Työtön mikä on sinun syy työttömyydelle?
Miksi sinä siis olet työtön? Tekosyyksi ei käy se että ei töitä löydy koska avoimia työpaikkoja on ja on myös sellaisia työpaikkoja mihin ei vaadita koulutusta sekä on oppisopimus paikkoja. Opiskelu uuteen ammattiin on myös mahdollinen.
Kommentit (324)
Työntekonei ole minua varten. On teidän velvollisuus elättää minua niin minun ei tarvi edes miettiä työllistyväni.
Haluan kuluttaa aikani mukavammin kun tekemällä töitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä jankkaaja sanot heille, jotka saavat tänä syksynä potkuja hyvistä työpaikoista? Mikä on oma tilanteesi? Eikö elämä voi yllättää sinua?
Vaikkapa eläkeläiset ja työvoimapula-aloilla työskentelevät ovat hyvin turvassa työttömyydeltä.
Silti kukaan ei ole turvassa kaikilta elämän ikäviltä yllätyksiltä.
Oon taaperon kanssa kotona. Lapsi on mielestäni liian pieni päiväkotiin, mut kotihoidontuella me ei pärjättäis, joten oon paperilla työtön ja nostan ansiosidonnaista.
"Suomen työttömyystilanne synkkenee pian entisestään."
Vierailija kirjoitti:
Silti kukaan ei ole turvassa kaikilta elämän ikäviltä yllätyksiltä.
Ja kaikille voi sattua elämän positiivisia yllätyksiä. Kehotan manifestoimaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Työnhakualueellani on alle 10 paikkaa auki eikä minulla ole niihin soveltuvaa koulutusta.
Oletko ottanut yhteyttä yrityksiin että olisiko jotain hantti hommia tarjolla vaikka niillä ei virallisesti ole hakua päällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Sen kun joku kertoisi, miksi minua ei kutsuta edes työhaastatteluihin. Koulutusta on, ja osaamistakin oli ainakin vielä silloin, kun viimeksi töissä olin. En vain enää kelpaa, mutta syytä tähän ei kukaan koskaan suostu kertomaan. Usein käy vielä niin, että sama paikka tulee auki uudestaan heti sen jälkeen, kun minulle on ilmoitettu, ettei minua valittu haastatteluun.
Etkö todellakaan keksi mitään tapaa kehittää itseäsi? Silloin on syytä parantaa ainakin itsetuntemusta.
Kyllä, kehitän itseani monellakin tapaa, ja monessakin asiassa ihan kaiken aikaa. Työttömänä ainut rajoite on se, että maksullisia koulutuksia ei voi määräänsä enempää ottaa, kun rahan pitää riittää myös ruokaan ja asumiseen. Toinen on se, että se itsensä kehittäminen pitää tehdä tavalla, jota TE-virkailija ei pysty määrittelemään täysipäiväiseksi yrittäjyydeksi eikä opiskeluksi.
Oli saanut ihan henkilökohtaista opastusta työhakemuksen tekoon, ja kouluttaja kehui hakemukseni niin hyväksi, että sillä saan "varmasti töitä". Ja ei edes haastattelukutsua ole tullut.
"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
"Budjettiriihi sinetöi kotitalousvähennyksen rajun leikkauksen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos ei ole yhtään ylimääräistä rahaa? Muuttaminen maksaa.
Mitä se maksaa, että menet tien reunaan peukalo pystyssä?
Lapsineen, huonekaluineen ja tavaroineen, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa 3 lapsen vanhemmalle, mutta jos on vuokratuloja niin saa vielä vähemmän.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos ei ole yhtään ylimääräistä rahaa? Muuttaminen maksaa.
Aivottoman idiootin älyvapaa kommentti.
"Toimeentulotukeen tulee työvelvoite."
Vierailija kirjoitti:
Jos on kotihoidontuella ja hakee toimeentulotukea niin joutuu töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takana työvuosia 35 kpl, koko osasto lakkautettiin. Ikää sen verran etten ole päässyt edes haastatteluun mihinkään, kokemusta löytyy kyllä.
Olitteko kovin hyviä työntekijöitä, kun osastonne kerran lakkautettiin?
Sulla ei ole kaikki muumit laaksossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kotihoidontuella ja hakee toimeentulotukea niin joutuu töihin.
Varmaan niitä samoja mitä työttömät äidit tekevät työkokeilussa työmarkkinatuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOPETA JO NÄMÄ TYPERÄT SPÄMMÄYKSESI JA TYÖTTÖMIEN HAUKKUMISET, SAATANAN IDIOOTTI.
Miksi et mene töihin?
VIT TUAKO SE SULLE KUULUU, SAATANAN MULKKU.
Kyllä se kuuluu koska käyn töissä ja maksan veroja jotta sinä saat elantosi. Minä sinua elätän joten miksi et mene töihin?
Ei o tainnut osua sulle v i t t u maista työnantajaa tai muuten vaan m u l k k u a. Suomalainen superkateus, jos menestyt. Siksi olen irtisanoutunut, ja silti 2 kertaa voittanut työtuomioistuimessa työnantajan. Olen ollut työttömänä, nostanut ansiosidonnaisen ja toiminut yrittäjänä.
Tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa. Mutta epäoikeudenmukaisuuteen puutun tavallani
Olen myös saanut parhaimmat asiakaspalautteet/ prosentit.
Silti, Kateus ja V ITTUILU on ollut syitä työttömyyteeni.
Nyt nostan työeläkettä joita nuoremmat maksaa. Olen oman elämäni herra.
vihje: nauttikaa siitä kun olette nuoria ja terveitä, tehkää töitä. Vanhana olette sairaita ja levätkää silloin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsineen, huonekaluineen ja tavaroineen, niinkö?
Lapset voi ottaa mukaan. Huonekaluja ei kannata.
Toi on hyvä, että jatkossa työttömät voi saada Verohallinnosta määräaikaisia töitä.