"Mykkä" mies ja asumusero.
Onko teillä kokemuksia puolison "mykkyydestä"? Tai oletko itse puhumaton? Mä olen itse hirvittävän avoin tunteistani ja mulla menee kohta järki miehen puhumattomuuteen!!! Meidän oli pakko muuttaa kesällä erilleen kun tapahtui....asioita, en nyt lähde erittelemään kummemmin. Kumpikaan ei sydämessään olisi tahtonut lähteä eri teille, mutta muutimme erilleen että saadaan tilanne rauhoitettua. Mies ei saanut silloinkaan puhuttua asioista mulle, joten arvelin että ehkä aika ja erillään oleminen auttaa. Tiedän että hän on ahdistunut yksinään, minäkin olen. Hän soittelee ja viestittelee kyllä, mutta kun olisi vähääkään tunteita sivuavia asioita hän vaikenee, ei kommentoi mitenkään. Ja mun toive olisi palata yhteen. Mutta miten kun toinen vaikenee tyystin?!!! Onko teillä kokemuksia tai oletko itse huono puhumaan tunteista? Onko vinkkejä tai neuvoja? Mä olen aika kärsimätön jo kun itse olen hyvin avoin ja mutkaton. Mitä se toinen oikein arpoo?! 😅 Tulin teiltä vähän kyselemään kun toinen ei puhu mitään!
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa koska oma mies on tuppisuu-paskiainen, täytynee myös joko erota tai muutta erilleen, en voi sietää miestäni oikeastaan enää lainkaan, ihan kuin hänellä olisi teippiä suun päällä, jotain väin örisee tai ei sano mitään. Juntti mikä juntti!
Tsemppiä! Tasan tarkkaan mä tiedän sun tunteen!
Ap
Olen nainen, enkä ymmärrä miksi tunteista pitäisi jauhaa. Kyllä se näkee jos v*tuttaa, syytä en kysele on itselläkin joskus heti aamusta v*tutus päällä. Älä lue naistenlehtiä niin elämä on helpompaa
Vierailija kirjoitti:
Mies ottaa eron erona eli ei paluuta? Ellet ilmaise että haluaisit palata yhteen. Ehkä hän otti siipeen erosta tai uuden naisen. Ehkä sulle se oli joku selvittelytila. Mykkä mies ei oikein taida toimia parisuhteen kannalta. Pelimiehetkin usein mykkiä. Ehkä se selkenee ja selviää - sun ilmaisun avulla.
Ehkä ottaa, mä en tiedä sitäkään. Kunpa nyt sen edes ilmaisisi, mutta ei. Mä vaan leijun jossain välitilassa. Mitenhän mun ilmaisun avulla asia voisi selvitä, oon jo ilmaissut että ihan voisin kotiinkin jossain välissä tulla...mutta sitten saattaa tulla vastaus: "Sain juuri uuden sähkölaskun" tmv. Eikä oo edes provo tämä, vaan aivan totta! Kuulostaa varmasti uskomattomalta. Oonkin tuuminut että funtsiiko hän siellä hiljaa mielessään asioita, mutta ei vain saa mitään ulos, ainakaan vielä?!!! Ehkä parasta mun ignoorata mies, mun mielipiteet on selvät.
Ap
Miten aloit sen tyypin kans ? Puhuuko kännissäkään tunteista ? Entä yhteisterapia ?
En usko että minä kestäisin hetkeäkään tuollaisen miehen kanssa, enkä usko, että olisi minun kanssa voinut suhdetta hänen kanssaan syntyäkään.
Mutta kun minä en ole sinä. Ja tuskinpa hän on ihan yhdessä yössä puhumattomaksi alkanut, on varmasti ollut sitä jo ennenkin. Ilmeisesti se ei ole sinua aikaisemmin niin paljon haitannut, tai hyvät puolet ovat painaneet enemmän kuin tämän huono puoli. Onhan kaikissa ihmisisissä yleensä molempia.
Menisin käymään siellä kotona enkä kyselisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mies mykkä ole, kun soittelee ja viestittelee.
Kokemusta on puhumattomasta miehestä. Yritin vaikka mitä, että saisin suhteen toimimaan. Sitten kysyin rakastaako. Ei voinut sanoa. Asia oli minulle selvä. Olin vain tuttu ja helppo puoliso. Päivääkään en ole eroa katunut.
No ei mykkä, mutta ei sanaakaan sano meidän suhteessamme vaikka tiedän että hänen ei ole hyvä olla yksin siellä tyhjässä talossa. Sanoisi edes jotain! Mutta ei kommentoi mihinkään, esim että kyllä mä kotiinkin tulisin jos. Kommentoisi edes että "ei tarvi tulla", jos niin haluaa, mutta ei mitään! Kohta jonkun tuollaisen viestin kun olen lähettänyt, niin saattaa tulla viesti tyyliin: "Haravoin koko pihan."
Ap
Sorry ap oli pak
Ethän sää ole ukkos äiti -"äiti kävin kakalla".. (käske sen lukea tää aloitus vauva.fi)
Jätin äskettäin miehen jonka kanssa tuli muutama vuosi seurusteltua, ei asuttu yhdessä. Syynä puhumattomuus, mistään ei koskaan keskusteltu vaikka kovasti yritin.Kun yritin jostain puhua vastaus oli aina:'mitä sää höpötät', sitten en jaksanut enää yrittää ja lähdin kävelemään. Tuo puhumattomuus sai minut ahdistuneeksi ja surulliseksi. Taitaa olla aika yleinen ongelma parisuhteessa että nainen haluaisi puhua mutta mies ei pysty.Tsemppiä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Miten aloit sen tyypin kans ? Puhuuko kännissäkään tunteista ? Entä yhteisterapia ?
Aloin vaan, jotenkin. Eipä juuri silloinkaan juuri tunteistaan puhellut. Ja näin kuulkaa mentiin pari vuosikymmentä! En vaatinut miestä puhumaan kun teot puhuivat puolestaan, otti kainaloon ja piti hyvänä. Kunnes sitten muutuin ihan näkymättömäksi, ohitseni tehtiin päätöksiä, mun mielipiteitä ei kuunneltu....edelleenkään mistään ei puhuttu. En kestänyt enää. Ajattelin että välimatka auttaisi ja siten se auttoikin että puhelimessa vietämme enemmän aikaa kuin koskaan, mutta täysin vain kuulumisia vaihdellen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole suostunut terapiaan, ainakaan vielä, olen pyytänyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jätin äskettäin miehen jonka kanssa tuli muutama vuosi seurusteltua, ei asuttu yhdessä. Syynä puhumattomuus, mistään ei koskaan keskusteltu vaikka kovasti yritin.Kun yritin jostain puhua vastaus oli aina:'mitä sää höpötät', sitten en jaksanut enää yrittää ja lähdin kävelemään. Tuo puhumattomuus sai minut ahdistuneeksi ja surulliseksi. Taitaa olla aika yleinen ongelma parisuhteessa että nainen haluaisi puhua mutta mies ei pysty.Tsemppiä sinulle!
Kiitos, tsemppiä sullekin! Melko raskasta on, ajatustenlukija pitäisi olla, mutta kun se kyky vielä puuttuu...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin joo, puhuu kännissä, mutta kun en ole saanut sitä nyt juotettua eikä mun lähdön jälkeen ole varmaankaan juonut mitään! Sepä se kun saisikin hänet juomaan (heh) tai lähettäisi edes känniviestiä!
Ap
Kannattaa varmaan pistää kova kovaa vasten. Eli joko alkaa puhumaan tai sit se on moro. Itse olin vuosikaudet mykän kanssa ja kärsin niin kovaa. Mistään ei voinut puhua, ei uutisista tms päivä polttavista saati sitten tunteista. Nykyinen mies puhuu, on ollut suhteessa myös missä kommunikaatio ei toiminut ja ollaan päätetty että nyt sitten kommunikoidaan :D ja nyt nautin tästä, kun voi puhua ihan mistä vaan taivaan ja maan välillä! Ja niistä tunteista myös täysin avoimesti!!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan pistää kova kovaa vasten. Eli joko alkaa puhumaan tai sit se on moro. Itse olin vuosikaudet mykän kanssa ja kärsin niin kovaa. Mistään ei voinut puhua, ei uutisista tms päivä polttavista saati sitten tunteista. Nykyinen mies puhuu, on ollut suhteessa myös missä kommunikaatio ei toiminut ja ollaan päätetty että nyt sitten kommunikoidaan :D ja nyt nautin tästä, kun voi puhua ihan mistä vaan taivaan ja maan välillä! Ja niistä tunteista myös täysin avoimesti!!
Mistä ihmeestä tuollaisia miehiä löytyy?! Sulla on käynyt tuuri!
Ap
Minullakin on mykkä mies. Kun yritän keskustella parisuhteen ongelmista, hän ei sano mitään. Ei vastaa, ei puhu, pysyy vain vaiti. Joudun ikäänkuin puhumaan seinille. En pysty ymmärtämään. Jos ajattelen, että vaikka ystäväni tai lapseni tai kuka tahansa avautuisi minulle jostain vakavasta ongelmasta välillämme ja haluaisi keskustella kanssani siitä, niin se, että pystyisin pysymään mykkänä sanomatta sanaakaan, tuntuisi mahdottomalta. Se edellyttäisi ainakin, että tuntisin sitä ihmistä kohtaan valtavasti vihaa ja halveksuntaa tai täyttä vålinpitåmättömyyttä niin, että olisi ihan sama, onko hän elämässäni vai ei, mutta en välittäisi ollenkaan, joten en vaivautuisi edes puhumaan hänelle. Tulee kokemus, että mies suhtautuu minuun sillä lailla, kun ei puhu, vaan on mykkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin myös kommentoimaan, että puhumattomuus voi olla vallankäyttöä. Kieltäytyy keskustelemassa ja käsittelemästä ongelmia ja ikäänkuin pakottaa toisen hyväksymään kaiken hiljaa.
Vai eikö jotkut vaan kerta kaikkiaan osaa puhua tunteistaan?
Ap
Osasiko hän suhteen alussa?
Mies voi muuten olla alistuva ja usein tilanteissa joissa nainen on tuntosarvet ylhäällä siten ettei saa oikein sanoitettua mitä ajattelee niin mies tällä tavalla koettaa minimoida vahingot olemalla hiljaa. Nainen on siinä herkällä päällä että tule ja lataa mun patteri täyteen ihanalla puheella, mies vaikenee kun on se vaikea asia ja simsalabim, nainen on kohta muuttanut ja pian on tinderi kuumana. Sad but true.
Tälläisen luonteen miehen tulisi jotenkin muuten ilmaista irl-tunteitaan naiselleen, nyt sitten luovuus käyttöön. Kumppanin menetyshän on todella helppoa rakentamalla hiljaisuuden muuri ympärilleen, mutta takaisin voittaminen todella vaikeata. Jos mies ei mitenkään kirjoittamalla, kuvin, videoin, you name it nykyään romanttiseen tunneilmaisuun kykene onhan hän sitten "koulukaveri" korkeintaan. Mitä sellaisen kanssa petiä jakaa juu know.
Surullisinta on sikäli jos mies halusi helpon keinon päästä kumppanistaan. Tälläiset miehet ovat usein perusteellisen hyvin puhuvia, peluri-tyyppisiä koko ajan että puhetta ja smalkkaria riittää joka tutulle ja tuntemattomalle naiselle. Siitä sitten helposti tutustumiset lähtee uusille urille eikä naisen vaihto aiheuta maailman loppua.