Olenko minäkin muunsukupuolinen?
Olen 50 v ja kasvoin aikana jolloin pojat oli poikia, tytöt tyttöjä ja mistään muusta ei ollut puhettakaan. Olin kuitenkin aina poikamainen tyttö. Leikin paljon poikien kanssa, käytin ennemmin isoveljen kuin isosiskon vanhoja vaatteita enkä koskaan ollut kiinnostunut meikeistä ja muista tyttöjen jutuista. Kouluttauduin turvallisuusalalle, jonka testosteronia uhkuvassa ilmapiirissä viihdyn oikein hyvin. Myös harrastukseni on miehekkäitä ja hiustyylini on 3 mm siili. Koen itseni ulkopuoliseksi naisista koostuvissa porukoissa. Olenko siis todellisuudessa muunsukupuolinen, vaikka olenkin vanhanaikaisen kasvatukseni takia päätynyt pitämään itseäni naisena?
Kommentit (58)
Voit olla muunsukupuolinen. Itsekään en ole koskaan kuulunut naisten tai miesten viiteryhmään.
jos tykkäät pyllypanoista ja suihinotoista, niin voit olla periaatteessa vaikka homomies.
Sinä itse sen varmaan parhaiten tiedät.
Eikös nykytrenti ole että saa itse määritellä sukupuolensa. Eli päätä mikä olet, ja ole sitten se.
Hae valtiolta jättikorvauksia aivopesusta, kun et ole saanut kasvaa rauhassa muunsukupuoliseksi joka olet.
Vierailija kirjoitti:
Eikös nykytrenti ole että saa itse määritellä sukupuolensa. Eli päätä mikä olet, ja ole sitten se.
Minä olen identiteetiltäni koira. Miksi joudun itse käymään kaupassa ja huolehtimaan kotitöistä?
Kerroit vastauksen itse. Pidät itseäsi naisena, ts. sukupuoli-identiteettisi on nainen.
Juu ilman muuta. Sinun pitää pukeutua ainoastaan nahka-asuihin ja alkaa polttamaan tupakkaa. Joka toisen sanan pitää olla kirosana.
Tai sitten ei kannata niin hirveästi välittää mistään hössötyksistä kuten sukupuolten lukumäärästä tai muista lokeroista joihin ihmisiä yritetään tunkea.
Olen melko lailla saman ikäinen. Minulla ei ole ikinä ollut oikein minkäänlaista kokemusta naisena olemisesta, ei positiivista eikä negatiivista.
Pidän miehistä kovasti sekä ystävinä että eroottisessa mielessä. Pidän miesten ajatustenjuoksusta. Olen synnyttänyt monta lasta ja heidän hoivaamisensa on ollut elämäni tärkein asia, ja olen hyvin selkeästi äiti, mutta edelleenkään en erityisemmin koe olevani nainen. Veikkaan, että aivokuvissa näyttäisin enemmän mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Juu ilman muuta. Sinun pitää pukeutua ainoastaan nahka-asuihin ja alkaa polttamaan tupakkaa. Joka toisen sanan pitää olla kirosana.
Tai sitten ei kannata niin hirveästi välittää mistään hössötyksistä kuten sukupuolten lukumäärästä tai muista lokeroista joihin ihmisiä yritetään tunkea.
Ajatteletko ihan tosissasi, että ihmisten tunkeminen lokeroihin sukupuolen perusteella on nykyajan keksintö?
Vierailija kirjoitti:
Oletko synnyttänyt?
Miksi kysyt sitä? Nykyään mieskin voi synnyttää.
Mittauta androgeenitasosi (mieshormonit), siitä se seliviää.
Sukupuoli-identiteetistä on turha stressata. Et tarvitse erillistä sukupuoli-identiteettiä mihinkään, vaan voit rauhassa tyytyä siihen että biologinen sukupuolesi on se mikä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen identiteetiltäni koira. Miksi joudun itse käymään kaupassa ja huolehtimaan kotitöistä?
Koska ei ole mitään näyttöä
1) trans-eläimyyden olemassaolosta todellisena kestävänä psykologisena konstruktiona ja ihmisen todeksi kokemana identiteettinä, kuten transsukupuolisuuden osalta on
2) transitiosta parhaana hoitona eläimyyden identiteetin ja fysikaalis-biologisen todellisuuden ristiriidan aiheuttamaan ahdistukseen, kuten transitiosta sukupuoli-identiteetin ja fysikaalis-biologisen todellisuuden ristiidan aiheuttaman ahdistuksen hoidossa on
3) trans-eläimyyden hoitoa terapian ymv. keinoin ei ole todettu moneen kertaan hedelmättömäksi tieksi, kuten transsukupuolisuuden kohdalla on
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoli-identiteetistä on turha stressata. Et tarvitse erillistä sukupuoli-identiteettiä mihinkään, vaan voit rauhassa tyytyä siihen että biologinen sukupuolesi on se mikä se on.
Eihän ap tosiasiassa siitä stressaakaan, vaan sanoo ihan suoraan sukupuoli-identiteettinsä olevan nainen. Ei ole mitään näyttöä siitä, että sukupuoli-identiteetin ja biologisen sukupuolen ristiriidan aiheuttamaan ahdistukseen auttaisi "biologiseen sukupuoleen tyytyminen", tai jos on, niin linkkaa ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ei kannata niin hirveästi välittää mistään hössötyksistä kuten sukupuolten lukumäärästä tai muista lokeroista joihin ihmisiä yritetään tunkea.Ajatteletko ihan tosissasi, että ihmisten tunkeminen lokeroihin sukupuolen perusteella on nykyajan keksintö?
Olenko väittänyt sellaista? Olisiko ongelma sinun luetun ymmärtämisessä tai sen puutteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap tosiasiassa siitä stressaakaan, vaan sanoo ihan suoraan sukupuoli-identiteettinsä olevan nainen. Ei ole mitään näyttöä siitä, että sukupuoli-identiteetin ja biologisen sukupuolen ristiriidan aiheuttamaan ahdistukseen auttaisi "biologiseen sukupuoleen tyytyminen", tai jos on, niin linkkaa ihmeessä.
Ap kuitenkin miettii, onko hänen sukupuoli-identiteettinsä oikea vai väärä, ja siitä on turha ottaa mitään stressiä.
Mitä väliä jollain kasvatuksella on? Ei me voida mitään sille, että jollakin on naisen kromosomit ja jollakin miehen. Sukupuoli todetaan syntyessä, ei määritellä.
Identiteetiltäsi saat olla mitä haluat, se on eri asia.
Jos pidät itseäsi naisena ja sinulla on naisen genitaalit, olet nainen.