Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Extrovertit pilasivat työpaikan pikkujoulut

Vierailija
26.10.2024 |

Aloitin uudessa työssä ja jännitän esiintymistä, eikä se työhöni kuulukaan. Olen sosiaalinen luonne mutta EN tykkää esiintyä, en karaokessa tai missään.

Talon tapa on kuulemma että vuoden aikana aloittaneet työntekijät pitävät jonkun saakelin shown vanhoille, siis usealle sadalle ihmiselle.

Tunsin pakokauhua silkasta ajatuksesta!

Yritin ehdottaa jotain kuorolauluesitystä tms. ettei tarttes sooloilla, niin eikös vaan kaikki muut halusivat jtn. komediaa mitä lie jossa jokaisella näyttävä rooli. Ja kaikki ekstrovertit päsmäröivät palaverissa. Esitys on pakollinen. 

Jätän menemättä pikkujouluihin ja aion sairastua ennen pikkujouluja, en vaan pysty!  Pikkujoulut olis olleet kiva kollegoihin tutustumisen kannalta, mutta tämä pakkoesitys pilasi kaiken. 

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä voi sanoa suoraan lähiesihenkilölle, et "en halua osallistua"?

Jos noita "tekosairauksia" alkaa keksimään, niin entä jos se oikea sairaus sitten iskeekin?

(itellä oli se tilanne, et piti lähteä pikkujouluihin, suihkussa kävin parit bisset kotona, niin iskikin oikea vatsaflunssa tj.; tuumin, et parempi olla menemättä, etten vaan tartuta sitä muihin. Ei ollut kenenkään puh.numeroa, niin en voinut soittaa etten tule. .... Lie olleet himmeet kinkerit kun meikä oli poissa? :))))

Yritin sanoa. Sanoi että höpöhöpö, se on vaan leikkimielinen juttu ja huumorilla vaan.

Mulle esiintyminen ei ole ikinä leikkimielistä, tunsin pakokauhua yliopistollakin puhe-  

esityksissä

ap

Vierailija
22/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mitä että. Porvoolaiset pikkujoulut? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-aika on omaa aikaa, työsopimuksessa olisi pitänyt olla tuosta maininta.

Vierailija
24/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi tuollaisiin pikkujouluihin, vaikka kuinka painostettaisiin. Ei kukaan työnantaja voi pakottaa pikkujouluihin, vaan se on vapaaehtoista. Pikkujouluista ei saa palkkaa.

Eli sanoisin, että oli vähän huono olo niin en jaksanut nyt lähteä. Mikä ei olisi edes valehtelua, koska tuollaisesta painostuksesta ja nöyryytyksestä tulee huono olo kun vain ajatteleekin.

Vierailija
25/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noita "tekosairauksia" alkaa keksimään, niin entä jos se oikea sairaus sitten iskeekin?

(itellä oli se tilanne, et piti lähteä pikkujouluihin, suihkussa kävin parit bisset kotona, niin iskikin oikea vatsaflunssa tj.; tuumin, et parempi olla menemättä, etten vaan tartuta sitä muihin. Ei ollut kenenkään puh.numeroa, niin en voinut soittaa etten tule. .... Lie olleet himmeet kinkerit kun meikä oli poissa? :))))

Yritin sanoa. Sanoi että höpöhöpö, se on vaan leikkimielinen juttu ja huumorilla vaan.

Mulle esiintyminen ei ole ikinä leikkimielistä, tunsin pakokauhua yliopistollakin puhe-  

esityksissä

ap

Työnantaja ei voi pakottaa sinua osallistumaan pikkujouluihin. Se on vapaa-ajan aktiviteetti, eli vapaaehtoinen. Jätä vaan menemättä ja sano jälkeenpäin, että en päässytkään tulemaan.

Vierailija
26/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmaailman leikkimisiin tuntuu työpaikoilla olevan aikaa, mutta samaan aikaan pitäisi tuottaa yhä enemmän ja enemmän rahaa, ja valitetaan kuinka firmalla menee vain huonommin.

Vierailija
27/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autistivajakeìlle normaali elämä on niiiin vaikeaa. 

Vierailija
28/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi putäis olla "sairas"? Eu vaan mene. Ei sieltä tuu mitään pikkujoulupoliisia kotoa hakemaan.

Töissä tehdää töitä eikä sosialisoida.

Kyllä, ja vapaa-aika on omaa vapaata aikaa omia juttuja, kuten perhettä ja rentoutumista varten. En haluaisi asua Japanissa.

Vierailija
29/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas sairas perinne, jos tuon totta. Ihme nöyryytyskulttuuri. 

Työyhteisö on muuten tosi kiva, oman osaston väki ainakin.

Mutta tuo pikkujouluperinne on aivan kamala, sen on ideoinut ilmeisesti HR-puoli.

Mulle tulee tosta mieleen lähinnä nisujaiset tai mopokaste. En ymmärrä miten tuo ei ole vapaehtoinen ja miks siihen painostetaan ihmisiä.

ap

Vierailija
30/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

esityksissä

ap

Työnantaja ei voi pakottaa sinua osallistumaan pikkujouluihin. Se o

Pikkujoulut alkavat työajalla ja esitys on siitä heti parin tunnin päästä,

ap

Vierailija
31/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuon sinusta normaalia, ei varmaan kauheasti kannata huudella ja muita haukkua.

Vierailija
32/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä ei porukassa ketään pakoteta mihinkään eikä kellekään järkätä ahistavia juttuja. Kyllä mä työkavereiden kanssa voin pikkujouluja viettää noin yleisesti mutta mitään pelletouhuja ei tarvi. 

Vierailija
33/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

esityksissä

ap

Työnantaja ei v

Pikkujoulut alkavat työajalla ja esitys on siitä heti parin tunnin päästä,

ap

Lukeeko muka sun sopparissa "pikkujouluihin osallistuminen on pakollista"?

Jos ei lue niin et vain mene. Oot vaikka muuten töissä kunnes työaika loppuu.

Mutta taidat olla vain trolli kun vänkäät vastaan.

Vierailija
34/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin näkyy olevan kun osaat jankuttaa vain yhtä lausetta.

Vierailija
35/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

esityksissä

ap

Työnantaja ei v

Tuohan kuulostaa tuottoisalta työnteolta.

Vierailija
36/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin sinne HR:ään ja sanoisin, että olisi tosi mukavaa osallistua pikkujouluihin ja tutustua ihmisiin rennommissa merkeissä, mutta tällainen pakkoesiintyminen aiheuttaa minulle vaan järjetöntä stressiä ja ahdistusta, joten jos esiintyminen on pakollista, jättäydyn juhlista kokonaan pois.

Itsellä oli kerran töissä ensin koulutuspäivä, sen jälkeen paikan vaihto, jossa ensin jotain yhteistä pelleilyä ja sitten syömistä. Lähdin koulutuksen jälkeen kotiin päikkäreille, jonka jälkeen menin syömään. Pelleilyt jätin väliin.

Vierailija
37/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis elänyt pumpulissa ja aiot jatkaa sitä.

Mitä tuolla on tekemistä pumpulissa elämisen kanssa? Extrovertit ihmiset ovat välillä erittäin raskaita ja rasittavia, itse olen introvertti ja minua kauhistuttaa kaikki typerät tutustumisleikit, esiintymiset yms.

Vierailija
38/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko osallistua muuhun toimintaan mutta jättäytyä pois tuosta esityksestä? Todennäköisesti ryhmässä on muitakin jotka eivät siihen halua osallistua?

Vierailija
39/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertit joutuvat aina sopeutumaan elämään ekstroverttien elämän mukaan ja ymmärtämään näitä ihan loputtomiin mutta kun introvertti pyytää ymmärrystä niin alkaa aina valtava valitus.

Vierailija
40/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ehkä enää auta, mutta olen samanlainen, rento ja hyvin tuun työkavereiden kanssa juttuun enkä silti halua valokeilaan ikinä, etenkään tällaisessa tilanteessa. Mutta siis, minä oon huomannut, että parasta tällaisessa tilanteessa on vaan muuttua jämäkäksi jäyhäjököttäjäksi ja yksioikoisesti sanoa, että en osallistu tuollaiseen. Heeeei,se on hauskaa! No ei minun mielestäni siltä tunnu, enkä tuollaiseen osallistu, sori vaan. Muut tehkäätte mitä teette, mutta minä en osallistu. Eikä yhtään joustoa, iloisuutta tms, muuttuu vaan ankeaksi ensuostu-tyypiksi. Kun opin olemaan tällainen, jäi moni inhottava tilanne välistä eikä niitä enää ehdoteltukaan. Itsemääräämisoikeus pätee tällaiseenki.