Mitä tilaatte kiinalaisesta ravintolasta lapselle?
Olemme menossa ekaa kertaa koko perheellä kiinalaiseen ravintolaan syömään ja kiinnostaisi vähän tietää, minkälaisia ruokia tilaatte yleensä lapsillenne sieltä? Itse, vaikka usein aikuisseurassa kiinalaista syönkin, kun olen vege, olen harvemmin tutustunut noihin lihaversioihin. Lapsille ajattelimme kanaa, mutta enempää emme vielä ole miettineetkään.
Toki listat ovat eri paikoissa erilaisia, mutta jos vähän tulisi osviittaa lapsille sopivista, ei liian vahvoista (mausteisista) aterioista.
Kommentit (15)
Eihän Suomessa juuri kiinalaisravintoloissa tulisia annoksia edes ole!
hapanimelästä kanasta. Se ei ole liian mausteista. Myös nuudelit maistuvat yleensä, kukapa lapsi ei pastasta tykkää.
Kana, bambunversot ja herkkusienet on ainakin mieto.
ksia, mitä te tilaatte. Katkarapuja tuskin, kun lapseni on kala-äyriäis -allerginen
missä on friteerattu kalaa/äyriäisiä.
friteeratusta kanasta ja hapanimelästä kastikkeesta. Ovat muuten huonoja syömään kiinalaista.
ta, kun kiinalainen on ainoa paikka, jossa tykkäämme käydä ulkona syömässä...
hapanimeläkastikkeella ja riisiä. Tykkää kovasti.
Toinen haluaa hapanimeläkastiketta ja toinen ei. Jälkimmäinen vetelee lisäksi pelkkää riisiä kulhokaupalla ;)
Mutta kiinalaisesta saa paljon maukkaita ja mietoja annoksia. Itse en suosi noita friteerattuja ollenkaan vaan ostamme yleensä 5 hengen perheellemme 3 annosta ruokaa ja kukin poimii mitä haluaa, yleensä kaikki syövät kaikkea.
Siihen sekaan sopivasti kaikkea, mutta vähän varsinkin jos on tulista. Kiinalaisessahan ei tilata pöytään ns. omia annoksia, vaan 2-3 ruokalajia yhteiseksi kaikille + riisiä tulee niin paljon kuin tarvitaan.
ainoat mitkä kelpaa alle kouluikäisillemme...
käydään ainakin kerran viikossa. Eihän kiinalainen ruoka ole mitenkään tulista, enkä muutenkaan ymmärrä vanhempia, jotka opettaa lapsensa syömään mautonta ruokaa.
Meillä suurinta suosikkia valkosipukatkaravut, mutta ei varmaan kaikki lapset tosiaan tykkää...