Yksin korkeakoulussa
Minun ryhmässäni lähes kaikki perheellisiä tai opiskelujen ohessa töissä käyviä. Hyvin paljon eri-ikäisiä myös. Porukat ovat vakiintuneet, mutta en "päässyt" mihinkään porukkaan. Miten tässä jaksaa opiskella, kun yksin joutuu olemaan noin 4v?
Kommentit (7)
Löytyykö samanlaisia kokemuksia? Miten lopulta kävi?
ap
Minä keskityin vastaavassa tilanteessa opintoihin. Valmistuin hyvin arvosanoin.
Kai siellä korkeakoulussa on ainejärjestöjä, harrastusryhmiä ja muita mahdollisuuksia tutustua? Jos ei oman alan opiskelijoista löydy kavereita, erilaisten opiskelijajärjestöjen kautta voi löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Kai siellä korkeakoulussa on ainejärjestöjä, harrastusryhmiä ja muita mahdollisuuksia tutustua? Jos ei oman alan opiskelijoista löydy kavereita, erilaisten opiskelijajärjestöjen kautta voi löytyä.
Kyllä meille tutorit järjestää kaikenlaista tekemistä. Vaihtelee hirveästi, että paljonko nuissa on ylipäätään porukkaa paikalla. Olen käynyt muutamassa, mutta jos sosiaalisuutta ei ole, niin sama olla kotona.
ap
Hae sitä sosiaalista ympäristöä jostakin muualta kuin opiskelijoista. Ryhdy harrastamaan jotain, jossa tutustut ihmisiin: vapaaehtoistyötä, kirkkokuoroa, kuntoryhmää, harrastajateatteria ...
Tekeminen ei tietysti lopu kesken, mutta yksin hyvin vaikea lähteä. Kiinnostaisi kokeilla eri lajeja/harrastuksia, mutta en tiedä jaksaako yksin lähteä :(
ap