Sinä nainen, jos saisit lapsia yli viisikymppisenä
Kommentit (43)
En mä varmaan yli 50-vuotiaana enää haluaisi lasta, mutta nyt voisin vielä kun ikää on 45v.
En mutta sain yli 40 v, en oo tiennyt että kuinka antoisaa aikaa on lapsen kehityksen seuraaminen. Paljosta olisin jäänyt paitsi. Kiitos.
En. Koko aikuiselämäni olen vain odottanut, että lapset kasvavat itsenäisiksi ja muuttavat pois.
En tekisi. Neljä ihanaa lasta sain 22-32 vuotiaana, en enää tekisi lisää. Onneksi heistä on yksi tehnyt minusta jo mummun, saan keskittyä lapsenlapsiin näin 55+
En missään nimessä, olen 53 v ja huomaa jo jaksamisessa huiman eron vaikka kymmenen vuoden takaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Never in a million years 😄
Oletko mies? Minulle ehdotettiin kun olin 50v. Serkkuni kertoi, että hän on aina ollut rakastunut minuun ja halusi lapsen kanssani. Hän oli naimisissa ja hänellä oli jo kolme lasta. Minä katselin kyllä hänen 'avioliittoaan' ihan kauhulla... Voi olla, että olisin suostunutkin, mutta maailma on mielestäni liian hirveä enkä halua lapsia ilman omia sisaruksia. Siis ei tietenkään. Meni pari vuotta ja serkkuni kuoli. Nyt ajattelen häntä usein lämmöllä!
Miten miehet sitten jaksaa tulla isiksi vanhana? Esim Sauli Niinistö, Pauli Hanhiniemi, Renny Harlin yms.
Vierailija kirjoitti:
Miten miehet sitten jaksaa tulla isiksi vanhana? Esim Sauli Niinistö, Pauli Hanhiniemi, Renny Harlin yms.
Koska naiset hoitaa lapset. Harvalla naisella on mies, joka heidät hoitaisi.
Vierailija kirjoitti:
Äitien ja isien rooli on perheissä aika erilainen. Valitettavasti.
Oon 57v hoitaja, polvet jo niin kuluneet etten pääse kyykkyyn ja selkä niin kulutettu etten saa vaihdettua itse lakanoita vaan mies tekee sen. En voisi ottaa edes koiraa.
En ois selvinnyt edes hiekkalaatikkovaiheesta.
Lapset olen tehnyt alle 30v
Kyllä mä yhden mieluusti ottaisin ja jaksaisin varmaan hyvin hoitaa. Valvominen ei olisi ongelma.
Tyhmä, tyhmempi, riemuidiootti ap.
En missään nimessä haluaisi lasta enää näin vanhana. Yksi lapsi on ja hänkin jo omillaan. Näillä diagnooseilla ja lääkkeillä terveen lapsen saaminen olisi mahdotonta nuorenakin. Salaa haaveilen toki isovanhemmuudesta.
Vierailija kirjoitti:
He haluaa nuoren naisen. Eivät välttämättä oikeasti jaksaisi mutta se on se hinta joutuu maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset synnyttävät ja hoitavat ne lapset.
Jos joku muu kantaisi ja synnyttäisi niin voisin tehdä. Omaa kroppaa en enää halua laittaa likoon. Tiedän monta onnellista äidiksi ensikertaa tullutta +- 40 vuotiasta. Arvostavat äitiyttä enemmän siinä vaiheessa elämää ja lasta on voitu toivoa jo pitkään ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä, olen 53 v ja huomaa jo jaksamisessa huiman eron vaikka kymmenen vuoden takaiseen.
Juuri näin. Ero on iso ja alamäki todennäköisesti vain kiihtyy, kun ikää tulee lisää. Itse olen 54 ja yksivuotiaan isoäiti. Hoidan pikkuista toisinaan ja huomaan, että en jaksaisi hoitaa pientä taaperoa enää päivästä toiseen.
No kyllä eronneissa miehetkin hoitaa lapsia, jos on yhteishuoltajuus. Mutta toki miehellä on usein uusi kumppani joka auttaa. Mutta voihan sitä naisellakin olla?
Olen 45-vuotias ja sain lapsen 44-vuotiaana. Tässä iässä toimii hyvin. Työelämässäkin jo niin paljon vuosia takana että enää ei hirveästi väliä. Voi vaikuttaa uraan pitkällä tähtäimellä mutta henkisesti olen valmistautunut vaikka 50-vuotiaana pitkäaikaistyöttömäksikin jäämiseen. Samapa tuo, perheen kanssa ja harrastuksissa olisi tekemistä.
Toki lapselle pitää näyttää hyvää esimerkkiä, mutta muuten raadoin niin paljon jo opiskeluaikana että riittää yhden ihmiselämän tarpeisiin.