Raskaus ja ero
Mies jätti minut elokuussa toisen naisen takia, ollessani 4kk:lla raskaana. Oltiin yritetty lasta vuoden verran ja lopulta keväällä tärppäsi. Kesällä mies käyttäytyi kuukauden oudosti ja olikin hankkinut itselleen uuden naisen. Minä soitin tälle naiselle ja hän kertoi 5 viikon tuntemisen jälkeen, että tässä on nyt loppu elämän kumppani tms. ja pahoitteli tilannetta. Nainen kertoi tarkan päivämäärän jolloin olivat tavanneet ja siitä siis 5vk päästä minut jätettiin.
Tänään sain kuulla, että ovat 2kk eromme jälkeen jo alkaneet seurustella. Mies siis ero ilmoituksen jälkeen pakkasi repun ja ollut siitä asti uudella naisella yötä. Nyt sain kuulla, ettei mies meinaa hommata omaa asuntoa vaan jää virallisesti asumaan uudelle naiselle 4kk tuntemisen jälkeen. Hän kertoi tänään puhelimessa, ettei ole järkeä hommata omaa asuntoa sillä pitäisi huonekalut hankkia ja elatusmaksutkin pian alkavat pyöriä. Kertokaa nyt viisaammat, että miten kukaan pystyy tämmöiseen? Vaihtamaan ihan suoriltaan lennosta toiseen ja virallistamaan suhteensa nuin nopeasti. Mitään kummempia syitä pettämiselle ja lopulta jättämiselle en ole saanut edelleenkään. Kuulemma meillä on ollut ainakin huono puheyhteys viime aikoina. Hän ei ole vaan vaikuttanut siltä, että mitään syvällisiä haluaisi jutella. Arki on ollut kiireistä, molemmilla vuorotyöt ja itselläni kilpaurheilu. Kysyin mieheltä, että miksi osti talon ja hankki lapsen kanssani jos on kokenut, että on huono puheyhteys. Hän kertoi, että tajusi asian vasta uuden naisen kanssa, sillä hänelle on helppo jutella.
Tottakai jollainlailla eron syitä tässä itsekkin analysoinut. Suhteessa on ollut ehkä äiti-lapsi asetelmaa viime vuosina, vastuuton-vastuullinen asetelmaa. Olen avoliiton aikana paljon joutunut sanomaan alkoholin käytöstä. Kesällä juonut usein, talvella ei niinkään. Ongelma on ollut se, ettei määrät pysy hallussa vaan sammumiseen asti juonut. Vapaa-ajalla mielestäni pelannut kaiken ajan tietokoneella töiden jälkeen. Lapsen yrittämisestä kun alettiin keskustella, mies tuumasi että nuo em. asiat arjessa vähenee tietenkin lapsen tullessa. Nyt hän on eron jälkeen vaikuttanut niin fiksulta ja aikuiselta, eikä ole mm. tietokonettaan roudannut uudelle naiselle. Kaikenlaisia ajatuksia on tässä pyörinyt mielessä; olinko minä syypää liialliseen juomiseen ja liialliseen tietokonepelaamiseen. Nyt hän on niin fiksun oloinen uuden naisen kanssa.
Tässä olen mahan kasvaessa käsitellyt järkyttävää pettymystä tästä tilanteesta, kun toinen on jo siirtynyt elämässä iloisesti eteenpäin. Kertoi jo elokuussa, että on täysin rakastunut uuteen naiseen ja asian naiselle jo kertonutkin. Uudella puolisolla on 3 pientä lasta. Olen miettinyt miten ihmeessä kaikki käytännön asiat synnytyksen jälkeen menee ja miten hänellä riittää aikaa omalle lapselle.
Haluaisin jo pystyä joten kuten tästä raskaudesta nauttimaan, kaikki ajatukset vaan pyörii eron ympärillä. Harmittaa myöskin, kun hänen äitinsä on äärettömän läheinen minulle ja ollaan oltu 10 vuotta todella tiiviisti tekemisissä samaten miehen sisarusten puolisoiden kanssa. Miehen isä on alkoholisti, joka hylkäsi lapset jo heidän ollessa nuoria. Olen miettinyt, että onko tämän kaiken toiminnan taustalla myös lapsuuden traumoja, jotka laukesi raskausaikana. 10v suhteemme aikana mies taisi nähdä isäänsä yhden kerran. Tuumasi minulle aina, ettei hänellä ole isää.
Tuntuu, että menetin samalla niin monta läheistä ihmistä ja harmittaa, kun meidän vanhempienkin välit näytti menevän poikki.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävää!
Mä tiedän myös tositarinan, että nainen odotti kolmatta yhteistä lasta ja 2vko ennen laskettua aikaa mies tuli töistä kotiin ja ilmoitti, että hän hakee avioeroa ja muuttaa yhteen uuden tyttöystävän luokse. Tämä oli tullut yllätyksenä kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Sama juttu täällä, kaverin aviomies päätti kahden lapsen jälkeen, kun toinen oli juuri syntynyt, että ei jaksakaan kotileikkiä. Siitä meni noin 5kk niin uusi tyttöystävä raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva alkaa yhteishuoltajuutta toteuttaa kun jo syntymän aikaan vanhemmat ovat eronneet. Ja kiva sille uudelle naisystävälle/avovaimolle, että mies alkaa jatkuvasti rampata exänsä luona olemassa vauvan luona ja sitten myöhemmin ottaa vauvan heidän kotiin yöksi välillä. Onko se uusi akka miettinyt tämän asian ihan loppuun asti?
Monesti tuossa käy niin että maksimissaan muutamassa vuodessa tämä uusi nainen potkaisee miehen ulos suhteesta.
Veikkaan että uusi nainen haluaa vauvan pian myös.
Pidä hyvät välit ex-anoppiin, jos hänestä pidät ja tulette hyvin toimeen
Sinun vanhempasi ovat pahoillasi puolestasi ja siksi myös ex-anopille vihaisia, he kyllä ymmärtävät kun annat heille aikaa.
Mitä miehestä kerroit, että teillä oli äiti-lapsi asetelma ja mies on alkoholisti, voin vain sanoa, että et menettänyt mitään.
Tulet olemaan vielä helpottunut ja iloinen, että pääsit tuosta miehestä eroon. Ihmiset eivät muutu. Tottakai hän nyt hetken pystyy esittämään uudelle naiselle parempaa kuin on, mutta kyllä ne vanhat tavat palaavat.
Olet ansainnut parempaa.
Ne, jotka epäilevät tätä provoksi, eivät tiedä elämästä mitään. Tällaista tapahtuu ihan oikeasti. Minäkin tulin jätetyksi raskaana, mies, joka halusi lasta niin kovasti, muuttui lähinnä mielipuoleksi raskauden myötä. Meidän välit ovat kokonaan poikki, en vaan voi kuvitellakaan että kohtaisin tuota miestä, lisäksi on olemassa väkivallan uhka.
Voin vain sanoa, että elät nyt vaikeita ja raskaita aikoja, mutta selviät kyllä! Asiat kääntyvät varmasti parhain päin. Ja yksin on parempi, kuin huonossa suhteessa.
Kolmen lapsen yh ja avoliitossa oleva tuleva vauvan isä tapaavat baarissa ja syntyy vuosisadan rakkaustarina. Vau, miten hieno uusi pariskunta!
Huono säkä kävi sinulla, ap. Mutta sinä selviät. Hyvä, että sinulla on tukiverkot. Kannattaa pitää hyvät välit miehen sukulaisiin kuitenkin, eiköhän se anoppisikin halua olla läsnä lapsenlapsensa elämässä. Kaikkea hyvää. Äläkä vaan ota sitä miestä takaisin, jos tulee kohta häntä koipien välissä ruikuttamaan ovellesi!
Itselläni oli synnytyssairaalassa huonekaverina nainen, jonka mies oli myös lähtenyt toisen naisen matkaan pari kuukautta ennen synnytystä. Mies oli kuitenkin mukana synnytyksessä ja aikoi olla vauvan elämässä vanhempana mukana. Kävi sairaalassa joka päivä. Monesti olen miettinyt, mitä tuolle äidille ja lapselle kuuluu, toivottavasti hyvää. Tästä on aikaa jo 16 vuotta, enkä ole tavannut häntä sen jälkeen, asui eri kaupungissa.
Todennäköisimmin tuollainen mies toistaa uudessakin suhteessa kaltoinkohtelua ja väkivallan eri muotoja puolisoaan kohtaan.
Onhan tämä äijä vienyt kaikki roinansa mukanaan uuteen kotiin, jos ei ole, niin ilmoita päivämäärä mihin mennessä kyörää roinansa pois. Jos ei vie, niin ota yhteyttä kierrätyskeskukseen, noutavat mielellään ehjät tavarat jatkokäyttöön. Loput romut voi sitten viedä roskiin. Outoa, että joudut yksin hoitamaan asunnon myynnin, jos mies on tuon asunnon ostanut, niin luulisi olevan aikaa hoitaa sitten myyntipuolikin. Jos olette naimisissa oleva pariskunta, niin muistakaa sitten hoitaa ositusasiat kuntoon. Ettei käy niin, että äijä palaa häntä koipien välissä takaisin, kun tuo uunituore rakkaus kuivahtaa kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskoin siihen asti, että teidän vanhemmilla meni välit poikki. Tuollaisissa tilanteissa yleensä se mustalammas mies katoaa ja nainen jatkaa yhteydenpitoa lapsen sukuun, kuten aiemminkin. Teidän vanhempien väleihin tämän pitäisi vaikuttaa vielä vähemmän.
Enkun kunkkulassa se Sarah Ferguson kuvattiin siten, että "taloudellinen neuvonantaja" imeskeli sarahin varpaita.
Tuon seurauksena Sarah fergusonin miehen (prinssi andrewin) isä suuttui niin paljon, että ei milloinkaan hyväksynyt Sarahia enää mihinkään tilaisuuksiin. Ei mihinkään.
Sen sijaan sarahilla ja sen miehellä (ja myöhemmin exällä) Andrewilla oli koko ajan sopu.
Tuon apen kuoltua Sarah pääsee taas mukaan tilaisuuksiin. Sarah ja Andrew asuvat yhdessä.
(Tosin Andrew joutuu mokailujensa vuoksi pitämään matalaa profiilia itse.)
Ah, kuinka raikasta että ketjussa tuodaan realistista kulmaa tuollaisista eroista esiin.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli synnytyssairaalassa huonekaverina nainen, jonka mies oli myös lähtenyt toisen naisen matkaan pari kuukautta ennen synnytystä. Mies oli kuitenkin mukana synnytyksessä ja aikoi olla vauvan elämässä vanhempana mukana. Kävi sairaalassa joka päivä. Monesti olen miettinyt, mitä tuolle äidille ja lapselle kuuluu, toivottavasti hyvää. Tästä on aikaa jo 16 vuotta, enkä ole tavannut häntä sen jälkeen, asui eri kaupungissa.
Tiedän naisen, jonka mies teki tuolla tavalla myös.
Naisen veli haki miehen takaisin ja ovat sen jälkeen olleet yhdessä vuosikaudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva alkaa yhteishuoltajuutta toteuttaa kun jo syntymän aikaan vanhemmat ovat eronneet. Ja kiva sille uudelle naisystävälle/avovaimolle, että mies alkaa jatkuvasti rampata exänsä luona olemassa vauvan luona ja sitten myöhemmin ottaa vauvan heidän kotiin yöksi välillä. Onko se uusi akka miettinyt tämän asian ihan loppuun asti?
Monesti tuossa käy niin että maksimissaan muutamassa vuodessa tämä uusi nainen potkaisee miehen ulos suhteesta.
Veikkaan että uusi nainen haluaa vauvan pian myös.
Tai se mies haluaa.
Ei ne kauaa yhdessä ole. Ei tuo mies siedä kolmea.
No ei se miehen uusi akka taida olla se penaalin terävin kynä.
Minäkin kerran Tinderissä tein matchin miehen kanssa, jolla on 8kk ikäinen vauva exän kanssa. Sanoin hänelle, että nyt olisi parasta, että keskityt seuraavan vuoden aikana ihan vain omaan lapseesi
Ap, kirjoitustapasi perusteet vaikutat hyvin järkevältä ja symppikseltä naiselta.
Susta tulee varmasti aivan ihana ja ennen kaikkea vastuullinen äiti. Onnea sille tielle, olen itse kahden teinin äiti, joten tiedän mitä on luvassa. Paljon iloa, mutta myös murheita, joten tukiverkko on oltava. Ja sinulla sellainen on, ymmärrän hyvin myös vanhempiesi tuskaa, koska ovat varmasti huolissaan jaksamisestasi.
Miehestäsi voisin sanoa sen verran, että törmäsin aikoinaan töissä erääseen mieheen, joka teki eroa puolisostaan ja selvästi yritti löytää jonkun korvikkeen puolisolleen. Kertoi, että kaikki tunteet kuolivat kun "muija tuli paksuksi". Olivat kyllä sitten vielä pari vuotta yhdessä, mutta hänellä oli myös taustalla oman isänsä lähtö lapsuudessa. Toisti siis trauman kaavaa mielestäni.
Tuollaista ei voi hyväksyä eikä ymmärtää, sitä ei tarvitse antaa anteeksi hänelle, mutta itsellesi voit antaa anteeksi että olet tehnyt huonon miehen kanssa lapsen.
Uskon, että joillain miehillä kyky kantaa vastuuta ja ymmärtää kokonaiskuvaa on heikko. Ovat nynnyjä ja pelkureita, jotka mieluummin lähtevät pakoon, uuden naisen huuma menee takuulla ohi ajan kanssa ja saattaa jopa katua tai miettiä tilannetta uusiksi.
Oma mieheni tuli lastemme isäksi ollessaan vasta 22v. ja muistan miten häntä hetken aikaa tuntui kovasti ahdistavan koko tilanne, vaikka mua rakastikin ja lapsi haluttiin yhdessä. Jotain hormonaalista siinä täytyy myös olla, hyppy isäksi ja perheen "kantajaksi" voi tuntua niin suurelta muutokselta, että kaikki eivät sitä kestä.
Oma mieheni otti vastuun vauvasta välittömästi ja on vastuuta siitä lähtien kantanut.
Sulla voi olla tulevaisuudessa hyvä ja turvallinen parisuhde jonkun toisen miehen kanssa. Jonkun joka pystyy ja kykenee ottamaan vastuuta. Eli nyt nautit raskaudestasi ja kiität onneasi, että pääsit eroon miehestä josta ei hyvää isää saisi tekemälläkään!!
Sulla ei ole mitään hätää etkä ole tehnyt mitään väärää. Suret eroa ja käyt ne tunteet läpi, pyydä ammattiapua.
Sulle on tulossa ihana pieni vauva, joka ei tiedä mitään vielä mistään, sinä pystyt ottamaan vastuuta ja olet tosi rohkea ja vahva nainen. Kaikkea hyvää sulle!
Ja tästä toisesta naisesta en voi sanoa kuin että onpa todella surullista ja säälittävää.
Naisten pitäisi ymmärtää ja tukea toisiaan näissä asioissa, hänelläkin on itsellään lapsia ja tahallaan lähtee toista miestä liehittelemään.
Ehkä hänellä on itsellään paha olo ja asiat huonosti, joskus jotkut ihmiset haluavat vaan että kaikilla muillakin on huono olo.
You can do it. Älä huoli löydät vielä paremman.
Olin kerran treffeillä miehen kanssa, joka kertoi itsellään olevan vauvan ja vauvan äidin kanssa tullut ero. Oli jotain väsymystä ja nukkumisongelmia. Joo, ei tullut toisia treffejä. Olin sanaton.
Tuossa apn lapsen isässä ilmentyy kolme sellaista piirrettä jotka ovat todella luotaantyöntäviä.
1. Epäluotettavuus
2. Epärehellisyys
3.Valheellisuus
Ap, oisit pitänyt huolen ehkäisystä.
Mikä helvetin vimma naisilla on saattaa itsensä joka ikiselle miehelle?
Naiset niitä lapsia vinkuu. Ja haluaa tehdä. Ei miehet.