Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Totuus pankin rahastoista: olen laittanut jo 4v kuukausittain muutaman satasen kolmeen eri rahastoon. Hajauttanut siis, kuten neuvotaan...

Vierailija
24.10.2024 |

Kaikki miinuksella.

Kommentit (251)

Vierailija
201/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin 1v sitten ja 8,5% plussalla. Mutta ei olekaan pankin rahasto.

Vierailija
202/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitoin tän vuoden tammikuussa muutaman tonnin nordnetiin eri rahastoihin ja lisäksi kuukausisopparilla sinne on mennyt joka kk lisää. Tuottoa on tullut nyt vajaassa vuodessa 700 euroa. Parhaat rahastot on olleet Handelsbanken Usa ja Nordnet Maailma. Huonoin on Handelsbanken Eurooppa ja sekin on 5 % plussalla. Ja ihan kohta usa vaalien jälkeen kaikki pitäisi lähteä kunnolla nousuun. Että ihan tyytyväinen olen nordnetiin.

Onko Nordnet pankki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitoin tän vuoden tammikuussa muutaman tonnin nordnetiin eri rahastoihin ja lisäksi kuukausisopparilla sinne on mennyt joka kk lisää. Tuottoa on tullut nyt vajaassa vuodessa 700 euroa. Parhaat rahastot on olleet Handelsbanken Usa ja Nordnet Maailma. Huonoin on Handelsbanken Eurooppa ja sekin on 5 % plussalla. Ja ihan kohta usa vaalien jälkeen kaikki pitäisi lähteä kunnolla nousuun. Että ihan tyytyväinen olen nordnetiin.

Onko Nordnet pankki?

On, mutta ilman käyttötilejä, luottokortteja etc.

Vierailija
204/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin 2010-2011 yhteensä 4000€ pariin indeksirahastoon sekä yhteen korkorahastoon. Unohdin rahat sinne, olen vaan antanut olla. Viime kerran kun tarkistin, niin siellä oli joku 10800€

Vierailija
205/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, mutta minä maksan mielelläni siitä, että joku muu on perehtynyt ja hoitaa asian puolestani. 

Kun puhutaan indeksirahastoista niin kalliimpien hallinnointikulujen vastineeksi et saa yhtään mitään. Päinvastoin. 

Minä maksan ihan mielelläni Seligsonin rahastoista hallinnointipalkkiota 0,42 % - 0,45 % ihan siitä ilosta, että Seligaonilla on erinomaiset nettisivut, joilta löydän kaiken sijoituksiani koskevan minua kiinnostavan informaation parilla hiiren klikkauksella. Esim. Nordean rahastosijoituksistani en saa lähellekään samaa informaatiota. 

Vierailija
206/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin 1v sitten ja 8,5% plussalla. Mutta ei olekaan pankin rahasto.

Minä aloitin vasta tämän vuoden helmikuussa. Plussalla 8 %. Ja on pankin rahasto.

Vierailija
207/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisella ei ole sellaisia rahoja laittaa näihin peleihin joiden turvin selviäisi kovinkaan pitkään mahdollisen työttömyyden sattuessa kohdalle, joten tukia todellakin tarvitaan, ei tällaiset pienituloisen "sijoitukset" niitä mitenkään pysty korvaamaan kuten joku utopisti esitti tässä ketjussa aiemmin.

Vierailija
208/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten harmittaa, että ryhdyin sijoittamaan rahastoihin vasta 40-vuotiaana. Jos olisin yrittänyt edes vähän laittaa joka kuukausi rahastoihin heti kun aloitin työurani, niin siitä olisi 20 vuodessa kertynyt hyvä summa, puhumattakaan sitten eläkeikään menneessä kertyneestä summasta. Nyt 40-vuotiaana ei saa sitä menetettyä 20 vuotta takaisin.

Vierailija
209/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>>Meinaatko että yksityisomisteiset suuryhtiöt häviävät maailmankartalta? Kommunismiko tilalle? Valtio omistaa kaikki? Vai mitä tarkoitat "nykymuodolla", verkossa tehtävät kaupatko lakkaisivat? 

>Isoja ja alansa johtavia yrityksiä on mennyt konkurssiin historiassa, esim. Commodore, ja sama voi tapahtua tulevaisuudessakin.

Yhden yrityksen konkurssin merkitys on lähes olematon jos salkku on kunnolla hajautettu.  Se on täysin eri asia kuin kaikkien yritysten arvon nollaantuminen, jolloin ykköshuolena tuskin on enää salkun arvo...

Vierailija
210/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten harmittaa, että ryhdyin sijoittamaan rahastoihin vasta 40-vuotiaana. Jos olisin yrittänyt edes vähän laittaa joka kuukausi rahastoihin heti kun aloitin työurani, niin siitä olisi 20 vuodessa kertynyt hyvä summa, puhumattakaan sitten eläkeikään menneessä kertyneestä summasta. Nyt 40-vuotiaana ei saa sitä menetettyä 20 vuotta takaisin.

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Täällä olevien kommenttien perusteella moni hakee vielä ensimmäistä työpaikkaansakin 40-vuotiaana...

Vierailija
211/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisella ei ole sellaisia rahoja laittaa näihin peleihin joiden turvin selviäisi kovinkaan pitkään mahdollisen työttömyyden sattuessa kohdalle, joten tukia todellakin tarvitaan, ei tällaiset pienituloisen "sijoitukset" niitä mitenkään pysty korvaamaan kuten joku utopisti esitti tässä ketjussa aiemmin.

Yllättävän monella pienituloisellakin näyttää olevan varaa käyttää tupakkaan 100-200 €/kk. Siitä saisi sijoittamalla jo mukavan potin.

Vierailija
212/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

"Parempihan se on säästää roposensa rahastoon kuin tavalliselle säästötilille. Säästötilin korko ehkä 0 tai jopa 0,5%. Rahastolla todennäköisesti paljon enemmän. Huonokin rahasto tuottaa tuossa 30 vuodessa varmasti enemmän kuin säästötili, ja hyvä rahasto tuottaa jo kymmeniä prosentteja. Plus korkoa korolle ilmiö, jos on kasvuosuudellinen rahasto."

Mahtaako pörssejä olla enää olemassa, ainakaan nykyisessä muodossaan, 30 vuoden tai edes 10 vuoden päässä? Taloudessa käynnissä niin suuret muutokset, että voi hävitä koko pörssi.

Meinaatko että yksityisomisteiset suuryhtiöt häviävät maailmankartalta? Kommunismiko tilalle? Valtio omistaa kaikki? Vai mitä tarkoitat "nykymuodolla", verkossa tehtävät kaupatko lakkaisivat? Nythän pörssi toimii suurelta osin ve

Isoja ja alansa johtavia yrityksiä on mennyt konkurssiin historiassa, esim. Commodore, ja sama voi tapahtua tulevaisuudessakin.

Eri asia, ei nyt ollut puhe yksittäisten yritysten konkursseista, vaan että "pörssi lakkaa olemasta nykymuodossaan". Että voiko kaikki pörssiyhtiöt vain lakata. Vai mitähän sillä tarkoitettiin? 

Vierailija
213/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, mutta minä maksan mielelläni siitä, että joku muu on perehtynyt ja hoitaa asian puolestani. 

Kun puhutaan indeksirahastoista niin kalliimpien hallinnointikulujen vastineeksi et saa yhtään mitään. Päinvastoin. 

Minä maksan ihan mielelläni Seligsonin rahastoista hallinnointipalkkiota 0,42 % - 0,45 % ihan siitä ilosta, että Seligaonilla on erinomaiset nettisivut, joilta löydän kaiken sijoituksiani koskevan minua kiinnostavan informaation parilla hiiren klikkauksella. Esim. Nordean rahastosijoituksistani en saa lähellekään samaa informaatiota. 

Juu, tuo on itseasiassa ihan hyvä näkökulma jos ajattelee että hallinnointipalkkion tuotolla sijoitusyhtiö tuottaa myös informaatiota asiakkaalle. 

Mutta asioihin vihkiytymättömille vain tiedoksi että indeksirahaston tuotto lähtökohtaisesti on indeksi miinus kulut eikä yksikään salkunhoitaja voi tuohon yhtälöön tuoda mitään lisäarvoa jolla korkeampia hallinnointipalkkioita voisi perustella. Näinollen samaa indeksiä seuraavista rahastoista paras on se jossa on pienimmät kulut.

Vierailija
214/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä ja Seligsonin track record on hyvä. Omat rahastosijoitukseni ovat täyttäneet keskimääräisen 7 % vuosituoton hallinnointikulujen poistamisen jälkeenkin. Russian prosperity rahasto pyllähti, joten jos sellaisen on erehtynyt sijoittamaan, kaikki meni sen sileän tien.

Vierailija
215/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Nordnet pankki?

Ei, se on sijoitusyhtiö. Ei myöskään kauppaa väkisin ihmisille jotain tuottamattomia rahastohimmeleitä kuten pankit. Saat ihan itse tutkia mihin rahastoihin haluat sijoittaa. Nordnet tarjoaa tiedot minkä perusteella voit tehdä sijoituspäätöksesi. Se tarjoaa myös opetusta sijoittamiseen.

Vierailija
216/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ryhdyin sijoittamaan juuri 40-vuotiaana. Ostimme miehen kanssa sijoitusasunnon, joka on osoittautunut erittäin huonoksi sijoituskohteeksi. Mutta pääsimme alkuun, ja ostimme toisenkin, sitten kolmannen. Nämä myöhemmät ovat olleet hyviä sijoituksia. Kuusi vuotta sitten aloitin myös rahastosäästämisen. Nyt olen 52 ja rahaa on kertynyt yhteensä nettona puoli miljoonaa, ja kun lainat saadaan maksettua pois, sijoitusvarallisuus lie 750t tai parhaassa tapauksessa jopa miljoonan. 

Ei siis haittaa, vaikka aloittaa noinkin myöhään, vielä on kesää jäljellä. 

Vierailija
217/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Nordnet pankki?

Ei, se on sijoitusyhtiö. Ei myöskään kauppaa väkisin ihmisille jotain tuottamattomia rahastohimmeleitä kuten pankit. Saat ihan itse tutkia mihin rahastoihin haluat sijoittaa. Nordnet tarjoaa tiedot minkä perusteella voit tehdä sijoituspäätöksesi. Se tarjoaa myös opetusta sijoittamiseen.

Kyllä Nordnet on pankki vaikkei tarjoakaan palveluita päivittäisiin raha-asioihin. 

"Nordnet Bank AB:lla on lupa harjoittaa pankkiliiketoimintaa Ruotsin pankkiliiketoimintalain nojalla ja arvopaperikauppaa Ruotsin arvopaperimarkkinalain nojalla. Ruotsin valvontaviranomainen, Finansinspektionen, valvoo yhtiön toimintaa. Suomen Finanssivalvonta valvoo Suomen toimintoja soveltuvin osin, mm. menettelytapojen osalta."

Vierailija
218/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Säästöt sulaa sunkin pitäis sijoittaa..." 💁🏻

Vierailija
219/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla rahastot tuottaa jatkuvasti lisää hilloa, eikä mulla ole rahastoissa kuin muutama kymppitonni. Joka kuu tienaan niillä ihan vähintään pari sataa. 

Olen laittanut 15 vuotta satasen kuussa rahastoihin. Parempaa ja helpompaa tapaa rikastua ei olekaan. 

En ymmärrä mihin ihme rahastoihin olette rahanne työntäneet, jos ne ei tuota mitään?!? Aktialla on parhaat rahastot jo ihan tutkimustenkin mukaan ja Nordeassa valitsen rahastoni itse. Molemmat raksuttaa jatkusvasti lisätuloa. 

Oikeasti lähes kukaan ei tarvitse kuin yhden ns. maailma-indeksi rahaston, mahdollisimman halvoilla kuluilla. Kaikki muu on näkemyksen ottamista asioista joista ei oikeastaan tajua yhtään mitään. Tuolla tavalla 99,9% perus säästäjistä tekisi enemmän rahaa kuin sillä että ostelee ja myy sitä sun tätä.

Mikä olisi tällainen maailma-indeksi rahasto Nordnetissa, oletko seurannut?

Vierailija
220/251 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun puhutaan kuinka sijoittaminen kannattaa esim. sen sijaan että lottoaa kahdesti viikossa, ei koskaan kerrota että ei se aina ole tuottavaa. Aina on häviäjät ja voittajat. Jota joku voi voittaa, pitää jonkun hävitä. Näin se elämä menee, kaikessa.