Ystävät jättävät ulkopuolelle
Tulipa hetkellisesti kurja mieli. Kaksi ystävääni istuvat parhaillaan iltaa, mutta minua ei pyydetty mukaan. Laittoivat kuitennin instagramiin siitä päivityksen. Ystävät kyllä tietävät, että olisin varmasti lähtenyt mukaan, sillä sanoin muutama päivä sitten miten olisi mukava lähteä drinksuille.
Olen aikuinen kolmen lapsen äiti ja silti tuntuu pahalta. :( mielestäni olen ystävällinen ja mukava kaikille, en ikinä puhu kenestäkään pahaa.
Kommentit (13)
Vaikkei aikataulut osaisikaan, niin kai silti aina voi kysyä.
Vierailija kirjoitti:
No jokainen tietää miten vaikeaa on saada aikataulut sopimaan yhteen jos osallistujia on enemmän kuin 2.
Kyllä se johtuu siitä, että naiset ei osaa olla kolmestaan, vaan aina on se kilpailutilanne päällä, kuka on kenenkäkin pestis. Miehiltä tämä kyllä onnistuu.
Ymmärrän toisaalta mielipahan ja senkin, että herkästi tuosta tulee ulkopuolisuuden tunne. Ei siihen paljoa tarvita. Ehkä nyt kuitenkin pysähtyisin miettimään, onko kyse yksittäisestä kerrasta vai jäätkö jatkuvasti ulkopuolelle toisten menoista.
Mietin myös, onko tosiaankin niin että kun joku porukka ottaa tavakseen tehdä asioita yhdessä, on aina oltava sillä samalla porukalla.
Kaipa siinä toisilla on oikeus nähdä kahdestaankin, ilman, että se kohdistuu mitenkään sinuun.
Voit kertoa toivovasi pääseväsi mukaan seuraavalla kerralla.
Ymmärrän kyllä tuon. Olen vain toistuvasti juuri se, kuka jätetään ulkopuolelle. Ja ymmärrän myös sen, että voihan syynä olla se, että minusta ei pidetä, mutta silti se tuntuu kurjalta. :(
Mulla kaks kaveria alkoi suunnittelemaan kaupunkilomaa mun seurassani. Suunnittelisvat keskenään.
Minä taas tykkään välillä olla kavereiden kanssa kahdestaan. Ei aina tarvii olla porukassa. En silti koe syrjiväni ketään. Jos joki kavereistani pyytää että mennään kahdestaan kahville, mulle sopii oli kyseessä sitten Minna vai Anna.
"mielestäni olen ystävällinen ja mukava kaikille, en ikinä puhu kenestäkään pahaa."
Sen verran olen oppinut, että tämä ei takaa suosiota ystäväpiirissä. Päinvastoin. Tuntuu siltä, että itsekkäät, piikittelevät ja selän takana puhujat keräävät ympärilleen porukkaa.
Ehkä se tunne vaan kannattaa sietää ja ajatella, että voisit olla avoimempi uusille ystävyyksille. On vähän hankalaa, jos pyörii vain samojen naamojen kanssa vuosista toisiin ja jossa kaikki tuntevat keskenään toisensa. Omalla kohdallani minulla ei ole samaa kokemusta, koska ystäväni ovat tulleet eri suunnilta elämääni ja toisiaan tuntematta. Mieti onko joku uusi tuttavuus osoittanut kiinnostusta tavata sinua enemmänkin ja anna mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Voit kertoa toivovasi pääseväsi mukaan seuraavalla kerralla.
Kerjääminen on noloa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kaks kaveria alkoi suunnittelemaan kaupunkilomaa mun seurassani. Suunnittelisvat keskenään.
Tällaista tuli koettua ala ja ylä asteella. Sitten kun se tulee eteen 50 vuotiaana, niin sen ymmärtäminen on entistä vaikeampaa.
N.53
No jokainen tietää miten vaikeaa on saada aikataulut sopimaan yhteen jos osallistujia on enemmän kuin 2.