Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön mikä on sinun syy työttömyydelle?

Vierailija
25.10.2024 |

Miksi sinä siis olet työtön? Tekosyyksi ei käy se että ei töitä löydy koska avoimia työpaikkoja on ja on myös sellaisia työpaikkoja mihin ei vaadita koulutusta sekä on oppisopimus paikkoja. Opiskelu uuteen ammattiin on myös mahdollinen. 

Kommentit (324)

Vierailija
301/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."

https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa 3 lapsen vanhemmalle, mutta jos on vuokratuloja niin saa vielä vähemmän. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 😁

Yli 55 vuotiaalla ei vaikuta pääomatulot.

Vierailija
302/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää hakemaan oman alan e töitä TYÖPAIKALLE. Myykää itsenne vaikka kesäloman sijaiseksi.

monillaaloilla on kesälomat rasitteena. Ottaako työnantaja opiskelijan vainnammattilaisen. No palkasta kannattaa neuvotella.

Sijsisuuksien kautta, äitiyslomat, kesälomat voit saada myöhemmin vakinaisen työpaikan..

voit myös perustaa yrityksen jossa tuuraat kesälomasijaisuuksia. Siihen yritykseen voi kuulua muitakin työttömiä eri aloilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se maksaa, että menet tien reunaan peukalo pystyssä?

Lapsineen, huonekaluineen ja tavaroineen, niinkö?

Lapset voi ottaa mukaan. Huonekaluja ei kannata.

Mistä sun kaltaisia aivottomia ääliöitä oikein si ki ää.

Vierailija
304/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työttömyyden syyt ei kuulu natseille.

Vierailija
305/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se maksaa, että menet tien reunaan peukalo pystyssä?

Lapsineen, huonekaluineen ja tavaroineen, niinkö?

Lapset voi ottaa mukaan. Huonekaluja ei kannata.

Mihin ne ja kaikki muut tavarat laitetaan? Äläkä sano että myy ja osta uudet.

Vierailija
306/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne ja kaikki muut tavarat laitetaan? Äläkä sano että myy ja osta uudet.

Juuri minkään tavaran omistaminen ei ole pakollista 

Vierailija
307/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea korkeakoulututkinto.Lahdessa mahdoton löytää töitä vaikka kaupunki yrittää profiloitua korkeakoulukaupunkina.Työpaikkojen ja jopa virkojen vaatimuksia muutetaan että saadaan se oma kaveri tai sukulainen hommiin.Ovet täälä aukenee jos on merkonomi  AMK.Pysykää pois Lahdesta on mun neuvo.Koko kaupunki kuralla kun julkusella puolella osaamattomat duunussa.Uusien Te-alueiden johtajaksi pääsevät sosionomit jotka  palkkaavat mukavat pojat ja tytöt töihin.

Vierailija
308/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea korkeakoulututkinto.Lahdessa mahdoton löytää töitä vaikka kaupunki yrittää profiloitua korkeakoulukaupunkina.Työpaikkojen ja jopa virkojen vaatimuksia muutetaan että saadaan se oma kaveri tai sukulainen hommiin.Ovet täälä aukenee jos on merkonomi  AMK.Pysykää pois Lahdesta on mun neuvo.Koko kaupunki kuralla kun julkusella puolella osaamattomat duunussa.Uusien Te-alueiden johtajaksi pääsevät sosionomit jotka  palkkaavat mukavat pojat ja tytöt töihin.

Voin kuvitella hyvin. Onko Lahdessa oikein mitään työllistävää tai teollisuutta?

Vierailija
309/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. etkö tosiaan ole käynyt koulua sen verran että tietäisit  valitsemasi otsikkosanan (jossa siis viitataan syyhyn tai seikkaan) vaativan possessiivisuffiksia ,eli omistusliitettä ?

Siis ei :'sinun syy', VAAN pelkkä 'syysi' .

Vierailija
310/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää motivaatiota.

Vierailija
311/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta enää. Oli töitä ja stressiä 30 vuotta.

Vierailija
312/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Mikä on sinun syy tehdä tytperiä aloituksia?

Vierailija
313/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on ap:n syy sille ettei hän vieläkään ole hakeutunut mielenterveyspalvelujen piiriin ?

Vierailija
314/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on syy käydä töissä? Ruoka ja asunto? Todella ei kiinnosta käydä töissä.

Vierailija
315/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän työttömiä. Mikäli kuitenkin haluaa saavuttaa jotain, pitäisi tehdä töitä. Ellei töitä saa, miettiä mikä yritys voisi olla oman alan.. siitä kun voi tienata ja sillä ostaa jotain muutakin kuin ruokaa ja selviytymistä seuraavaan päivään.

Vierailija
316/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä on syy käydä töissä? Ruoka ja asunto? Todella ei kiinnosta käydä töissä.

Aloitin pohjalta, ja palkka oli paska. Saavutin kuitenkin asioita. Ostin jotain omaa. Vaurastuin, hallitsin itse omaa elämääni. Ei tarvinnut täyttää lappuja 4 vkon välein.

Sain hyvän olon tunteen. Vapaudesta päättää, mitä rahalla voin ostaa. Ylpeyteni. Oma kingdom.

Ei muiden orjana. 

Vierailija
317/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnhakualueellani on alle 10 paikkaa auki eikä minulla ole niihin soveltuvaa koulutusta. 

Miksi et opiskele uutta ammattia tai muuta toiselle paikkakunnalle? Meinasit vaan olla työttömänä ja odotella että työpaikkoja vaan tupsahtaa kuin sieniä sateella sinun alueellesi? 

Mulla on jo 3 koulutusta. Enkä muuta omasta kodista perheeni luota yhtään mihinkään. 

Oon 2 krt muuttanut perheen luota. Ekalla kerralla olin n 5 v muualla. Lähdin ma aamuna ja tulin pe illalla. Tykkäsin tosi paljon. Olin hakenut työtä hyvin paljon. Sitten asiat muuttui ja muutin kotiin, sain uuden työpaikan. Toisen kerran muutin nyt. Samalle paikkakunnalle, jossa vanhempani asuu, tuli vastaavan paikka auki. Isäni pääsi hoivakotiin, äitini ei pärjää yksin. Ollaan tyhjennetty taloa, laitettu myyntiin, mutta ei täällä mikään mene hetkessä,

Olen paljon uhrannut, mutta työttömänä ei ole kiva olla

Vierailija
318/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanominen.

Vierailija
319/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töitä olis, mutta kukaan ei halua maksaa siitä mulle palkkaa.

Vierailija
320/324 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se työmarkkinatuki todella hyvä, 595e. Laiminlöin tahallisesti velvollisuuteni kun en jätä lapsiani? Lapset tarvitse minua kotona joten en todellakaan ole muuttamassa yhtään mihinkään. Menen kyllä töihin heti kun sopiva paikka aukeaa ja minut sinne valitaan. Mutta pois en muuta.

Ei ole kiellettyä ottaa lapsia mukaan.

Ja sitten he joutuvat isästään eroon, vieraaseen paikkaan pois kavereiden ja läheisten isovanhempien luota. Pois kaikesta tutusta ja turvallisesta sen takia että äiti pääsee kuuraamaan vessoja. Ei kiitos.