Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikalailla myöhään

Vierailija
06.04.2024 |

Tänään lehdessä: viranomaiset varmasti tekevät kukin parhaansa omassa työnkuvassaan, mutta samalla kokonaiskuva yksittäisen nuoren tilanteesta saattaa hämärtyä.

VIRANOMAISET ja moniammatilliset työryhmät lasta tukemaan.

ÄÄH. Jos olisi ne pienet ryhmät ja saisi kasvaa ja käydä koulua välittävässä yhteisössä, niin ei näitä laastaritilanteita olisi.

Laastaroidaan yläkouluikäisiä.. aika heikkoa on.

- entäpä, jos alettaisiin pienemmistä lapsista ja varmistettaisiin se turvallinen kasvuympäristö.

Aikuiset on sekasi.

Se ka si.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiko itse olet?

Vierailija
2/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan TAAS hetki pehmosia ja huomenna jatketaan kuten ennenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin turhautunut tähän yhteiskuntaan ja sen tapoihin hoitaa asioita jälkijunassa.

Miksi ei ennakoida ja suoda sitä

turvaa.

Koska se maksaa rahaa!

Muttakun jälkikäteen hoitaminen maksaa henkiä ja rahaa. Sitä ei vaan uskota, vaikka me kaikki se tiedetään.

Vai eikö välitetä?

Vierailija
4/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiko itse olet?

No, ööö.

Luepa uudelleen ja yritä oivaltaa aapeen viesti.

Vierailija
5/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin turhautunut tähän yhteiskuntaan ja sen tapoihin hoitaa asioita jälkijunassa.

turvaa.

Koska se maksaa rahaa!

Muttakun jälkikäteen hoitaminen maksaa henkiä ja rahaa. Sitä ei vaan uskota, vaikka me kaikki se tiedetään.

Vai eikö välitetä?

Niin kauan kun on ihmisiä maailmassa pahojakin asioita. Ihanne maailmaa ei ole, eikä tule. 

Vierailija
6/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

turvaa.

Koska se maksaa rahaa!

Vai eikö välitetä?

Miten sinä olisit ennakoinut ettei tätä olisi tapahtunut? 

Vierailija
7/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

turvaa.

Koska se maksaa rahaa!

Vai eikö välitetä?

Rahalla olisi ratkaistu se ettei poika olisi osannut käsitellä asetta ja saanut sitä käsiinsä? 

Vierailija
8/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

turvaa.

Koska se maksaa rahaa!

Vai eikö välitetä?

Rahalla olisi ratkaistu se ettei poika olisi osannut käsitellä asetta ja saanut sitä käsiinsä? 

Hallituksen pitää nyt säätää tuki, jota jokainen aseen omistaja voi hakea, että tämä säilyttää sitä oikein? Ja siihen lisätään lapsikorotus ettei lapselle opeteta aseenkäyttöä? 

Vierailija
9/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

turvaa.

Koska se maksaa rahaa!

Vai eikö välitetä?

Hallituksen pitää nyt säätää tuki, jota jokainen aseen omistaja voi hakea, että tämä säilyttää sitä oikein? Ja siihen lisätään lapsikorotus ettei lapselle opeteta aseenkäyttöä? 

Hallituksen pitää säätää niin sanottu kasvatuslisä. Jokaiselle perheelle tonni kuussa, että ne tekee kotona sen oman osansa. 

Vierailija
10/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

turvaa.

Koska se maksaa rahaa!

Vai eikö välitetä?

Aivan. Ihan pellehommaa.

Sinä tajuat aapeen pointin. Moni muu tässä ketjussa kommentoineesta ei.

Eivät vaan tajua. Eikä jaksa rautalangasta vääntää.😳🙄🙄

Vierailija
11/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

turvaa.

Koska se maksaa rahaa!

Vai eikö välitetä?

Hallituksen pitää säätää niin sanottu kasvatuslisä. Jokaiselle perheelle tonni kuussa, että ne tekee kotona s

Emmä tonnilla lähtisi. Mielummin golf-kentälle ja siitä lähipubiin. Ja seuraavana päivänä vihapostia opettajalle, kun se toruu kun pojan läksyt on taas tekemättä. 

Vierailija
12/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ymmärrä mistä jotkut on saanut sen käsityksen, että yhteiskunnalta voi vaatia ettei mitään pahaa koskaan tapahdu yhdellekään ihmiselle yhdenkään toisen ihmisen toimesta? 

Vierailija
13/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

turvaa.

Koska se maksaa rahaa!

Vai eikö välitetä?

Niinpä. Ne pienet ryhmät. Ei sekoitettaisi ryhmiä koko ajan.

Pienemmät päiväkodit ja  koulut. Enemmän aikuisia. Välittäviä ihmisiä lasten ympärille. Jatkuva muutos on likaa lapselle. Onhan se aikuisillekin.

Nyt vaan jälikikäteen hoidetaan vaivoja ja sairauksia ja onnettomia tekoja, kun pitäsi ennakkoon luoda rakenteet, jotka oikeesti tulevat lapsen kasvua.

Näin minä olisin toiminut. Yksin en siihen pysty. Eikä tarvitse. Tämä on meidän kaikkien asia.

Välitämmekö me tarpeeksi?

Toinen juttu- välittäminen: Puututko sinä kiusaamiseen, kun sellaisesta näet? Tai osaatko nähdä? Käännytkö pois vai sanotko sille kiusaajalle, että lopettaa- ja suojaat sen kiusatun, että

pääsee tilanteesta poistumaan. Miten sinä toimit?

Vierailija
14/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

turvaa.

Koska se maksaa rahaa!

Vai eikö välitetä?

Kyllä MINÄ olisin estänyt ettei tätä olisi tapahtunut jakamalla rahaa ihmeellisestä valtion-taikaseinästä. 

Vierailija
15/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

turvaa.

Koska se maksaa rahaa!

Vai eikö välitetä?

Niinpä. Ne pienet ryhmät. Ei sekoitettaisi ryhmiä koko ajan.

Pienemmät päiväkodit ja  koulut. Enemmän aikuisia. Välittäviä ihmisiä lasten ympärille. Jatkuva muutos on likaa lapselle. Onhan se aikuisillekin.

Nyt vaan jälikikäteen hoidetaan vaivoja ja sairauksia ja onnettomia tekoja, kun pitäsi ennakkoon luoda rakenteet, jotka oikeesti tulevat lapsen kasvua.

Näin min

Toimin sijaisperheenä ja olen mukana järjestössä, joka  auttaa nuoria pois jengeistä. Olen läsnä lasten ja nuorten joka päiväisessä arjessa. Enempää en voi minä, eikä kukaan muukaan tehdä. Loput on tosiaan vain pelkkiä sanoja, sillä välittävistä aikuisista on huutava pula. 

Vierailija
16/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan kouluampujan etsintä oli massiivinen operaatio yli sata poliisia (mtv)

Eli jotain on tehty oikein kun näinkin massiivinen operaatio lähti vyörymään reaaliajassa. 

Vierailija
17/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

turvaa.

Koska se maksaa rahaa!

Vai eikö välitetä?

Hallituksen pitää säätää niin sanottu kasvatuslisä. Jokaiselle perheelle tonni kuussa, että ne tekee kotona s

Valtio tukee aikakin epäsuorasti sitä, että eri pigmenttiset, huumeiden käyttäjät, mielenterveysongelmaiset, alkoholistit, jne hankkivat lapsia, vaikka heillä ei ole minkäänlaisia edellytyksiä hoitaa niitä. Nyt koetaan edes jotenkin hillitä tätä pentutehtailua. 

Vierailija
18/18 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vaan lopetetraisiin se tyhjä puhe siitä välittämisestä, kun kumminkaan ei välitetä. Turhalta paskan jauhamiselta se ainakin minun korvissani kuulostaa. Eletään miten eletään, katotaan mitä tapahtuu ja annetaan kukin voimien ja kykyjen mukaan vaan tarvittaessa täyslaidallinen takaisin. Ei sitten tarvi miettiä näitä turhuuksia tästedes.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi