Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi isovanhemmat ostaa kysymättä lapselle huonoja turvaistuimia, epäsopivia sänkyjä, kylmiä talvivaatteita jne?

Vierailija
24.10.2024 |

Yksi lapsemme isovanhemmista on ostellut heti lapsen syntymästä saakka lasta varten paljon kaikenlaista. Ja aina kysymättä etukäteen että käykö ja mikä olisi hyvä. Hän osti kirpparilta käytetyn biltema/prisma-tyyppisen turvaistuimen meille ja oli jo kiikuttamassa sitä meidän autoon kun pääsin väliin sanomaan ei. (Meillä nimittäin käytetään vain kunnollisia turvaistuimia.) On ostanut  monet talvihaalarit, mutta kaikki sellaisia, että ne ei pidä yhtään vettä, niissä on vain kevyt vanu eikä ne sovellu Suomen talveen siksi ollenkaan. Oli ostanut meille myös kirpparilta pinnasängyn, jonka autossaan toi pihallemme innoissaan. Mutta meillä oli jo silloin pinnasänky, uusi ja hyvälaatuinen. Samoin yllärinä toi meille kirpparilta syöttötuolin, sellaisen puisen mitä 20 vuotta sitten näki usein ravintoloissa. No meillä tietenkin oli jo silloin itse hankittuna hyvä nykyaikainen syöttötuoli. Tässä vain muutamia esimerkkejä. Kaikki aina kysymättä yhtään etukäteen. Ja tuollaisia ns. isoja hankintoja, joilla on aika paljon väliäkin millaisia ne on. Osaisiko joki selittää miksi joku isovanhempi toimii noin? Ja miksi loukkaantuu kun sanotaan kiitos ei tai kun huomaa, että meillä on jo itsellä vastaava (esim. pinnasänky) hankittuna? Miksi ei voi etukäteen kysyä ja puhua? Mikä siinä on niin vaikeaa? Kun itse en millään käsitä. 

Kommentit (541)

Vierailija
1/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on rajaton kuspää.

Vierailija
2/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ostappa kuule lapselles vaikka kullattu turvaistuin jos haluat. Ihan ite omalla rahalla ja olet sitten tyytyväinen eikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vielä sekin, että vaikka ostankin välillä kirpparilta vaatteita, niin en halua meidän asuntoon yhtään kirpparilta ostettua huonekalua, etenkään sänkyä luteiden takia. Ja kirpparilla myytävät vanhat turvaistuimet, kuka niistä tietää missä kolarissa ovat olleet. Siitä turvaistuimesta olin kaikkein järkyttynein. Ap

Vierailija
4/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valivalivalivalivali. Mikään ei neidille kelpaa. Ole sitten ilman mitään apuja.

Vierailija
5/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ostappa kuule lapselles vaikka kullattu turvaistuin jos haluat. Ihan ite omalla rahalla ja olet sitten tyytyväinen eikö?

Miksi kärjistät noin ilkeään sävyyn? Jos en halua tuntemattomien ikivanhaa ja alunperinkin huonoa turvaistuinta, niin tekeekö se sinun mielestä minusta snobin, jolle kelpaa vain kullattu istuin? Vai olisinkohan vain tavallinen äiti, jota kiinnostaa lapsensa turvallisuus siinä missä normaalia äitiä sen nyt kuuluukin kiinnostaa. Ap

Vierailija
6/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on sellainen miniä joka on oppinut sanomaan "kiitos". Sellaisen pienen sanan joka tekee kaikkien elämän mukavaksi.

Vierailija
7/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ole kyllä koskaan isovanhemmilta mitään apuja pyytänytkään. Ihan hyvin oma palkka riittää ostamaan lapselle sängyn ja turvaistuimen. Ap

Vierailija
8/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ap on ostanut ja toteaa että kotiin roudataan lisää mitään kysymättä. Minäkin muuten halusin että kaukalo ja istuin olivat oikeasti hyviä ja varsinkin touhuavan lapsen ulkovaatteet toimivia. 

Vierailija
9/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mulla on sellainen miniä joka on oppinut sanomaan "kiitos". Sellaisen pienen sanan joka tekee kaikkien elämän mukavaksi.

Voitko vielä selittää miksi aapeen pitäisi kiittää luteita kuhisevasta pinnasängystä tilanteessa, jossa heillä on jo oma pinnasänky?

Vierailija
10/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älähti. Sivusta 

Vierailija
11/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas. Ei ap

Vierailija
12/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kärjistät noin ilkeään sävyyn? Jos en halua tuntemattomien ikivanhaa ja alunperinkin huonoa turvaistuinta, niin tekeekö se sinun mielestä minusta snobin, jolle kelpaa vain kullattu istuin? Vai olisinkohan vain tavallinen äiti, jota kiinnostaa lapsensa turvallisuus siinä missä normaalia äitiä sen nyt kuuluukin kiinnostaa. Ap

Sen vuoksi että olet tyhmänylpeä lumihiutalemilleniaali jolle ei kelpaa mikään. Osta itse ja kasvata pentusi juuri sillä tavalla kun haluat. Säästä anopin rahoja ja aikaa, sano ettei mummon materiaalinen tai muukaan apu kelpaa ja teet kaikki IHAN ITE. SÄÄSTYY MUIDEN HERMOT:

AP:n anoppi löysi näköjään ketjun. 

Vierailija
13/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appivanhemmat teki samaa. Kunmes meni jakeluun laitan kaikki samantien kirppikselle. Pientä suuttumista, loukkaantumista jne, kunnes ymmärsivät.

Siitä meni muutama vuosi, kunnes alkoivat itse tuomaan meille kirppistavaraa, josta olin tosi illinen.  Miehenikin lopulta, kun sanoin joku pv sun pitää tyhjentää heudän talo. Kaikki, mitä itse tuo , on pois meidän urakasta joskus.

Yli 10 v he toivat meille kerran kk autolastillisen tarpeetonta ja sitten puolisen vuotta isolla otteella.

Vierailija
14/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He luulevat olevansa hyödyksi.

Parasta on, että ei anna lahjoja, rahaa tai aikaansa. Isovanhempana kannattaa keskittyä elämään täysillä omaa elämäänsä, ei lastensa perheiden elämää. Jos väsyttää, niin nukkuu eikä mieti, että lapsensa eivät voi lastenlasten takia nukkua aina halutessaan.

Vierailija
15/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että pitäisi ottaa vastaan tuollaista saastaa? Eri

Vierailija
16/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen vuoksi että olet tyhmänylpeä lumihiutalemilleniaali jolle ei kelpaa mikään. Osta itse ja kasvata pentusi juuri sillä tavalla kun haluat. Säästä anopin rahoja ja aikaa, sano ettei mummon materiaalinen tai muukaan apu kelpaa ja teet kaikki IHAN ITE. SÄÄSTYY MUIDEN HERMOT:

En kyllä haluaisi olla tuon tyttösen anoppi, käskisin painumaan helvettiin ja sanoisin pojalle että etsi aikuinen nainen itsellesi eikä tuollaista pikku prinsessaa.

Vierailija
17/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He luulevat olevansa hyödyksi.

Parasta on, että ei anna lahjoja, rahaa tai aikaansa. Isovanhempana kannattaa keskittyä elämään täysillä omaa elämäänsä, ei lastensa perheiden elämää. Jos väsyttää, niin nukkuu eikä mieti, että lapsensa eivät voi lastenlasten takia nukkua aina halutessaan.

Millä tavalla ihminen, joka ostaa pinnasängyn yllätyksenä yhtään etukäteen kysymättä että onko teillä kenties jo ostettuna pinnasänky, niin voi luulla olevansa hyödyksi?

Vierailija
18/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli kyllä anoppiasi, sano sille ettei tarvitse vaivautua niin säästyy rahat ja hermot kun ei mikään ole kuitenkaan tarpeeksi hyvää etkä osaa edes kiittää mistään.

Vierailija
19/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku otti näköjään pahasti itseensä aloituksen ja loukkaantui siitä verisesti.

Vierailija
20/541 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise välit heti ja tee selväksi, ettei mummelilla ole enää mitään asia teille eikä teidän lapsille. Pois tuollainen tyyppi lasten elämästä. Tosi ärsyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän