Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Extrovertit pilasivat työpaikan pikkujoulut

Vierailija
26.10.2024 |

Aloitin uudessa työssä ja jännitän esiintymistä, eikä se työhöni kuulukaan. Olen sosiaalinen luonne mutta EN tykkää esiintyä, en karaokessa tai missään.

Talon tapa on kuulemma että vuoden aikana aloittaneet työntekijät pitävät jonkun saakelin shown vanhoille, siis usealle sadalle ihmiselle.

Tunsin pakokauhua silkasta ajatuksesta!

Yritin ehdottaa jotain kuorolauluesitystä tms. ettei tarttes sooloilla, niin eikös vaan kaikki muut halusivat jtn. komediaa mitä lie jossa jokaisella näyttävä rooli. Ja kaikki ekstrovertit päsmäröivät palaverissa. Esitys on pakollinen. 

Jätän menemättä pikkujouluihin ja aion sairastua ennen pikkujouluja, en vaan pysty!  Pikkujoulut olis olleet kiva kollegoihin tutustumisen kannalta, mutta tämä pakkoesitys pilasi kaiken. 

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää. Mikähän pointti tuossakin on? Voin sanoa, että on myös yleisölle tolkuttoman kiusallista ja vaivaannuttavaa katsoa ihan mitä vain pakkoluentoa, jos lavalla oleva tärisee ja melkein itkee jännityksestä tai saa paniikkikohtauksen. Ei ole kenellekään miellyttävää.

Vierailija
42/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan menisi. Sanoisin, että jätän pikkujoulut väliin. Ei kai sinne voi pakottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helkkari sitten sulla jää pomokin nussimatta. Tylsää!!

Vierailija
44/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vaikeaan esiintymisjännitykseen lääkkeenä Diapam 5mg ja Propral 40mg. Näillä olen pärjännyt sellaisissa tilanteissa, jotka muuten tuntuisivat mahdottomilta. Alkoholia en käytä ollenkaan.

Mikä lääkäri antaa diapamia esiintymisjännitykseen? :o

Vierailija
45/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vaikeaan esiintymisjännitykseen lääkkeenä Diapam 5mg ja Propral 40mg. Näillä olen pärjännyt sellaisissa tilanteissa, jotka muuten tuntuisivat mahdottomilta. Alkoholia en käytä ollenkaan.

Minulla on propral 40 mg ihan arjessa käytössä. Otan sitä aamulla, kun menen toimistolle ja toisen kerran päivällä. Varsinaiseen jännitykseen ei auta, sydämentykytyksiin kyllä. Diapameja harva nykyään edes saa ja niihin koukuttuu helposti.

Vierailija
46/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mitä että. Porvoolaiset pikkujoulut? 

Ei varmaan lihamakaronilaatikkoakaan tarjota kahtasataa grammaa enempää.

Vierailija
47/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ei ole pakko osallistua. Eikä kaikkia kiinnosta pikkujoulut.

Vierailija
48/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on haittapuolensa, että on pienessä uskovaisen omistamassa firmassa. Mutta ehdoton plussa on se, että pikkujoulut korvaa jouluateria firman piikkiin ja palkalliset vapaapäivät joulun yhteydessä. Ei mitään hemmetin pelleilypikkujouluja. 

Olen ollut elämäni aikana useissa pikkujouluissa monissa eri firmoissa, eikä yksissäkään ole ollut mitään "pelleilypikkujoulua", saatika että niissä olisi ollut jotain itse askarreltuja esityksiä. Normit syömiset ja juomiset niissä on ollut ja ihan normaalia jutustelua niiden lomassa. Näistä uskovaisten firmojen pikkujouluistahan juomapuoli kaiketi loistaa poissaolollaan. Palkalliset vapaapäivät jouluna ei ole mikään "uskovaisten lahja", vaan ihan laissa määrätty asia.

Vierailija
49/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, ettet esiinny ja piste. Jos ei kelpaa, niin heidän häpeänsä, vähän nyt omaa tahtoa peliin.

Vierailija
50/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viimeiseen 7 vuoteen osallistunut yrityksen pikkujouluihin, eikä kukaan sitä ole töissä nostanut esille.

Vierailija
51/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pikkujoulut ole koskaan ollut mikään pakollinen tapahtuma. Ei niistä poisjäännille tarvi mitään sairauksia sepitellä.

Vierailija
52/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä myös tällane.  Poisjääviä paheksutaan. Esitys on aina kiusallinen. Yllättävän moni muka sairastuu just ennen. 

Kyllähän tuollainen kuulostaa jo ihan tietoiselta nolaamiselta ja työpaikkakiusaamiselta.

Vierailija
53/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltaiset tyypit ideoivat niitä älyttömiä "työhyvinvointitapahtumia". 

Vierailija
54/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverit pakottaa osallistumaan tollasiin omissa bileissään, en enää käy niissä kun ei mua huvita vapaa-ajalla mitään powerpoint esityksiä kehitellä sitä varten, että ne ei kykene vaan olemaan vaan aina pitäis olla jotain ihmeellisempää ohjelmaa. Ja kuulemma pakko osallistua.

En enää käy niitten juhlissa.

Vierailija
55/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kuulu työnkuvaan eikä ole mainittu työsopimuksessa niin kieltäytyisin. Ei työnantaja tai työkaverit voi pakottaa. Jos paheksuvat niin anna paheksua äläkä välitä.

Helpompi kestää paheksuntaa ja nenän nyrpistelyä kuin koittaa introverttinä viedä joku esitys läpi.

Vierailija
56/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pikkujoulut eivät ole pakolliset. 

Vierailija
57/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän yleensä esiintymisestä mutta skippaisin tuollaiset pikkujoulut ihan vain protestoidakseni. Mielestäni ei ole hauskaa, että esiintymistä pelkäävä ihminen pahimmillaan traumatisoituu siitä, kun hänet pakotetaan useiden satojen katsojien eteen. Yleisön joukossa on todennäköisesti ne muutamat tyypit, jotka eivät myötäelä esiintyjän mukana hyvässä hengessä vaan joista on vain hauskaa nähdä, kun joku jäätyy tai "nolaa" itsensä. Esiintymiseen pakottamista voidaan käyttää nöyryytyksen ja vallankäytön välineenä ja se on teidän HR-osastoltanne tainnut unohtua.

En osallistu myöskään tyhy- ja virkistyspäivien "leikkimielisiin" joukkuekisailuihin. Ne eivät ikinä pysy leikkimielisinä vaan meno on yhtä tosikkomaista ja aggressiivista kuin koulun liikuntatunneilla. Patikointi, jooga tai muu ei-kilpailullinen, omaan tahtiin suoritettava liikunta on sen sijaan mielestäni mukavaa ja varsinkin patikkaretken lomassa on helppo tutustua työkavereihin paremmin.   

Vierailija
58/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan että otit pohjia, oksensit dösään ja heräsit seuraavana aamuna putkasta.

Vierailija
59/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita näytelmä ja sano että kaikki miespomot esittää burleskitanssia ja naiset seuraa pöydistä sitä. Siinä sitä komediaa äijille ja iso mahasimmat miehet napatanssia.

Vierailija
60/95 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään, kun on ekstrovertteja. Laittavat vähän vipinää myös minuun piilo-ekstroverttiin, joka tarvitsee usein vähän ulkopuolista apua innostuakseni kunnolla.