Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalo ja liiallinen pelko naapurin mahdollisesta valituksesta

Vierailija
25.10.2024 |

Niin, siis minun alakerras asuu naapuri, joka valittaa vähän joka asiasta yleensäkkin. Minusta ei toki suoraan ainakaan minulle ole mistään valittanut, mutta muista naapureista on. Minulle vaan tullut jotenki kova stressi ja pelko, että koska valittaa minusta. Tuntuu etten uskalla enää elää normaalisti omassa kodis. Varon ihan kaikkea tekemisiäni. Miten tämmösestä voi päästä eroon?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
2/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttamalla omakotitaloon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain maalaisjuntit asuu omakotitalossa

Vierailija
4/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurillasi pitää olla näyttöä sinua vastaan, onko?

Vierailija
5/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekemisesi ovat kuitenkin hiljaisuusajan ulkopuolella tapahtuvia ja ei mitään ylenpalttista biletystä aamuseitsemästä iltakahdeksaan, niin aika rauhassa saat olla.

Vierailija
6/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden valituksen olen saanut sinä 30 aikana kun tässä asunut. "Lintujen ruokkiminen parvekkeella". Itse en ole valittanut koskaan kenestäkään koska minulle ei kuulu muiden asiat, tehköön mitä huvittaa.

Vierailija
7/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa valittaa.Yhden henkilön valitukset ei meinaa mitään ja valituksille pitää löytyä näyttöä jote jatka elämää.

Vierailija
8/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nimenomaan mitään näyttöä kun elelen niin hiljaa. Pointti olikin siinä, että kun en oikein uskalla elää normaalisti

Vierailija
9/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta johonkin matuhelvettiin, jossa kaikki möykkäävät illasta aamuun.

Vierailija
10/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meilläkin alakerran naapuri on noin vuoden hakannut jollain kepillä kattoon ja seiniin ja huutanut, jos meiltä on kuulunut kävelyn ääniä tai puhetta! Ei olla edes huudettu, mut aivan hermoraunio asukas. Hällä.varmaan elämässän vaikeeta.

Kaks kertaa ollaan valitettu taloyhtiöön ja nyt viimeisimmän valituksen jälkeen ei oo (vielä) naapurista kuulunut hakkaamista. Ehkä hälle on asiasta sanottu.

Mutta oli tosi stressaavaa kun tuntu ettei voi elää normaalisti. Ja hän siis häiriinty meistä vaikka ois ollu vain iltapäivä. Meillä ei ryypätä eikä riehuta vaan normaalia elämää eletään. 

Vierailija
11/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai Paloheinäkin täynnä juntteja? Samoin kai sitten moni westendiläinen ja granilainen, pelkkiä juntteja?

Vierailija
12/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden valituksen olen saanut sinä 30 aikana kun tässä asunut. "Lintujen ruokkiminen parvekkeella". Itse en ole valittanut koskaan kenestäkään koska minulle ei kuulu muiden asiat, tehköön mitä huvittaa.

ihan kyllä syystä olet sitten saanut valituksen, jos olet oikeasti niitä ruokkinut parvekkeella

Vierailija
13/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai Paloheinäkin täynnä juntteja? Samoin kai sitten moni westendiläinen ja granilainen, pelkkiä juntteja?

Kyllä

Vierailija
14/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki noi on ihan maaseutua

Vierailija
15/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nimenomaan mitään näyttöä kun elelen niin hiljaa. Pointti olikin siinä, että kun en oikein uskalla elää normaalisti

No sitten sinua osaa parhaiten auttaa terapeutti.

Vierailija
16/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kovin vanha talo ja surkea äänieristys ? 2010 eteenpäin onneksi on kerrostalot niin hyvin eristetty ettei edes vauvan parkuminen kuulu. Toista se on antiikkisissa paperiseinätaloissa. Isoa remppaa siis pukkaa näissä taloissa jossain vaiheessa.

Vierailija
17/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohduttaudu sillä, että liika valittaminenkin voi olla taloyhtiön varoituksen aihe. Me selviteltiin aikoinaan tuota asiaa yhden ikirutisijan takia. Kun on tarpeeksi monta virallista varoitusta, asunnon voi ottaa taloyhtiön haltuun ja sitä kautta pakkomyyntiin.

Vierailija
18/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta johonkin matuhelvettiin, jossa kaikki möykkäävät illasta aamuun.

Nimenomaan. Päivällä ne nukkuu, kunnes laittavat itsensä nätiksi ja lähtevät kaupungille.

Vierailija
19/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki noi on ihan maaseutua

Maaseudulla puolen hehtaarin tontti katsotaan pieneksi. Minkä kokoisia tontit ovat noilla alueilla?

Vierailija
20/58 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut sitä mieltä, että valittaminen (vain mielikuvitus rajana) on yksi häiriökäyttäytymisen muoto kerrostaloasumisessa.

Mutta on tietysti tilanteita, joissa valittaminen on paikallaan:

.-kovaääninen (känninen) joukkoörveltäminen / musiikki yöllä. Lasien kilinää (kun jotain menee rikki), elefanttilauman tömistely portaissa  edestakaisin yöllä, ovien paukutelu tai rynkkyttäminen jos avaimet jäi kotiin jne

-sama + kaiuttimista vedetään yön hiljaisuudessa  volyymit täysillä jokin herättävä ääniefekti

- seinien poraus yöaikaan

-domestisten pulmien kovaääninen ratkominen yöllä kiroillen, uhaten henkeä ja terveyttä, lasten itku taustalla säestämässä

-naapureiden ovikellojen soitto kännissä/ aineissa yöaikaan

ja onhan noita: rappukäytävän/ hissin hyödyntäminen hätätoilettina jne.

Aika monessa  relevantissa valitustilanteessa on kaksi tekijää:  yöaika ja alkoholi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän