Mistä löytää mies joka haluaisi perustaa perheen?
Mistä voisi löytää miehen, joka haluaisi lapsia parin vuoden sisään?
Minulla on jo useampi pitkä parisuhde takana ja kaikki ovat kaatuneet siihen, ettei mies halunnutkaan lapsia, vaikka suhteen alussa sanoi haluavansa. Suhteet olivat muilta osin onnellisia eivätkä miehet olisi halunneet erota. Ensimmäinen sanoi ettei ympäristösyistä haluakaan lapsia, toinen koki ettei rahaa ole tarpeeksi (vaikka meillä oli), kolmas sanoi että haluaisi vasta noin viiden vuoden päästä.
Olen ollut kaikissa mahdollisissa deittiappeissa vuoden verran enkä sieltäkään ole onnistunut tapaamaan ketään, jonka kanssa perhearvot kohtaisivat. Ne miehet jotka haluaisivat lapsia ovat itselleni ihan liian vanhoja (45+).
Olen 35-vuotias nainen ja elämässä kaikki kondiksessa. Ydinperheestä edelleen haaveilen enkä haluaisi yksikseni pankin kautta hankkia lasta.
Kommentit (71)
Olen 38v, ja tuttavapiirini on täynnä perheellisiä miehiä. Eli jostain naiset niitä miehiä näköjään vaan löytävät. En kyllä valitettavasti osaa sanoa, mistä sinulle sellainen mies löytyisi.
Miehillä ei ole rahaa kuin elättää itsensä.
Toisaalta jos ap haluaa elättää myös miehen tai tätä silloin kun töitä ei ole, niin ok.
Varmasti löytyy miehiä joille kelpaa perhe, mutta usein nainen ei halua miestä joka on välilä työtön ja elätettävänä.
Jos nainen haluaa perheen, niin hänen on oltava varakas että voi tarvittaessa elättää myös perheen isän lapsen vuoksi nykyisen heikon ostovoiman ja työttömyyden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35-vuotias nainen ja 45+ mies on muka liian vanha 😂
Nyt kannattaa ottaa peili ja realiteetit käteen. Vaikka provo olisikin.
50v ukolla on jo toinen jalka haudassa. Se että siitin toimii teoreettisesti ei tee miehestä hyvää tai edes kelvollista isää. Vanha mies kipuineen ja känkkäränkkineen voi olla todella hirveä elinkumppani, jopa vaarallinen
Ja neljääkymppiä lähestyvä nainen on mummoiässä, synnytysikä kaukana takana.
Sovitaan niin. Itselleni ainakin sopii mainiosti, että vanhatkin miehet jahtaavat vain parikymppisiä
Ei kai kukaan parikymppinen tee lapsia. Sen ikäiset ovat vielä nuorisoa, opiskelevat, matkustavat ja bilettävät. Harvalla sen ikäiselle on puitteetkaan kunnossa lastensaantia varten, eli talo, autot, vakityö ym.
Hirveitä vastauksia... Oon ap sun ikäinen ja itselläkin on vasta nyt auennut mahdollisuus edes haaveilla lapsista. Ollaan oltu yli 10 vuotta yhdessä, muttemme ole edes jutelleet lapsista, ei ollut yksinkertaisesti mahdollista tätä ennen. Mutta mitä itse koen, on se, että enemmän 35-vuotiaat miehet haaveilee lapsista kuin ne 25-vuotiaat. Tässä vaiheessa useimmat ovat sen verran aikuisia, että heistä ylipäätään on isäksi ja puolisoksi. Tsemppiä etsintään, uskon että joku kulma on se, jonka takaa tämä etsimäsi häiskä tupsahtaa eteesi. Niin ettet osaa edes odottaa!
Hankkisin lapsen yksin tuossa tilanteessa. Ei ole takeita että löydät kumppania ja kun etenee nopeasti, on vielä riski että hankkii lapsen miehen kanssa josta on myöhemmin harmia ja jonka kanssa on eron tullen vaikea sopia huoltajuudesta.
Seuraan Instagramissa tiliä Iidanmatkassa. Hän oli vuosia sinkkuna ja hän oli yhden lapsen yksinhuoltaja kun hän päätti lähteä hankkimaan toisen lapsen itsellisenä äitinä. Ja hän tapasi nykyisen kihlattunsa ollessaan vielä raskaana ja heille syntyi yhteinen lapsikin vielä. :) Eli elämä voi oikeasti yllättää, mutta kun sopivan ja hyvän kumppanin löytyminen ei ole asia joka on omassa kontrollissa, tekisin sellaisia valintoja jotka ovat. Etenkin kun biologinen fakta on että odottelu 35v voi tarkoittaa sitä että miehen löytyessä lasta ei kuulukaan.
Yleensä tuollaiset nelikymppiset eka lastaan himoavat on parhautta!
Niitä saa nussia paljaalla sydämensä kyllyydestä ja laskea satsit sisälle!
Ei tartte pidätellä, sen kun jyystää!
t. mies
Seksisuhde aina kelpaa ja miksei siinä sivussa parisuhdekin, ehkä... no, jaa... siinä ja siinä. Mutta ei missään nimessä mitään perhettä perustamaan ja siihen sitten 18 vuotta lasten elatusta. Tulee liian kalliiksi ja siinä menee sitten vapaus ja taloudellinen itsenäisyys. Se on pahinta. Jo kihlasormuksetkin on vähän siinä ja siinä, että kannattaako moinen.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se oo jo ohi ap:lta. Vika on ap: n vaatimuslistoissa. Sitä paitsi miesten näkökulmasta ap on jo liian vanha niihin puuhiin.
Housuissas on liian vanha!
Olin 35v kun sain lapseni!
HÄN etsii mukavaa äitityyppiä, voi kun tapaisitte <3
Huvittava kuinka tuossa vieressä on lanka missä on 30 sivua miesten ryttäystä ja haukkumista, ja sitten tässä on lanka kun wääh missä mies bwääh itkukyynel :'<<<
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saman ikäinen mies kuin sinä, mutta etkö koe että on vähän myöhäistä hankkia lapsia tuossa vaiheessa? Oltaisiin eläkeiässä kun lapset viimein lentäis pesästään.
Ja lapsia halutaan sen vuoksi, että niistä päästäisiin eroon???
Ei toki, vaan niitä terveitä ja viriilejä vuosia jäisi vielä kaksistaan olemiseen ja matkusteluun. Ei niitä ole kiire saada pois, mutta fakta on että joskus ne lähtee. Oisin mielummin 40 kun ne lähtee, kuin 60. Tällä on merkitystä myös sen kanssa miten aikanaan jaksaa auttaa lastenlasten kanssa. Tuo aikaisempi juna on jo valitettavasti mennyt itseltäkin, mutta en tiedä olenko valmis hyppäämään enää tuohon jälkimmäiseen.
Sulla on todella lukkiutunut käsitys siitä, miten elämän pitää edetä ja mitä se lasten kanssa on. Voi niiden laskenkin kanssa matkustella ja teinarit pärjäävät kotonakin, kun vanhemmat ovat matkalla
Ei siinä, kaikkia ei ole tarkoitettu perheellistymään. Mutta ongelma ei tässä kohtaa ole kyllä iässä vaan pääkopan tunkkaisuudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35-vuotias nainen ja 45+ mies on muka liian vanha 😂
Nyt kannattaa ottaa peili ja realiteetit käteen. Vaikka provo olisikin.
50v ukolla on jo toinen jalka haudassa. Se että siitin toimii teoreettisesti ei tee miehestä hyvää tai edes kelvollista isää. Vanha mies kipuineen ja känkkäränkkineen voi olla todella hirveä elinkumppani, jopa vaarallinen
Ja neljääkymppiä lähestyvä nainen on mummoiässä, synnytysikä kaukana takana.
Sovitaan niin. Itselleni ainakin sopii mainiosti, että vanhatkin miehet jahtaavat vain parikymppisiä
Ei kai kukaan parikymppinen tee lapsia. Sen ikäiset ovat vielä nuorisoa, opiskelevat, matkustavat ja bilettävät. Harvalla sen i
Töitä löytyy aina reippaalle tekijälle ja yhteiskunta tukee myös. Jos joskus meinaa lapset tehdä niin nuorena. Puitteita on aikaa hommata koko elämä. Yhteiskunta menee vähän nurinkurisesti että nuorilla on energiaa ja kykyä muttei omaisuutta ja vanhoilla taas on rahaa. Tiedä sitten miten päin tässä pitäis olla.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole rahaa kuin elättää itsensä.
Toisaalta jos ap haluaa elättää myös miehen tai tätä silloin kun töitä ei ole, niin ok.
Varmasti löytyy miehiä joille kelpaa perhe, mutta usein nainen ei halua miestä joka on välilä työtön ja elätettävänä.
Jos nainen haluaa perheen, niin hänen on oltava varakas että voi tarvittaessa elättää myös perheen isän lapsen vuoksi nykyisen heikon ostovoiman ja työttömyyden aikana.
Miksi siittäjää pitäisi elättää? Jos siittäjä heittäytyy painolastiksi, niin tämän voi eliminoida heti siemennyksen jälkeen. Tai sen siemenen voi tilata vaikka tanskasta - maksaa huomattavasti vähemmän kuin loisiva mieslapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saman ikäinen mies kuin sinä, mutta etkö koe että on vähän myöhäistä hankkia lapsia tuossa vaiheessa? Oltaisiin eläkeiässä kun lapset viimein lentäis pesästään.
Nykyään alle 30-vuotias on liian nuori saamaan lapsia ja yli 35-vuotias puolestaan on liian vanha siihen.
Intiassa pariutumisikä on noin 25-30v, jossa kohtaa vanhemmat etsivät puolison lapselleen. Naisen arvo paritumismarkkinoilla romahtaa 30v jälkeen. Harvoin rakkausliitto mutta silti toimiva ainakin syntyvyysmielessä. Intiassa tärkeintä onkin löytää puoliso oikeasta suvusta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kyllä haluaa lapsia, ne vaan eivät ole halunneet niitä sinun kanssasi.
Joku piirre sinussa on semmoinen että miehet kokevat ettei sinusta ole äidiksi.
Peilistä löytyy vastaus, ei etsimällä miestä.
Ja siis se, että miehen mielestä nainen "ei kelpaa äidiksi", voi tarkoittaa mitä vaan sen väliltä, ettei nainen suostu s eksiorjuuteen, ole riittävän hyvä "äiti" mieslapselle, jne... Äitinä nainen voi olla oikein hyvä, jopa erinomainen. HUOMATTAVAN moni nainen sanoo pärjäävänsä lasten kanssa paljon paremmin ilman miestä
Jos ap tosissaan harkitsee lasta randomin kanssa, se kannattaa tehdä niin, että on juridisesti lapsen ainoa vanhempi. Luovutus on tähän käytännössä ainoa vaihtoehto. Mutta random aikuisen miehen sotkeminen elämäänsä ja lapsen elämään on todella suuri riski, varsinkin jos mies ei suostu esim. naimisiin. Käytännössä kuin kielekkeeltä hyppäisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lapsia halutaan sen vuoksi, että niistä päästäisiin eroon???
Ei toki, vaan niitä terveitä ja viriilejä vuosia jäisi vielä kaksistaan olemiseen ja matkusteluun. Ei niitä ole kiire saada pois, mutta fakta on että joskus ne lähtee. Oisin mielummin 40 kun ne lähtee, kuin 60. Tällä on merkitystä myös sen kanssa miten aikanaan jaksaa auttaa lastenlasten kanssa. Tuo aikaisempi juna on jo valitettavasti mennyt itseltäkin, mutta en tiedä olenko valmis hyppäämään enää tuohon jälkimmäiseen.
Sulla on todella lukkiutunut käsitys siitä, miten
Millä tavalla lukkiutunut? Kyllä mä nyt osaan arvioida suunnilleen miten elämä menisi lapsen kanssa tai ilman. Näin 35na tulot on jo sellaiset että olisi vara tehdäkin jotain, matkustaa nähdä maailmaa ja nauttia tästä kaikesta niin nytkö siihen vaipparalliin pitäis alkaa. Mielummin olisin lapset tehnyt jo 15 vuotta sitten.
35v ja ei kelpaa itseään vanhemmat miehet. Vastaus et tule ketään löytämään ja ikä alkaa olla tutustumisen ja lastenteon kannalta ikävä kyllä ohi jo. Juna meni.
Vierailija kirjoitti:
Hankkisin lapsen yksin tuossa tilanteessa. Ei ole takeita että löydät kumppania ja kun etenee nopeasti, on vielä riski että hankkii lapsen miehen kanssa josta on myöhemmin harmia ja jonka kanssa on eron tullen vaikea sopia huoltajuudesta.
Seuraan Instagramissa tiliä Iidanmatkassa. Hän oli vuosia sinkkuna ja hän oli yhden lapsen yksinhuoltaja kun hän päätti lähteä hankkimaan toisen lapsen itsellisenä äitinä. Ja hän tapasi nykyisen kihlattunsa ollessaan vielä raskaana ja heille syntyi yhteinen lapsikin vielä. :) Eli elämä voi oikeasti yllättää, mutta kun sopivan ja hyvän kumppanin löytyminen ei ole asia joka on omassa kontrollissa, tekisin sellaisia valintoja jotka ovat. Etenkin kun biologinen fakta on että odottelu 35v voi tarkoittaa sitä että miehen löytyessä lasta ei kuulukaan.
Tämäkin on jännä ilmiö, että perhemiehet hyppäävät helpommin loisimaan "valmiisiin perheisiin", kuin perustaisivat omaa. Näitä tapauksia, missä mies saattaa ensisynnyttäjän raskaaksi, ja jättää tämän raskauden aikaan jonkun jo perheellistyneen naisen vuoksi on pajlon ja ovat ihan kamalia. Toinen vaihtis, että mies etsii "kumppanuusvanhempaa" tällaisen perheen sisältä käsin, sillä tämä perheäiti on sterilisoinut itsensä. He eivät siis osaa "rakentaa" perhettä, vaan loisivat perheessä, ja sitä kautta oppivat vanhemmuutta. Todella karseaa monille naisille
Naisena pärjää kyllä, kun tulee raskaaksi. Luonto opettaa kaiken oleellisen vauvanhoitoon liittyen, mitä nyt asennot vaipan vaihtoon kannattaa katsoa youtubesta. Mutta esim. synnytys ja imetys ovat niin primitiivisiä prosesseja, että niissä "opetuksesta" on melkeinpä enemmän haittaa kuin hyötyä
Omasta kokemuksesta puhun nyt. Älkää 'hankkiko' lapsia jos ette ole todellisessa rakkaussuhteessa partneriinne. Arvojenkin täytyy sopia yhteen. Muuten lapsi kantaa ihan DNA:ssaan suhteessanne olevaa kuilua. Lapsia ei voi 'tehdä' vain tyydyttääkseen omaa lisääntymistarvetta, asia on paljon monimutkaisempi. Lapset ovat lainaa ja nykypäivänä hyvin lyhyen aikaa. Jo kouluikäsenä maailma alkaa viedä heitä sinulta ja olet luultavasti täysin voimaton.
Sekään ei ole itsestäänselvyys että rakastaa lastaan ja kuinka paljon. Tässä voi mättää varsinkin jos suhde lapsen isään ei ole paras mahdollinen. Näet lapsessasi aina tuon partnerin.
Minulla on itselläni 20-veenä tehty vammaisabortti. Heti tiesin tulleeni raskaaksi ja rakastin lastani ja siksi abortti oli aivan hirveä ja suhteemme loppui - ei siitä nyt tässä - ja toista ei siis tullut. Sen jälkeen en koskaan tavannut toista sopivaa partneria. Yksinhuoltajaäidiksi minusta ei koskaan olisi ollut. En halunnut mitään lapsia miesten kanssa joita en rakastanut 100 %:sti.
Kun olin 37-vee niin jouduin raiskatuksi. Tulin tästä kerrasta raskaaksi. Se oli aivan hirveää. Elin kuin kidutusboksissa ja päivät, viikot ja kuukaudet menivät enkä pystynyt menemään aborttiin (ei noihin aikoihin ollut mitään jälkiehkäisypillereitä), koska olin jo sen yhden tehnyt. Sitten lapsi kuoli noin 7 kk ikäisenä sisälleni ja olin todella helpottunut. Olin sanonut ystävättärilleni, että toivon keskenmenoa. Tämä raiskaaja oli minulle tuntematon mies, pitkä insinööri yhdessä 'näistä tunnetuista firmoista'. Moni nainen olisi varmaan tilanteessani pitänyt lapsen. Minä en sitä halunnut. Harkitsin lapsen pois antamista!
Nyt olen eläkeiässä ja ymmärrän että tämä on minun kohtaloni jäädä lapsettomaksi tämmöisessä maailmanajassa. Ajattelen jopa, että en halua omaa DNA:tani pyörimään tähän maailmaan jossa ei ole mitään tietoa mihin piireihin minunkin lapseni ja jälkeläiseni tulisivat päätymään. Olen ihan onnellinen nykytilanteesta. Seuraan mielenkiinnolla tätä mihin tämä maailma on kiihtyvällä nopeudella päätymässä eikä minulla ole kenestäkään mitään huolia kunhan vain itse pysyn jonkunlaisessa kunnossa. Pienet lapset pienet huolet. Suuret lapset suuret huolet.
En myöskään ryhtyisi mihinkään keinotekoiseen lasten 'tekemisen' suhteen.
LAPSELLE PITÄÄ ANTAA KOKO SUKU JA ISOVANHEMMAT - SEKÄ OMASI ETTÄ LAPSEN ISÄN. Ketään lasta ei voi tänne aikaansaada siten että hän ei kuulu mihinkään oman sukunsa verkostoon - se olisi hirveä kohtalo. Lapsen kohtalo ilman sisaruksia on myös jotakin mitä pitää miettiä. Jos vanhemmat ovat iäkkäitä eikä ole sisaruksia niin on se aika outo tilanne. Lapsesi lapsilla ei myöskään koskaan tule olemaan serkkuja eli sekin yksinäistä. Yksinäisiä on jo tässä maassa aivan liikaa!
Teet tietysti omat päätöksesi, mutta se mitä nyt ajattelet ei välttämättä ole sitä mitä joskus tulevaisuudessa tulet ajattelemaan valinnoistasi kun sinulla on enemmän ikää ja näet miksi maailma on muuttunut.