Siis ei voi olla totta. Miksi poistettiin ketju aloin laihtua, kun opin nauttimaan nälän tunteesta???..
Siinä ketjussa ei ollut riidan poikastakaan pelkkää Iloista ja asiallista keskustelua! 😮 Onko se nyt laissa kiellettyä siedättää itseään vähän myös nälän tunteelle???
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti oli ainoastaan se että ihminen saa hyvällä omalla tunnolla olla välillä myös nälkäinen se ei ole maailman loppu 🙂 Nykyään ollaan menty ihan liiallisuuksiin sen kanssa, että koko ajan täytyy olla huippukylläinen. Kaikki eivät laihdu Jos ovat koko ajan hyvin kylläisiä. Mikä laki ei myöskään kiellä minua nauttimasta nälästä. Eikä siitä nyt mitään ylimaallista nautintoa sentään saa. Sitten kun tulee oikeasti kova nälkä niin on kyllä pakko syödä jonkun verran. Anoreksia ei synny nälästä nauttimisesta, vaan ylenpalttisesta laihuuden tavoittelusta. sitä En itse tee.
Tästä huomataan että et tiedä yhtään mistä puhut.
Kukaan ei ole sanonut, että näläntunne pitäisi jotenkin olla kiellettyä tai että pitäisi koko ajan olla huippukylläinen, on normaalia että on nälkä vä
Suhtautuminen näyttää vaihtelevan sen mukaan, että onko nähnyt sitä keskustelua jonka poistoa ap valittelee, vai eikö ole nähnyt. Se nimittäin oli aika raju ja aloituksessa aika vahvasti vähätellään ketjuun tulleita viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis niin täysin älytön tämä keskustelu. Paastoaminenhan on nykyään muotia, ja siitä tulee ihmisille tosi hyvä olo. Sehän on ihan sama asia. Hoikkuutta silläkin useimmat tavoittelevat. Pitääkö pätkäpaasto kieltää? Kun monet ovat kertoneet Kuinka upea olo siitä tulee. Mitä kaikkia terveysvaikutuksia.
En minä tavoittele hoikkuutta pätkäpaastolla. Olen aina ollut hoikka. Tavoittelen solujen uudistumista ja elimistön lepotaukoa. 12 tunnin jälkeen elimistö alkaa puhdistamaan kuolleita soluja. 16 tuntia on jo vallan hyvä ja siihen aina pyrin.
En sanonut sinä. Mutta kyllä se nyt vaan laihdutusmuotona tunnetaan tämä pätkäpaastoilu.
>>Suhtautuminen näyttää vaihtelevan sen mukaan, että onko nähnyt sitä keskustelua jonka poistoa ap valittelee, vai eikö ole nähnyt. Se nimittäin oli aika raju ja aloituksessa aika vahvasti vähätellään ketjuun tulleita viestejä.<<
Kuten tämäkin ketjun alusta huomaat, suurin osa ei ymmärtänyt sen ketjun poistoa.
Mutta kaippa Se pätkäpaastohehkutuskin täytyy lopettaa, koska jotkut anorektikot saattavat lukea sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis niin täysin älytön tämä keskustelu. Paastoaminenhan on nykyään muotia, ja siitä tulee ihmisille tosi hyvä olo. Sehän on ihan sama asia. Hoikkuutta silläkin useimmat tavoittelevat. Pitääkö pätkäpaasto kieltää? Kun monet ovat kertoneet Kuinka upea olo siitä tulee. Mitä kaikkia terveysvaikutuksia.
En minä tavoittele hoikkuutta pätkäpaastolla. Olen aina ollut hoikka. Tavoittelen solujen uudistumista ja elimistön lepotaukoa. 12 tunnin jälkeen elimistö alkaa puhdistamaan kuolleita soluja. 16 tuntia on jo vallan hyvä ja siihen aina pyrin.
En sanonut sinä. Mutta kyllä se nyt vaan laihdutusmuotona tunnetaan tämä pätkäpaastoilu.
No ei todellakaan tunneta laihdutusmuotona! Sehän on iät ja ajat ollut elimistön puhdistamista varten, kuten kaikki paastot on. Elä yleistä asioita vain oman pääsi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kaippa Se pätkäpaastohehkutuskin täytyy lopettaa, koska jotkut anorektikot saattavat lukea sitä.
Se ei ole alunperin ollut laihdutusjuttu, vaan paastoa on käytetty vuosisatoja elimistön ja mielen puhdistamiseen. Silloin ei vain ole voitu mitata sitä fyysisesti miten erinomainen keino se on. Nyt se on tieteellisesti voitu todistaa. Laihdutuskeino se on vain nykyisenä hypetyksenä ylipainoisilla.
"Paastoamisella ei kuitenkaan ollut vain uskonnollinen tarkoitus. Jo muinaisina aikoina oppineet tunnustivat, että ruuasta pidättäytymisellä oli myös terveysvaikutuksia.
Kreikkalainen Hippokrates (noin 460370 eaa.) tunnetaan lääketieteen isänä. Hän suositteli paastoa monien sairauksien kuten kuumeen, ripulin, päänsäryn ja ihosairauksien ennaltaehkäisyyn ja hoitamiseen."
Tämä sille kenen mielestä ihmiset paastoaa vain laihdutustarkoituksessa 😄
Googlatkaapa huvikseen pätkäpaasto. Kaikki tulokset käsittelevät laihdutusta. Tai Itse en ainakaan jaksanut etsiä tulokseen asti joka ei käsittelisi sitä.
Vierailija kirjoitti:
"Paastoamisella ei kuitenkaan ollut vain uskonnollinen tarkoitus. Jo muinaisina aikoina oppineet tunnustivat, että ruuasta pidättäytymisellä oli myös terveysvaikutuksia.
Kreikkalainen Hippokrates (noin 460370 eaa.) tunnetaan lääketieteen isänä. Hän suositteli paastoa monien sairauksien kuten kuumeen, ripulin, päänsäryn ja ihosairauksien ennaltaehkäisyyn ja hoitamiseen."
Ei tietenkään vain, mutta teidän mielestä paastoaminen ei ole ollenkaan sallittua laihdutusmuotona, ja se nyt ei ole ollenkaan nykyajattelua tai valtavirtaa.
Mutta juu näköjään tuon Hippokrateenkin mielestä syömättömyydestä tulee hyvä olo 🙂
Vierailija kirjoitti:
"Ennen uskonpuhdistusta harjoitettiin myös nykyisen Suomen alueella paastoa muiden katolilaiseen maailmaan kuuluvien valtakuntien tavoin. Katolisella keskiajalla paastoa vietettiin vuoden ympäri keskiviikkoisin, perjantaisin sekä lauantaisin. Vuoteen mahtui myös neljä pidempää paastoa, jotka edelsivät pääsiäistä, helluntaita, mikkelinpäivää ja joulua."
Miettikää, entisaikaan pidettiin paastoa joka keskiviikko, perjantai ja lauantai! Nyt vain mässytään päivästä toiseen ja pelätään nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Oon eri mut ite käytän pätkistä laihdutukseen... mut molempi parempi :) Laihtuu ja kaupan päälle kroppa puhdistuu! Nyt paasto menossa ja ihanan puhtonen olo..tiukkaa se vaan tekee. Pitää kamppailla mutta paino tippuu! Viimeksi söin aikoja sit kun koko ajan puputus vaan huonontaa ihmisten vointia.
Aika huvittavaa että kaikki palstajonnet jotka yleensä haukkuvat naisia läskeiksi ryhävalaiksi, innostuvatkin nyt haukkumaan laihduttajia anorektikoiksi 😄 Kunhan nyt vain on aina eri mieltä, ihan sama miten psykoottiseksi tyypiksi itse päätyy lopulta 😃 näillä Jonnella ei ole mitään omia ajatuksia, he vain haluavat vastustaa kaikkia ja kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Googlatkaapa huvikseen pätkäpaasto. Kaikki tulokset käsittelevät laihdutusta. Tai Itse en ainakaan jaksanut etsiä tulokseen asti joka ei käsittelisi sitä.
Kannattaa googlata englanniksi jos haluat asiatietoa. Jos googlaat vain suomeksi, saat vain massatiedot.
Tein sun läksyt. Tässä on englanniksi lyhyt tiivistelmä:
https://historytimelines.co/timeline/intermittent-fasting
Ensin se on ollut enemmän terveyspainotteinen, kun on havaittu, että eletään pidempään. Tämä koskee siis pätkäpaastoa. Tavallisen paaston vaikutukset tiedetään pidemmältä väliltä (sen saat itse googlata).
Vierailija kirjoitti:
Aika huvittavaa että kaikki palstajonnet jotka yleensä haukkuvat naisia läskeiksi ryhävalaiksi, innostuvatkin nyt haukkumaan laihduttajia anorektikoiksi 😄 Kunhan nyt vain on aina eri mieltä, ihan sama miten psykoottiseksi tyypiksi itse päätyy lopulta 😃 näillä Jonnella ei ole mitään omia ajatuksia, he vain haluavat vastustaa kaikkia ja kaikkea.
Siis luuletko sinä, että täällä ihmiset ovat samoja kaikissa ketjuissa? Eiiiii... täällä on tuhansia ihmisiä päivässä ja jos jotain ei kiinnosta laihdutusketjut, niin hän käy ehkä pyörähtää kerran nönnöttämässä jotain ja lähtee pois. Ei ihmiset ole samoja joka ketjussa tietenkään. Oletko sinä jonne tai olenko minä jonne? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon eri mut ite käytän pätkistä laihdutukseen... mut molempi parempi :) Laihtuu ja kaupan päälle kroppa puhdistuu! Nyt paasto menossa ja ihanan puhtonen olo..tiukkaa se vaan tekee. Pitää kamppailla mutta paino tippuu! Viimeksi söin aikoja sit kun koko ajan puputus vaan huonontaa ihmisten vointia.
Itse taas vedin just iltapalaksi lohileivän ja kamomillateetä, oli tosi hyvää. Teen kohta valmiiksi huomisen aamupalan, joka on samaa kuin tänään eli jogurttituorepuuroa (soseutettuja ja päälle ripoteltuja marjoja, turkkilaista jogurttia, hunajaa, kaurahiutaleita, vähän siemeniä, kanelia, kardemummaa ja kauramaitoa).
Päivälliseksi meni täysjyvätortilla pico de gallo -salsalla, fetalla, pavuilla ja kasviksilla. Lounaaksi oli ihan jumalaista sitruunakanaa <3 Iltapäivällä otin palan itse tehtyä omenapiirakkaa ja vasta jauhettua kahvia perjantain kunniaksi. Nyt tekis mieli vielä hedelmäsalaattia tuoreista hedelmistä, taidan kohta tehdä.
Tää jos mikä on ihanaa, saa syödä hyvää ruokaa usein, ei nälätä eikä paino ole lähelläkään ylipainoa. Arjessa jaksaa, vointi on hyvä eikä tarvitse "kamppailla".
Vierailija kirjoitti:
Vuosiluvut siis 460 - 370 eaa. Vauva tiputtaa väliviivat pois lainauksista. Mikä lie vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis luuletko sinä, että täällä ihmiset ovat samoja kaikissa ketjuissa? Eiiiii... täällä on tuhansia ihmisiä päivässä ja jos jotain ei kiinnosta laihdutusketjut, niin hän käy ehkä pyörähtää kerran nönnöttämässä jotain ja lähtee pois. Ei ihmiset ole samoja joka ketjussa tietenkään. Oletko sinä jonne tai olenko minä jonne? Ei.
Älä luule etten ole huomannut että täällä on nämä vakkarivääntäjät. Aina jää se yksi sama tyyppi vastustamaan ja pistämään omalle viestilleen yhden yläpeukun eikä enempää tule. En usko että täällä on oikeasti kuin kourallinen ihmisiä pysyvästi vääntämässä. Täällä nyt on tietenkin helppo esittää montaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa googlata englanniksi jos haluat asiatietoa. Jos googlaat vain suomeksi, saat vain massatiedot.
Tein sun läksyt. Tässä on englanniksi lyhyt tiivistelmä:
https://historytimelines.co/timeline/intermittent-fasting
Ensin se on ollut enemmän terveyspainotteinen, kun on havaittu, että eletään pidempään. Tämä koskee siis pätkäpaastoa. Tavallisen paaston vaikutukset tiedetään pidemmältä väliltä (sen saat itse googlata).
Ei muuta sitä mihin pätkäpaastoa nykypäivänä käytetään ja että sinun mielestäni nämä tyypit pitäisi laittaa linnaan. Ainakin jos puhuvat paastostaan ääneen ja sen suotuisista vaikutuksista. "turpa kii sun kuuluu kärsiä tai olet sairas!!!!"