Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus pankin rahastoista: olen laittanut jo 4v kuukausittain muutaman satasen kolmeen eri rahastoon. Hajauttanut siis, kuten neuvotaan...

Vierailija
24.10.2024 |

Kaikki miinuksella.

Kommentit (251)

Vierailija
1/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee venaa tarpeeks kauan.

Vierailija
2/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kusetusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäjänteisyyttä hyvä ystäväni. Aloitin rahastosäästämisen joku 15 v sitten. Rahastot on plussalla joku 30%. Viime vuosina ollut huonot ajat, mutta aika tasaa. Älä kyttää niitä koko ajan vaan anna elää omaa elämäänsä.

Vierailija
4/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut 6v ja minun on +85%.

Valitsit huonot rahastot.

ps. rahasto itsessään on jo hajautusta

Vierailija
5/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot väärissä rahastoissa. Nordean vähäriskisetkin on 3.85% ja 5.78% plussalla

Vierailija
6/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoina aikoina samalla rahalla saa enemmän rahasto osuuksia. Se palkitsee kyllä joskus.

Vierailija
7/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sijoitat suomalaisiin rahastoihin. Ei taida yksikään USA osakerahasto olla miinuksella viimeisen 3 - 5 vuoden ajalta.

Vierailija
8/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pankki on voitolla. Avaa arvo-osuustili Nordnetissa ja laita kuukausisäästö Nordnet Maailma Indeksi 125 rahastoon. 

Vierailija
9/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on hallinnointikulut?

Pankin rahastosuosittelijat on myyjiä.

Vierailija
10/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sijoitat suomalaisiin rahastoihin. Ei taida yksikään USA osakerahasto olla miinuksella viimeisen 3 - 5 vuoden ajalta.

50-80% on plussalla

Vierailija
11/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen pörssissä vaikea voittaa oikein mitään. Maan talous on niin kuralla. Ulkomaisiin yrityksiin sijoittaminen, etenkin Jenkkilässä, saattaa jopa tuottaa jotain. 

Vierailija
12/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viitisen vuotta sijoittanut rahastoihin. Paras on tuplaantunut (sekin kyykkäsi aikoinaan miinuksella), huonoin taas ollut vuosia miinuksella. Muutama pitkään miinuksella ollut on taas plussalla ja nousussa. Eli kyllä sieltä tuottoa tulee kunhan jaksaa odottaa.

Vierailija
13/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa välillä päivittää niitä rshastoja. Toisilla on paremmat tuotot ja toisilla heikommat.

Itse olen sijoittanut rahastoihin pieniä summia. Parhaat ovat plussalla 400% ja huonoimmat ovat nollassa. Joku on välillä käynyt miinuksella.

Parhaat tuotot olen saanut ekologisuutta painottavista kestävän kehityksen rahastoista. Sijoitin niihin jo ennenkuin vihreistä jutuista tuli muoti-ilmiö. Silloin niillä oli hyvin heikot tuotto-odotukset.

Vierailija
14/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kandee venaa tarpeeks kauan.

Mie oon laittanu rahastoihin nyt 15 v, kahdesti olen joutunut nostamaan rahaa. Miinuksella ollaan. Kauan pitää odottaa?

Vierailija
15/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, luuseri. 

Vierailija
16/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin säästää rahastoihin n. 20 vuotta sitten. Rahastot ovat tukevasti plussalla, n. 40%. Välillä osa laskee ja osa nousee. Koronan aikaan en edes uskaltanut katsoa, miltä tilanne näyttää. Mutta takkiin olen ottanut vain Kiinan kanssa, ja ne osuudet myin pois n. reilu vuosi sitten. Olisi pitänyt myydä jo paljon aiemmin, mutta olen laiska noissa sijoitushommissa (siksi rahastot). Kotimaisissa mulla ei ole mitään, ainostaan joku pohjoismainen rahasto on. Mutta ajan kanssa kannattaa kyllä. Hyvässä lykyssä lyhyessäkin ajassa voi tienata. Mutta jos pikainen jackpot on mielessä, kannattaa kyllä sijoittaa suoraan osakkeisiin, jos jaksaa niiden kanssa pelata.

Vierailija
17/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yli 10v sijoitusvakuutus pankissa jonka sisällä pystyi eri rahastoja säätelemään. Välissä tuli 2008 romahdus ja mentiin rumasti miinukselle. Sen jälkeen olin niin nynny että pidin suurimman osan varoista jossain plusmiinusnolla-likvidissä turvassa koska pelkäsin että romahdus tulee pian uudestaan. Nyt harmittaa vietävästi kun olisi niin paljon enemmän voittoa tullut kun olisin vaan kaikki pistänyt likoon.

Vierailija
18/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin nordeassa houkuttelivat sijoittamaan kun olin saanut perinnön. Luin yhden jutun missä nainen oli sijoittanut  ja hävinnyt 100 000 euroa nordean neuvojen mukaan. Nordean virkailija oikein tyrkytti minulle rahastoja ja sijoitusneuvoja mutta sanoin että en sijoita euroakaan mihinkään.

Vierailija
19/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin tehtävä on tehdä pankille rahaa! Paljonko kulut sun rahastoissa? Suomen ja Usan indeksirahastoja saa 0-0.5% kuluilla. Kulut syö tuottoa!

Vierailija
20/251 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa ja minulla plussalla 😧

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi