Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Extrovertit pilasivat työpaikan pikkujoulut

Vierailija
26.10.2024 |

Aloitin uudessa työssä ja jännitän esiintymistä, eikä se työhöni kuulukaan. Olen sosiaalinen luonne mutta EN tykkää esiintyä, en karaokessa tai missään.

Talon tapa on kuulemma että vuoden aikana aloittaneet työntekijät pitävät jonkun saakelin shown vanhoille, siis usealle sadalle ihmiselle.

Tunsin pakokauhua silkasta ajatuksesta!

Yritin ehdottaa jotain kuorolauluesitystä tms. ettei tarttes sooloilla, niin eikös vaan kaikki muut halusivat jtn. komediaa mitä lie jossa jokaisella näyttävä rooli. Ja kaikki ekstrovertit päsmäröivät palaverissa. Esitys on pakollinen. 

Jätän menemättä pikkujouluihin ja aion sairastua ennen pikkujouluja, en vaan pysty!  Pikkujoulut olis olleet kiva kollegoihin tutustumisen kannalta, mutta tämä pakkoesitys pilasi kaiken. 

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autistivajakeìlle normaali elämä on niiiin vaikeaa. 

Älä nyt viitsi. Minä en ole aloittaja enkä edes etäisesti kirjolla ja pääosin olen puhelias ja ihmiset pitävät minua ekstroverttinä, vaikken erityisemmin viihdykään "esillä". Suoriudun kuitenkin esiintymistilanteissa erittäin hyvin vaikken niistä pidäkään.

Aloittajan kuvaama konsepti on aivan suoraan hel*entistä ja osoittaa sekä uskomatonta tilannetajuttomuutta että erittäin huonoa henkilöstöhallintaa yritykseltä. Tilaisuus jossa työntekijöitä pakotetaan "hauskanpidon" nojalla esiintymään mahdollisesti alkoholin vaikutuksen alaisena tehtävissä, jotka eivät liity työn suorittamiseen, on sekä nöyryyttävää että julmaa. Ihan periaatteesta olen aina kieltäytynyt näihin osallistumasta ja kieltäydyn myös jatkossa. Kannustan myös aloittajaa näin toi

Että sinut laitettaisiin pihalle, koska et halua tai voi osallistua vapaa-ajallasi pikkujouluihin? Haluatko edes työskennellä paikassa, joka arvottaa työntekijöitään siten? Ja mitä jos epäonnistut esityksessä? Saatko sittenkin potkut? 

Vierailija
82/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitin vastauksen tähän aloitukseen, mutta se ei tullut näkyville.??

Sensuuri on suurta tällä alustalla.

Niin on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupaan olla hyvä työkaveri ja kohdella ihmisiä hyvin mutta tässä menee raja. En lähde mihinkään pelleilyyn mukaan. Ei kiinnosta, ei huvita ja olen ujo.

Mikään en vaan tykkää esiintyä vaikka siihen pystyisinkin

Vierailija
84/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap voisi kompromissina esittää vaikka puuta, kun muut näyttelee isommin vieressä?

Vierailija
85/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse osallistua työajan ulkopuolisiin tilaisuuksiin. Joululounas riittää minulle.

Vierailija
86/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autistivajakeìlle normaali elämä on niiiin vaikeaa. 

Älä nyt viitsi. Minä en ole aloittaja enkä edes etäisesti kirjolla ja pääosin olen puhelias ja ihmiset pitävät minua ekstroverttinä, vaikken erityisemmin viihdykään "esillä". Suoriudun kuitenkin esiintymistilanteissa erittäin hyvin vaikken niistä pidäkään.

Aloittajan kuvaama konsepti on aivan suoraan hel*entistä ja osoittaa sekä uskomatonta tilannetajuttomuutta että erittäin huonoa henkilöstöhallintaa yritykseltä. Tilaisuus jossa työntekijöitä pakotetaan "hauskanpidon" nojalla esiintymään mahdollisesti alkoholin vaikutuksen alaisena tehtävissä, jotka eivät liity työn suorittamiseen, on sekä nöyryyttävää että julmaa. Ihan periaatteesta olen aina kieltäytynyt näihin osallistumasta ja kieltäydyn myös jatkossa. Kannustan myös aloittajaa näin toi

Joo, ymmärrän hyvin että kynnys on korkea. Mutta ihan pokkana vaan sairastut viime hetkellä ja jätät menemättä. Siinä ei ole mitään tuomittavaa kun kyseessä on vapaa-ajan tapahtuma.

Vierailija
87/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitin vastauksen tähän aloitukseen, mutta se ei tullut näkyville.??

Sensuuri on suurta tällä alustalla.

Spämmääjät estetään automaattisesti, pikku ruikuttaja.

Vierailija
88/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne ole pakko mennä, pelkuri.

Vierailija
89/95 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin esitys on pakollinen? Senkus vain sanot, että et osallistu. Ei he oikeasti voi sinua siihen pakottaa.

Vierailija
90/95 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein show. Sellaista satua sit tähän iltaan

Vierailija
91/95 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla vaikeaan esiintymisjännitykseen lääkkeenä Diapam 5mg ja Propral 40mg. Näillä olen pärjännyt sellaisissa tilanteissa, jotka muuten tuntuisivat mahdottomilta. Alkoholia en käytä ollenkaan.

Minulla on propral 40 mg ihan arjessa käytössä. Otan sitä aamulla, kun menen toimistolle ja toisen kerran päivällä. Varsinaiseen jännitykseen ei auta, sydämentykytyksiin kyllä. Diapameja harva nykyään edes saa ja niihin koukuttuu helposti.

Miksi te tätä alapeukutatte? Ihan lääkärin resepti on tuohon propral 40 mg 3 kertaa päivässä tarvittaessa arkena. 

Lääkkeiden käyttö on ihan sinun yksityisasia. Niiden syöminenkö olisi ratkaisu jollekin toiselle pikkujoulussa pakkoesiintymiseen ? Voit itse suostua Propalin tuomalla voimalla kaikkiin esityksiin.

Vierailija
92/95 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että oikein show. Sellaista satua sit tähän iltaan

En epäile yhtään aloituksen todenperäisyyttä. Sen verran hullua porukkaa työpaikoilla riittää. Kaikkea mukahauskaa nöyryytystä tuputetaan pakollisena jonkin "yhteisöllisyyden" nimissä.

Vierailija
93/95 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis elänyt pumpulissa ja aiot jatkaa sitä.

Normaalilla työpaikalla ei tarvitse osallistua tuollaiseen pelleilyyn.

Vierailija
94/95 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen esiintynyt työpaikan pikkujouluissa muistaakseni pariin kertaa jonkun kekseliäämmän käsikirjoittamassa esityksessä. Ollut mukana ja sanonut vuorosanani, pukeutunut jonkinlaiseen esiintymisasuun mikä nyt on sovittu ja mitä kotoa on löytynyt. Ei niitä kukaan muista pitkään eikä ollut kovin vaikeaa, vaikka jännitin kovasti. Sanoo etukäteen, etten itse osaa mitään standuppia vetää, mutta jos jotain saa valmiiksi mietittynä, niin mikäpä siinä. Voi olla ihan hyväkin kokemus. Ei hauskuutta loppujen lopuksi koskaan ole liikaa eikä siihen kovin paljon edes tarvita, peruukki ja hassut aurinkolasit ja avot siinä on esiintymisasu.

Vierailija
95/95 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällainen voi olla pakollista? Onpa epämukava työpaikka...