Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä nainen, jos saisit lapsia yli viisikymppisenä

Vierailija
25.10.2024 |

Niin tekisitkö vielä lisää lapsia?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45-vuotias ja sain lapsen 44-vuotiaana. Tässä iässä toimii hyvin. Työelämässäkin jo niin paljon vuosia takana että enää ei hirveästi väliä. Voi vaikuttaa uraan pitkällä tähtäimellä mutta henkisesti olen valmistautunut vaikka 50-vuotiaana pitkäaikaistyöttömäksikin jäämiseen. Samapa tuo, perheen kanssa ja harrastuksissa olisi tekemistä.

Toki lapselle pitää näyttää hyvää esimerkkiä, mutta muuten raadoin niin paljon jo opiskeluaikana että riittää yhden ihmiselämän tarpeisiin.

Vierailija
22/43 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä varmaan yli 50-vuotiaana enää haluaisi lasta, mutta nyt voisin vielä kun ikää on 45v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta sain yli 40 v, en oo tiennyt että kuinka antoisaa aikaa on lapsen kehityksen seuraaminen. Paljosta olisin jäänyt paitsi. Kiitos.

Vierailija
24/43 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koko aikuiselämäni olen vain odottanut, että lapset kasvavat itsenäisiksi ja muuttavat pois.

Vierailija
25/43 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi. Neljä ihanaa lasta sain 22-32 vuotiaana, en enää tekisi lisää. Onneksi heistä on yksi tehnyt minusta jo mummun, saan keskittyä lapsenlapsiin näin 55+

Vierailija
26/43 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä, olen 53 v ja huomaa jo jaksamisessa huiman eron vaikka kymmenen vuoden takaiseen.

Vierailija
27/43 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Never in a million years 😄

Oletko mies? Minulle ehdotettiin kun olin 50v. Serkkuni kertoi, että hän on aina ollut rakastunut minuun ja halusi lapsen kanssani. Hän oli naimisissa ja hänellä oli jo kolme lasta. Minä katselin kyllä hänen 'avioliittoaan' ihan kauhulla... Voi olla, että olisin suostunutkin, mutta maailma on mielestäni liian hirveä enkä halua lapsia ilman omia sisaruksia. Siis ei tietenkään. Meni pari vuotta ja serkkuni kuoli. Nyt ajattelen häntä usein lämmöllä!  

Vierailija
28/43 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehet sitten jaksaa tulla isiksi vanhana? Esim Sauli Niinistö, Pauli Hanhiniemi, Renny Harlin yms.

Vierailija
29/43 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten miehet sitten jaksaa tulla isiksi vanhana? Esim Sauli Niinistö, Pauli Hanhiniemi, Renny Harlin yms.

Koska naiset hoitaa lapset. Harvalla naisella on mies, joka heidät hoitaisi.

Vierailija
30/43 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitien ja isien rooli on perheissä aika erilainen. Valitettavasti.

Vierailija
31/43 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 57v hoitaja, polvet jo niin kuluneet etten pääse kyykkyyn ja selkä niin kulutettu etten saa vaihdettua itse lakanoita vaan mies tekee sen. En voisi ottaa edes koiraa. 

En ois selvinnyt edes hiekkalaatikkovaiheesta.

Lapset olen tehnyt alle 30v

Vierailija
32/43 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä yhden mieluusti ottaisin ja jaksaisin varmaan hyvin hoitaa. Valvominen ei olisi ongelma.

Vierailija
33/43 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä, tyhmempi, riemuidiootti ap.

Vierailija
34/43 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä haluaisi lasta enää näin vanhana. Yksi lapsi on ja hänkin jo omillaan. Näillä diagnooseilla ja lääkkeillä terveen lapsen saaminen olisi mahdotonta nuorenakin. Salaa haaveilen toki isovanhemmuudesta.

Vierailija
35/43 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He haluaa nuoren naisen. Eivät välttämättä oikeasti jaksaisi mutta se on se hinta joutuu maksamaan. 

Vierailija
36/43 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska naiset synnyttävät ja hoitavat ne lapset. 

Vierailija
37/43 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku muu kantaisi ja synnyttäisi niin voisin tehdä. Omaa kroppaa en enää halua laittaa likoon. Tiedän monta onnellista äidiksi ensikertaa tullutta +- 40 vuotiasta. Arvostavat äitiyttä enemmän siinä vaiheessa elämää ja lasta on voitu toivoa jo pitkään ennen sitä.

Vierailija
38/43 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä, olen 53 v ja huomaa jo jaksamisessa huiman eron vaikka kymmenen vuoden takaiseen.

Juuri näin. Ero on iso ja alamäki todennäköisesti vain kiihtyy, kun ikää tulee lisää. Itse olen 54 ja yksivuotiaan isoäiti. Hoidan pikkuista toisinaan ja huomaan, että en jaksaisi hoitaa pientä taaperoa enää päivästä toiseen.

Vierailija
39/43 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä eronneissa miehetkin hoitaa lapsia, jos on yhteishuoltajuus. Mutta toki miehellä on usein uusi kumppani joka auttaa. Mutta voihan sitä naisellakin olla?

Vierailija
40/43 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä.