Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ei voi olla totta. Miksi poistettiin ketju aloin laihtua, kun opin nauttimaan nälän tunteesta???..

Vierailija
25.10.2024 |

Siinä ketjussa ei ollut riidan poikastakaan pelkkää Iloista ja asiallista keskustelua! 😮 Onko se nyt laissa kiellettyä siedättää itseään vähän myös nälän tunteelle??? 

Kommentit (208)

Vierailija
161/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laihdutuksesta keskustelu olisi noin vakavaa ja vaarallista niin eiköhän se olisi laissa kielletty 😂 maailmassa on monenlaista ongelmaa syömisongelmaa alkoholiongelmaa mutta koko maailmaa ei voi pistää pyörimään heidän ehdoillaan valitettavasti. On muitakin ihmisiä ja muita ongelmia joiden on saatava keskustella niistä ongelmista vapaasti.

Ja joku kalakeitto ei ole oikein syötävää Ellei se ole kermaista lohikeittoa. 

Tälläkin ketjun sivulla meitä entisiä syömishäiriöisiä on jo kaksi, kummatkin ollaan tunnistettu monia näistä ajatustavoista "liian tutuiksi" ja haitallisiksi. Kovin pienestä vähemmistöstä ei ole siis kyse.

Eikä se kermainen lohikeittokaan ole sellainen kaloripommi, jolla kerrasta saisi koko päivän emergiat täytettyä. Selkeästi sulla on tietämys ravintoarvoista ja energiasisä

Ap sanoi, että useamman kerran päivässä syöminen ei toimi hänelle (myös aiemman keskustelun viesteissä keskusteltiin kerran päivässä syömisestä). Siinä yhteydessä puhuttiin tuosta kalakeitosta. Kun otit kyseisen keiton puheeksi, niin oletin tietenkin, että viittaat viestien asiayhteyteen.

Jos haluat täysin aiheen ulkopuolelta puhua siitä, kuinka kermainen lohikeitto on sinusta hyvää ja muu pahaa, niin sille voi tehdä oman ruokakeskustelun.

Vierailija
162/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä horiset? Miten tää liittyy mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti on paljonkin ihmisiä jotka eivät pysty laihtumaan jos eivät yhtään siedä nälkää. Ja mitä ihmeen järkeä on vaatia kärsimystä laihdutettaessa? Kärsimys aiheuttaa masennusta. 

Vierailija
164/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tietysti kertoa (vielä kerran), miten onnistuin pysyvästi pudottamaan suuren ylipainon.

Tavoitteena oli laihtua kilo kuukaudessa, ja jo vuoden jälkeen alkoi tulos näkyä.

Pitäisi kokonaan unohtaa ne pikakuurit, koska niistä ei opi mitään ja väistämättä liian nopea laihdutus jossain vaiheessa aiheuttaa ahmimishalun ja kilot palaavat ystävien kanssa.

Kun on paljon ylipainoa, niin terveelliseen laihduttamiseenkin kuluu aikaa. On ihan turha tuhlata aikaa haaveilemalla pikalaihtumisesta, kun se ei ainakaan pysyvästi tahdo olla lopputulos.

Vierailija
165/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli ainoastaan se että ihminen saa hyvällä omalla tunnolla olla välillä myös nälkäinen se ei ole maailman loppu 🙂 Nykyään ollaan menty ihan liiallisuuksiin sen kanssa, että koko ajan täytyy olla huippukylläinen. Kaikki eivät laihdu Jos ovat koko ajan hyvin kylläisiä. Mikä laki ei myöskään kiellä minua nauttimasta nälästä. Eikä siitä nyt mitään ylimaallista nautintoa sentään saa. Sitten kun tulee oikeasti kova nälkä niin on kyllä pakko syödä jonkun verran. Anoreksia ei synny nälästä nauttimisesta, vaan ylenpalttisesta laihuuden tavoittelusta. sitä En itse tee. 

Tästä huomataan että et tiedä yhtään mistä puhut.

Kukaan ei ole sanonut, että näläntunne pitäisi jotenkin olla kiellettyä tai että pitäisi koko ajan olla huippukylläinen, on normaalia että on nälkä välillä ja sitten syödään, ei ähkyyn, vaan siihen asti kun ei ole enää nälkä. Se on normaalia, ymmärrätkö?

Se että nauttii nälästä ei ole normaalia. Miksi? Siksi, että silloin pyritään olemaan mahdollisimman paljon nälkäinen, eli ei syödä vaikka pitäisi.

Mikään laki ei kiellä olemasta mielenterveydeltään sairas, se on totta.

Ja nyt sanot sitten että et saa siitä mitään ylimaallista nautintoa? Mutta kun sairastuu mileletään, niin silloin siitä nälän tunteesta tulee juuri se ylimaallinen nautinto, ja se on erittäin vaarallista ja siitä on erittäin vaikea parantua, joten älä yllytä ihmisiä sellaiseen.

Kun tulee oikeasti nälkä, normaali ihminen syö, normaalin määrän ruokaa, mieleltään sairastunut ei syö, vaan jatkaa nälästä nauttimista vaikka kuolemaan saakka. Anorkerksia syntyy juuri noin, se on juuri sitä ylenpalttista laihuuden tavoittelua. Sinä et tee sitä, joten älä usuta muitakaan niin tekemään.

Vierailija
166/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän nälän tunteesta. Syön normaalisti ja olen normaalin kokoinen ollut aina. Pidän myös siitä kun juoksun jälkeen joka paikkaan sattuu. Se on hyvää "kipua" kuten nälkäkin on. Vaikka eihän se varsinaisesti kipua ole vaikka sattuu. Se vaan tuntuu hyvälle kuten nälkäkin tuntuu. En mä kuitenkaan itseäni satuta masokistisesti, enkä myöskään tarkoituksella ole nälässä ikinä, enkä ole koskaan kokenut tarvetta laihduttaa. En siis näe, että olisin anoreksiavaarassa. Näin olen elänyt 40 vuotta, joten ei huolta.

Asioihin voi suhtautua eri tavalla, kun tietää mistä ne johtuu. Kipu lihaksissa uudistaa ne, nälkä puhdistaa suolistoa ja tekee tilaa uudelle. Puhdas suolisto suojelee vartaloa syövältä ja kaikelta kuonalta. Ei sitä tarvitse karttaa. Siitä voi jopa tykätä, eikä sekään haittaa.

Vierailija
167/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo Eikä tämä ollut anorektikoille vaan heidän vastakohdilleen. 

Ja kuvittelet että anorektikot ei lue juuri tällaisia aloituksia? Nehän juuri oikein ahmii tällaisia sairaita juttuja, ja toki myös ihmiset joille se on vasta kehittymässä.

Ei anorektikoilla ole mitään tarvetta lukea ylipainoisten ketjuja. He saavat itsensä kyllä sairaalloisen laihoiksi ihan Millä laihdutusopeilla tahansa, oli sitten nälänsieto, low carb tai täysravinto tai paleo tai mikä ikinä. 

Oletko sairastautanut anoreksiaa?

Minä olen, yli kymmenen vuotta akuutisti,  sen jälkeen vääristynyt suhde ruokaan ja syömiseen on jäljellä edell

Kuten sanoin aiemmassa viestissä, niin poistetun ketjun viesteissä puhuttiin mm. siitä kuinka nälän aiheuttama huono vointi voidaan kätevästi ja kivasti naamioida kuukautiskivuiksi, jos kumppani alkaa kyseenalaistaa tai huolestua.

Siellä osoitettiin myös aika isoa pakkomiellettä syömiseen ja siihen kuinka aamupala aiheuttaa rajua ahdistusta, syömättömyys on koko ajan mielessä, kerran päivässä on paras syödä. Puhuttiin isojen kilomäärien tippumisesta viikkoa tai paria kohti - määrät olivat kolminkertaisia suosituksien ylärajaan verrattuna - ja vähäteltiin tahtia pieneksi.

Syömisen tai sen puutteen ei kuulu olla elämää ja ajatuksia hallitsevaa tai aiheuttaa niin pahaa fyysistä oloa, että läheiset lkavat miettiä onko kaikki kunnossa ja asiaa tai oman syömisen vähyyttä aletaan peitelemään sen takia. Jos noin on, niin jotain menee pieleen.

Vierailija
168/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo Eikä tämä ollut anorektikoille vaan heidän vastakohdilleen. 

Ja kuvittelet että anorektikot ei lue juuri tällaisia aloituksia? Nehän juuri oikein ahmii tällaisia sairaita juttuja, ja toki myös ihmiset joille se on vasta kehittymässä.

Ei anorektikoilla ole mitään tarvetta lukea ylipainoisten ketjuja. He saavat itsensä kyllä sairaalloisen laihoiksi ihan Millä laihdutusopeilla tahansa, oli sitten nälänsieto, low carb tai täysravinto tai paleo tai mikä ikinä. 

Oletko sairastautanut anoreksiaa?

Minä olen, yli kymmenen vuotta akuutisti,  sen jälkeen vääristynyt suhde ruokaan ja syömiseen on jäljellä edell

Minä olen lihava, olen ollut jo 30 vuotta, enkä edelleenkään pelkää nälkää, tai välttele sitä tms. Minä syön max kerran päivässä lämmintä ruokaa, ja sitäkin vain sen verran että nälkä lähtee, en ähkyyn. Kalorit saan sitten esim. suklaasta jota syön iltaisin, en sitäkään ahmi, vaan nautiskelen hitaasti telkkaria katsellessa tai lukiessa hyvää kirjaa. Minä siedän nälkää hyvinkin pitkään, joskus saattaa mennä syömättä 16 tuntia, eikä se haittaa mitään.

Joillain lihavilla lihavuuden syy on se, että he eivät tunne kylläisyyttä. Jotkut ihan hoikatkin ihmiset pelkäävät nälän tunnetta, heillä tulee nälkäkiukku, minulla ei. Se ei liity painoon, olen huomannut että painosta riippumatta nälkäkiukusta kärsivät sairastuvat diabetekseen jossain vaiheessa, viimeistään päälle viisikymppisenä.

Vierailija
169/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin tietysti kertoa (vielä kerran), miten onnistuin pysyvästi pudottamaan suuren ylipainon.

Tavoitteena oli laihtua kilo kuukaudessa, ja jo vuoden jälkeen alkoi tulos näkyä.

Pitäisi kokonaan unohtaa ne pikakuurit, koska niistä ei opi mitään ja väistämättä liian nopea laihdutus jossain vaiheessa aiheuttaa ahmimishalun ja kilot palaavat ystävien kanssa.

Kun on paljon ylipainoa, niin terveelliseen laihduttamiseenkin kuluu aikaa. On ihan turha tuhlata aikaa haaveilemalla pikalaihtumisesta, kun se ei ainakaan pysyvästi tahdo olla lopputulos.

AP ei ainakaan ole laihtumassa mitenkään nopeasti mutta hyvä että edes vähän vaa'an Viisari heilahtaa taaksepäin. 

Vierailija
170/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP ei ainakaan ole laihtumassa mitenkään nopeasti mutta hyvä että edes vähän vaa'an Viisari heilahtaa taaksepäin. 

Lainaamasi kirjoittaja ei ole ap, vaan ap:n kanssa eri mieltä.

Vierailija
171/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli ainoastaan se että ihminen saa hyvällä omalla tunnolla olla välillä myös nälkäinen se ei ole maailman loppu 🙂 Nykyään ollaan menty ihan liiallisuuksiin sen kanssa, että koko ajan täytyy olla huippukylläinen. Kaikki eivät laihdu Jos ovat koko ajan hyvin kylläisiä. Mikä laki ei myöskään kiellä minua nauttimasta nälästä. Eikä siitä nyt mitään ylimaallista nautintoa sentään saa. Sitten kun tulee oikeasti kova nälkä niin on kyllä pakko syödä jonkun verran. Anoreksia ei synny nälästä nauttimisesta, vaan ylenpalttisesta laihuuden tavoittelusta. sitä En itse tee. 

Kukaan ei ole sanonut, että näläntunne pitäisi jotenkin olla kiellettyä tai että pitäisi koko ajan olla huippukylläinen, on normaalia että on nälkä välillä ja sitten syödään, ei ähkyyn, vaan siihen

No kyllä  että sillä puolella ei ole kaikki kotona 😃 et osaa puhua mitään muuta kuin paskaa. En ole edes kehottanut, puhumattakaan usuttanut. Heikoilla kantimilla ollaan kun pitää noin paljon valehdella. Jokaisella ihmisellä on oikeus kertoa mikä on toiminut omalla kohdalla. Saattaahan se auttaa jotakuta toistakin samassa tilanteessa olevaa. Kaikki laihdutusmetodit eivät myöskään ole mahdollisia ruuhkavuosiaan elävälle ihmiselle. On pieniä lapsia, erityislapsia, sinkkuvanhempia. Pitää katsoa tapauskohtaisesti. 

Vierailija
172/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole sanonut, että näläntunne pitäisi jotenkin olla kiellettyä tai että pitäisi koko ajan olla huippukylläinen, on normaalia että on nälkä välillä ja sitten syödään, ei ähkyyn, vaan siihen

Eihän sitä tarvitse vetää noin äärimmäisyyteen. Voihan sitä tykätä vaikka suklaasta ja sanoa, että saan nautintoa siitä, mutta ei se tarkoita, että sitä söisi koko ajan. Tai tykkään seksistä, mutta tuskin sellainenkaan panee 24/7. Nälän tunteesta voi nauttia hetken ja syö sen jälkeen normaalisti.

Vierailija
173/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutan ja kyllä on nytkin nälkä. Se näläntunne tuntuu pahalta. Tulee köyhyys mieleen kun ei ole rahaa ostaa ruokaa. Läski kuormittaa. Kävely raskasta kun kaikki tulee mahaan.

Vierailija
174/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että ylläpito on huolissaan siitä, että nuoret ottavat mallia ja sairastuvat anoreksiaan.

Pro-Ano-ketjut poistoon.

Vierailija
175/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihuuden tavoittelu on ihan eri kuin se, että pitää nälän tunteesta. Minulla ei ole mitään ruumiinkuvan vääristymiä tai intoa laihuuden, mutta nälkä tuntuu hyvältä. Eikö näin saisi olla? Pientä kohtuutta nyt ihmiset. Aika kovia settejä te vedätte tähän vaikka kyseessä on vain nälkä. 

Vierailija
176/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutan ja kyllä on nytkin nälkä. Se näläntunne tuntuu pahalta. Tulee köyhyys mieleen kun ei ole rahaa ostaa ruokaa. Läski kuormittaa. Kävely raskasta kun kaikki tulee mahaan.

Terveellisesti syödään eikä rasvaista eikä makeaa. Kohta syön rahkaa ja persikkaa.

Vierailija
177/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin täysin älytön tämä keskustelu. Paastoaminenhan on nykyään muotia, ja siitä tulee ihmisille tosi hyvä olo. Sehän on ihan sama asia. Hoikkuutta silläkin useimmat tavoittelevat. Pitääkö pätkäpaasto kieltää? Kun monet ovat kertoneet Kuinka upea olo siitä tulee. Mitä kaikkia terveysvaikutuksia. 

Vierailija
178/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>Tästä huomataan että et tiedä yhtään mistä puhut.

Kukaan ei ole sanonut, että näläntunne pitäisi jotenkin olla kiellettyä tai että pitäisi koko ajan olla huippukylläinen, on normaalia että on nälkä välillä ja sitten syödään, ei ähkyyn, vaan siihen<<

Sinä et tiedä mistä puhut. Tuostahan AP on puhunut koko ajan. Ja sanonut että sitten kyllä syödään kun tulee nälkä. Joka päivä syödään ja useampaan otteeseen, mutta ei silti viittä-kuutta kertaa. 

Vierailija
179/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihana tunne kun voittaa nälän tunteen. Sitä voi kyllä sanoa voimaantumisen tunteeksi 🤜 ja keho nauttii kun saa puhdistautua rauhassa.

Vierailija
180/208 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty lainaamaan kun viestiketjut on niin pitkät. 

Nälkäkiukku voi olla hoikillakin tietenkin, koska se ei ollenkaan riipu painosta, vaan siitä mitä syö. Jos syö sokeria, niin nälkäkiukku, tärinät ja heikko olo tulee ihan varmasti. Minäkin joskus pelkäsin nälkää paljon ja ajattelin, että en ikimaailmassa pärjäisi syömättä tai voisi paastota.

Vähänpä tiesin. 

Nyt kun olen lopettanut sokerin syömisen ja hiilareita syön vain hitaina muun ruuan yhteydessä, niin ei ole minkäänlaisia nälkäkiukkuja, heikotusta, pahaa oloa tai mitään muutakaan, koska niin se vaan toimii. Verensokeri ei enää heittele, insuliinipiikkiä ei tule, eikä sitten tule pahaa nälkääkään. 

Sokeri on se paholainen. Kokeilkaa vaikka olla ilman sitä, niin tiedätte, että nälkä ei enää ole pelottava asia. Pahin aika on 2 viikkoa, sitten helpottaa. Sitten tekin voitte sanoa, että nautitte nälän tunteesta. Se on nimittäin täysin eri kun ei ole enää sokerikoukussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi