Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen vaikeat ensiaskeleet

Vierailija
26.10.2024 |

Pitkässä suhteessa tottui tasaiseen arkeen. Tai no, viimeiset vuodet olivat tasaista alamäkeä loppusyöksyllä, kunnes päädyttiin eroamaan.

Ajattelin, että poikamiehenä on taas kiva olla sitten nuoruusvuosien, mutta laitoin kuitenkin profiilin tinderiin. Kesä oli jännää aikaa kun tykkäiltiin, viestiteltiin ja käytiin välillä treffeilläkin ilman sen kummempaa menestystä tai ihastumista.

Sitten löytyi täysosuma, tai niin ainakin kuvittelin. Kaikki tuntui osuvan ja toimivan hyvin yhteen. Etenimme verkkaisesti ja kesti useamman kuukauden, ennen kuin päätimme että olemme pari. Olin jo siinä pisteessä ja uskossa, että voisin elää loppuelämäni tämän ihmisen kanssa. Mutta sitten alkoi vuoristorata.

Jostain, minulle osin täysin käsittämättömistä syistä nainen vetää laidasta toiseen. Eli kun yhtenä päivänä mietin kihlasormusten ostoa, niin seuraavana päivänä tuntuu, että tää oli nyt vissiin tässä. Tiedustellessani mikä on hätänä, niin syyt vaihtelevat. Pelottaa rakastua tai antautua rakkauden pauloihin. Pelottaa, että tulee satutetuksi. Pelottaa, että satuttaa. Haluaa rakkautta, mutta ei olekaan valmis siihen, koska oman kuplan feng shui häiriintyy.  Ja sitten minua vaaditaan käsittelemään tunteitani, opettelemaan tuntemaan itseäni tai pääsemään yli ex-puolisostani ja erostani. 

Itse en koe, että minulla olisi isoja traumoja tai sellaisia menneisyyden luurankoja kaapissani, jotka vaikuttaisivat tähän nykyiseen suhteeseen mitenkään negatiivisesti. Virheitä olen elämässäni tehnyt kuten kaikki muutkin, mutta myös oppinut että mitä ei kannata tehdä uudelleen. Minä olen sinut entisen elämäni, itseni ja tilanteeni kanssa, naisella ne ongelmat tuntuvat olevan. Tai siis tulevan esiin jaksottain. Ja silti hän vaatii minua hoitamaan omat asiani kuntoon. Keskusteluahan tämä vaatii ja aikaa. Kuitenkin kun olemme yhdessä, niin aika kuluu kaikkeen muuhun ja rakkautta on hyvin paljon ilmassa. Sitten kun olemme kumpikin tahoillamme niin usein alkaa laskusuhdanne.

Sekava sepustus, pahoitteluni siitä. Mutta jos olette käyneet läpi vastaavia tilanteita, niin kertokaa vähän kokemuksia ja siitä, mikä teidän tapauksessanne auttoi. Vai päätyikö homma umpisolmuun ja eroon?

Kommentit (247)

Vierailija
241/247 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pahoitteluni, mutta aivan puutaheinää. En todellakaan puhu exästäni uudelle kumppanilleni kuin sen mikä on välttämätöntä. Koska exä on exä, luku elämässä, ja jäänyt jo taakse. Mistä ihmeestä kumpuavat jatkuvat väitteet exästä puhumisesta? "

Miksi nyx sitten tietää exän Pariisin matkasta ja lastensa askarteluista hänelle?

Niinpä niin. Meitä on täällä monta, jotka olemme seurustelleet liian äskettäin pitkästä suhteesta eronneen miehen kanssa joka "käsitteli eron jo ennen eroa". Ja sitten se on juuri tuota, että exän haamu on komantena pyöränä suhteessa ja nyx jotenkin mystisesti tietää exästä kaiken, vaikkei mies "koskaan puhu exästä muuta kuin aivan pakollisen".

Se on just niin kuin joku sanoi, että uusi nainen otetaan exän tilalle jatkamaan vanhan käsikirjoituksen mukaista roolia. Jos olet se uusi ja rakastunut, niin siinä joutuu tosiaan melkoiseen tunnevuoristorataan kun arpoo, pitäisikö lopettaa suhde vaikka tunteita on ehtinyt kehittyä paljon.

Vierailija
242/247 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että nainen yrittää vierittää sinun syyksi sitä että ei oikeasti halua suhdetta kanssasi. Olisiko tuo alakuloisuus seksin jälkeen myös sinun tunne siitä asiasta? Perustuuko suhde vain kuitenkin seksiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/247 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pahoitteluni, mutta aivan puutaheinää. En todellakaan puhu exästäni uudelle kumppanilleni kuin sen mikä on välttämätöntä. Koska exä on exä, luku elämässä, ja jäänyt jo taakse. Mistä ihmeestä kumpuavat jatkuvat väitteet exästä puhumisesta? "

Miksi nyx sitten tietää exän Pariisin matkasta ja lastensa askarteluista hänelle?

Niinpä niin. Meitä on täällä monta, jotka olemme seurustelleet liian äskettäin pitkästä suhteesta eronneen miehen kanssa joka "käsitteli eron jo ennen eroa". Ja sitten se on juuri tuota, että exän haamu on komantena pyöränä suhteessa ja nyx jotenkin mystisesti tietää exästä kaiken, vaikkei mies "koskaan puhu exästä muuta kuin aivan pakollisen".

Se on just niin kuin joku sanoi, että uusi nainen otetaan exän tilalle jatkamaan vanhan käsikirjoituksen mukaista roolia. Jos olet se uusi ja rakastunut, niin siinä joutuu tosiaan melkoiseen tunnevuoristorataan kun arpoo, p

Eikö ne lapset ole aikuisia? Voihan sitä aikuisetkin toki askarrella. Mutta vielä oudompaa on mielestäni kertoa aikuisten lasten askarteluista. Jotenkin vielä ymmärtäisin jonkun "Katso eikö Aada 5 vuotta olekin tehnyt söpön kortin".

Vierailija
244/247 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on just niin kuin joku sanoi, että uusi nainen otetaan exän tilalle jatkamaan vanhan käsikirjoituksen mukaista roolia. Jos olet se uusi ja rakastunut, niin siinä joutuu tosiaan melkoiseen tunnevuoristorataan kun arpoo, p

Itsellänikin vastaavia kokemuksia, ja tuo muuten osui tilanteeseeni hyvin, siis tuntui kuin olisin jatkamassa toisen roolia.

Kun itse on tosi ihastunut, ja kuvittelee tästä syntyvän oikea, pitkä parisuhde. Toinen kertoo välittävänsä, puhuu jo pian suhteen seuraavista askeleista jne. Mutta silti homma on tosi kummallinen. Ex puheissa koko ajan, ja jonkinlainen suhteen arkistuminen oli tapahtumassa ihan liian nopeasti suhteen tuoreuden huomioiden. 

Niin tosi ristiriitainen olo oli kyllä itselläni, ja varmaan vaikutin itse sellaiselta soutaa-huopaa -tapaukselta. 

Jatkossa jos tällaisessa suhteessa huomaan olevani, niin otan puheeksi vain kerran, ja sitten ero jos ei asia muutu. Tuosta suhteesta jälkikäteen mietin vain, että olisi pitänyt erota useita kuukausia aiemmin kuin mitä sitten ero tapahtui.

Ja tosiaan myös tuo, että ex oli kuin henkisesti kaikkialla mukana. Sama se mitä tehtiin tai missä oltiin, tuli ex puheeksi. "Ex ei tykännyt tehdä tällaista ja tuollaista, exän kanssa ei koskaan täällä käytykään, exän kanssa käytiin usein paikassa x" jne. 

Vierailija
245/247 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:  

Itsellänikin vastaavia kokemuksia, ja tuo muuten osui tilanteeseeni hyvin, siis tuntui kuin olisin jatkamassa toisen roolia.

Kun itse on tosi ihastunut, ja kuvittelee tästä syntyvän oikea, pitkä parisuhde. Toinen kertoo välittävänsä, puhuu jo pian suhteen seuraavista askeleista jne. Mutta silti homma on tosi kummallinen. Ex puheissa koko ajan, ja jonkinlainen suhteen arkistuminen oli tapahtumassa ihan liian nopeasti suhteen tuoreuden huomioiden. 

Niin tosi ristiriitainen olo oli kyllä itselläni, ja varmaan vaikutin itse sellaiselta soutaa-huopaa -tapaukselta. 

Jatkossa jos tällaisessa suhteessa huomaan olevani, niin otan puheeksi vain kerran, ja sitten ero jos ei asia muutu. Tuosta suhteesta jälkikäteen mietin vain, että olisi pitänyt erota useita kuukausia aiemmin kuin mitä sitten ero tapahtui.

Ja tosiaan myös tuo, että ex oli kuin henkisesti kaikkialla mukana. Sama se mitä tehtiin tai missä oltiin, tuli ex puheeksi. "Ex ei tykännyt tehdä tällaista ja tuollaista, exän kanssa ei koskaan täällä käytykään, exän kanssa käytiin usein paikassa x" jne. 

Minulla myös niin kovin samanlainen kokemus. Tuo suhteen nopea arkistuminen osui myös nappiin. 

Vierailija
246/247 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee tällä hetkellä, soutaminen ja huopaaminen on loppunut ja olemme hyvin kiintyneitä ja rakastuneita toisiimme.  Edelleenkään emme puhu existämme kuin vain silloin, jos se on jossain kohtaa välttämätöntä. 

AP

Vierailija
247/247 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun läpi ja ihme eksästä vänkääjiä on kyllä joukossa. Jos itsellä on ollut jotain, niin ei se sitä tarkoita, että toisella menisi samalla tavoin. Moni on nykyään niin tasapainoton, että.mielialat seilaa aasta ööhön, vaikka ei olisi mitään syytäkään.