Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mykkä" mies ja asumusero.

Vierailija
24.10.2024 |

Onko teillä kokemuksia puolison "mykkyydestä"? Tai oletko itse puhumaton? Mä olen itse hirvittävän avoin tunteistani ja mulla menee kohta järki miehen puhumattomuuteen!!! Meidän oli pakko muuttaa kesällä erilleen kun tapahtui....asioita, en nyt lähde erittelemään kummemmin. Kumpikaan ei sydämessään olisi tahtonut lähteä eri teille, mutta muutimme erilleen että saadaan tilanne rauhoitettua. Mies ei saanut silloinkaan puhuttua asioista mulle, joten arvelin että ehkä aika ja erillään oleminen auttaa. Tiedän että hän on ahdistunut yksinään, minäkin olen. Hän soittelee ja viestittelee kyllä, mutta kun olisi vähääkään tunteita sivuavia asioita hän vaikenee, ei kommentoi mitenkään. Ja mun toive olisi palata yhteen. Mutta miten kun toinen vaikenee tyystin?!!! Onko teillä kokemuksia tai oletko itse huono puhumaan tunteista? Onko vinkkejä tai neuvoja? Mä olen aika kärsimätön jo kun itse olen hyvin avoin ja mutkaton. Mitä se toinen oikein arpoo?! 😅 Tulin teiltä vähän kyselemään kun toinen ei puhu mitään! 

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut oppii puhumaan iän myötä. Mutta sen odottelu on tuskallista: kuin katsoisi maalin kuivumista.

Tai sitten menevät entistä mykemmiksi. Ei vanha koira uusia temppuja opi....

Vierailija
22/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko valmis uhraamaan parhaat vuotesi tämän yksilön takia? Vanhoilla päivillä katkeruus odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on myös puhumaton. Liitto on niin väljähtynyt, että kämppiksiä olemme kai siihen asti, että nuoremme muuttavat omilleen.

Mies ei oikeastaan puhu lainkaan, kysyy joskus mitä ruokaa tai oletko käynyt kaupassa. Joskus puhuu töistään tai harrastuksestaan. Muuten ei kommunikoi lainkaan. 

Olen kai muuttunut näkymättömäksi tai jonkinlaiseksi äiti-tai työihmiseksi, jolla on arvoa vain kotitöiden, kaupassa käymisen ja töissä käymisen osalta. Minua ei ole olemassakaan tuntevana ihmisenä ja naisena. Tarpeita tai haluja minulla ei luonnollisestikaan ole.

Tai totta kai on. Mutta ei mieheni mielestä. Olen päättänyt jatkaa kämppis-suhdetta vielä vähän aikaa, mutta jos tapaan kivan miehen, joka näkee minut ihmisenä ja vastaa tunteisiin ja tarpeisiin, annan tapahtua sen mitä tapahtuu. 

No juuri näin!!!! 👌🏻 Tsemppiä sullekin!

Ap

Vierailija
24/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mies mykkä ole, kun soittelee ja viestittelee. 

Kokemusta on puhumattomasta miehestä. Yritin vaikka mitä, että saisin suhteen toimimaan. Sitten kysyin rakastaako. Ei voinut sanoa. Asia oli minulle selvä. Olin vain tuttu ja helppo puoliso. Päivääkään en ole eroa katunut. 

No ei mykkä, mutta ei sanaakaan sano meidän suhteessamme vaikka tiedän että hänen ei ole hyvä olla yksin siellä tyhjässä talossa. Sanoisi edes jotain! Mutta ei kommentoi mihinkään, esim että kyllä mä kotiinkin tulisin jos. Kommentoisi edes että "ei tarvi tulla", jos niin haluaa, mutta ei mitään! Kohta jonkun tuollaisen viestin kun olen lähettänyt, niin saattaa tulla viesti tyyliin: "Haravoin koko pihan." 

Ap

Ei oo susta enää kiinnostunut. Ootko miettiny että sitä ei kiinnosta? Kysy suoraa suoria kysymyksiä mieheltä, vaikka että: "kerro mikä on minussa parasta?" Ja katso kun kiemurtelee. Jos vastaa että sun kroppa tai muuta vastaavaa niin kannattaa jäättää se sika.

Vierailija
25/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut oppii puhumaan iän myötä. Mutta sen odottelu on tuskallista: kuin katsoisi maalin kuivumista.

Ei kannata jäädä odottelemaan ja katselemaan maalin kuivumista. Siinä menee oma elämä hukkaan ja harvoin puhumattomat oppivat puhumaan. Usein eivät halua edes opetella.

Puhumattomuus on vallankäyttöä. Se, joka osaa ja haluaa kommunikoida on koko ajan altavastaajana, kun toinen päättää puhuuko vai ei, antaako mitään itsestään vai ei. 

Joo, mutta miksi ei voi puhua yhtään mitään tunnepuolen asioita? Millainen jäärä täytyy ihmisen olla? Onko täällä puhumattomia kertomaan mitään?

Ap

Vierailija
26/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä ei ole enää tunteita. Olet tuttu ja turvallinen, joten haluaa pitää sinut ystävänään. Ihan 100 varma on ettei rakasta. 

Kuinka syvältä peräsuolestasi jouduit kaivamaan tämän analyysin?

Vierailija
27/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa todella raskaalta kumppanilta. Olen mies ja haluan aloituksen luettuani erota ap:sta vaikka en edes tunne häntä emmekä ole suhteessa.

Vierailija
28/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin myös kommentoimaan, että puhumattomuus voi olla vallankäyttöä. Kieltäytyy keskustelemassa ja käsittelemästä ongelmia ja ikäänkuin pakottaa toisen hyväksymään kaiken hiljaa.

Vai eikö jotkut vaan kerta kaikkiaan osaa puhua tunteistaan?

Ap

Vierailija
29/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa todella raskaalta kumppanilta. Olen mies ja haluan aloituksen luettuani erota ap:sta vaikka en edes tunne häntä emmekä ole suhteessa.

Taidat olla mykkä mies? Etkä ymmärrä miten raivostuttavaa mykkyys on!

Vierailija
30/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muiden kanssa ollutkaan mutta meillä on viittomakieli. Seuraava kysymys. 

Vierailija
31/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos aloituksesta! Samaistun ja kiva löytää kohtalotovereita🥹 Itsehän onneksi tajusin erota. Mut lapsia oltiin menty tekemään ja on tämä edelleen tuskaa kun pitäähän sitä asioita kommunikoida ja sopia miehen kanssa liittyen lapsiin mut ei siitä tuu mitään. Ja triggeröi jotenkin tosi paljon kun mies ignooraa mun jonkun ihan yksinkertaisen kysymyksenkin monesti whatsapissa. Tulee kaikki huonot muistot pintaan siitä kuinka mies on jättänyt mut yksin selviin asioista ja arki oli miehen kanssa jatkuvaa "hylkäämistä" voisiko sanoa kun tosiaan ei puhunut mulle takas mitään, ei ees mitään arkisia keskusteluja saati mitään syvällisempää. 

Vierailija
32/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos aloituksesta! Samaistun ja kiva löytää kohtalotovereita🥹 Itsehän onneksi tajusin erota. Mut lapsia oltiin menty tekemään ja on tämä edelleen tuskaa kun pitäähän sitä asioita kommunikoida ja sopia miehen kanssa liittyen lapsiin mut ei siitä tuu mitään. Ja triggeröi jotenkin tosi paljon kun mies ignooraa mun jonkun ihan yksinkertaisen kysymyksenkin monesti whatsapissa. Tulee kaikki huonot muistot pintaan siitä kuinka mies on jättänyt mut yksin selviin asioista ja arki oli miehen kanssa jatkuvaa "hylkäämistä" voisiko sanoa kun tosiaan ei puhunut mulle takas mitään, ei ees mitään arkisia keskusteluja saati mitään syvällisempää. 

Jos mies ei vastaa niin lopeta yksinkertaisesti se häneltä kysely. Tuokin on vallankäyttöä ja voi olla, että tekee sen aivan tahallaan. 

Vierailija
33/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo ignooraaminen! Mutta sitten kuitenkin mieluusti ihan yhtäkkiä laittaa jonkun viestin omista tekemisistään tai soittaa ja "tekee tikusta asiaa". Meillä kyllä puhuttiin arjen asioista, mutta mitään syvällisempää hän ei suostunut puhumaan. Ei edes nyt. Miettiikö hän siellä asioita itsekseen ja sanoo sitten vasta jotain kun jotain sanottavaa on?! Ärsyttävää. Mun mielestä tosiaan olisi parempi vaikka sanoa suoraan että ei enää kiinnosta kuin vaieta kokonaan tunteista.

Ap

Vierailija
34/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin myös kommentoimaan, että puhumattomuus voi olla vallankäyttöä. Kieltäytyy keskustelemassa ja käsittelemästä ongelmia ja ikäänkuin pakottaa toisen hyväksymään kaiken hiljaa.

JOO. Tähän vallankäyttöön uskon. Se on henkistä väkivaltaa ja se taas voi muuttua fyysiseksikin.

Vierailija
35/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on puhumattomasta miehestä. Yritin vaikka mitä, että saisin suhteen toimimaan. Sitten kysyin rakastaako. Ei voinut sanoa. Asia oli minulle selvä. Olin vain tuttu ja helppo puoliso. Päivääkään en ole eroa katunut. 

No ei mykkä, mutta ei sanaakaan sano meidän suhteessamme vaikka tiedän että hänen ei ole hyvä olla yksin siellä tyhjässä talossa. Sanoisi edes jotain! Mutta ei kommentoi mihinkään, esim että kyllä mä kotiinkin tulisin jos. Kommentoisi edes että "ei tarvi tulla", jos niin haluaa, mutta ei mitään! Kohta jonkun tuollaisen viestin kun olen lähettänyt, niin saattaa tulla viesti tyyliin: "Haravoin koko pihan." 

Ap

Ei oo susta enää kiinnostunut. Ootko miettiny että sitä ei kiinn

Ei se vastaa suoriin eikä epäsuoriin kysymyksiin joissa vähänkään tunnevivahteita. Ja mä tykkäisin niin kovasti selvittää meidän välit.

Ap 

Vierailija
36/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei vastaa niin lopeta yksinkertaisesti se häneltä kysely. Tuokin on vallankäyttöä ja voi olla, että tekee sen aivan tahallaan. 

No niinpä...viime viikolla olin monta päivää laittamatta hänelle mitään viestiä ja jo vain hän sitten soitteli perään.

Ap

Vierailija
37/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sorry ap oli pakko naurahtaa kun tuo haravoin koko pihan oli niin hauska. Revi sitten siitä jotain suhteen tilanneanalyysiä😅

Vierailija
38/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei oo susta enä

Todennäköisesti kirjoilla, nuo tyypit ei puhu koskaan tunteistaan, koska eivät osaa.

Vierailija
39/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ottaa eron erona eli ei paluuta? Ellet ilmaise että haluaisit palata yhteen. Ehkä hän otti siipeen erosta tai uuden naisen. Ehkä sulle se oli joku selvittelytila. Mykkä mies ei oikein taida toimia parisuhteen kannalta. Pelimiehetkin usein mykkiä. Ehkä se selkenee ja selviää - sun ilmaisun avulla. 

Vierailija
40/56 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sorry ap oli pakko naurahtaa kun tuo haravoin koko pihan oli niin ha

No ei mitään, mutta tuollaisia se laittaa ihan ykskaks! Ihan vähän olen ymmälläni.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi