Työtön mikä on sinun syy työttömyydelle?
Miksi sinä siis olet työtön? Tekosyyksi ei käy se että ei töitä löydy koska avoimia työpaikkoja on ja on myös sellaisia työpaikkoja mihin ei vaadita koulutusta sekä on oppisopimus paikkoja. Opiskelu uuteen ammattiin on myös mahdollinen.
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda aluetta.
Ostatko mun taloni?-eri
Mene vuokralle.
Vuokraloiseksi kuten sinä?
Ap on vieläkin kun hän kulkee töissä ei riitä työttömille vaki paikkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kiellettyä ottaa lapsia mukaan.
Ja sitten he joutuvat isästään eroon, vieraaseen paikkaan pois kavereiden ja läheisten isovanhempien luota. Pois kaikesta tutusta ja turvallisesta sen takia että äiti pääsee kuuraamaan vessoja. Ei kiitos.
Vaikka kuinka monet ovat muuttaneet lapsena. Pidät teitä melkoisina lumihiutaleita.
No me ei muuteta. En tiedä yhtään ketään joka muuttaisi töiden takia ja rikkoisi perheen. Mikään pakko ei ole muuttaa. Piste.
"Vuonna 2023 Suomen sosiaaliturvamenot olivat 87 miljardia euroa.
Sosiaaliturvan menoista suurin osuus (43 %) oli ikääntymiseen liittyviä menoja.
Sosiaaliturvamenoista eläkeläisiin liittyvät menot 38 miljardia euroa ja työttömiin liittyvät menot 4 miljardia euroa. "
https://thl.fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terveyd…
Mua väsyttää "olen koulupihan kiusaajakovis" - tyylistä voimafantasiaansa elävät oikeistoilkiöt niin etten vaan jaksa mitään.
Ei tule haastattelukutsuja :) Yhteen pääsin mutta ottivat siihen paikkaan hakijan joka oli ollut heillä töissä ennenkin
Työpaikkoja on auki yksi ja sitä kohden 16 työnhakijaa. Laske itse.
Lisäksi ei vaan työpaikkojen puute, vaan kunnon palkkaa jolla eläisi, harvoin maksetaan.
Kroonisesti sairaat sysätään kortistoon. Kun ei pääse eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnhakualueellani on alle 10 paikkaa auki eikä minulla ole niihin soveltuvaa koulutusta.
Miksi et opiskele uutta ammattia tai muuta toiselle paikkakunnalle? Meinasit vaan olla työttömänä ja odotella että työpaikkoja vaan tupsahtaa kuin sieniä sateella sinun alueellesi?
No minä esim. olen täsmätyökykyinen ja aloitin opinnot alalle jolla vielä 2v sitten pystyi valitsemaan minne menee töihin. No, tilanne on muuttunut vuodessa aivan toiseksi eli nyt valmistutaan suoraan kortistoon. Suorastaan kauhistuttaa valmistua ensi keväänä, koska en voi ottaa vastaan muuta työtä. Eli eipä tuo uuden ammatin opiskelu kannata koska tilanne alalla voi muuttua kesken opintojen ja mikään ala ei ole enää varma! T. Eri
Minut on luettu osittain työttömäksi osa-aikatyön takia. Nyt olen lomautettuna, koska työnanantajalla ei ole tarjota työtä.
Vierailija kirjoitti:
Minä sinua elätän joten miksi et mene töihin?
Et elätä. Jokainen joskus töissä ollut on maksanut työttömyysvakuutusmaksua, työttömyyskorvaukset ovat korvauksia tuosta.
Sitä paitsi, jos kateus on noin suuri niin jättäydy ihmeessä työttömäksi, kaikki voittavat. Pelkoa löytää uutta työpaikkaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole työnantajia.
Työantajia kyllä on mutta ei työttömät halua tehdä töitä, tänne tuodaan ulkomailta ihmisiä tekemään töitä koska suomalainen työtön ei halua tehdä töitä ilman palkkaa.
Korjasin vähän tuota edellistä tekstiä. Siitä oli unohtunut pari sanaa lopusta.
"Rikosepäily | Lähes 200 metsuria tuotu väärillä tiedoilla maahan, kymmenien nepalIiIaisten epäillään joutuneen ihmis kaupan uhriksi"
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa vaa tehdä töitä koska tuet on liian hyvät.
Et ole oikeasti työtön. Jopa downsiftaajat ja elämäntapatyöttömät sanoo, että tuet on liian vähän.
Vaikka kuinka monet ovat muuttaneet lapsena. Pidät teitä melkoisina lumihiutaleita.