Minkä takia rikkaat eivät luovu mistään tuista
Kommentit (134)
Opiskelija ei saa toimeentulotukea ennenkuin kaikki opintolainat on nostettu.
Jos varakkaat, jotka luopuvat tuista kuten lapsilisästä saisivat nimensä julkisuuteen, niin luopujien määrä nousisi.
Vierailija kirjoitti:
"Lisää leikkauksia asumislisään. Vanhemmiltaan vuokraamassaan tai vanhempansa omistamassa asunnossa asuva opiskelija voi saada tulevaisuudessa enintään 83 euroa asumislisää kuukaudessa, suunnittelee hallitus."
tämä on typerä uudistus. Palataan takas siihen että "lapseni astuu ystäväni vuokra-asunnossa ja hänen lapsensa minun vuokra-asunnossa". Eli ei tuo yhtään säästöä.
"Suomen työttömyystilanne synkkenee pian entisestään."
Vierailija kirjoitti:
"Lisää leikkauksia asumislisään. Vanhemmiltaan vuokraamassaan tai vanhempansa omistamassa asunnossa asuva opiskelija voi saada tulevaisuudessa enintään 83 euroa asumislisää kuukaudessa, suunnittelee hallitus."
Tämä on erittäin hyvä uudistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tukia rikkaat saavat?
Samoja, mitä vähemmän rikkaatkin; äitiyspäivärahaa, lapsilisiä, ilmaisen perusasteen koulutuksenja, oppimateriaalit, lääke-ja sairauskulukorvauksia etc.
Jätettäisiinkö me lapsemme kouluttamatta vai mitä ehdotat? Että vain ro s k a sakki saa laittaa lapsensa peruskouluun?
Tuskin aloittaja tarkoitti, ettei koulujärjestelmää pitäisi hyödyntää. Mutta haluaisin kiinnittää huomiosi siihen, miten puhut muista ihmisistä. Tuollainen kielenkäyttö on kaikissa yhteyksissä asiatonta ja antaa käyttäjästään kaikkea muuta kuin hyvän kuvan. Eli ehkä kannattaa vilkaista peiliin ennen kuin alkaa nimitellä muita.
"Budjettiriihi sinetöi kotitalousvähennyksen rajun leikkauksen."
Ap voisi näyttää esimerkkiä ja olla ottamatta vastaan veronmaksajien rahoja.
Vierailija kirjoitti:
"Budjettiriihi sinetöi kotitalousvähennyksen rajun leikkauksen."
Tämä on hyvä uudistus.
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa eikä voi saada verovähennystä kodin siivouksen ostosta jne.
Naapurikaupungissani opisekelijoiden suurin ongelma on, kun ei ole tarpeeksi parkkipaikkoja autoilleen.
Miksette p*rsaukiset "rikkaille" kateelliset ja katkerat märisijät itse ole vaivautuneet tekemään elämänne eteen yhtään mitään muuta kuin menemään sieltä mistä aita on matalin mahdollisimman helpolla ja ilmaiseksi -periaatteella? Turhaan vingutte ja inisette. Itse olette soppanne keittäneet. Lusikkaa kauniiseen käteen vaan. Jatkuvaa kitinää kun muutkin saavat samat edut ja hyödyt yhteiskunnasta vaikka eivät tarvitsisi teidän mielestänne.
Typerä ehdotus, jos on vaikka asuntovelkainen "rikas", ja jää työttömäksi, niin varmasti elää vähemmällä ruualla kuin ammattiköyhät.
Toki monilla olisi varaa ja haluakin auttaa vähäosaisempia, mutta se on tehty Suomessa varsin hankalaksi. Huijarit on aina ensimmäisinä apajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä on typerä uudistus. Palataan takas siihen että "lapseni astuu ystäväni vuokra-asunnossa ja hänen lapsensa minun vuokra-asunnossa". Eli ei tuo yhtään säästöä.
Onneksi varakkaiden tukileikki on moraalisesti paljon parempaa kuin sen kansanosan, joka tekee sitä pysyäkseen jotenkin leivänsyrjässä kiinni. Ilman muuta yhteiskunnan pitää tehdä tulonsiirrot yhteisistä varoista varakkaille mahdollisimman helpoksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos varakkaat, jotka luopuvat tuista kuten lapsilisästä saisivat nimensä julkisuuteen, niin luopujien määrä nousisi.
Lapsilisä ei ole tuki vaan lisä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi varakkaiden tukileikki on moraalisesti paljon parempaa kuin sen kansanosan, joka tekee sitä pysyäkseen jotenkin leivänsyrjässä kiinni. Ilman muuta yhteiskunnan pitää tehdä tulonsiirrot yhteisistä varoista varakkaille mahdollisimman helpoksi.
Jokaisella on mahdollisuus varakkaiden elintasoon. Se ei vaan onnistu, jos ei jaksa tehdä töitä sen eteen.
Vierailija kirjoitti:
En ole porvari, olen pienituloinen duunari. Maksan ansiotulosta veroa, ostoksista arvonlisäveroa ja kaikista näistä veroeuroista hyötyvät kaikki, myös ne rikkaat, rahattomat tai elämäntapatyöttömät (= en mene paskaduuniin, koska työttömänä saan enemmän tukia), jotka jollain tavoin elämänne aikana käytätte valtion tai kunnan tarjoamia palveluita. Että moikkuli vaan sulle porvari, jonka mielestä porvari rahoittaa kaikki etuudet! Toki maksan siihen pottiin vähemmän kuin sinä, mutta maksan kuutenkin. Ja en saa mitään asumis-, enkä toimeentulotukea.
Sinä pienituloisena saat enemmän verotuloin tuotettua hyvää kuin mitä itse veroja maksat. Vain noin 30% suomalaisista aikuisista maksaa enemmän veroja kuin saa, muut ovat saamapuolella. Tulot siis saa olla aika isot ennen kuin voi sanoa että ei enää sitä rahoitusta porvareilta saa.
Miksi köyhät saavat niin suuria veroetuuksia? Miun marginaaliveroni on 60% luokkaa, köyhät saavat veroetuuksia kun eivät joudu maksamaan enempää!
Mä en yksineläjänä saa yhteiskunnalta mitään tukia. Sen sijaan olen kaikessa nettomaksajana koko ajan, oli se sitten vaikka bussilla matkustamisesta kyse (vrt. rattaiden kanssa ilmaiseksi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja, mitä vähemmän rikkaatkin; äitiyspäivärahaa, lapsilisiä, ilmaisen perusasteen koulutuksenja, oppimateriaalit, lääke-ja sairauskulukorvauksia etc.
-Koulutus EI OLE TUKI se on PALVELU
-Oppimateriaali EI OLE TUKI.
Ei väliä, millä nimellä kulkee, yhteiskunnan verorahoista maksamaa tukea kansalaisille. Jenkeissä joutuisi itse maksamaan kaiken.
Tuliko yllätyksenä, että yhteiskunta tukee rikkaitakin monin tavoin.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010717026.html