Missä on parhaiten toimiva keskussairaalapäivystys? Muutan kyseiselle paikkakunnalle.
Omalla tuppukylän paikkakunnalla ei päivystystä. Tämä on yksi monista syistä miksi muutan muualle. Missä päivystys toimii, se kaupunki saa verorahani tulevaisuudessa. Työni teen etänä, joten tämä ei ole ongelma.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Tampere parhain?? Salli mun nauraa. Niin tukossa, kun kaikkien maakuntien sairaat kärrätään Acutaan yöpäivustysten loputtua.
Jaa, no aattelin vaan, että ylipäätään säilyy ehkä varmimmin. Helsingissäkin on jo esim. puhuttu henkilökunnan vähentämisestä, jolloin toiminta supistuu. Tampere olisi vielä kasvualuetta. Mutta eihän sekään sitten kaikkea takaa.
Mitenkä Turun päivystys toimii?
Vierailija kirjoitti:
Joo muuta sairaalan viereen, siinä on turvallista.
Joo näin kannattaa tehdä kun kuitenkin humalassa hakeutuu päivystykseen. Ei mene rahaa taksiin eikä tarvitse syyllistyä rattijuoppouteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teidän pitää käydä päivystyksessä? Miten vanhoja olette?
Olen eri mutta esimerkiksi 28-vuotiaana saadessani vakavan allergiakohtauksen. Ei katso ikää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä ramppaat päivystyksessä? Eikö sulla ole työterveyshuoltoa?
Tth ei toimi yöaikaan.
Itse olen ainakin lapsen kanssa Mikkelissä saanut aina hyvää palvelua eikä ole ollut tuntien jonotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Niin tai ambulanssiin. Sinnehän se terveydenhoito siirretään pikkuhiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko uutena tietona, että todellakaan kaikilla ei ole?? Esim. yrittäjät, maatalousyrittäjät jne. Ole onnellinen, jos sinulla on mahdollisuus käyttää työterveyttä. Melkoinen etu.
Milloin kuolee joku tärkeä ihminen ja sitten jotain tehdään vai onko ihmiset välinpitämättömiä kaikesta nykyään? Miksi sotepomot saavat niin isoa palkkaa ihmisten kuntoutusrahojen kustannuksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko uutena tietona, että todellakaan kaikilla ei ole?? Esim. yrittäjät, maatalousyrittäjät jne. Ole onnellinen, jos sinulla on mahdollisuus käyttää työterveyttä. Melkoinen etu.
Ja harvempaan työterveyteen mikään päivystyskeikka omalla ajalla on työnantajan maksettavana.
Koko soteuudistus tiettyjen poliitikkojen ajamana syöksee tämän maan terveydenhuollon täysin rotkoon. K.Kiurut ja muut, suuresti kiitoksia. Vielä sinnitellään, mutta katsopa 10 v. päästä. Totaalinen fiasko ja katastrofi. Mihin rahat menivät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai ambulanssiin. Sinnehän se terveydenhoito siirretään pikkuhiljaa.
Isket itsellesi ambulanssihoitajan niin saat ensiapua tarvittaessa. Niin, no eihän niillä kotona tietenkään kyllä hoitovälineitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Keskikokoiset päivystykset on yleensä hyvätasoisia esim Kouvola, Hämeenlinna, Pori. Näiden tulevaisuus on tosin hyvin avoinna että kauanko näitä ylläpidetään.
Sen takia hakeutuisin jonnekin missä poliittisista syistä päivystys on ja pysyy. Esim Seinäjoki, Vaasa tai Pietarsaari. Pohjanmaa on muutenkin mukavaa aluetta :)
Bättre folkin asuinseuduilla on varmasti päivystys parempine palveluineen koska Suomi on Ruotsin alusmaa vieläkin.
Kohta alkaa väkeä kuolemaan ja rajusti. Ketään ei hoideta kunnolla
Tottakai päivystyksiä tarvitaan, mutta oman elämäni 46 vuoden aikana olen käynyt päivystyksessä kolme kertaa. Epäily laskimotukoksesta, umpilisäke tulehtunut ja leikattiin ja käsi murtui. Tulehtunut umpilisäke on ainoa, mihin olisin kuollut ilman päivystystä (puhkesi).
Vierailija kirjoitti:
Tottakai päivystyksiä tarvitaan, mutta oman elämäni 46 vuoden aikana olen käynyt päivystyksessä kolme kertaa. Epäily laskimotukoksesta, umpilisäke tulehtunut ja leikattiin ja käsi murtui. Tulehtunut umpilisäke on ainoa, mihin olisin kuollut ilman päivystystä (puhkesi).
Niin?
Mikkelin keskussairaalassa ihanaa palvelua 🥰
Keskussairaalat kuormittuvat edelleen, kun aluesairaaloiden päivystyksiä lopetetaan. Sellainen iso alueellinen yhteispäivystys on lähinnä painajainen. Odotustila on ihan tupaten täynnä ja osalla on vielä saattajatkin mukana.
Lopulta ei toimi enää yhtään mikään.
Pietarsaari on vahvasti ruotsinkielistä aluetta, Vaasa taitaa olla aika 50/50. Seinäjoki on pääosin suomenkielistä.