Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä olet suunnitellut jääväsi eläkkeelle?

Vierailija
24.10.2024 |

Entä jos suunnitelmasi siirtyy viidellä vuodella eteenpäin?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jään ihan heti, kun vain ikä täyttyy. Päivääkään en tee ylimääräistä tällä hetkellä niin paskamaisella terv.huoltoalalla, jossa sotehimmelit vain tuulessa kääntyilevät. 

Vierailija
62/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään 60v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli säännöt pysyy nykyisenä niin irtisanoudun 58 vuotiaana. Karenssin jälkeen alkaa ansiosidonnainen juoksemaan 61-vuotiaaksi asti. Silloin saan osittaista eläkettä minkä otan täysimääräisenä. Varsinainen eläke alkaa sitten 65 vuotiaana. Minulla on sen verran säästöjä ja omaisuutta sekä kova eläke, että tähän on varaa paremmin kuin hyvin. Ansiosidonnaisen otan ihan vaan vittuillessani että saan edes murto-osan takaisin niistä miljoonista mitä olen työurani aikana veroja ja veroluonteisia maksuja maksanut.

Eikö tuossa tilanteessa joudu hakemaan töitä karenssin jälkeen, kun ansiosidonnainen alkaa juosta?

Eihän se mitään haittaa, ei kukaan niin vanhana kuitenkaan mihinkään töihin ota.

Vierailija
64/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 64 ja työaikaa vielä vuosi jäljellä, mutta toivon voivani jatkaa ainakin 10 vuotta.  

Vierailija
65/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon pystyväni niin pitkään kuin mahdollista hyvä kuntoisena, että voisin työskennellä vielä 75 vuotiaana tai vanhempanakin!

Kaltaisesi ihmiset ovat juuri eläkeyhtiöiden toivomia henkilöitä, maksat koko elämäsi eläkemaksua ja varsinainen eläke aikasi jää minimiin tai kuolet ennen eläkettä.

Eläkkeeni koittaa ihan just, joten aika nopeasti mun pitäisi sitten kuolla. En mieti työeläkeyhtiöitä, vaan haluan itse jatkaa mielenkiintoisessa työssäni, ja tulen tekemään eläkeläisenä töitä kolmena päivänä viikossa. 

Vierailija
66/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jään 1.1.2025 eläkkeelle.

Vierailija
67/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmissa 70 vuotiaana. Oma yritys ja mielekäs työ.

Vierailija
68/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait eläkeikää suunnitella, sehän määräytyy iän perusteella meillä taviksilla työntekijöillä.

Vierailija
69/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ei saada enää elvytettyä...

Vierailija
70/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelin jääväni eläkkeelle 68-vuotiaana, mutta jouduin jäämään jo 67v, koska työpaikka meni konkurssiin. Mielelläni olisin jatkanut vielä viisi vuotta OVE:lla eläkkeen kartuttamista. Ainakin jos etätyöt olisivat jatkueet, 20+ kilometrin työmatkat fillarilla alkoivat jo kypsyttää talvisin.

Vierailija
71/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 70 v. No turha siitä on kyllä haaveilla :D

Vierailija
72/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli säännöt pysyy nykyisenä niin irtisanoudun 58 vuotiaana. Karenssin jälkeen alkaa ansiosidonnainen juoksemaan 61-vuotiaaksi asti. Silloin saan osittaista eläkettä minkä otan täysimääräisenä. Varsinainen eläke alkaa sitten 65 vuotiaana. Minulla on sen verran säästöjä ja omaisuutta sekä kova eläke, että tähän on varaa paremmin kuin hyvin. Ansiosidonnaisen otan ihan vaan vittuillessani että saan edes murto-osan takaisin niistä miljoonista mitä olen työurani aikana veroja ja veroluonteisia maksuja maksanut.

Eikö tuossa tilanteessa joudu hakemaan töitä karenssin jälkeen, kun ansiosidonnainen alkaa juosta?

Eihän se mitään haittaa, ei kukaan niin vanhana kuitenkaan mihinkään töihin ota.

Se haitta ainakin on, että joutuu tekemään työhakemuksia. En ole varma, pitääkö tuossa iässä tehdä neljä kuukautta kohti vai vähemmän.

Vierailija
73/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla lähemmäs 70v kun pääsen eläkkeelle :(

Vierailija
74/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se haitta ainakin on, että joutuu

Sen kun pistää saman hakemuksen vaan joka paikkaan menemään.

Vierailija
75/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

65v, katotaan miten käy ;)

Vierailija
76/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että olen edes elossa eläkeikänäni. Ikäluokassani tavoite eläkeikä on n. 70v. Taitaa olla nyt tällä hetkellä n. 68.

Eläm siis nyt enkä odota tuonne todellakaan.

Tarkastin syntymäajankohtani perusteella juuri tarkan otannan ja se oli 68v 10kk ja tavoite oli 70v kyllä.

Ei näytä hyvältä odottaa että pääsee eläkkeelle. Isänikin kuoli aika paljon aikaisemmin.

Tuntuu kieltämättä epäreilulta, että toiset ovat päässeet eläkkeelle jopa 63-vuotiaana, kun itse joutuu sinnittelemään töissä 68-vuotiaaksi. Eläkeiän pitäisi olla kaikille ikäluokille sama.

Vanhempani pääsivät 60-vuotiaina kuten "kaikki muutkin" parikymmentä vuotta sitten.

Vierailija
77/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai, mie oon suunnitellut jääväni eläkkeelle 18 vuotiaana mutta mie joudun sitä ennen linnaan miun keklulla tekemästä verikostosta.

Vierailija
78/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kait eläkeikää suunnitella, sehän määräytyy iän perusteella meillä taviksilla työntekijöillä.

Osalla on eläkevakuutukset ja ovat keränneet rahaa, jotta voivat jäädä aiemmin. Minullakin oli sellainen, et pääsisin 60v, irtisanoin kun tuli muuta rahantarvetta.

Vierailija
79/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

62v. jos en saa kenkää sitä ennen. Rahahommat ja kertymät siinä mallissa että pystyy.

Vierailija
80/83 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-vuotiaana jäisin mielelläni ja pystyn sen tekemäänkin, jos ei tule mitään isoja elämänmuutoksia jotka syövät säästöt (pitkä työttömyys, ero, vakava sairaus tms). Eläkeikäni taitaa olla n 67, ja olen nyt 50-vuotias.