiden porvarien veroeurot valuvat köyhille ja duunareille, mutta eivät ikinä milloinkaan heille itselleen. En saa tällä hetkellä mitään tukia, enkä edes julkista terveyskeskuspalvelua, koska kotipaikkakunnallani ei oteta töissäkäyviä ihmisiä tk-hoitoon.
Kyllä minuakin ärsyttää sosiaalietuusssurffarit, mutta myös se uhriutuminen mitä porvarit nyyhkivät väittäessään, että maksavat KAIKEN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tukia rikkaat saavat?
Yritystukia, verohelpotuksia, kela korvauksia yksityislääkäri palvelut onha noita...
RIkkaat eivät saa yritystukia, YRITYKSET voivat saada.
Ja täsmennäpä nyt MITÄ verohelpotuksia saamme?
Kela-korvaukset saavat KAIKKI tulotasosta riippumatta samoilla reunaehdoilla.
Eli MITÄÄN ei ollut.
Kotitalousvähennys(pienituloisilla ei ole varaa remppoihin) , verovähennykset sijoitusasuntojen kuluista, erilaiset metsätuet (esim.ojituksiin) jne. -eri
Olen kyllä pienituloisena (Max. netto 1500) käyttänyt kotitalousvähennystä. Vaikka olin pienituloisen, en ollut tyhmä eli säästin pieniä summia. Niillä samoilla pienituloisen aivoilla kouluttauduin enkä ole enää pienituloinen. Silti tulevaan, isoon remonttiin kotitalousvähennys olisi enemmän kuin tervetullut. Nythän toki sitäkin pienennetään roimasti.
Rikkaat voisi luopua tukien (=verot) maksamisesta. Olisiko se hyvä kompromissi?
En saa mitään tukia. Nostaisin kyllä mutta kun työtä välttelvä tukipummieliitti vie kymmenet miljardit loisimisellaan. Vtuttaa elättää tuota roska joukkoa kun verottaja vie 45 prosenttia palkasta.
Jos lopetetaan palkan verottaminen ja jokainen maksaa sitten palvelunsa itse .Olisiko tässä ratkaisu motivoida työttömiä hakemaan töitä nykyisen laiskottelun sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät, opintotuet?
Opintotuessa on tulorajat. Ei sitä hyvätuloiset saa.
Vierailija kirjoitti:
Jos lopetetaan palkan verottaminen ja jokainen maksaa sitten palvelunsa itse .Olisiko tässä ratkaisu motivoida työttömiä hakemaan töitä nykyisen laiskottelun sijaan.
Miten eläkeläisten terveydenhoito sitten maksetaan. Eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta ja terveydenhoito julkisella maksaa 6500/1 eläkeläinen vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja, mitä vähemmän rikkaatkin; äitiyspäivärahaa, lapsilisiä, ilmaisen perusasteen koulutuksenja, oppimateriaalit, lääke-ja sairauskulukorvauksia etc.
-Koulutus EI OLE TUKI se on PALVELU
-Oppimateriaali EI OLE TUKI.
Ei väliä, millä nimellä kulkee, yhteiskunnan verorahoista maksamaa tukea kansalaisille. Jenkeissä joutuisi itse maksamaan kaiken.
Tuliko yllätyksenä, että yhteiskunta tukee rikkaitakin monin tavoin.
Olen eri, mutta pakko tukea, muuten ei nykyisen kaltainen verotus menisi läpi.
Tukielätit luulee, että vaihtoehtona on ottaa rikkaiden tuet ja palvelut pois ja antaa heille tuplana. Ei se niin mene. Jos rikkaiden tuet ja palvelut poistetaan, vähennetään verotusta niin että palkansaajilla on mahdollisuus selviytyä nousseista kuluista. Todennäköisesti samalla karsitaan myös pienituloisten ja tulottomien tukia.
Vierailija kirjoitti:
Olen rikas ja luopunut kaikista tuista, ei tule toimeentulotukea, ei asumistukea eikä edes tarveharkintaista toimeentulotukea. Mielestäni jokaisen rikkaan tulisi toimia tavallani ja jättää moiset tuet kokonaan hakematta. Jos käteinen on lopussa, voi vaivihkaa käväistä diakonian pakeilla kyselemässä 50 e maksusitoumusta.
MItenkäs kotitalousvähennys, kemera-/metka-tuki, maataloustuki, matkavähennys, starttiraha, tai verovapaat/kevyesti verotetut osingot? Entä sähköauton tai sähköpyörän hankintatuki? Kyllä varakkast käyttävät tukia enemmän kuin köyhät. Hallitus suunnittelee vielä uusia tukia varakkaiden terveydenhuoltoon.
Rikkaathan maksaa ne kaikki tuet sun muut julkiset palvelut, eikä niin kovin rikaskaan tarvitse olla että joutuu maksumiehen osaan. Eipä tuo liene kohtuutonta jos saavat joskus vähän takaisinkin, tai edes kevennystä maksutaakkaansa.
Niinjoo, eihän ne ihan kaikkea jaksa maksaa, velkaakin joudutaan ottamaan lisäksi.
Eikö rikkaat nimenomaan maksa tosi paljon veroja? Ovat kyllä ansainneet ihan kaikki tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rikas ja luopunut kaikista tuista, ei tule toimeentulotukea, ei asumistukea eikä edes tarveharkintaista toimeentulotukea. Mielestäni jokaisen rikkaan tulisi toimia tavallani ja jättää moiset tuet kokonaan hakematta. Jos käteinen on lopussa, voi vaivihkaa käväistä diakonian pakeilla kyselemässä 50 e maksusitoumusta.
MItenkäs kotitalousvähennys, kemera-/metka-tuki, maataloustuki, matkavähennys, starttiraha, tai verovapaat/kevyesti verotetut osingot? Entä sähköauton tai sähköpyörän hankintatuki? Kyllä varakkast käyttävät tukia enemmän kuin köyhät. Hallitus suunnittelee vielä uusia tukia varakkaiden terveydenhuoltoon.
Meinaatko, ettei noihinkin ole säästöt iskeneet?
Ei nyt oteta pelkästään köyhiltä, vaikka oppositio yrittää sellaista narratiivia luoda. Vaan kyllä myös esim yritysten tuista on leikattu roimasti. Näistä vain ei pidetä niin kovaa meteliä, koska näiden rikkaiden tukien määrät ja saaminen ovat aina olleet epävarmoja. Lisäksi noita tukia ei saa pelkällä olemisella. Vaan ne ovat vastikkeellisia ja usein tuet on sidottu tiettyihin toimiin. Eli näihin ei riitä pelkkä hakemuksen jättäminen ja rahan odottelu.
Rikkaat luopuvat vi-tuista, heti kun 25v tulee täyteen!