Siis ei voi olla totta. Miksi poistettiin ketju aloin laihtua, kun opin nauttimaan nälän tunteesta???..
Siinä ketjussa ei ollut riidan poikastakaan pelkkää Iloista ja asiallista keskustelua! 😮 Onko se nyt laissa kiellettyä siedättää itseään vähän myös nälän tunteelle???
Kommentit (208)
https://www.sanoma.com/fi/news/2021/usein-kysytyt-kysymykset/
Saatais vihdoin kivan ja terveen keskusteluympäristö
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni syömähäiriöinen teloo itsensä yrittäessään neuvosi mukaan kytkeä aivojaan nurinkuriseen asentoon?
Pitääkö minun siis olla ikuisesti lihava, jotta en ehkä mahdollisesti jonkun kummallisen teoreettisen kiemuran kautta lisäisi anoreksiaa maailmassa??.. Ylipaino aiheuttaa huomattavaa terveysongelmaa myöskin!
Vierailija kirjoitti:
Koska nälän tunteesta nauttiminen on yksi syömishäiriön oire, mielesi alkaa jo vetää sinua terveellisen rajan yli. Terveelliseen painonhallintaan kannustan toki, eikä myöskään ähkytunteesta nauttiminen ole tervettä, mutta olisin tosi tarkkana ettei mieli sairastu. Sieltä tasapainoon tuleminen on kivikkoinen tie ja osalle jopa mahdotonta.
Minulla ei ole mitään mahdollisuutta anoreksiaan, olen ollut reilusti ylipainoinen jo parikymmentä vuotta. Laihduttaminen on aina ollut todella vaikeaa, vaikka mitä hyviä ja terveellisiä neuvoja noudatan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni syömähäiriöinen teloo itsensä yrittäessään neuvosi mukaan kytkeä aivojaan nurinkuriseen asentoon?
Pitääkö minun siis olla ikuisesti lihava, jotta en ehkä mahdollisesti jonkun kummallisen teoreettisen kiemuran kautta lisäisi anoreksiaa maailmassa??.. Ylipaino aiheuttaa huomattavaa terveysongelmaa myöskin!
lukase vaikka kommentti 21
Vierailija kirjoitti:
Pro-ana sävyn takia
Voi kuule, reilun ylipainon kanssa kamppailevalla on aika pitkä matka anoreksiaan ja vähän toisenlaiset, vaikka yhtä todelliset, ongelmat kuin anorektikoilla!
Vierailija kirjoitti:
Mode manaatille tuli paha mieli.
Ryhävalaat eivät halua laihtua, vaan herkutella ja valittaa. Laihuminen on ihan helevatun helppoa, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lukase vaikka kommentti 21
Pieni nälänhallinta on aina ollut myös osa aivan terveellistä laihdutusruokavaliota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mode manaatille tuli paha mieli.
Ryhävalaat eivät halua laihtua, vaan herkutella ja valittaa. Laihuminen on ihan helevatun helppoa, jos haluaa.
Kaikki on helevatun helppoa jos vain haluaa. Työn saaminen, kumppanin löytäminen, rikastuminen. Kato haluaa vaan riittävästi, niin onnistuu 🤗
Ylipaino tappaa enemmän kuin alipaino, joten siitä on saatava keskustella.
Ei se laissa kiellettyä ole, mutta sairasta on.
Täältä poistetaan paljon asiallisempia ketjuja, mutta vielä enemmän jää tuota sairaampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että ylläpito on huolissaan siitä, että nuoret ottavat mallia ja sairastuvat anoreksiaan.
AP (minä) on itse ylipainoinen ja se on myös terveyshaitta, ja vinkkejä toimivaan painonpudotukseen tarvitaan. AP ei mitenkään neuvonut ketään anoreksiaan.
Siiä huolimatta tuo näläntunne tunteesta nauttiminen on yleinen syömishäiriöpiirre ja ymmärrän, miksi sellaista ei haluta tänne. Ajatus siitä, että nälkä on hyvä asia linkittyy niin vahvasti syömishäiriöihin ja täällä käy paljon nuoriakin. Ei sillä oikeastaan ole väliä onko ap ylipainoinen vai ei, silti kyseenalainen metodi suositella kenellekään.
Olitko onnistunut laihtumaan? Se saattoi olla jollekin liikaa.
Niin on kivaa on kun ei ole energiaa tehdä mitään. Voi vedota huonoon oloon.
Vierailija kirjoitti:
Ei se laissa kiellettyä ole, mutta sairasta on.
Täältä poistetaan paljon asiallisempia ketjuja, mutta vielä enemmän jää tuota sairaampia.
Ai reilusti ylipainoisen painonpudotus on sairasta??? Mielenkiintoinen näkemys. Yleensä puhutaan enemmän ylipainon vaaroista ja haittavaikutuksista, kuin kohtuullisen painonpudotuksen vaaroista. Täällä on vissiin vaan tyyppejä jotka on palkattu haastamaan riitaa ihan kaikkien kanssa. Provosoidaan ja lisätään siten klikkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla anoreksia-perusteellahan kaikki laihdutuskeskustelu pitää sitten kieltää.
Nyt alat päästä jyvälle siitä miksi Suomessa ja maailmalla on niin paljon syömishäiriöisiä ihmisiä. Valitettavasti nykyään näkyy jo tarhassa että "ei voi syödä paljon ettei liho". Kyllä, alle kouluikäisen lapsen suusta kuultua.
Vierailija kirjoitti:
Olitko onnistunut laihtumaan? Se saattoi olla jollekin liikaa.
Kyllä olin, vihdoin ja viimein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska nälän tunteesta nauttiminen on yksi syömishäiriön oire, mielesi alkaa jo vetää sinua terveellisen rajan yli. Terveelliseen painonhallintaan kannustan toki, eikä myöskään ähkytunteesta nauttiminen ole tervettä, mutta olisin tosi tarkkana ettei mieli sairastu. Sieltä tasapainoon tuleminen on kivikkoinen tie ja osalle jopa mahdotonta.
Minulla ei ole mitään mahdollisuutta anoreksiaan, olen ollut reilusti ylipainoinen jo parikymmentä vuotta. Laihduttaminen on aina ollut todella vaikeaa, vaikka mitä hyviä ja terveellisiä neuvoja noudatan.
Anoreksia ei missään nimessä ole ainoa syömishäiriö. Jo epäterve suhtautuminen syömiseen ja ruokaan on häiriö itsessään. Esim juuri tuo "nauttiminen nälän tunteesta".
Vierailija kirjoitti:
Niin on kivaa on kun ei ole energiaa tehdä mitään. Voi vedota huonoon oloon.
Kerroin että minä olen ollut luultavasti vuosikymmeniä väsynyt siksi että olen aina syönyt liikaa.
Tällä ketjulla ei ole mitään tekemistä anoreksian kanssa, anorektikko on anorektikko Siitä riippumatta, että jotkut ylipainoiset yrittävät laihduttaa. Sillä keinolla, joka heidän kohdallaan toimii.