Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko outo, kun en ymmärrä tätä nykyajan parisuhde-elämää?

Vierailija
24.10.2024 |

Alapeukuttakaa ihan rauhassa: olen +30 v, naimisissa oleva perheenäiti ja perinteisen parisuhteen kannattaja. Perinteisellä en nyt viittaa ihmisten sukupuoliin, vaan siihen, että ollaan yhden ihmisen kanssa ja ollaan uskollisia. Minulle ja miehelle ideaali on elämän kestävä avioliitto, seksielämä on perus vaniljaa ja ollaan siihen molemmat enemmän kuin tyytyväisiä. Meillä ideaali on, että ollaan pariskuntana tiimi ja jaamme koko elämämme toistemme kanssa. Toisen kanssa aidosti ollaan ja selvitetään vaikeudet, eikä ajatella ruohon olevan vihreämpää aidan toisella puolella. (Ja kun joku kysyy, niin toki ne tilanteet ovat eri juttu, joissa suhteessa on esim. vä kivaltaa ja silloin tietysti pitää lähteä).

Kun olen jutellut ihmisten kanssa parisuhde-elämästä jo ihan nuoresta asti, niin olen saanut kuulla, kuinka kummajainen olen. Nuorena olisi pitänyt olla irtosuhteita sen sijaan, että on pitkässä parisuhteessa. Parisuhteessa seksielämän pitäisi olla kaikenlaista bdsm-henkistä tai muuta erikoista, pitäisi olla avoin suhde tai polyamoriaa tai muuten on vanhoillinen kalkkis. Vierestä olen seurannut, miten yksi kaverini on suhteessa naimisissa olevan miehen kanssa, toinen sinkkukaveri kipuilee polyamoriaa/avoimia suhteita tarjoavien sinkkumiesten kanssa, kolmas vaihtoi lennosta eksän nyksäänsä tavattuaan tuon nyksän baarissa, neljäs voimaantuu julkaisemalla itsestään someen vähäpukeisia kuvia jne. Seuraan silmät pyöreänä tätä menoa, enkä ymmärrä ollenkaan. Missä vaiheessa ihmisten arvomaailma on muuttunut näin totaalisesti? Olenko todella niin outo, kun en ymmärrä tätä nykyajan parisuhde-elämää? 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulisi ero niin en muuttaisi enää kenenkään miehen kanssa samaan asuntoon.

Voisin seurustella, mutta en halua olla uusperheen äiti.

Vierailija
22/35 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole outo, en minäkään ymmärrä. Olen ollut vain yhdessä lyhyessä suhteessa nuorempana ja olisin niin toivonut voivani olla saman ihmisen kanssa elämäni loppuun saakka. Nyt toivon että seuraava kumppani, mikäli sellainen koskaan löytyy, on loppuelämäni kumppani, ja aion valita hänet tarkkaan. Koskaan en ole edes kokeillut irtosuhteita, enkä aio. N30

Vierailija
24/35 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hyvin niin kauan kuin ei synny lapsia. Samanlaista se olisi ollut ennenkin, jos olisi ollut sallivampi ilmapiiri. Miehistähän se johtuu, eikä miehet ikinä sitoudu. Ei ole mitenkään sattumaa, että Suomi oli sata vuotta sitten täynnä myyntiin laitettuja huutolapsia ja on edelleen Euroopan kärkeä yh-äitien määrässä.

Miehet ei sitoudu ? 

Aivan samaahan tekee naiset, vähentävät 40 - ikävuoden jälkeen seksiä, laittavat miehen sohvalle nukkumaan.

Mies avaa korkin, ja nainen ei ole mielestään voinut vaikuttaa.

Siinä kohtaa kun vielä läheisyyttä korvataan televisiolla ja kännykällä, niin se on sit siinä.

Suo siellä, vetelä täällä.

Mutta parisuhdetta on hoidettava, ja naisen on oltava Nainen.

M45

&n

Seksiorjuutta, silloinkin kun toiveena ja tarpeena on pari kertaa viikossa vanilija seksiä.

Luulempa et kysymys ei ole seksiorjuudesta vaan siitä et osapuolten halut eivät kohtaa.

Jotkut naiset jopa ymmärtävät, et halut voivat olla erisuuret, toinen haluaa kerran viikossa, toinen kaksi kertaa.

---

Tilanne on hyvin kaukana orjuudesta, orjuuttaminen on kiristämistä tai hyväksikäyttöä, orjuuttaminen on myös vallan väärinkäyttöä.

---

Sen sijaan, myös miehellä on tarpeet.

Mies tyydyttää naisen tarpeita, nainen miehen tarpeita.

Tällöin molemmilla on hyvä olla.

Vierailija
25/35 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukan oli aloituksessa omahyväisyyden väreilyä, eikä ihan hiukankaan. Onhan se hyvä, jos on tyytyväinen oloonsa ja eloonsa. Hyvin peruskauraa aloittajan kuvio kuitenkin edelleen on, vaikka aloittaja yritti kovasti vääntää elämästään jotain ylen harvinaista saavutusta.

Minusta hän ihan tiedostaen kuvaili peruskauraa. En ihan nyt saa kiinni siitä, mikä sinua korpeaa?

Omahyväisyys. Aloittaja yrittää selvästi vääntää ihan tavallisesta elämästä jotain erityistä ja harvinaista sekä väittää, että muut elävät moraalitonta ja rappiollista elämää. 

Vierailija
26/35 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Ap! <3 Todella ihanaa lukea, että meitä "vanhanliiton" ihmisiä on vielä olemassa. 

Terv. Äiti ja yhden miehen vaimo.

Vierailija
27/35 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media on seksikeskeinen ja antaa väärän kuvan elämästä. Seksin voi ihan hyvin jättää parisuhteesta kokonaan jos molemmat haluavat. Sukuelinten hinkkaaminen ei ole rakkautta.

Vierailija
28/35 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään ylimielistä, jos on perinteisen menon ystävä.

Minä en ole koskaan nähnyt yhtään avointa/polyamorista suhdetta, joka olisi tehnyt ihmisten mielenterveydelle hyvää. Enemmän näyttää aiheuttavan mustasukkaisuutta, ahdistusta ja surua. Ihmiset kuvittelevat olevansa rentoja ja vapaita, vaikka todellisuudessa äärimmäisen harva on. Eikä tarvitsisikaan olla.

Vierailija
29/35 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikut oudoissa piireissä jos pitkässä parisuhteessa olevaa pidetään kummajaisena.

Nykyään on toki enemmän vaihtoehtoja kuin ennen, se on kyllä muuttunut. Ennen joko olit joko pitkässä parisuhteessa tai pyrit siihen, muita vaihtoehtoja ei ollut.

Muista että sinunkin suhteessasi on kaksi ihmistä. Vaikka sinä ajattelet olevasi suhteessa hautaan asti, miehesi ei välttämättä toimi kuten toivot.

Niinpä. Toisen ajatuksia ei voi tietää🤭

Vierailija
30/35 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tommosesta vaniliasta monet unelmoi mutta kun moni ei löydä sitä ihanaa kumppania. Mun kumppani ei halua naimisiin eikä osoita erityisiä tunteita vaikka toivoisin.

Vierailija
31/35 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli. En usko, että ap:llä on tommosia kavereita.

Vierailija
32/35 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tunne kuvailemiasi seksihurjastelioita. En ketään polyamoristakaan. Media niitä nostaa esille.

Vierailija
33/35 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hyvin niin kauan kuin ei synny lapsia. Samanlaista se olisi ollut ennenkin, jos olisi ollut sallivampi ilmapiiri. Miehistähän se johtuu, eikä miehet ikinä sitoudu. Ei ole mitenkään sattumaa, että Suomi oli sata vuotta sitten täynnä myyntiin laitettuja huutolapsia ja on edelleen Euroopan kärkeä yh-äitien määrässä.

Toisen maailmansodan jälkeen Suomessa oli yh-äitejä ja uusperheitä pilvin pimein ja siinä ilmapiirissä otettiin hyvinvointivaltion ensi askeleet. Ja katsopas vaikka Niskavuori-elokuvat, ei se luterilainen yksiavioisuus ja ydinperhe ollut silloinkaan kaikkien ihanne.

Vierailija
34/35 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ällöttää se, miten seksiä tuputetaan joka paikassa. Omassa lapsuudessani seksiaiheiset mainokset oli rajattu yöaikaan, jolloin lapset eivät niitä nähneet. Ja joku aikuisviihdelehtihylly kaupan ylähyllyllä oli ihan eri juttu kuin nykyinen meno, jossa netti pursuaa kaikkea.

Sekin ärsyttää, että seksistä tehdään niin hirveän iso numero. Kyllä sitä meilläkin harrastetaan, mutta se ei todellakaan ole meidän parisuhteen tärkein asia.

Vierailija
35/35 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas veikkaan, että melko moni on ap:n kaltainen, mutta asiasta ei vaan puhuta. En minä ainakaan kailota seksielämästäni julkisesti jossain.