Raskaus ja ero
Mies jätti minut elokuussa toisen naisen takia, ollessani 4kk:lla raskaana. Oltiin yritetty lasta vuoden verran ja lopulta keväällä tärppäsi. Kesällä mies käyttäytyi kuukauden oudosti ja olikin hankkinut itselleen uuden naisen. Minä soitin tälle naiselle ja hän kertoi 5 viikon tuntemisen jälkeen, että tässä on nyt loppu elämän kumppani tms. ja pahoitteli tilannetta. Nainen kertoi tarkan päivämäärän jolloin olivat tavanneet ja siitä siis 5vk päästä minut jätettiin.
Tänään sain kuulla, että ovat 2kk eromme jälkeen jo alkaneet seurustella. Mies siis ero ilmoituksen jälkeen pakkasi repun ja ollut siitä asti uudella naisella yötä. Nyt sain kuulla, ettei mies meinaa hommata omaa asuntoa vaan jää virallisesti asumaan uudelle naiselle 4kk tuntemisen jälkeen. Hän kertoi tänään puhelimessa, ettei ole järkeä hommata omaa asuntoa sillä pitäisi huonekalut hankkia ja elatusmaksutkin pian alkavat pyöriä. Kertokaa nyt viisaammat, että miten kukaan pystyy tämmöiseen? Vaihtamaan ihan suoriltaan lennosta toiseen ja virallistamaan suhteensa nuin nopeasti. Mitään kummempia syitä pettämiselle ja lopulta jättämiselle en ole saanut edelleenkään. Kuulemma meillä on ollut ainakin huono puheyhteys viime aikoina. Hän ei ole vaan vaikuttanut siltä, että mitään syvällisiä haluaisi jutella. Arki on ollut kiireistä, molemmilla vuorotyöt ja itselläni kilpaurheilu. Kysyin mieheltä, että miksi osti talon ja hankki lapsen kanssani jos on kokenut, että on huono puheyhteys. Hän kertoi, että tajusi asian vasta uuden naisen kanssa, sillä hänelle on helppo jutella.
Tottakai jollainlailla eron syitä tässä itsekkin analysoinut. Suhteessa on ollut ehkä äiti-lapsi asetelmaa viime vuosina, vastuuton-vastuullinen asetelmaa. Olen avoliiton aikana paljon joutunut sanomaan alkoholin käytöstä. Kesällä juonut usein, talvella ei niinkään. Ongelma on ollut se, ettei määrät pysy hallussa vaan sammumiseen asti juonut. Vapaa-ajalla mielestäni pelannut kaiken ajan tietokoneella töiden jälkeen. Lapsen yrittämisestä kun alettiin keskustella, mies tuumasi että nuo em. asiat arjessa vähenee tietenkin lapsen tullessa. Nyt hän on eron jälkeen vaikuttanut niin fiksulta ja aikuiselta, eikä ole mm. tietokonettaan roudannut uudelle naiselle. Kaikenlaisia ajatuksia on tässä pyörinyt mielessä; olinko minä syypää liialliseen juomiseen ja liialliseen tietokonepelaamiseen. Nyt hän on niin fiksun oloinen uuden naisen kanssa.
Tässä olen mahan kasvaessa käsitellyt järkyttävää pettymystä tästä tilanteesta, kun toinen on jo siirtynyt elämässä iloisesti eteenpäin. Kertoi jo elokuussa, että on täysin rakastunut uuteen naiseen ja asian naiselle jo kertonutkin. Uudella puolisolla on 3 pientä lasta. Olen miettinyt miten ihmeessä kaikki käytännön asiat synnytyksen jälkeen menee ja miten hänellä riittää aikaa omalle lapselle.
Haluaisin jo pystyä joten kuten tästä raskaudesta nauttimaan, kaikki ajatukset vaan pyörii eron ympärillä. Harmittaa myöskin, kun hänen äitinsä on äärettömän läheinen minulle ja ollaan oltu 10 vuotta todella tiiviisti tekemisissä samaten miehen sisarusten puolisoiden kanssa. Miehen isä on alkoholisti, joka hylkäsi lapset jo heidän ollessa nuoria. Olen miettinyt, että onko tämän kaiken toiminnan taustalla myös lapsuuden traumoja, jotka laukesi raskausaikana. 10v suhteemme aikana mies taisi nähdä isäänsä yhden kerran. Tuumasi minulle aina, ettei hänellä ole isää.
Tuntuu, että menetin samalla niin monta läheistä ihmistä ja harmittaa, kun meidän vanhempienkin välit näytti menevän poikki.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävää!
Mä tiedän myös tositarinan, että nainen odotti kolmatta yhteistä lasta ja 2vko ennen laskettua aikaa mies tuli töistä kotiin ja ilmoitti, että hän hakee avioeroa ja muuttaa yhteen uuden tyttöystävän luokse. Tämä oli tullut yllätyksenä kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Sama juttu täällä, kaverin aviomies päätti kahden lapsen jälkeen, kun toinen oli juuri syntynyt, että ei jaksakaan kotileikkiä. Siitä meni noin 5kk niin uusi tyttöystävä raskaana.
Tietenkin.
Luuletko että miehet rupee selibaatissa elämään. Eivät.Kun yksi nainen jää taakse, seuraava löytyy pikavauhtia.
Just näin. Ei miehet aattele eroa tunteella. Eikä kaipuulla. Vaan alapäällään.
Seksiä on oltava, meni niin tai näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli synnytyssairaalassa huonekaverina nainen, jonka mies oli myös lähtenyt toisen naisen matkaan pari kuukautta ennen synnytystä. Mies oli kuitenkin mukana synnytyksessä ja aikoi olla vauvan elämässä vanhempana mukana. Kävi sairaalassa joka päivä. Monesti olen miettinyt, mitä tuolle äidille ja lapselle kuuluu, toivottavasti hyvää. Tästä on aikaa jo 16 vuotta, enkä ole tavannut häntä sen jälkeen, asui eri kaupungissa.
Tiedän naisen, jonka mies teki tuolla tavalla myös.
Naisen veli haki miehen takaisin ja ovat sen jälkeen olleet yhdessä vuosikaudet.
En ikinä antaisi miehelle anteeksi tuollaista tekoa, saati jatkaisi suhdetta. Sen verran pitää itsekunnioitusta olla!
Hyvä kun pääsit juoposta. Pärjäät vauvan kanssa kahdestaan. Onnea lapsesta!
Vierailija kirjoitti:
Kiva alkaa yhteishuoltajuutta toteuttaa kun jo syntymän aikaan vanhemmat ovat eronneet. Ja kiva sille uudelle naisystävälle/avovaimolle, että mies alkaa jatkuvasti rampata exänsä luona olemassa vauvan luona ja sitten myöhemmin ottaa vauvan heidän kotiin yöksi välillä. Onko se uusi akka miettinyt tämän asian ihan loppuun asti?
Eikö se voi kieltää tuomasta vauvaa heille, jos asunto on hänen?
Vierailija kirjoitti:
Mies joka salasuhteilee naisen ollessa raskaana on alinta pohjasakkaa.
Silti niillä riittää naisia jonoksi asti. No eiköhän joku luuseri in-celi huoli yh roskan ja rupea kasvattamaan alfan lasta.
Otan osaa. Jotkut monen lapsen yh:t kärkkyvät uutta rinnalle moraalista viis. Katsonut miehesi olleen ns. hyvä parkkipaikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva alkaa yhteishuoltajuutta toteuttaa kun jo syntymän aikaan vanhemmat ovat eronneet. Ja kiva sille uudelle naisystävälle/avovaimolle, että mies alkaa jatkuvasti rampata exänsä luona olemassa vauvan luona ja sitten myöhemmin ottaa vauvan heidän kotiin yöksi välillä. Onko se uusi akka miettinyt tämän asian ihan loppuun asti?
Monesti tuossa käy niin että maksimissaan muutamassa vuodessa tämä uusi nainen potkaisee miehen ulos suhteesta.
Voipihan sitten palata Ap:een kanssa yhteen ja ruveta taas perheeksi.
Vierailija kirjoitti:
En usko hetkeäkään, että tuollaiseen jättämiseen kykenevä mies alkaisi ravata exänsä luona vauvaa tapaamassa tai että ottaisi vauvaa luokseen. Ei taatusti tule tapahtumaan. Mies kykeni kylmästi jättämään raskaana olevan avovaimonsa. Miten hänellä voisi riittää minkäänlaista mielenkiintoa mennä exänsä luo kylään vauvaa katsomaan? Miehelle ei tule muodostumaan minkäänlaista tunnesidettä lapseensa. Tämä uusi elämän rakkaus vie miehen huomion täysin ainakin seuraavat kolme vuotta. Ap on nyt ihan omillaan, elarit saa, ei muuta.
Tietenkin.
Luuletko että miehet rupee selibaatissa elämään. Eivät.
Kun yksi nainen jää taakse, seuraava löytyy pikavauhtia.